abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 09:56:16 #101
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41762405
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb zelf een fleecedeken gekocht (is niet duur, bij de xenos al voor ene paar euro) en in repen geknipt. Daarbij hoef je de fleecie niet per se iedere dag te wassen, je kunt het ook omdraaien en andersom dubbelvouwen bijvoorbeeld. Fleece laat vocht door en blijft droog, maar wordt alleen bedolven onder keutels dus iedere dag uitschudden.
Jammer genoeg is de dichtstbijzijnde xenos in Nieuwegein...is erg ver fietsen Russel bedding dus maar even zoeken, bedacht me ineens dat er hier in het dorp ook nog een dierenwinkel zit die het misschien heeft dus ga daar zo eerst even kijken
quote:
Maar het is wel een optie die veel werk vereist en ik kan me goed voorstellen dat je nu even blijer bent met een ander alternatief. In dat opzicht zou ik ook voor de Russel Bedding gaan, want zacht is het zeker. De andere bodembedekkingen die ik ken zijn toch weer vrij hard, en dat is nu net niet ideaal... No-Smell moet je niet kopen trouwens, dat is weliswaar zacht (katoenvezels oid) maar uiterst giftig als ze het opeten, het schijnt absoluut niet zo goed en betrouwbaar te zijn als de reclames doen geloven.

Enrofloxoral drops heb ik ook regelmatig ja, inderdaad voor de meest uiteenlopende dieren Ik denk dat Google blijer zal zijn met een terrarium dan een aquarium trouwens
Op zich is het makkelijk toe te dienen mits de cavia enigzins meewerkt. Ik ga meestal rechtop zitten op de bank ofzo, cavia op schoot met het koppie in dezekfde richting als mijn hoofd, zodat hij niet naar achter kan stribbelen (want daar zit mijn buik) en dan met je linkerhand ove rhet koppie bij de kaken het koppie vastpakken en met je andere hand, schuin naast de voortanden de AB erin.
Alleen met Owen heb ik gigantisch veel moeite gehad, die wilde het zo absoluut niet dat hij het, hoe diep ik het ook spoot, zo uit zijn bekkie liet lopen... Maar uiteindelijk is hij toen wel beter geworden, hij zal toch iets binnen gehad hebben...
Zoals jij beschrijft doe ik het idd ook, tegen me aan zodat ie niet naar achteren weg kan. Gelukkig vind ie het niet vies ofzo, hij slikt het gewillig door
To infinity…and beyond!
pi_41762618
de blokker/action en zo verkopen ook goedkope fleecedekens .
Tap tap tap
  woensdag 13 september 2006 @ 10:21:23 #103
11458 ivetje
pi_41762971
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:05 schreef CherryLips het volgende:
de blokker/action en zo verkopen ook goedkope fleecedekens .
Ik vind het zo zonde om een deken te kopen en em dan in de caviakooi te mikken
To infinity…and beyond!
  woensdag 13 september 2006 @ 12:27:24 #104
11458 ivetje
pi_41766513
Ik heb russel bedding gekocht, de meest smerige dierenwinkel die ik ooit heb gezien had het Het stinkt er altijd naar oude hond en het is gewoon geen frisse winkel, maar ze hebben altijd alles wat ik nodig heb. Ze wilden me overigens dat katoen-spul aansmeren...die heb ik dus niet genomen, goed dat ik het hier had gelezen Was ook nog eens 2 keer zo duur als russel bedding, ik had een hoge prijs verwacht maar 3,40 euro vind ik meevallen
Klopt het dat het hele kleine stukjes stro zijn??

Heb net ook weer wat meegemaakt met Google. De DA had gisteren aan het korstje onderop z'n pootje zitten pulken, zat dus al een stukje los. Het leek me niet echt slim om dat zo te laten zitten, want als er vuil onderkomt (zeker van die kleine stukjes van russel bedding) dan is dat niet echt goed heb ik het idee. Had het er dus helemaal afgehaald...alleen hij bloedde een beetje. Dus Google op keukenrolletje. Viel gelukkig allemaal mee. Ik heb het daarna even afgespoeld, even het vuil eruit zowiezo en wilde hem op de grond zetten....begint het pootje ineens te bloeden als een rund!!! Hele druppels op de vloer, dus ik hem snel weer naar de keuken in de wasbak. Geen pleisterspray in huis natuurlijk (onthoud dat ik dat moet halen binnenkort) dus ik een mooi schoentje gemaakt van keukenrol en pleister Na een tijdje hield het gelukkig op met bloeden, maar heb nu voor de zekerheid maar even handdoeken in de kooi gelegd. Daarop is beter te zien of het nog bloed of niet en kan ik ook meteen goed zien of Google diarree krijgt van de antibiotica
Al met al een spannend moment zojuist in huize ivetje, maar het is nog goed gekomen. En ik blijf voortaan overal vanaf met mijn vingers!!!
To infinity…and beyond!
pi_41767984
hehe best wel grappig..

Ik heb daarnet jinxy nog eens gewassen..amai!
hij was (vergeleken met al de vorige keren) toch niet zo flink!
ik zal straks ook eens de foto's posten..
Goodnight, you princes of Maine, you kings of New England..
pi_41768619
Voor het gebeuren!
met de neus in de lucht, klaar voor het avontuur..

mijn stekelvarkentje!

en hier is hij nu terug blinky..

Oja zoeperzazke, ik heb nu na het wassen nog eens crèmespoeling op zijn haar gedaan..en ik moet zeggen, zijn haar is wel zachter en ik denk dat het niet meer zo stro is ook..maar kvind hem mooi..

Maar die plek aan zijn pootje is daar nu ook al weer een tijdje terug en kvind het er toch maar raar uitzien!

en op zijn rugje heeft hij ook zo een klein korstje..
  woensdag 13 september 2006 @ 13:57:41 #107
11458 ivetje
pi_41769039
Misschien toch maar even naar de DA voor dat plekje, vind het er ook maar raar uitzien. Lijkt een beetje op een wondje ofzo
To infinity…and beyond!
pi_41770879
m'n hamster is ineens dood . Zou 't eigenlijk in het hamstertopic moeten plaatsen maar die is een beetje dood en ik kom hier vaker. Ik heb twee uur geleden z'n hok nog schoongemaakt en hem vastgehouden en geknuffeld. Ik snap er geen reet van. Hij lag de afgelopen weken wel steeds raar bij, alsof hij narcolepsie had ofzo. Hij viel op de meest vreemde plekken in slaap; op het plateautje, in hoekjes, tegen z'n waterflesje, etc. De laatste twee weken sliep hij ook vaak op z'n rug ineens, alsof hij dood was. Dan schrok ik me iedere keer wezenloos en dan aaide ik 'm even over z'n buikje en dan werd hij weer wakker, beetje versuft, en hing hij weer aan m'n vinger. Nu dus niet. Ik zag hem liggen, hij lag er weer zo uitgestrekt bij zoals hij al sinds juli ligt, en ik kriebel hem op z'n buikje. Niks. Ik dacht dat hij nog ademde, dus ik til hem op. Geen reactie. Hij lag gewoon op m'n hand. Ik draai hem voorzichtig om, en z'n ene pootje bleef gewoon uitgestrekt liggen. Dus ik leg hem op de bank, zit nog een beetje hartmassage te geven, maar niks. Hij was nog niet hard, z'n oogjes en bekje zagen er ook nog niet raar uit, hij was nog helemaal niet verkleurd. M'n moeder schrok zich rot, want ik stond daar ineens keihard te janken, en nog steeds te kijken of hij misschien niet nog stiekem toch nog leefde. Maar ene dus.
Ik snap er geen hout van. Ik dacht dat hij gewoon gek was geworden omdat hij steeds zo raar overal in slaap viel, maar dat deed m'n vorige dwerghamster ook, die ging ook uitgestrekt in z'n wieltje of loopbal liggen of in z'n kooi als ik die aan het schoonmaken was, dus ik dacht dat ook deze gewoon gek was. Ik kan ook niks aan hem vinden, niks raars. Hij had wel een klein bobbeltje in z'n nek, onder z'n bekje, maar dat zat er al sinds juni en was niet groter geworden, leek ook geen pijn te doen als eraan zat. Heel vaak kon ik er niet naar kijken want het is... was... een bijtertje. Hij at en dronk nog, was juist een bodemloze put, at en dronk meer dan de goudhamster van m'n zus. Ik snap er echt niks van. Echt niet. Hij is nog geen anderhalf jaar oud. Ik zit echt te brullen. Heb hem twee uur geleden nog vastgehad en geknuffeld en tegen 'm gezegd dat ie wel heel tof en lief was ook al beet ie (ja, ik praat tegen m'n beestjes). Ik weet niet wat er met hem was of dat hij pijn heeft gehad ofzo.
.
Tap tap tap
  woensdag 13 september 2006 @ 15:07:50 #109
11458 ivetje
pi_41771043
Jammer cherrylips

Hamsters hebben het soms wel hoor, dat ze ineens dood gaan. Zomaar...heb dat zelf ook eigenlijk altijd meegemaakt met dwerghamsters, lagen ze smorgens dood in de kooi. Anderhalf jaar is redelijk, beestjes worden meestal maar 2-3 jaar ongeveer.

Ik praat overigens ook tegen mijn cavia's hoor

nu plekje voor caafjes over of niet
To infinity…and beyond!
pi_41771117
ik ben eigenlijk te over de zeik nu om over cavia's na te denken...
Tap tap tap
  woensdag 13 september 2006 @ 15:12:06 #111
11458 ivetje
pi_41771159
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:10 schreef CherryLips het volgende:
ik ben eigenlijk te over de zeik nu om over cavia's na te denken...
ow sorry
To infinity…and beyond!
pi_41771233
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:12 schreef ivetje het volgende:

[..]

ow sorry
geeft niet hoor .
misschien over een paar weken .
Tap tap tap
pi_41771260
het stomme is dat ik gisteer nog die inzamelingsactie voor asiels enzo zat te lezen en dacht: 'voor 4 oktober, oh, dan leeft m'n hamster nog'. . ik zat gister ook foto's te maken omdat hij er zo debiel bij lag op het plateau. misschien had ie wel pijn maar wist ik dat niet. nou voel ik me helemaal lullig.
Tap tap tap
pi_41774221
Och, CherryLips, wat jammer voor je.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:11:32 #115
11458 ivetje
pi_41778459
Heb nu net russel bedding in de kooi gedaan en het voelt heel raar aan Heerlijk zacht, dat wel dus het zal wel goed zijn voor Google's pootje. Het was even wennen voor de caafjes, meteen ruiken en eten ervan
Als dit me nou bevalt ga ik het denk ik voortaan gewoon gebruiken. De prijs valt me heel erg mee, en van 1 pak kan ik wel 3 keer doen en ik heb nou niet bepaald een kleine kooi Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over, nu nog even kijken hoe het met de geur gaat en of het een beetje makkelijk uit de kooi te halen is met verschonen
To infinity…and beyond!
  woensdag 13 september 2006 @ 19:14:45 #116
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_41778561
Russel bedding heb ik een maand geprobeert.
Het is zacht en makkelijk te verwerken en niet zo stoffig als zaagsel. Maar het absorbeert heel slecht waardoor ik na 1 dag de kooi al weer moest verschonen.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 13 september 2006 @ 19:16:07 #117
11458 ivetje
pi_41778619
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:14 schreef Oxymoron het volgende:
Russel bedding heb ik een maand geprobeert.
Het is zacht en makkelijk te verwerken en niet zo stoffig als zaagsel. Maar het absorbeert heel slecht waardoor ik na 1 dag de kooi al weer moest verschonen.
Hmm...er staat op dat het goed absorbeerd, al snapte ik dat al niet met stro
To infinity…and beyond!
  woensdag 13 september 2006 @ 19:16:12 #118
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41778625
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:11 schreef ivetje het volgende:
Heb nu net russel bedding in de kooi gedaan en het voelt heel raar aan Heerlijk zacht, dat wel dus het zal wel goed zijn voor Google's pootje. Het was even wennen voor de caafjes, meteen ruiken en eten ervan
Als dit me nou bevalt ga ik het denk ik voortaan gewoon gebruiken. De prijs valt me heel erg mee, en van 1 pak kan ik wel 3 keer doen en ik heb nou niet bepaald een kleine kooi Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over, nu nog even kijken hoe het met de geur gaat en of het een beetje makkelijk uit de kooi te halen is met verschonen
Tis super spul, het lijkt 'weinig' als het in het pak zit, maar je doet er lang mee
Hoop dat het zacht genoeg is voor zn voetje, anders word het toch een fleecedeken, of van die 'babyluiers'
Beterschapjes Google

CherryLips wat kut van je hamster
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 13 september 2006 @ 19:17:03 #119
11458 ivetje
pi_41778665
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:16 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Tis super spul, het lijkt 'weinig' als het in het pak zit, maar je doet er lang mee
Hoop dat het zacht genoeg is voor zn voetje, anders word het toch een fleecedeken, of van die 'babyluiers'
Beterschapjes Google
Babyluiers??

Thanx terug van Google
To infinity…and beyond!
pi_41778667
Cherrylips, gecondoleerd met het verlies van je hamstertje
  woensdag 13 september 2006 @ 19:30:54 #121
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_41779170
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:17 schreef ivetje het volgende:

[..]

Babyluiers??

Thanx terug van Google
Mjah ehm Hydrofielluiers ofzo met een handdoek eronder
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_41779229
CherryLips, sterkte met het verlies

Ivetje: bloem werkt ook heel goed om een bloeding te stelpen. Doop het pootje er gewoon even in, meestal helpt het wel (minimaal een beetje).
Goedzo dat je je geen No-Smell hebt laten aansmeren Ik hoop dat de russel bedding je een beetje gaat bevallen! Het is maar tijdelijk, en voor Google wel het beste nu.Alleen het absorberingsvermogen he... Maar later zou je het eventueel zelfs kunnen mengen met een meer absorberende bodembedekking.

Let je wel goed op dat Google goed blijf eten? door de antibiotica kan de eetlust verminderen (de darmpjes raken er gemakkelijk overtsuur van). Je kunt hem nu het beste iedere dag op hetzelfde tijdstip even wegen, kijken of hij niet teveel afvalt. Ook even goed op letten dat zijn keutels netjes blijven.

Pertoef: de wondjes vind ik er erg vreemd uitzien. Het wondje op de rug zou een bijtwondje kunnen zijn, maar de andere plek is wel erg raar... Ik zou er toch eens even over bellen met de DA, al is het maar voor telefonisch overleg....
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 13 september 2006 @ 20:11:25 #123
11458 ivetje
pi_41780613
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:32 schreef zoeperzazke het volgende:

Ivetje: bloem werkt ook heel goed om een bloeding te stelpen. Doop het pootje er gewoon even in, meestal helpt het wel (minimaal een beetje).
Goedzo dat je je geen No-Smell hebt laten aansmeren Ik hoop dat de russel bedding je een beetje gaat bevallen! Het is maar tijdelijk, en voor Google wel het beste nu.Alleen het absorberingsvermogen he... Maar later zou je het eventueel zelfs kunnen mengen met een meer absorberende bodembedekking.

Let je wel goed op dat Google goed blijf eten? door de antibiotica kan de eetlust verminderen (de darmpjes raken er gemakkelijk overtsuur van). Je kunt hem nu het beste iedere dag op hetzelfde tijdstip even wegen, kijken of hij niet teveel afvalt. Ook even goed op letten dat zijn keutels netjes blijven.
De bloem heb ik even niet aan gedacht nee beetje dom ja...

En idd, als google's pootje weer wat beter is ga ik die russel bedding misschien vermengen met zaagsel. Dat absorbeerd toch net wat beter
Dat wegen van Google gaat een probleem worden...ik heb geen weegschaal in huis Mijn keukenweegschaal is laatst kapot gevallen en heb nog geen nieuwe. Maar zal er even op letten of hij morgenochtend meteen gaat eten of niet.
Heb hem net de 2e dosis gegeven voor vandaag en dat ging toch minder Met een hoop geschreeuw en gedraai met z'n koppie Maar heb het er uiteindelijk toch ingekregen en hoorde het hem gewoon doorslikken
To infinity…and beyond!
  woensdag 13 september 2006 @ 20:22:56 #124
11458 ivetje
pi_41781029
En om maar even ontopic te blijven hier nog 3 pics van Google die erg tevreden lijkt met zijn Russel bedding

To infinity…and beyond!
pi_41787095
quote:
wondjes vind ik er erg vreemd uitzien. Het wondje op de rug zou een bijtwondje kunnen zijn, maar de andere plek is wel erg raar... Ik zou er toch eens even over bellen met de DA, al is het maar voor telefonisch overleg....
ja, kvind het ook maar raar..
maar we zijn daar al eens voor naar de dierenarts geweest ongeveer een maand geleden..die zei toen dat het schurft was, ofwel een wondje..
toen hebben we hem een week lang antibiotica moeten geven!
dat is toen beginnen beteren, maar kijk, nu is't daar terug..en hij heeft er wel last van want kheb al gezien dat hij er probeert aan te knagen!
'k maak er mij wel wat zorgen om en kdenk van gewoon eens te gaan naar de dierenarts morgen ofzo!

hopelijk valt het toch nog allemaal mee!
  woensdag 13 september 2006 @ 23:12:43 #126
11458 ivetje
pi_41787345
Gewoon bij de dierenarts diezelfde antibiotica kopen Scheelt je een consult en dus geld. Gewoon volhouden tot het helemaal weg is...
To infinity…and beyond!
pi_41792003
ja maar het lijkt helemaal niet op schurft! Ik zou toch even naar een andere DA gaan. Antibiotica bij schurft is al helemaal een vreemde actie, dat helpt helemaal niet, je moet iets met ivomec hebben... Toch even een andere DA raadplegen! Succes!
pi_41794726
Ja awel ik vond het er ook niet echt uitzien als schurft.
Maar dat was toen ook onze dierenarts niet. Hij was toen net in verlof en toen moesten we naar die gaan die van wacht was. Maar ze wist eigenlijk zelf al niet goed wat het was.
Dat vond ik ook al maar raar.

Maar we gaan vandaag eens bij onze dierenarts langsgaan!
pi_41794763
da's een goed plan, ben erg benieuwd wat hij ervan zegt. Als hij weer op schurft komt moet je maar vragen om iets met ivomec, geen antibiotica... Succes, hou ons op de hoogte!
pi_41804964
zijn de vachtjes van tesselcavia's een beetje te onderhouden of is dat meer iets voor de ervaren cavia-fan?
Tap tap tap
pi_41806322
Dat gaat prima hoor, als je ze maar heel regelmatig een beetje uitschudt (vingers er doorheen om het zaagsel eruit te halen) en ze goed knipt.
En het is ook aan te raden om aubiose te gebruiken in plaats van zaagsel. Is iets duurder, niet zo heel veel, en gaat veel minder in de vacht zitten dan zaagsel.

Maar zit je nu al naar een caafje (ik hoop dan gelijk 2 caafjes) te kijken?
pi_41806362
mwah, meer uit nieuwsgierigheid hoor . maar ik voelde me wel heel schuldig .
Tap tap tap
pi_41808313
Het geeft niet Cherry, iedereen weet dat jouw hamster niet zomaar te vervangen is én dat jij al heel lang gek bent op caafjes. Je hoeft je niet te schamen dat je nu aan caafjes denkt, want de stilte die je hebt zonder huisdiertje als je het zo gewend bent... even snel iets voor mn beetsje kopen in de DW, even een aaitje geven... dus voel je niet schuldig
pi_41808590
Wat Zoeper zegt!
en sterkte met het verlies cherry, tis altijd vreselijk om een huisdier te verliezen
pi_41808679
Oke, ik ben geweest met jinxy!
het zou een inwendige ontsteking zijn met parasieten ..
Ik heb een hele hoop dingen meegekregen..maar 't zou allemaal wel goed moeten komen met hem..
't dutske, op zijnen ouden dag nog zo afzien..
hij moest daar dus met zijn mesje een beetje van krabben en dat deed natuurlijk al heel veel pijn voor jinxy! en dan kreeg hij ook nog een prikje en toen heeft hij ook wel luid zitten tieren!

maargoed..'k hoop nu ook wel dat het zal beteren, want als het binnen 14 dagen niet beter is, dan moet ik terug gaan en zal hij het moeten wegsnijden en dat is al wat slechter dan..
pi_41808910
wat heb je precies meegekregen?
  donderdag 14 september 2006 @ 19:27:20 #137
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41809905
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Het geeft niet Cherry, iedereen weet dat jouw hamster niet zomaar te vervangen is én dat jij al heel lang gek bent op caafjes. Je hoeft je niet te schamen dat je nu aan caafjes denkt, want de stilte die je hebt zonder huisdiertje als je het zo gewend bent... even snel iets voor mn beetsje kopen in de DW, even een aaitje geven... dus voel je niet schuldig
m'n moeder zat appel te eten, dus ik al stukje schil pakken 'voor m'n beestje' zoals ik dat noem, maar toen schoot het me te binnen .
de hamster van m'n zus gaat zo verschrikkelijk verwend worden nu.
Tap tap tap
pi_41856582
jah dat hadden wij vroeger ook thuis: mijn broertje had een hamster en ik een rat. Als een van de 2 overleed werd de ander spontaan door iedereen verwend. Stiekem toch feest voor de ander dus
pi_41856880
@ Pertoef, klinkt allemaal niet zo prettig. Hoe gaat het nu? Goed dat je naar de DA bent gegaan!
@ CherryLips, hoe is het nu met je?
@ RiesAmaris: ik had vroeger ook ratten, dat zijn echt geweldige huisdieren! Jammer genoeg is mijn man bang voor ratten... Ja, van alle mannen in de wereld kan ik er 1 vinden die níet dol is op huisdieren. Mss maar goed ook, wie weet wat voor dierentuin het hier anders zou zijn. Caafjes zijn stiekempjes nóg leuker dan ratten vind ik.
pi_41857114
het gaat beter hoor, alleen ik loop nog steeds telkens naar de hoek van de kamer waar de kooien staan en dan denk ik steeds 'o ja...'. ik ga hem vanmiddag begraven, m'n moeder had een mooi doosje meegenomen van het werk. ik vond het een beetje sneu om hem in een doosje van de autodrop te begraven. ik plak er allemaal stickers op enzo. echt heel debiel, voel me een achtjarige, maar ik ben nog steeds van slag.
ik wil de hamster van m'n zus gister ook niet aan d'r teruggeven .
Tap tap tap
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:14:43 #142
11458 ivetje
pi_41857384
Ik heb mijn hamster ook ooit begraven Jaren latern toen de tuin verbouwt werd kwam ik hem tegen. Had hem ingepakt in keukenrol met plakband er omheen en er stond een groot kruis op
Toen we hem weer tegenkwamen was de keukenrol nog heel en alles, we hebben het toen nog opengemaakt ook. Best luguber eigenlijk, maar het zag er wel mooi uit. Paar schone botjes en dat was het

Is helemaal niet gek om hem te begraven hoor, ik vind in de kliko gooien ook altijd zo uhm...onrespectvol eigenlijk
To infinity…and beyond!
pi_41857403
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:01 schreef CherryLips het volgende:
k ga hem vanmiddag begraven, m'n moeder had een mooi doosje meegenomen van het werk. ik vond het een beetje sneu om hem in een doosje van de autodrop te begraven. ik plak er allemaal stickers op enzo.
ik heb de twee doodgeboren jewelbaby's in een chocodingesdoosje begraven ik kan er even geen plaatje van vinden, maar het is een rond-achtig doosje (6hoekig ofzo)... ze pasten er precies in... maar wel met keukenrol enzo erbij. Maarja, het is wel anders natuurlijk, want met deze diertjes heb je nog geen band opgebouwd. Mijn cavia's wil ik het liefst laten cremeren, maar ik hoop dat dat niet te snel nodig zal zijn....
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:16:56 #144
11458 ivetje
pi_41857418
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

ik heb de twee doodgeboren jewelbaby's in een chocodingesdoosje begraven ik kan er even geen plaatje van vinden, maar het is een rond-achtig doosje (6hoekig ofzo)... ze pasten er precies in... maar wel met keukenrol enzo erbij. Maarja, het is wel anders natuurlijk, want met deze diertjes heb je nog geen band opgebouwd. Mijn cavia's wil ik het liefst laten cremeren, maar ik hoop dat dat niet te snel nodig zal zijn....
En dan, wil je de as bewaren ofzo??
To infinity…and beyond!
pi_41857440
Ik heb een gecremeerde cavia in een heel mooi urntje. Het is een blauw, in de vorm van een waxinelichthoudertje. Zo kan ik zo nu en dan nog een kaarsje voor hem branden.
pi_41857522
Je ziet hem niet zo goed, heb even geen betere foto, maar linksbovn in de kast zie je een foto van een cavia staan, en het blauwe ronde ding in het midden is zijn urntje.

zaterdag 16 september 2006 @ 11:24:44 #147
11458 ivetje
pi_41857585
Owkee....hmm, dat gaat mij echt te ver Tinus en Google zijn erg lief, maar cremeren en een urn in huis nee bedankt. Hoef dat ook niet van familie ofzo trouwens hoor, dus is nix persoonlijks tegen de caaf
Wat ik met ze zou doen weet ik eigenlijk niet, ik heb geen tuin dus begraven wordt wat lastig en mijn ouders vinden het vast niet goed als ik mijn cavia daar in de grond stop Zal dus wel een enkeltje kliko worden helaas
To infinity…and beyond!
pi_41857605
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:14 schreef ivetje het volgende:
Ik heb mijn hamster ook ooit begraven Jaren latern toen de tuin verbouwt werd kwam ik hem tegen. Had hem ingepakt in keukenrol met plakband er omheen en er stond een groot kruis op
Toen we hem weer tegenkwamen was de keukenrol nog heel en alles, we hebben het toen nog opengemaakt ook. Best luguber eigenlijk, maar het zag er wel mooi uit. Paar schone botjes en dat was het

Is helemaal niet gek om hem te begraven hoor, ik vind in de kliko gooien ook altijd zo uhm...onrespectvol eigenlijk
de tuin van ons vorige huis was een begraafplaats met een konijn, kanaries, drie cavia's en een paar hamsters en een jong eendje. m'n zus ging een keer het konijn opgraven en toen kwam ze dus het eendje tegen ;{ . in deze tuin liggen ook al 8 hamsters ofzo.
Tap tap tap
pi_41857635
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:24 schreef ivetje het volgende:
Owkee....hmm, dat gaat mij echt te ver Tinus en Google zijn erg lief, maar cremeren en een urn in huis nee bedankt. Hoef dat ook niet van familie ofzo trouwens hoor, dus is nix persoonlijks tegen de caaf
Wat ik met ze zou doen weet ik eigenlijk niet, ik heb geen tuin dus begraven wordt wat lastig en mijn ouders vinden het vast niet goed als ik mijn cavia daar in de grond stop Zal dus wel een enkeltje kliko worden helaas
kun je ze niet ergens in het bos begraven? of ze laten cremeren en as in het bos verspreiden ofzo. ik zou ze echt niet in de kliko willen doen. dan komt de vuilnisman en dan worden ze zo de vuilniswagen ingekieperd als een stuk afval...
Tap tap tap
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:39:01 #150
11458 ivetje
pi_41857849
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

kun je ze niet ergens in het bos begraven? of ze laten cremeren en as in het bos verspreiden ofzo. ik zou ze echt niet in de kliko willen doen. dan komt de vuilnisman en dan worden ze zo de vuilniswagen ingekieperd als een stuk afval...
Ik ben daar denk ik toch wat makkelijker in Ik denk dan toch van "Tja, het was maar een cavia" en sorry daar zal ik vast mensen mee tegen het hoofd stoten maar ik ben er niet zo heel moeilijk mee Ik zal vast een traantje laten om ze, ze hebben me ook heel veel plezier bezorgt en ik heb met liefde voor ze gezorgt en als er iets is wil ik ook alles voor ze doen om ze beter te maken. Maar het blijft "maar" een klein huisdier. Cremeren vind ik zowiezo te overdreven, dat is echt helemaal nix voor mij. Ik vind het best als anderen dat willen doen, geen probleem mee maar ik zou het zelf gewoon nooit doen. Ik heb ook geen idee wat de kosten ervan zijn ofzo, maar het lijkt me ook niet goedkoop. Maar goed, dan nog zou ik dat niet laten doen nee...het zijn lieve beestjes maar als ze eenmaal dood zijn is dat erg jammer en verdrietig maar ik blijf er geen dagen mee rondlopen. Ik zal ze missen ja, maar er komen wel weer nieuwe lieve beestjes voor in de plaats. Wil niet zeggen dat ik deze vergeet hoor Een fotootje in de woonkamer kan er nog wel vanaf
To infinity…and beyond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')