quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:14 schreef Shakes het volgende:
Mensen die niet kunnen rekenen zouden niet eens toegelaten moeten worden tot de Pabo...
De taalfouten deden me al vermoeden dat dit bericht wel eens van jouw hand kon zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:43 schreef --Christiaan-- het volgende:
Zie je je eigen bericht even terug.
Dank je welquote:
Ik denk niet dat dat aan het onderwijs ligt hoor, want de opgaven die mijn nichtje afgelopen jaar kreeg in groep 8 zijn dezelfde die ik zo'n 8 jaar geleden ook kreeg in groep 8. En ik geloof niet dat haar klas die opgaven beter maakt dan wij dat deden. Maar dat moet te controleren zijn door bijvoorbeeld uitslagen op de CITO-toets te vergelijken. Als de moeilijkheidsgraad van de CITO-toets ongeveer gelijk gebleven is natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:17 schreef raaskal het volgende:
Wijst dit 'nieuws' (dit hoorden we toch een half jaar geleden ook al?) er niet juist op dat het onderwijs vooruit gaat in Nederland? Aangezien de gemiddelde groep achter al even goed kan rekenen als iemand die de HAVO heeft afgemaakt... Universitaire studenten zijn trouwens niet veel beter kan ik uit eigen observatie mededelen...
Het kan natuurlijk best zo zijn dat op de middelbare school geen enkele vooruitgang in de rekenvaardigheid meer plaatsvindt, maar dat zou wel erg triest zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:23 schreef Kauki het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat aan het onderwijs ligt hoor, want de opgaven die mijn nichtje afgelopen jaar kreeg in groep 8 zijn dezelfde die ik zo'n 8 jaar geleden ook kreeg in groep 8. En ik geloof niet dat haar klas die opgaven beter maakt dan wij dat deden. Maar dat moet te controleren zijn door bijvoorbeeld uitslagen op de CITO-toets te vergelijken. Als de moeilijkheidsgraad van de CITO-toets ongeveer gelijk gebleven is natuurlijk.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, maar dan lijkt mij toch ook dat er zeker geen sprake van vooruitgang in het onderwijsquote:Op zaterdag 9 september 2006 22:47 schreef raaskal het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk best zo zijn dat op de middelbare school geen enkele vooruitgang in de rekenvaardigheid meer plaatsvindt, maar datt zou wel erg triest zijn.
Misschien zijn Pabo-studenten enorme alfa's, ik heb geen idee...quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:50 schreef Kauki het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, maar dan lijkt mij toch ook dat er zeker geen sprake van vooruitgang in het onderwijs![]()
Op zich zou het geen kwaad kunnen om uit te vinden hoe het komt dat die PABO-mensen het zo slecht doen ten opzichte van kinderen uit groep 8, in plaats van dat steeds maar weer vast te stellen. Want ik geloof dat inmiddels al wel vaker bekend is geworden dat de rekenvaardigheid van PABO-studenten niet om over naar huis te schrijven is...
Maar wat is nu het niveau van groep 8 rekenen? Dat moet je als 20-jarige pabo'er in 5 minuten foutloos kunnen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:12 schreef ginder het volgende:
Het is niet zo verwonderlijk dat beginnende pabostudenten een rekentoets bedoeld voor groep acht minder goed maken dan leerlingen van groep acht. Ze hebben zich een jaar of vijf niet meer met die sommetjes bezig gehouden. Op de middelbare school wordt zelden rekenen gegeven. De leerlingen van groep acht zijn er elke dag minstens een uur mee bezig om de foefjes te leren.
Het punt van ginder is volgens mij dat op de havo een rekenmachine gebruikt wordt, zodat de toekomstige PABO-studenten het hoofdrekenen als het ware zouden 'verleren'...quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:32 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Maar wat is nu het niveau van groep 8 rekenen? Dat moet je als 20-jarige pabo'er in 5 minuten foutloos kunnen.
Dan moet je wel haast maken. Nu doen juffen en meesters het om het geld, in plaats van hun hobby.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:58 schreef zoalshetis het volgende:
leren doen we op school. studeren bij de universiteit.
ik zorg ervoor dat ik genoeg geld heb om straks mijn kinderen het beste onderwijs te bieden.
bos wil ook graag de grote man uithangen kwa integratie, en de erfenis van de ooit pvda, maar stuurt zijn eigen kinderen niet naar een zwarteschool.![]()
Probeer eens de nationale rekentoets die de Volkskrant naar aanleiding hiervan organiseert.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:32 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Maar wat is nu het niveau van groep 8 rekenen? Dat moet je als 20-jarige pabo'er in 5 minuten foutloos kunnen.
de enige moeilijke om uit het hoofd te doen was die met de procentenquote:Op zondag 10 september 2006 00:30 schreef ginder het volgende:
[..]
Probeer eens de nationale rekentoets die de Volkskrant naar aanleiding hiervan organiseert.
Op de site http://extra.volkskrant.nl/qz/gen/rekentoets/index.php kun je jezelf testen en opgeven.
enigequote:Op zondag 10 september 2006 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de enigste moeilijke om uit het hoofd te doen was die met de procenten
hmm ik moet dat dialect toch maar eens achter me latenquote:
quote:Op zondag 10 september 2006 11:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hmm ik moet dat dialect toch maar eens achter me laten![]()
Je gaat even voor de zekerheid checken of je wel voldoende scoort?quote:Op zondag 10 september 2006 12:16 schreef Isegrim het volgende:
Het is te triest voor woorden inderdaad, maar voor mij geen nieuws.
Is die rekentoets misschien ook ergens te vinden?
Ik ben benieuwd naar het niveau. Ik kan me niet voorstellen dat ik niet voldoende zou scoren.quote:Op zondag 10 september 2006 12:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je gaat even voor de zekerheid checken of je wel voldoende scoort?
Ik bedoelde eigenlijk de echte toets zoals het Cito die geeft. Ik zal even rondsnuffelen op hun site.quote:Op zondag 10 september 2006 12:18 schreef thaleia het volgende:
Ja op die link hierboven dus. Heb hem net gedaan, moest bij sommige vragen toch wel lang denken hoor![]()
Die van die kubussen bijvoorbeeld, maar goed ik weet al m'n leven lang dat ik GEEN ruimtelijk inzicht heb![]()
Puike post, kan ik me helemaal in vinden. En weet je wat het mooie is: ze doen wel aan anti-discriminatieles, maar zelfs zonder díe materie te vattenquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:28 schreef StefanP het volgende:
Hi-la-risch gewoon... ik ga me er niet eens meer over opwinden. Wat een clowns. Ik ben zo blij dat ik vroeger onderwijs genoten heb... wordt er tegenwoordig nog les gegeven in rekenen, taal en geschiedenis? Of zijn er alleen nog maar vakken als maatschappijleer, empathisch handelen en anti-discriminatieles? Dat kan haast niet anders.
Te dom om met een breuk te kunnen rekenenD's en T's zullen ook wel te hoog gegrepen zijn voor ze. En dat is een HBO opleiding... LAAT me niet lachen. Op z'n best zou het MBO mogen zijn. Go Nederland!
Nouja ik twijfel wel een beetje aan mezelf.. Tegenwoordig gebruik ik overal de rekenturk zakjapanner rekenmachine voor, dus weet niet of mijn hoofdrekenen is wat het geweest is.quote:Op zondag 10 september 2006 12:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het niveau. Ik kan me niet voorstellen dat ik niet voldoende zou scoren.
ik kan je zeggen het verloederd.quote:Op zondag 10 september 2006 19:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja ik twijfel wel een beetje aan mezelf.. Tegenwoordig gebruik ik overal de rekenturk zakjapanner rekenmachine voor, dus weet niet of mijn hoofdrekenen is wat het geweest is.
"verloedert"quote:Op zondag 10 september 2006 19:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik kan je zeggen het verloederd.![]()
![]()
Ik schrok me rot toen de eerste les wiskunde op de tu werd verteld dat je bij het examen geen GR mocht gebruiken![]()
Dat is waar, maar zo'n Cito-test is op papier. Dan kun je dus dingen opschrijven, wat het meteen alweer stukken makkelijker maakt.quote:Op zondag 10 september 2006 19:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja ik twijfel wel een beetje aan mezelf.. Tegenwoordig gebruik ik overal de rekenturk zakjapanner rekenmachine voor, dus weet niet of mijn hoofdrekenen is wat het geweest is.
Ik denk dat je te lang weg bent, om dit uberhaupt te begirjpen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:28 schreef StefanP het volgende:
Hi-la-risch gewoon... ik ga me er niet eens meer over opwinden. Wat een clowns. Ik ben zo blij dat ik vroeger onderwijs genoten heb... wordt er tegenwoordig nog les gegeven in rekenen, taal en geschiedenis? Of zijn er alleen nog maar vakken als maatschappijleer, empathisch handelen en anti-discriminatieles? Dat kan haast niet anders.
Te dom om met een breuk te kunnen rekenenD's en T's zullen ook wel te hoog gegrepen zijn voor ze. En dat is een HBO opleiding... LAAT me niet lachen. Op z'n best zou het MBO mogen zijn. Go Nederland!
Waarom zit het kwaad voor jou altijd in ''die hoek''?quote:Op zondag 10 september 2006 22:22 schreef StefanP het volgende:
Misschien niet, maar dan al temeer met de feminisering van het onderwijs.
^^^^quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:14 schreef Shakes het volgende:
Tsja dat krijg je ervan als je alles maar makkelijker maakt op HBO's en Universiteiten om maar meer mensen te laten slagen omdat Nederland een kenniseconomie wil zijn. Dat krijg je alleen niet door iedereen een papiertje cadeau te doen. .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |