Eensch; hoewel sommige samples in rapnummers op zich best om aan te horen zijn; Touch the Sky van Kanye West bijvoorbeeld. (niet dat ik daar fan van ben overigens..)quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:56 schreef AlohaXa het volgende:
vermoderniseren vind ik niet erg. Techno-trance-dance-en-rap-remixes wel
Da's nauwelijks een cover te noemen natuurljk. Maar inderdaad, wat een klotenummer is het geworden.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:54 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Echter, sommige nummers worden ook behoorlijk verkracht. Neem bijvoorbeeld One van U2. Het origineel is een prachtnummer. Maar de versie die ze nu uit hebben gebracht met dat schreeuwerige kutwijf (Mary J Blige dus) is niet om aan te horen.
Bronski, das toch die gast die hoog in de homo parade scoort ????quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:17 schreef BrandX het volgende:
dit naar aanleiding van het zojuist gehoorde en verkrachtte cover van bronski beat's Why![]()
Ehhh ??quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:11 schreef okkie-man het volgende:
Supermode - tell me why
goed voorbeeld van muziekverkrachting
NIET verneukt raken zeg je?quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:50 schreef Fokkedop het volgende:
TS, bijna alles wat je dagelijks hoort, is gecovered. Behalve liedjes als Toppertje en lief klein konijntje. Zit je daar dan op te wachten?![]()
Echt wel dat er vette nummers gecovered worden en daardoor niet verneukt raken, zoals supermode - tell my why en Max Graham - Owner of a lonely heart, etc.
En "fikken"nerd
Het is me vooral te doen met die nummers die ze volledig proberen te coveren door er alleen een housebeat onder te gooien of overheen te gieten. DIe covers met stukjes enzo, dat is vaak goed te doen en soms zelfs erg goed te doen.quote:En dan niet een klein stukkie, een sampletje, een melodietje, dat trek ik nog wel. en soms is het nog wel aardig om te horen.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/799/quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:17 schreef BrandX het volgende:
ff klagen hoor! IK wordt echt super simpel van al dat house-gecover van alle eighties songs die ook maar een beetje toendertijd een hit zijn geweest.
dit naar aanleiding van het zojuist gehoorde en verkrachtte cover van bronski beat's Why![]()
Mja dan kan je het topic ook wel sluiten, want sommige mensen menen ook dat de cover mooier is dan het origineelquote:Op zaterdag 9 september 2006 14:59 schreef Fokkedop het volgende:
[..]
Nooit gehoord van eigen mening?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |