P.p. staat in dit geval voor per plaats.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:40 schreef Isegrim het volgende:
1 NS-station p.p.?Per persoon? Lijkt me wat overdreven.
Aha!quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:40 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
P.p. staat in dit geval voor per plaats.
Dat had net zo goed één centraalliggend station kunnen worden.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:47 schreef Rewimo het volgende:
Santpoort-Noord en Santpoort-Zuid zijn twee aparte plaatsen
Het idee van een prive-station staat me eigenlijk best wel aan.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:40 schreef Isegrim het volgende:
1 NS-station p.p.?Per persoon? Lijkt me wat overdreven.
Neen, gewoon Santpoort.quote:
Ik vermoed dat het de reistijd nogal zou verlengen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het idee van een prive-station staat me eigenlijk best wel aan.
Hoezo? Alleen ik een prive-station he, verder niemand.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het de reistijd nogal zou verlengen.
Heeft Sneek er niet zelfs 3? (Thialf, alleen bij evenementen)quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:06 schreef Sjakie01 het volgende:
Heeft Sneek er 2? Te gek voor woorden! Die zouden er nog niet eens 1 mogen heben.
Thialf is toch in MaastrichtHeerenveen?quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:21 schreef Cassius het volgende:
[..]
Heeft Sneek er niet zelfs 3? (Thialf, alleen bij evenementen)
Nog niks van gehoord, maar de ligging van de huidige vind ik wel gunstigquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:25 schreef yosander het volgende:
Volgens mij was/is Zwolle wel van plan om een tweede station in Stadshagen (de nieuwste wijk van Zwolle) te realiseren.
Iddquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Thialf is toch in MaastrichtHeerenveen?![]()
Klopt; maar langs dat station gaat alleen t Kampertreintje; geen intercitys o.i.d.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:25 schreef yosander het volgende:
Volgens mij was/is Zwolle wel van plan om een tweede station in Stadshagen (de nieuwste wijk van Zwolle) te realiseren.
Doet me denken aan de Qliner hier in Assen. (Zoiets als de Interliner, voor mensen die 'm niet kennen). Het schijnt dat die bus speciaal een rondje door Assen-Zuid maakt omdat daar een of andere hoge functionaris van Arriva woont, die met dat ding naar z'n werk wil.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo? Alleen ik een prive-station he, verder niemand.
Hey mên, het is vroegquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Thialf is toch in MaastrichtHeerenveen?![]()
Zo kansloos zijn die stations in Hilversum niet, Noord zit bij het Mediapark en Sportpark zit bij een aantal scholen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Hilversum, Hilversum Noord, Hilversum Sportpark is ook zo kansloos. Net als Bussum Zuid en Naarden-Bussum. Dat kunnen dan wel weer 3 stations minder worden wat mij betreft.
Noord kan ik me dan nog enigzins voorstellen, maar Sportpark en "Centraal" zo kort op elkaar is wat overdreven.quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:30 schreef kiepauto het volgende:
[..]
Zo kansloos zijn die stations in Hilversum niet, Noord zit bij het Mediapark en Sportpark zit bij een aantal scholen.
Je hebt toch Leidschendam-Voorbgr bij de Zoetermeer stadslijn?quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:51 schreef NordicBlue het volgende:
Het kleine gehucht genaamd voorschoten (waar ik vandaan kom) heeft een station
Leidschendam en wassenaar niet
Ooit van de Sneekweek gehoord? Komen mensen vanuit het hele land op af. Zou een beetje jammer zijn als er geen treinverbinding was...quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:06 schreef Sjakie01 het volgende:
Heeft Sneek er 2? Te gek voor woorden! Die zouden er nog niet eens 1 mogen heben.
nee?quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:02 schreef m021 het volgende:
Ooit van de Sneekweek gehoord?
Ik snap niet wat daar vreemd aan is, met een ministerie, hoofdkantoor van Siemens, NWO en nog aantal grote kantoorpanden in de buurt,quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:30 schreef arneaux het volgende:
NS heeft inderdaad een opmerkelijk beleid betreffende het plaatsen van Stations. Laan van NOI is zon raar station bijvoorbeeld.
Assen krijgt een 2e station! bij het TT-surcuit Assen zuid dus. En niet Assen noord waar 14.000 mensen wonenquote:Op zaterdag 9 september 2006 09:46 schreef Natalie het volgende:
Om Assen nu stervens druk te noemen, dat valt best mee, hoor
Maar inderdaad. Er ligt al jaaaaren een plan klaar voor station Assen-Noord. Maar ja, dat past weer niet in het bestemmingsplan en zo, hè. En voor je het weet ben je 8 jaar verder en is ie er nog steeds niet. En dat terwijl de wijk waar ie naast zou komen een van de grootste is, en waar veel mensen wonen die naar Groningen reizen voor werk/school. Het zou een uitkomst zijn.
10 jaar terug hadden ze het al over een station in Zwolle-Zuid, maar daar is niets van terecht gekomen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:25 schreef yosander het volgende:
Volgens mij was/is Zwolle wel van plan om een tweede station in Stadshagen (de nieuwste wijk van Zwolle) te realiseren.
zeer zeker wel hoorquote:Op zaterdag 9 september 2006 09:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aha!
Ik snap ook niet zo goed waarom Sneek (Snéék!) twee stations moet hebben... Met rentabiliteit zal het weinig van doen hebben, want er stapt nou niet vaak iemand in of uit op Sneek Noord.
Niet als ik erin zit.quote:Op zaterdag 9 september 2006 15:41 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
zeer zeker wel hoorer stappen altijd aardig wat mensen in en uit op noord
een sneltrein = intercity?quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:17 schreef NiTiN het volgende:
Almere heeft er 5 en volgens mij komt er nog een 6e.
Vanuit weesp richting lelystad gezien, (S) = Sneltreinstation.
1 Almere Muziekwijk,
2 Almere Centrum (S)
3 Almere Parkwijk
4 Almere Buiten (S)
5 Almere Oostvaarders
en in de toekomst:
6 Almere Poort (S) (dat zou dan op 1 komen)
De intercity Haarlem - Heerlen/Maastricht, stopt een aantal keer in A'damquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:35 schreef wobbel het volgende:
[..]
een sneltrein = intercity?
maar een intercity mag toch maar 1 keer per stad stoppen?
Waar zou dat station moeten komen dan ? Bij het winkelcentrum Marsdijk ? Zou wel ideaal zijn, aangezien we daar tegenover wonen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:46 schreef Natalie het volgende:
Om Assen nu stervens druk te noemen, dat valt best mee, hoor
Maar inderdaad. Er ligt al jaaaaren een plan klaar voor station Assen-Noord. Maar ja, dat past weer niet in het bestemmingsplan en zo, hè. En voor je het weet ben je 8 jaar verder en is ie er nog steeds niet. En dat terwijl de wijk waar ie naast zou komen een van de grootste is, en waar veel mensen wonen die naar Groningen reizen voor werk/school. Het zou een uitkomst zijn.
En Hilversum Sportpark zit vlakbij het astmacentrum, zodat de astmapatientjes makkelijker elk weekend naar huis kunnen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 11:30 schreef kiepauto het volgende:
[..]
Zo kansloos zijn die stations in Hilversum niet, Noord zit bij het Mediapark en Sportpark zit bij een aantal scholen.
Ze komen dan iig niet in ademnood mochten ze de trein willen halenquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
En Hilversum Sportpark zit vlakbij het astmacentrum, zodat de astmapatientjes makkelijker elk weekend naar huis kunnen.
He, ja verdomd! Elk klein kut dorp dat een zomerfeest heeft zou een eigen station moeten hebben.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:02 schreef m021 het volgende:
[..]
Ooit van de Sneekweek gehoord? Komen mensen vanuit het hele land op af. Zou een beetje jammer zijn als er geen treinverbinding was...
quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:22 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
He, ja verdomd! Elk klein kut dorp dat een zomerfeest heeft zou een eigen station moeten hebben.![]()
Nou dan hoeft er geen discussie meer te worden gehouden over Santpoortquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:22 schreef Sjakie01 het volgende:
He, ja verdomd! Elk klein kut dorp dat een zomerfeest heeft zou een eigen station moeten hebben.![]()
Als ze dat dan doen bij de spoorwegovergang van het oude dorp naar Plan Zuid op de plek waar eerst Heeneman Rubber/Hofland Deltaflex zat, dan kan ik bijna bij mijn pa voor de deur uitstappenquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:50 schreef Renesite het volgende:
Groningen mag er ook nog wel hier en daar een bij krijgen.
Gelukkig komt er nu Groningen Europapark, maar Groningen west mag ook wel! Hoogkerk het liefst![]()
Voor mij 2 minuten fietsenquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:01 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als ze dat dan doen bij de spoorwegovergang van het oude dorp naar Plan Zuid op de plek waar eerst Heeneman Rubber/Hofland Deltaflex zat, dan kan ik bijna bij mijn pa voor de deur uitstappen
Tja der ligt genoeg rails daar maarja ze willen der niet stoppenquote:Op zaterdag 9 september 2006 18:50 schreef Renesite het volgende:
Groningen mag er ook nog wel hier en daar een bij krijgen.
Gelukkig komt er nu Groningen Europapark, maar Groningen west mag ook wel! Hoogkerk het liefst![]()
Ja idd..bij me moeder in De Meern gaan ze ook al 2 stations bouwen terwijl dat ook niet zon grote plaats is..quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:39 schreef BadKeukenTegel het volgende:
In de grotere plaatsen zoals Zwolle, Assen en Lelystad staan (nog) steeds nog maar 1 NS-station p.p. terwijl het daar in de spits vaak stervens druk is.![]()
Dan tour ik eens wat door het land heen en dan zie ik tot mijn stomme verbazig dat kleine kutplaatsen zoals Veenendaal, Santpoort, Sneek, Soest en Helmond (binnenkort 4) er allemaal een stuk of twee tellen.![]()
Wat een krom tyfusbeleid, laat de NS eens stations aanmaken daar waar het nodig is en niet voor iedere boerderij een station plaatsen.
Maar wel veel gezelliger dan Leeuwarden!quote:
Waarom staan ze dasn nog op de plannerquote:Op zondag 10 september 2006 23:11 schreef Carport het volgende:
Bergweg, Kleiweg, Hofplein en Wilgenplas zijn geen NS-stations meer. Sommige stations bestaan zelfs helemaal niet meer.
Tel daarbij Driehuis op, dan telt de gemeente Velsen drie stations.quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:47 schreef Rewimo het volgende:
Santpoort-Noord en Santpoort-Zuid zijn twee aparte plaatsen
Hofplein en Wilgenplas zijn en blijven opgeheven, de rest komt pas in 2007 in gebruik.quote:Op zondag 10 september 2006 23:19 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Waarom staan ze dasn nog op de planner
Oke, ze kunnen natuurlijk deel uit gaan maken van de Randstadrail.
Duivendrecht behoort tot de gemeente Ouder-Amstel en hoort is officieel niet-Amsterdams.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:01 schreef Willy84 het volgende:
Amsterdam Muiderpoort
Sloterdrijk
Lelylaan
Zuid/WTC
Rai
Amstel![]()
Bijlmer![]()
En het machtige Centrale station![]()
Ben ik iets vergetenMiss hoort Duivendrecht er ook bij. Is officeel een andere gemeente vandaar dat er geen A'dam voorstaat.
En er komen er nog een paar bij geloof ik
Siece park ofz
Holendrecht
Hemboog ofzo
Dan moegen ze die hoerenplanner weleens aanpassenquote:Op zondag 10 september 2006 23:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hofplein en Wilgenplas zijn en blijven opgeheven, de rest komt pas in 2007 in gebruik.![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 23:42 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Dan moeten ze die hoerenplanner weleens aanpassen
Edit: ik weet t: een zinloze post, maar ben niet meer helemaal wakkerquote:
Dan heb je vlak aan de rand natuurlijk ook nog 2 stations in Schiedam en 3 in Vlaardingen.quote:Op zondag 10 september 2006 23:02 schreef Robin2130 het volgende:
Dordrecht heeft ook 3 stations.
Dordrecht
Dordrecht Zuid (waar geen hoer in of uitstapt)
Dordrecht Stadspolders
en dan Rotterdam:
Rotterdam Lombardijen
Rotterdam Zuid
Rotterdam Stadion
Rotterdam Blaak
Rotterdam Centraal
Rotterdam Noord
Rotterdam Alexander
Rotterdam Bergweg
Rotterdam Kleiweg
Rotterdam Hofplein
Rotterdam Wilgenplas
Hoek van Holland Haven (valt onder gem. Rotterdam)
Hoek van Holland Strand (Gem, Rotterdam)
Aardig wat
Goh. Alsnog zie ik het nut er niet van in dat er in die boerengehuchten wel meer treinstations staan dan hier terwijl het er nog een stuk rustiger is ook. Zwolle, Lelystad of Assen zijn trouwens helemaal geen kleine gehuchten vent.quote:Op maandag 11 september 2006 00:18 schreef Neuralnet het volgende:
Het is altijd hetzelfde. Iedereen wil het liefst een station in zijn eigen (kleine) gehucht en voor de rest mag de trein pas weer stoppen als hij aankomt op waar ze heen moeten. Allemaal leuk en aardig, maar niet realiseerbaar.
De NS moet rekening houden met miljoenen mensen en een compromis sluiten tussen beperkingen, snelheid en rendabele lijnen. Daarom is het geen kwestie van het vervullen van individuele eigen belangen van consumenten.
Stadion wordt alleen gebruikt bij evenementen in de Kuip, Bergweg/Kleiweg/Hofplein/Wilgenplas is geen NS en HvH ligt een teringeind buiten de stad. Zo lust ik er nog wel eenquote:Op zondag 10 september 2006 23:02 schreef Robin2130 het volgende:
en dan Rotterdam:
Rotterdam Lombardijen
Rotterdam Zuid
Rotterdam Stadion
Rotterdam Blaak
Rotterdam Centraal
Rotterdam Noord
Rotterdam Alexander
Rotterdam Bergweg
Rotterdam Kleiweg
Rotterdam Hofplein
Rotterdam Wilgenplas
Hoek van Holland Haven (valt onder gem. Rotterdam)
Hoek van Holland Strand (Gem, Rotterdam)
Aardig wat
Je vergeet Diemen en Diemen-Zuid.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:01 schreef Willy84 het volgende:
Amsterdam Muiderpoort
Sloterdrijk
Lelylaan
Zuid/WTC
Rai
Amstel![]()
Bijlmer![]()
En het machtige Centrale station![]()
Ben ik iets vergetenMiss hoort Duivendrecht er ook bij. Is officeel een andere gemeente vandaar dat er geen A'dam voorstaat.
En er komen er nog een paar bij geloof ik
Siece park ofz
Holendrecht
Hemboog ofzo
Gemeente Diemen, dus dat telt niet. Om het zo simpel mogelijk te maken, tellen we stations per gemeente.quote:Op maandag 11 september 2006 14:13 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Je vergeet Diemen en Diemen-Zuid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |