Eensch; hoewel sommige samples in rapnummers op zich best om aan te horen zijn; Touch the Sky van Kanye West bijvoorbeeld. (niet dat ik daar fan van ben overigens..)quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:56 schreef AlohaXa het volgende:
vermoderniseren vind ik niet erg. Techno-trance-dance-en-rap-remixes wel
Da's nauwelijks een cover te noemen natuurljk. Maar inderdaad, wat een klotenummer is het geworden.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:54 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Echter, sommige nummers worden ook behoorlijk verkracht. Neem bijvoorbeeld One van U2. Het origineel is een prachtnummer. Maar de versie die ze nu uit hebben gebracht met dat schreeuwerige kutwijf (Mary J Blige dus) is niet om aan te horen.
Bronski, das toch die gast die hoog in de homo parade scoort ????quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:17 schreef BrandX het volgende:
dit naar aanleiding van het zojuist gehoorde en verkrachtte cover van bronski beat's Why![]()
Ehhh ??quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:11 schreef okkie-man het volgende:
Supermode - tell me why
goed voorbeeld van muziekverkrachting
NIET verneukt raken zeg je?quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:50 schreef Fokkedop het volgende:
TS, bijna alles wat je dagelijks hoort, is gecovered. Behalve liedjes als Toppertje en lief klein konijntje. Zit je daar dan op te wachten?![]()
Echt wel dat er vette nummers gecovered worden en daardoor niet verneukt raken, zoals supermode - tell my why en Max Graham - Owner of a lonely heart, etc.
En "fikken"nerd
Het is me vooral te doen met die nummers die ze volledig proberen te coveren door er alleen een housebeat onder te gooien of overheen te gieten. DIe covers met stukjes enzo, dat is vaak goed te doen en soms zelfs erg goed te doen.quote:En dan niet een klein stukkie, een sampletje, een melodietje, dat trek ik nog wel. en soms is het nog wel aardig om te horen.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/799/quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:17 schreef BrandX het volgende:
ff klagen hoor! IK wordt echt super simpel van al dat house-gecover van alle eighties songs die ook maar een beetje toendertijd een hit zijn geweest.
dit naar aanleiding van het zojuist gehoorde en verkrachtte cover van bronski beat's Why![]()
Mja dan kan je het topic ook wel sluiten, want sommige mensen menen ook dat de cover mooier is dan het origineelquote:Op zaterdag 9 september 2006 14:59 schreef Fokkedop het volgende:
[..]
Nooit gehoord van eigen mening?![]()
Sterf. Nu.quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:42 schreef Veletta het volgende:
Zoals ik, ik vind Comfortably Numb van The Scissor Sisters toch een stukje relaxter om te horen dan het origineel van Pink Floyd
STFU. Is een goede coverquote:Op zondag 10 september 2006 01:44 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Die Nothing Else Matters cover van die meid.
(weet ff niet hoe ze heet)
Gaap, covers maken is van alle tijden dus zo boeiend is het niet. Je hoeft ook niet naar de radio te luisteren bijvoorbeeld. Doe ik ook niet en dat scheelt enorm. Zo hoef je ook geen misbaksels aan te horen die de term house/techno niet eens waardig zijn. Zolang deze goedkope produkten makkelijk scoren bij de doelgroep doe je er toch niets tegen. Negeren is het enige wat een serieuze optie is.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:17 schreef BrandX het volgende:
ff klagen hoor! IK wordt echt super simpel van al dat house-gecover van alle eighties songs die ook maar een beetje toendertijd een hit zijn geweest.
mijn jeugdsentimenten, wat doe je!
En dan niet een klein stukkie, een sampletje, een melodietje, dat trek ik nog wel. en soms is het nog wel aardig om te horen. Maar nee, vaak verrampeneren ze gelijk het hele nummer maar. Net zo makkelijk! Mijn hemel, doe eens iets creatiefs!
Nooit gehoord van goede smaak?quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:59 schreef Fokkedop het volgende:
[..]
Nooit gehoord van eigen mening?![]()
Het gaat me ook niet om het coveren an sich, maar die verrekte housebeat die ze er zo nodig over heen moeten gooien (of je leest de OP wat beterquote:Op zondag 10 september 2006 10:39 schreef drexciya het volgende:
[..]
Gaap, covers maken is van alle tijden dus zo boeiend is het niet. Je hoeft ook niet naar de radio te luisteren bijvoorbeeld. Doe ik ook niet en dat scheelt enorm. Zo hoef je ook geen misbaksels aan te horen die de term house/techno niet eens waardig zijn. Zolang deze goedkope produkten makkelijk scoren bij de doelgroep doe je er toch niets tegen. Negeren is het enige wat een serieuze optie is.
Wat wel jammer is, dat is het feit dat veel breezers denken dat de cover het origineel is, maar daar valt ook weinig aan te doen. De vraag is zelfs of je wel wilt dat ze het origineel kennen.
-10 Overbodig (dat was wel duidelijk...)quote:Op zondag 10 september 2006 11:05 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Nooit gehoord van goede smaak?
OMGquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:42 schreef Veletta het volgende:
Zoals ik, ik vind Comfortably Numb van The Scissor Sisters toch een stukje relaxter om te horen dan het origineel van Pink Floyd
quote:Op zondag 10 september 2006 11:41 schreef Skazminko het volgende:
Ook zoiets: Ik zat te wachten bij de tandarts, de radio staat aan, kwam Don Mcclean op de radio met Ameriacan Pie. Zegt zo'n 17 jarige superdude breezer figuursma tegen zijn vader die daar ook zit te wachten: He pa! Wat een na-aper van Madonna, ze zouden het moeten verbieden.![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 11:41 schreef Skazminko het volgende:
Ook zoiets: Ik zat te wachten bij de tandarts, de radio staat aan, kwam Don Mcclean op de radio met Ameriacan Pie. Zegt zo'n 17 jarige superdude breezer figuursma tegen zijn vader die daar ook zit te wachten: He pa! Wat een na-aper van Madonna, ze zouden het moeten verbieden.![]()
![]()
![]()
Meteen ff gedl. natuurlijk, als pinkfloyd liefhebber!quote:Op zaterdag 9 september 2006 16:42 schreef Veletta het volgende:
Ja, hoor ik op de radio die bass intro van Queen, denk ik: aah, leuk queen.quote:Op zondag 10 september 2006 12:00 schreef Ericr het volgende:
Ach ja heb tig jaar geleden meegemaakt dat iemand dacht dat 'Under Pressure' van Queen en David Bowie een cover was van 'Ice Ice Baby' van Vanilla Ice.![]()
Iddquote:Op zaterdag 9 september 2006 15:11 schreef Trayek het volgende:
Me First And The Gimme Gimmes coveren _alleen_ maar, punk overigens, maar dat is dan weer erg leuk om aan te horen
Jij zou gebanned moeten worden uit MUZ.quote:Op zondag 10 september 2006 10:20 schreef BobbyB het volgende:
[..]
STFU. Is een goede covervan Metallica is mooier, dat wel, maar de cover is, vooral live, echt niet slecht.
Ik kom al bijna nooit MUZ.quote:Op zondag 10 september 2006 12:26 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Jij zou gebanned moeten worden uit MUZ.
Nou dan kan je ze daar toch mooi promoten?quote:Op zondag 10 september 2006 12:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik kom al bijna nooit MUZ.De meeste luisteren daar naar die depri rotherrie als Coldplay en Keane.. van mij mogen ze, maar daarom blijf ik daar weg. De meeste artiesten waar ik naar luister kennen ze daar niet eens.
Coldplay en Keane als 'herrie' kwalificeren.quote:Op zondag 10 september 2006 12:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
depri rotherrie als Coldplay en Keane
Relax dude, ieder zn eigen smaak.quote:Op zondag 10 september 2006 11:58 schreef Jopiexjoker het volgende:
[..]
Meteen ff gedl. natuurlijk, als pinkfloyd liefhebber!
DIT HEEFT NIX MET MUZIEK TE MAKEN!
Vloeken in de kerk vanaf de kansel is minder erg!![]()
Grrrrr.![]()
Nog zoiets!quote:Op zondag 10 september 2006 15:22 schreef OFfSprngr het volgende:
iets kapot maken.
Er is ook een verschil tussen het zeiken om het zeiken en het gewoon negeren van covers die je niet leuk vind en andere mensen gewoon lekker wel naar covers te laten luisterenquote:Op zondag 10 september 2006 15:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Er is een verschil tussen smaak en iets kapot maken.
Ik ben een mongool!! Alles wat ik doe is toch wel leuk!quote:
Ik maak niks kapot, dus moet je het niet op mij afreageren.quote:Op zondag 10 september 2006 15:22 schreef OFfSprngr het volgende:
quote:Op zondag 10 september 2006 15:58 schreef Veletta het volgende:
[..]
