Het is idd het oogje aan de witte kant, staat op de picsquote:Op zondag 10 september 2006 15:58 schreef zoeperzazke het volgende:
Welk oogje van Tinus is het? Op de foto's die hier staan kan ik zo niets zien. Dat het oogje aan de witte kant blauw is is normaal: veel roodbonte cavia's met witte haren om hun oogjes hebben een blauw oogje. Soms valt het flink op, soms is het wat onduidelijker. Ik zou het gewoon eve in de gaten houden. Als er ook troep (vochtig slijm) op het oogje blijft plakken zou ik gaan cafzalven, maar nu maar gewoon even schoonhouden met water. Eventueel een drupje colloidaal zilver in het bekje geven, dat heeft bij mij ook enorm geholpen toen Owen al bijna een maand last had van zijn oog.
Goh, dat vind ik er eigenlijk best leuk uitzienquote:Op maandag 11 september 2006 10:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Zomaar twee nieuwe foto's van mijn flatgebouw
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu zitten er bij de nieuwe kast dus deurtjes voor, zodat ik daar mooi heel veel troep achter kwijt kan :twisted: die normaal in het zicht in de kamer ligt! Ziet er netjes uit zo toch?
ik had een normale gladhaar, en die was ook ruim 2 kiloquote:Op maandag 11 september 2006 13:37 schreef zoeperzazke het volgende:
Cuys zien er hetzelfde uit als cavia's, al hebben ze vaak een lelijke kop omdat ze totaal niet op ras gefokt zijn. Cuys zijn gefokt voor het vlees. Ze zijn wel groter, maar ze wegen vooral meer, tussen de 2 en 3 kilo.
2100 gram, en hij was totaal niet te dik volgens de DA maar wel erg groot...quote:Op maandag 11 september 2006 13:39 schreef zoeperzazke het volgende:
2 kilo is erg veel voor een gewone cavia, eigenlijk te veel (1600 tot 1700 is toch wel de max voor een gewone cavia), dus waarschijnlijk heeft jouw cavia cuybloed gehad. Cuys vererven intermediair: er bestaat dus ook zoiets als half-cuys.
Ze zijn redelijk rustig, heb 3 zeugjes en 1 beer nu. Het oudste zeugje is Roodbont met een kruin, dan een Zwart rood zeugje, hoogzwanger van een crème cuybeer met kruin en heb nog een creme zeugje, ook met kruin..quote:Op maandag 11 september 2006 13:36 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ben er erg benieuwd naar. Cuys zijn niet gemakkelijk als huisdier te houden. Ze zijn snel gestresst en hebben veel moeite met wennen aan hun omgeving en vertrouwen in hun verzorgers. Ze horen niet bij iemand thuis die nog nooit caafjes heeft gehad, of nog maar weinig ervaring heeft... Hoe is dat bij jou? Ben benieuwd!
| 1 |
Het was aan de telefoon, dus heb even uitgelegd wat ik zelf via internet had gevondenquote:Op maandag 11 september 2006 22:13 schreef CherryLips het volgende:
moet je de dierenarts vertellen wat het is en wat je nodig hebt, ook apart.
quote:Op maandag 11 september 2006 22:33 schreef ivetje het volgende:
[..]
Het was aan de telefoon, dus heb even uitgelegd wat ik zelf via internet had gevondenMorgen dus even kijken of ik gelijk had
Ik heb geen tuinhuisquote:Op maandag 11 september 2006 23:09 schreef wobbel het volgende:
[..]
en anders ff in je tuinhuisje kijken of dit er ligt [afbeelding]
Toevallig hebben we Asterix 2 weken terug nog gewogen, hij woog toen 1100gr, best netjes vond ik zelfquote:Op maandag 11 september 2006 13:39 schreef zoeperzazke het volgende:
(1600 tot 1700 is toch wel de max voor een gewone cavia)
Ben benieuwdquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:11 schreef ivetje het volgende:
Ik ga nu naar de dierenats...jullie horen wat er met Google aan de hand is zodra ik terug ben
DA in vianen...en ze gaf aan dat ik hooi als ondergrond kon gebruiken maar dat leek me dus niet zo slimquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:55 schreef zoeperzazke het volgende:
0,5 is vrij veel, welke AB is het?
Enne, je mag hem niet van het hooi afhalen hoor, hooi is primair voer voor cavia's en zorgt ervoor dat hun darmen op gang blijven. Hooi kun je in een ruif of hooibal aanbieden, zodat het niet teveel op de ondergrond ligt.
Succes met hem, hopelijk issie snel weer beter! Hou je ons op de hoogte?
Ehm hier kan je het bij de Welkoop (boerenbond) halen, maar ook gewoon bij de (beter gesorteerde) Dierenwinkel, als ze Charlie Chinchilla voer hebben, hebben ze vaak ook Russel Beddingquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:18 schreef ivetje het volgende:
Waar kan ik dat ergens halen?? Weet je dat toevallig? En is dat net zoiets als hooi want dat mocht dus welIn die handdoeken die ik in gedachte heb heb ik eik weinig zin, dat gaat zo stinken
Nog even op deze antwoord gevenquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:55 schreef zoeperzazke het volgende:
0,5 is vrij veel, welke AB is het?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |