abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41690812
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie heeft het nou weer over positieve discriminatie?
Daar gaat het hele topic over, knul.
pi_41690876
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:33 schreef Aquila2005 het volgende:

[..]

Daar gaat het hele topic over, knul.
Dan kan zijn, kerel.

Het plan van de PvdA gaat daar echter niet over!
  zondag 10 september 2006 @ 22:44:29 #103
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41691236
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan kan zijn, kerel.

dat lijkt er toch wel heel erg op want ze gaan vanalles financieren aan iman opleidingen enzo. dat doen ze voor de katholieke of protestante kerk niet hoor
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41691306
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

dat lijkt er toch wel heel erg op want ze gaan vanalles financieren aan iman opleidingen enzo. dat doen ze voor de katholieke of protestante kerk niet hoor
Gaat er geen overheidsgeld naar de universiteiten dan?
pi_41691368
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan kan zijn, kerel.

Het plan gaat niet over positieve discriminatie, maar het is positieve discriminatie. Beleid dat speciaal gericht is op een doelgroep (moslims) en niet op gedrag (alle mensen die geneigd zijn te radicaliseren).
pi_41691452
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:47 schreef Aquila2005 het volgende:

[..]

Het plan gaat niet over positieve discriminatie, maar het is positieve discriminatie. Beleid dat speciaal gericht is op een doelgroep (moslims) en niet op gedrag (alle mensen die geneigd zijn te radicaliseren).
Er is zoveel beleid dat op een speciale groep gericht is: ouderen, homoseksuelen, vrouwen, scholieren enz. Niks mis mee hoor.
  zondag 10 september 2006 @ 22:56:11 #107
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41691755
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is zoveel beleid dat op een speciale groep gericht is: ouderen, homoseksuelen, vrouwen, scholieren enz. Niks mis mee hoor.
Ja, maar dat beleid is niet gericht op het positief discrimineren van mensen wat in deze plannen wel gebeurd en dat is gewoon erg fout
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41691966
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:56 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar dat beleid is niet gericht op het positief discrimineren van mensen wat in deze plannen wel gebeurd en dat is gewoon erg fout
Waarin zijn deze plannen dan anders? Louter omdat het moslims zijn zeker. We zitten nou eenmaal in een periode waarin het bij veel mensen meteen op tilt gaat als het over moslims gaat, dan vervalt alle heldere denken. Dit soort beleid is niks anders dan homobeleid, vrouwenemancipatie of gehandicaptenbeleid. De PvdA neemt maatregelen waarin een oplossing zit. Veel andere partijen gaan louter uit van repressie en van moslims als 'de tegenstander'. Dat kan hoor, maar dat keert zich uiteindleijk tegen je zelf natuurlij. De PvdA heeft dat tenminste begrepen.
pi_41692260
quote:

[..]

toch wel hoor..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41692371
quote:

[..]

Zit me met terugwerkende kracht te verbazen over zo'n post. Weet je er echt zo weinig van en ben je zo getriggerd op alles wat met de islam te maken heeft??? De overheid financiert al eeuwen predikanten opleidingen.
  zondag 10 september 2006 @ 23:08:41 #111
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41692380
Nee, niet omdat het louter moslims zijn maar omdat zo veel andere groepen buitenlanders uitsluit. Ze trekken dus een groep voor en dat is discriminatie.

Want wat doet Bos voor de Hindoes bijvoorbeeld?
Niets, want alle aandacht gaat naar de moslims.

Bos had zijn beleid dan breder moeten trekken en zo iets voor alle buitlanders opzetten maar dat doet ie niet en waarom?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41692407
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Nee, niet omdat het louter moslims zijn maar omdat zo veel andere groepen buitenlanders uitsluit. Ze trekken dus een groep voor en dat is discriminatie.

Want wat doet Bos voor de Hindoes bijvoorbeeld?
Niets, want alle aandacht gaat naar de moslims.

Bos had zijn beleid dan breder moeten trekken en zo iets voor alle buitlanders opzetten maar dat doet ie niet en waarom?
Ach, we zijn ineens zo begaan met de hindoes
pi_41692490
Als iemand een gecertificieerde priesteropleiding voor Hindoes op wil zetten en daar een goed plan voor heeft zal dat ook lukken.

Daarnaast is er momenteel de meeste aandacht voor problemen met moslims daarom is het ook logisch dat er veel aandacht is voor het zoeken naar oplossingen.

overigens heeft de overheid iets dergelijks ook opgezet voor Joden in de 19e eeuw om die meer bij de samenleving te betrekken en dat werkte heel aardig.
  zondag 10 september 2006 @ 23:14:58 #114
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41692665
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:11 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast is er momenteel de meeste aandacht voor problemen met moslims daarom is het ook logisch dat er veel aandacht is voor het zoeken naar oplossingen.
En daarom moet je zo'n groep positief gaan discrimineren?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41692714
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:14 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En daarom moet je zo'n groep positief gaan discrimineren?
Meer aandacht geven in je beleid kan geen kwaad. maar dat jij je plotseling drukt maakt om discriminatie, wel schattig .
pi_41693404
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:28 schreef SCH het volgende:
Oh ja, lekker realistisch. Denk jij dat echt dan? En dat alle polders weer onder water komen te staan en we internet niet meer gebruiken, gewoon lekker knus als in de jaren 50.

Ik kan me niet voorstellen dat je dat serieus denkt en als dat wel zo is dan is dat echt een probleem want het is echt een enorme dooddoener om te doen alsof Nederland de moslims
Ik heb hier geen glazen bol staan waarmee ik in de toekomst kan kijken. Het bovenstaande snijdt net zoveel hout als wat je zojuist beweerde. Het is koffiedik kijken en vrij zinloos.
quote:
Het gaat om mensen onder elkaar, om de samenleving. De PvdA is niet je buurman of je wijkagent.
Maar wel de pressie vanuit de overheid. Ik zit niet op een overheid te wachten die mij vertelt wat ik wel of niet moet doen.
pi_41695950
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:43 schreef Sidekick het volgende:
Is dat niet het argument tegen het hele regels zijn regels dogma? Het is zo hol en biedt ruimte voor fascisme, dictatuur en dergelijke.
Onzin. Nederland is een ruimdenkend, democratisch land. Maar wij hebben net zo goed een cultuur. Een cultuur waarin het niet past dat mensen in burka over straat gaan, een cultuur waarin het niet past dat vrouwen hun hele leven binnen worden opgesloten, een cultuur waarin ongewenste besnijdenis van kinderen niet past, een cultuur waarin het zaaien van haat, het oproepen tot het doden van anders- of ongelovigen niet past. Enzovoort, enzovoort.
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:59 schreef SCH het volgende:
Als moslims ervoor kiezen iemand geen hand te geven, zal me dat echt worst wezen, net als dat iemand een fluoriscerend trainingspak meent aan te moeten trekken of meent te moeten roken op straat.
Mij ook, want ik weiger toch al met zulke mensen om te gaan. Deze week nog een Turkse mevrouw gesproken. Keurig. Sprak vrij goed Nederlands, geen hoofddoekjes-onzin, prima geïntegreerd. Zul je mij nooit of te nimmer over horen. Maar er zijn ook nog eens zaken die ronduit onbeschoft of ongepast zijn in dit land.
quote:
Leven en laten leven, het is natuurlijk onzin om te zeggen dat 'zij' zich aan ons moeten aanpassen. Je kopt exact het PvdA-punt in . Dit is nou lang genoeg geroepen, de aandacht is lang genoeg gevestigd op al die incidenten: nu weer over tot wat ons bindt.
Hoezo wat ons bindt? - Wat mij bindt met een conservatieve, burka-dragende moslima die het westen haat? Precies nul, noppes, niks. Die binding zal er moeten komen doordat mensen zich aanpassen. Doen ze dat, dan komt die binding er vanzelf. Dat bewijzen Nederlanders al eeuwenlang. Zie bovenstaand voorbeeld van de Turkse mevrouw. Met zo'n iemand valt binding op te bouwen. Niet met haar buurvrouw die geen Nederlands spreekt, met een hoofddoekje op loopt en vrijwel de deur niet uitkomt.

En dat geneuzel over wat ons bindt.... - Kom op zeg, de moslim (of wie dan ook) die zich hier aanpast, redt het in Nederland echt wel. Mensen die zich normaal gedragen, zijn niet het probleem. Het is JUIST van belang om de aandacht te vestigen op incidenten. Of het nu extremistische moslimjongeren zijn, of extreem-rechtse lonsdale-figuren, of andere groeperingen. Om een samenleving leefbaar te houden, is het zaak om op te treden tegen probleemgroepen. Als de Hell's Angels schade aanrichten, ga je geen kopje thee drinken bij de motorclub om de hoek. Waarom gebeurt dat bij moslims dan wel?
quote:
Ja tuurlijk, ze zijn echt doodeng, die mensen met een andere kleur en ander geloof.
Nee, ze vormen hier gewoon een ongewenste sub-samenleving, afgezonderd van de Nederlandse samenleving. Daar wordt uiteindelijk niemand beter van. Wij niet, zij niet. Ik laat me hier door jou niet in de mond leggen dat mensen van een andere kleur of geloof ons land uit moeten. Ik stel alleen dat we mensen die zich weigeren aan te passen, die hier hun eigen mini-staatje oprichten, ertoe mogen worden aangezet om hun activiteiten elders voort te zetten. Leg mij anders eens uit wat dergelijke mensen in de Nederlandse samenleving hebben te zoeken?
pi_41699294
quote:
Op maandag 11 september 2006 01:20 schreef dVTB het volgende:
Mij ook, want ik weiger toch al met zulke mensen om te gaan. Deze week nog een Turkse mevrouw gesproken. Keurig. Sprak vrij goed Nederlands, geen hoofddoekjes-onzin, prima geïntegreerd. Zul je mij nooit of te nimmer over horen. Maar er zijn ook nog eens zaken die ronduit onbeschoft of ongepast zijn in dit land.
Kom op, er zijn zoveel mensen die anders zijn dan jij en ik. Daar hoef je geen moslim voor te zijn. Accepteer dat gewoon of ageer tegen iedereen maar alleen de moslims nu eruit pikken is pas fout.
quote:
Hoezo wat ons bindt? - Wat mij bindt met een conservatieve, burka-dragende moslima die het westen haat? Precies nul, noppes, niks. Die binding zal er moeten komen doordat mensen zich aanpassen. Doen ze dat, dan komt die binding er vanzelf. Dat bewijzen Nederlanders al eeuwenlang. Zie bovenstaand voorbeeld van de Turkse mevrouw. Met zo'n iemand valt binding op te bouwen. Niet met haar buurvrouw die geen Nederlands spreekt, met een hoofddoekje op loopt en vrijwel de deur niet uitkomt.
Weer die focus op moslims. Wat bindt mij met een Tokkie in een achterstandswijk die teveel bier zupt? Juist, dat ie ook in Nederland woont.
quote:
En dat geneuzel over wat ons bindt.... - Kom op zeg, de moslim (of wie dan ook) die zich hier aanpast, redt het in Nederland echt wel. Mensen die zich normaal gedragen, zijn niet het probleem. Het is JUIST van belang om de aandacht te vestigen op incidenten. Of het nu extremistische moslimjongeren zijn, of extreem-rechtse lonsdale-figuren, of andere groeperingen. Om een samenleving leefbaar te houden, is het zaak om op te treden tegen probleemgroepen. Als de Hell's Angels schade aanrichten, ga je geen kopje thee drinken bij de motorclub om de hoek. Waarom gebeurt dat bij moslims dan wel?
[..]

Nee, ze vormen hier gewoon een ongewenste sub-samenleving, afgezonderd van de Nederlandse samenleving. Daar wordt uiteindelijk niemand beter van. Wij niet, zij niet. Ik laat me hier door jou niet in de mond leggen dat mensen van een andere kleur of geloof ons land uit moeten. Ik stel alleen dat we mensen die zich weigeren aan te passen, die hier hun eigen mini-staatje oprichten, ertoe mogen worden aangezet om hun activiteiten elders voort te zetten. Leg mij anders eens uit wat dergelijke mensen in de Nederlandse samenleving hebben te zoeken?
Je focus op de islam is bijkans hysterisch.
pi_41702890
Merkwaardig dat een homo als SCH verdedigt dat we de scheiding van kerk en staat moeten opheffen.
Ik noem dat een godswonder.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_41703447
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:31 schreef lionsguy18 het volgende:
Merkwaardig dat een homo als SCH verdedigt dat we de scheiding van kerk en staat moeten opheffen.
Ik noem dat een godswonder.
Waar zeg ik dat? Wat heeft mijn geaardheid er nu weer mee te maken
pi_41703858
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:07 schreef SCH het volgende:
Kom op, er zijn zoveel mensen die anders zijn dan jij en ik. Daar hoef je geen moslim voor te zijn. Accepteer dat gewoon of ageer tegen iedereen maar alleen de moslims nu eruit pikken is pas fout.
Als je leest, kun je zien dat ik ook andere voorbeelden noem dan alleen moslims. Ik stel ook nadrukkelijk dat niet alle moslims een probleem vormen. Maar zij die dat wel doen, moet je aanpakken.
quote:
Weer die focus op moslims. Wat bindt mij met een Tokkie in een achterstandswijk die teveel bier zupt? Juist, dat ie ook in Nederland woont.
Voor mij idem. Tja, en de PvdA roept op tot meer binding. Waarom zou jij dat moeten willen? Laat die te veel bier zuipende tokkie maar wat beter z'n best doen, is mijn mening.
quote:
Je focus op de islam is bijkans hysterisch.
Niet zo hysterisch als jouw irreële struisvogel-houding. Jij wimpelt problemen gewoon weg en doet alsof ze niet bestaan. Het is je goed recht om alleen het goede van de mens te willen zien, maar het is eerlijk gezegd een tikje naief. Onderzoek wijst uit dat grote groepen Marokkaanse jongeren (40%) de westerse samenleving afwijst. Dat is nogal wat. Je praat niet over 4-5 procent, maar over bijna de HELFT. Hoe word ik geacht om mij met zulke mensen te binden? Leg me dat eens uit? - Ik zal het je beter vertellen: ik WIL het niet eens, net zoals ik me ook niet wil binden met aso tokkies of extreemrechtse neo-nazi's, noem maar op.
quote:
Op maandag 11 september 2006 12:55 schreef SCH het volgende:
Waar zeg ik dat? Wat heeft mijn geaardheid er nu weer mee te maken
Meer dan jij denkt: Homo tolerantie niet afgenomen volgens SCP
Kijk maar even naar het verschil in waarden tussen allochtonen en autochtonen.
pi_41704845
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:11 schreef dVTB het volgende:

Niet zo hysterisch als jouw irreële struisvogel-houding. Jij wimpelt problemen gewoon weg en doet alsof ze niet bestaan. Het is je goed recht om alleen het goede van de mens te willen zien, maar het is eerlijk gezegd een tikje naief. Onderzoek wijst uit dat grote groepen Marokkaanse jongeren (40%) de westerse samenleving afwijst. Dat is nogal wat. Je praat niet over 4-5 procent, maar over bijna de HELFT. Hoe word ik geacht om mij met zulke mensen te binden? Leg me dat eens uit? - Ik zal het je beter vertellen: ik WIL het niet eens, net zoals ik me ook niet wil binden met aso tokkies of extreemrechtse neo-nazi's, noem maar op.
Het gaat echter niet om jou. Het gaat om er voor te zorgen dat mensen niet radicaliseren. Jij draait het om. Die jongeren radicaliseren niet voor niks. Dat kunnenwe juist voorkomen door ze er meer bij te betrekken en ze het gevoel te geven dat ze wel degelijk Nederlander zijn. Vind je het gek dat veel van die Marokkaanse jongeren denken: Nederland moet mij niet, ikl hoor er niet bij. Ik vind het volstrekt logisch en begrijpelijk en als we zo doorgaan wordt dat percenteage alleen maar groter. Jij wilt dat aantal blijkbaar laten groeien, de PvdA wil het terugdringen en daar heb ik meer mee.

Dat gelul over mijn geaardheid houd ik hier graag buiten. Het is zo doorzichtig om moslims en allochtonen daarvoor op deze manier te gebruiken, daar doe ik niet aan mee.
pi_41705308
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:48 schreef SCH het volgende:
Het gaat echter niet om jou. Het gaat om er voor te zorgen dat mensen niet radicaliseren. Jij draait het om. Die jongeren radicaliseren niet voor niks. Dat kunnenwe juist voorkomen door ze er meer bij te betrekken en ze het gevoel te geven dat ze wel degelijk Nederlander zijn. Vind je het gek dat veel van die Marokkaanse jongeren denken: Nederland moet mij niet, ikl hoor er niet bij. Ik vind het volstrekt logisch en begrijpelijk en als we zo doorgaan wordt dat percenteage alleen maar groter. Jij wilt dat aantal blijkbaar laten groeien, de PvdA wil het terugdringen en daar heb ik meer mee.
Ja, dat vind ik gek ja. De gestelde vraag was niet: voel je je Nederlander, of voel je je betrokken. Feit is dat vier op de tien Marokkaanse jongeren de westerse samenleving afwijzen. Hoezo 'als we zo doorgaan'? Krijgen die jongeren soms niet de kans om in dit land naar school te gaan? Worden ze vervolgd of met de dood bedreigd vanwege hun geloof? Dacht het niet...

Ik wil, net als de PvdA, het aantal radicaliserende jongeren in Nederland terugbrengen. Ik denk alleen anders over de route. Ik denk aan duidelijke grenzen tussen goed en fout gedrag. Ik denk dus niet aan pappen en nathouden (lees: theedrinken), maar ik denk aan stimuleren en straffen.
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:48 schreef SCH het volgende:
Dat gelul over mijn geaardheid houd ik hier graag buiten. Het is zo doorzichtig om moslims en allochtonen daarvoor op deze manier te gebruiken, daar doe ik niet aan mee.
Het is dan bij deze dus gewoon een feit dat je je ogen sluit voor de werkelijkheid. Je wimpelt het weg, omdat het je niet goed van pas komt. Het jammere voor jou is echter dat ze omgekeerd er niet voor terugdeinzen om homoseksualiteit aan te wijzen als één van de redenen waarom ze de westerse samenleving afwijzen. Droom lekker verder.
pi_41705674
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:06 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik gek ja. De gestelde vraag was niet: voel je je Nederlander, of voel je je betrokken. Feit is dat vier op de tien Marokkaanse jongeren de westerse samenleving afwijzen. Hoezo 'als we zo doorgaan'? Krijgen die jongeren soms niet de kans om in dit land naar school te gaan? Worden ze vervolgd of met de dood bedreigd vanwege hun geloof? Dacht het niet...
Doe nou niet alsof de sfeer tegenover moslims zo gunstig is. Je draagt zelf bij aan dat negatieve en vervelende beeld. Verplaats je eens in een doorsnee moslimjongere.
quote:
Ik wil, net als de PvdA, het aantal radicaliserende jongeren in Nederland terugbrengen. Ik denk alleen anders over de route. Ik denk aan duidelijke grenzen tussen goed en fout gedrag. Ik denk dus niet aan pappen en nathouden (lees: theedrinken), maar ik denk aan stimuleren en straffen.
Gratuit man, dat gelul over theedrinknen.
De PvdA wil ook stimuleren en straffen dus je denkt hetzelfde maar je noemt het anders.
quote:
Het is dan bij deze dus gewoon een feit dat je je ogen sluit voor de werkelijkheid. Je wimpelt het weg, omdat het je niet goed van pas komt. Het jammere voor jou is echter dat ze omgekeerd er niet voor terugdeinzen om homoseksualiteit aan te wijzen als één van de redenen waarom ze de westerse samenleving afwijzen. Droom lekker verder.
Nee hoor, ik ben iedere dag homo - kom iedere dag in contact met veel andere mensen waaronder moslims en allochtonen en heb die boekenwijsheid van jou niet nodig.
pi_41705685
Typische SCH. Altijd van allerlei verwijten maken richtingen autochtonen en allochtonen omarmen alsof ze SCH en zijn manier van leven waarderen. Een groot deel doet dat dus niet en dat dan bagatelliseren alsof het niets voorstelt.

Ik begrijp dat soort zelfhaat en bijna grenzeloos naïviteit niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')