Ik maak niks kapot, dus moet je het niet op mij afreageren.
Ga anders even bij een fanclubje van coveraars, misschien krijg je de kans wel op een meet and greet, zodat je die gastjes even duidelijk kan maken dat ze géén covers meer mogen maken, zodat jij niet meer boos kan worden op mensen die sommige covers wél leuk vinden.
De Jostiband heeft nog talent, kan ik van de vele pop cover artiesten niet zeggen.quote:
Er is geen ontkomen aan van slechte gecoverde muziek, loop een winkel in bv, tegenwoordig zijn op heel veel plekken muziek en dan voornamelijk slechte muziek, kijk dat jij nou niet verder komt dan de gemiddelde top40-toegankelijkheid is jouw probleem, mijn probleem dat door dat soort zooi de rest het ook moet aan horen.quote:Op zondag 10 september 2006 15:32 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er is ook een verschil tussen het zeiken om het zeiken en het gewoon negeren van covers die je niet leuk vind en andere mensen gewoon lekker wel naar covers te laten luisteren
Ik ga er altijd maar vanuit dat het Vanilla Ice is en dan blijkt het Under Pressure te zijnquote:Op zondag 10 september 2006 12:01 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ja, hoor ik op de radio die bass intro van Queen, denk ik: aah, leuk queen.![]()
Is het die imbiciele rap nicht.![]()
![]()
Juist. Sommige covers, zoals die van Message in a bottle, zijn goed gedaan. Je hoort er nog enigszins kwaliteit aan af. Gewoon een beat onder een nummer zetten levert gewoon een zeer matig product op.quote:Op zondag 10 september 2006 15:22 schreef OFfSprngr het volgende:
Als je nou had leren lezen had je eerder gelezen dat ik alleen maar luister naar artiesten die bijna niemand kent. Maar goed, jij was ook degene die zei dat ik een ban op MUZ moest krijgen terwijl ik daar al nooit kom dus je bent gewoon dom en kortzichtig en lult maar wat heen.quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Er is geen ontkomen aan van slechte gecoverde muziek, loop een winkel in bv, tegenwoordig zijn op heel veel plekken muziek en dan voornamelijk slechte muziek, kijk dat jij nou niet verder komt dan de gemiddelde top40-toegankelijkheid is jouw probleem, mijn probleem dat door dat soort zooi de rest het ook moet aan horen.
Post eens die artiesten die niemand kent en wel blijven luisteren zodra mensen ze wel kennen hequote:Op zondag 10 september 2006 17:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als je nou had leren lezen had je eerder gelezen dat ik alleen maar luister naar artiesten die bijna niemand kent. Maar goed, jij was ook degene die zei dat ik een ban op MUZ moest krijgen terwijl ik daar al nooit kom dus je bent gewoon dom en kortzichtig en lult maar wat heen.
TOP40 muziek luister ik al jaren niet meer na want ik vind 99% allemaal bagger en daarom luister ik eigenlijk nooit meer naar de radio en heb ik alleen maar CD's op staan. Verder sluit ik me op het werk, in winkels etc etc gewoon af van die tering herrie zodat ik het niet aan hoef te horen en me er dus ook niet aan hoef te storen. Met andere woorden: negeer het gewoon en ga verder met je eigen leven, je doet er toch niks aan zolang mensen het blijven luisteren en kopen maar respecteer hun mening ook als ze wel iets leuk vinden. Vandaar dat ik zei dat het gewoon zeiken om het zeiken is. Iets wat jij leuk vind, vindt de rest weer 100 keer niks, dat is nu eenmaal met alles zo (films, auto's, eten en ga zo maar door).
Ik zeg toch niet dat ik er niet meer naar luister als ze bekend worden? Luister ook nog steeds naar Lucie Silvas en Delta Goodrem bijvoorbeeld, maar daar gaat de hele discussie toch niet over, of wel?quote:Op zondag 10 september 2006 17:47 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Post eens die artiesten die niemand kent en wel blijven luisteren zodra mensen ze wel kennen he
Da's best suffe meuk, wist je dat?quote:Op zondag 10 september 2006 17:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik er niet meer naar luister als ze bekend worden? Luister ook nog steeds naar Lucie Silvas en Delta Goodrem bijvoorbeeld, maar daar gaat de hele discussie toch niet over, of wel?![]()
Dat mag jij vindenquote:Op zondag 10 september 2006 17:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Da's best suffe meuk, wist je dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |