Jammer genoeg is de dichtstbijzijnde xenos in Nieuwegein...is erg ver fietsenquote:Op woensdag 13 september 2006 09:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb zelf een fleecedeken gekocht (is niet duur, bij de xenos al voor ene paar euro) en in repen geknipt. Daarbij hoef je de fleecie niet per se iedere dag te wassen, je kunt het ook omdraaien en andersom dubbelvouwen bijvoorbeeld. Fleece laat vocht door en blijft droog, maar wordt alleen bedolven onder keutelsdus iedere dag uitschudden.
Zoals jij beschrijft doe ik het idd ook, tegen me aan zodat ie niet naar achteren weg kan. Gelukkig vind ie het niet vies ofzo, hij slikt het gewillig doorquote:Maar het is wel een optie die veel werk vereist en ik kan me goed voorstellen dat je nu even blijer bent met een ander alternatief. In dat opzicht zou ik ook voor de Russel Bedding gaan, want zacht is het zeker. De andere bodembedekkingen die ik ken zijn toch weer vrij hard, en dat is nu net niet ideaal... No-Smell moet je niet kopen trouwens, dat is weliswaar zacht (katoenvezels oid) maar uiterst giftig als ze het opeten, het schijnt absoluut niet zo goed en betrouwbaar te zijn als de reclames doen geloven.
Enrofloxoral drops heb ik ook regelmatig ja, inderdaad voor de meest uiteenlopende dierenIk denk dat Google blijer zal zijn met een terrarium dan een aquarium trouwens
![]()
Op zich is het makkelijk toe te dienen mits de cavia enigzins meewerkt. Ik ga meestal rechtop zitten op de bank ofzo, cavia op schoot met het koppie in dezekfde richting als mijn hoofd, zodat hij niet naar achter kan stribbelen (want daar zit mijn buik) en dan met je linkerhand ove rhet koppie bij de kaken het koppie vastpakken en met je andere hand, schuin naast de voortanden de AB erin.
Alleen met Owen heb ik gigantisch veel moeite gehad, die wilde het zo absoluut niet dat hij het, hoe diep ik het ook spoot, zo uit zijn bekkie liet lopen...Maar uiteindelijk is hij toen wel beter geworden, hij zal toch iets binnen gehad hebben...
Ik vind het zo zonde om een deken te kopen en em dan in de caviakooi te mikkenquote:Op woensdag 13 september 2006 10:05 schreef CherryLips het volgende:
de blokker/action en zo verkopen ook goedkope fleecedekens.
ow sorryquote:Op woensdag 13 september 2006 15:10 schreef CherryLips het volgende:
ik ben eigenlijk te over de zeik nu om over cavia's na te denken...
Hmm...er staat op dat het goed absorbeerd, al snapte ik dat al niet met stroquote:Op woensdag 13 september 2006 19:14 schreef Oxymoron het volgende:
Russel bedding heb ik een maand geprobeert.
Het is zacht en makkelijk te verwerken en niet zo stoffig als zaagsel. Maar het absorbeert heel slecht waardoor ik na 1 dag de kooi al weer moest verschonen.
quote:Op woensdag 13 september 2006 19:11 schreef ivetje het volgende:
Heb nu net russel bedding in de kooi gedaan en het voelt heel raar aanHeerlijk zacht, dat wel dus het zal wel goed zijn voor Google's pootje. Het was even wennen voor de caafjes, meteen ruiken en eten ervan
Als dit me nou bevalt ga ik het denk ik voortaan gewoon gebruiken. De prijs valt me heel erg mee, en van 1 pak kan ik wel 3 keer doen en ik heb nou niet bepaald een kleine kooiTot nu toe ben ik er zeer tevreden over, nu nog even kijken hoe het met de geur gaat en of het een beetje makkelijk uit de kooi te halen is met verschonen
Babyluiers??quote:Op woensdag 13 september 2006 19:16 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Tis super spul, het lijkt 'weinig' als het in het pak zit, maar je doet er lang mee
![]()
Hoop dat het zacht genoeg is voor zn voetje, anders word het toch een fleecedeken, of van die 'babyluiers'
Beterschapjes Google![]()
Mjah ehm Hydrofielluiers ofzoquote:Op woensdag 13 september 2006 19:17 schreef ivetje het volgende:
[..]
Babyluiers??
Thanx terug van Google
De bloem heb ik even niet aan gedacht neequote:Op woensdag 13 september 2006 19:32 schreef zoeperzazke het volgende:
Ivetje: bloem werkt ook heel goed om een bloeding te stelpen. Doop het pootje er gewoon even in, meestal helpt het wel (minimaal een beetje).
Goedzo dat je je geen No-Smell hebt laten aansmerenIk hoop dat de russel bedding je een beetje gaat bevallen! Het is maar tijdelijk, en voor Google wel het beste nu.Alleen het absorberingsvermogen he... Maar later zou je het eventueel zelfs kunnen mengen met een meer absorberende bodembedekking.
Let je wel goed op dat Google goed blijf eten? door de antibiotica kan de eetlust verminderen (de darmpjes raken er gemakkelijk overtsuur van). Je kunt hem nu het beste iedere dag op hetzelfde tijdstip even wegen, kijken of hij niet teveel afvalt. Ook even goed op letten dat zijn keutels netjes blijven.
ja, kvind het ook maar raar..quote:wondjes vind ik er erg vreemd uitzien. Het wondje op de rug zou een bijtwondje kunnen zijn, maar de andere plek is wel erg raar... Ik zou er toch eens even over bellen met de DA, al is het maar voor telefonisch overleg....
m'n moeder zat appel te eten, dus ik al stukje schil pakken 'voor m'n beestje' zoals ik dat noem, maar toen schoot het me te binnenquote:Op donderdag 14 september 2006 18:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Het geeft niet Cherry, iedereen weet dat jouw hamster niet zomaar te vervangen is én dat jij al heel lang gek bent op caafjes. Je hoeft je niet te schamen dat je nu aan caafjes denkt, want de stilte die je hebt zonder huisdiertje als je het zo gewend bent... even snel iets voor mn beetsje kopen in de DW, even een aaitje geven... dus voel je niet schuldig
ik heb de twee doodgeboren jewelbaby's in een chocodingesdoosje begravenquote:Op zaterdag 16 september 2006 11:01 schreef CherryLips het volgende:
k ga hem vanmiddag begraven, m'n moeder had een mooi doosje meegenomen van het werk. ik vond het een beetje sneu om hem in een doosje van de autodrop te begraven. ik plak er allemaal stickers op enzo.
En dan, wil je de as bewaren ofzo??quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:15 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
ik heb de twee doodgeboren jewelbaby's in een chocodingesdoosje begravenik kan er even geen plaatje van vinden, maar het is een rond-achtig doosje (6hoekig ofzo)... ze pasten er precies in... maar wel met keukenrol enzo erbij. Maarja, het is wel anders natuurlijk, want met deze diertjes heb je nog geen band opgebouwd. Mijn cavia's wil ik het liefst laten cremeren, maar ik hoop dat dat niet te snel nodig zal zijn....
de tuin van ons vorige huis was een begraafplaats met een konijn, kanaries, drie cavia's en een paar hamsters en een jong eendje. m'n zus ging een keer het konijn opgraven en toen kwam ze dus het eendje tegen ;{ . in deze tuin liggen ook al 8 hamsters ofzo.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:14 schreef ivetje het volgende:
Ik heb mijn hamster ook ooit begravenJaren latern toen de tuin verbouwt werd kwam ik hem tegen. Had hem ingepakt in keukenrol met plakband er omheen en er stond een groot kruis op
![]()
Toen we hem weer tegenkwamen was de keukenrol nog heel en alles, we hebben het toen nog opengemaakt ook. Best luguber eigenlijk, maar het zag er wel mooi uit. Paar schone botjes en dat was het
Is helemaal niet gek om hem te begraven hoor, ik vind in de kliko gooien ook altijd zo uhm...onrespectvol eigenlijk
kun je ze niet ergens in het bos begraven? of ze laten cremeren en as in het bos verspreiden ofzo. ik zou ze echt niet in de kliko willen doen. dan komt de vuilnisman en dan worden ze zo de vuilniswagen ingekieperd als een stuk afval...quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:24 schreef ivetje het volgende:
Owkee....hmm, dat gaat mij echt te verTinus en Google zijn erg lief, maar cremeren en een urn in huis nee bedankt. Hoef dat ook niet van familie ofzo trouwens hoor, dus is nix persoonlijks tegen de caaf
Wat ik met ze zou doen weet ik eigenlijk niet, ik heb geen tuin dus begraven wordt wat lastig en mijn ouders vinden het vast niet goed als ik mijn cavia daar in de grond stopZal dus wel een enkeltje kliko worden helaas
Ik ben daar denk ik toch wat makkelijker inquote:Op zaterdag 16 september 2006 11:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
kun je ze niet ergens in het bos begraven? of ze laten cremeren en as in het bos verspreiden ofzo. ik zou ze echt niet in de kliko willen doen. dan komt de vuilnisman en dan worden ze zo de vuilniswagen ingekieperd als een stuk afval...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |