abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42110501
Zo knap snoww dat Nicole al los stapt.
Myhron heeft vorige week wel 4 stappen los gezet, maar sindsdien vertikt ze het weer. Ze kan het wel, maar ze wilt gewoon niet.

Nou ja, ooit zal ze wel over die drempel heenstappen (ook letterlijk)
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 25 september 2006 @ 13:51:19 #277
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42111559
Fjin Snoww!
En Bix, voor je mooie rooie.

Renzell, wij grepen ook meteen in. Meestal lief, ik raak nogal verlamd van schik dan. 1 keer heeft hij haar op de kop gehouden, meestal werkt gewoon (ruwer dan normaal) op de rug kloppen. Maar het blijft eng, iedere keer. Nu gebeurt het nog maar heel af en toe, maar da's meer toeval dan dat ze niet goed kauwt denk ik.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 25 september 2006 @ 16:56:40 #278
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42115866
Wat een schrik altijd met dingen die ik keeltjes schieten Saskia is ooit bijna half gestikt in een stukje oude kaas. Meestal gaat 't goed idd, maar je schrikt je altijd het apezuur.
Renzell, succes met bijkomen!

Nicole, wat goed.. losse stappen! Myhron ook al pogingen om los te lopen.. *petje af*

Ik geloof dat onze tuin te klein wordt voor de peuter hier.. Achter onze tuin loopt een steeg die uiteindelijk uitkomt op een speeltuintje (hoewel speeltuintje een groot woord is). Aangezien wij op de uiterste hoek zitten hebben wij de poort naast het huis en niet in de steeg. Nou stond Saskia vanmiddag door de schutting te gluren, op de kist klimmen en nog meer gluren .. "Kindje?? Kindje?? ben je daar?? "

Deze mama gaat maar 'ns wat regelmatiger op een echt speeltuinbankje zitten. (als ik wel eens een glimp opvang van 't pleintje, zie ik meestal wel moeders zitten en kinderen spelen.. Begon net te spetteren, dus morgen maar 'ns uitproberen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:01:14 #279
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42140418
Herkenbaar E.T. Hopelijk tref je leuke moeders op de bankjes.

Ik weet niet of er een speciaal topic voor is... Maar waar hebben jullie het matras voor het peuterbedje gehaald? Ik heb geen idee van pijzen/kwaliteit daarin namelijk. Kwaliteit vind ik erg belangrijk, maar ik hou niet van onzin als speciaal gevulde-anti-allergie dingen. En ik heb geen idee wat een normaal bedrag voor een matrasje is, en waar je die dan weer haalt.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:04:49 #280
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42140499
Sja, ik heb een ikea-bedje voor Saskia en die hebben net weer even afwijkende maten... dus een Ikea-matrasje hier
Verder zou mijn eerste gedachte naar Prenatal gaan, die hebben ook 'simpele' matrassen voor peuterbedden volgens mij
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42140898
Lishe, ik zou ook voor Ikea gaan denk ik, als je zo'n bedje hebt. En anders prenatal, of via internet iets bestellen?

Wij hebben de uitslag van de voedselallergietest van Sara gekregen. Er kwam dus helemaal niets uit, dwz, ze reageerde zo'n klein beetje dat je het geen allergie kan noemen.
Aan de ene kant fijn, maar zo zijn we nog geen stap verder natuurlijk.Zelf hebben we al uitgevogeld dat ze allergisch is voor rozenbottel, met hulp van hier en verder maar zien hoe het zich ontwikkeld.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:50:54 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42145971
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:20 schreef Fuente het volgende:
Lishe, ik zou ook voor Ikea gaan denk ik, als je zo'n bedje hebt. En anders prenatal, of via internet iets bestellen?

Wij hebben de uitslag van de voedselallergietest van Sara gekregen. Er kwam dus helemaal niets uit, dwz, ze reageerde zo'n klein beetje dat je het geen allergie kan noemen.
Aan de ene kant fijn, maar zo zijn we nog geen stap verder natuurlijk.Zelf hebben we al uitgevogeld dat ze allergisch is voor rozenbottel, met hulp van hier en verder maar zien hoe het zich ontwikkeld.
Let wel dat de bloedtest niet altijd betrouwbaar zijn.
Positief is wel zeker maar negeatief wil niet zeggen dat het niet toch een allergie kan zijn.
Ik las dta jullie een voedseldagboek bijhouden Zou dat wel even door blijven doen.
kus voor saartje
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42146340
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 17:50 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Let wel dat de bloedtest niet altijd betrouwbaar zijn.
Positief is wel zeker maar negeatief wil niet zeggen dat het niet toch een allergie kan zijn.
Ik las dta jullie een voedseldagboek bijhouden Zou dat wel even door blijven doen.
kus voor saartje
Klopt, zei de dokter ook, kan best zijn dattie vals negatief is.
Dus dagboeken maar
Thnx meis!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:53:35 #284
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42147608
Noah heeft weer een of andere fase ofzow (hoop ik ). Slecht eten, veel stoute dingen doen, meteen jammeren als iets niet meteen lukt, etc. Vermoeiend

Noah nooit echt hoeven straffen, maar dat zal er nu toch echt van moeten komen vrees ik. Vind het alleen lastig omdat het bij hem meestal niet steeds achter elkaar doorgaan methetzelfde is, maar erg verdeeld op de dag. Als ik hem ergens voor heb gewaarschuwd en een uur later doet ie het weer en dan zet ik hem op de gang of iets dergelijks, begrijpt ie het dan nog, werkt het dan?

En hoe doen jullie dat als bijv de papa hem streng toespreekt, en kind komt huilend naar jou toe?
Ik wil de vader niet afvallen natuurlijk, maar vind het ook zielig hem te laten huilen, af te wijzen Wat ik nu meestal doe is hem wel oppakken en troosten, daarbij herhalend dat dat idd niet mag, enzow. Hem dus wel troosten zonder hem z'n zin te geven. Maar of dat pedagogisch verantwoord is...?

Verder is het we een enorm lekker ding. Hij praat ontzettend veel ineens, hoor elke dag wel een paar nieuwe woorden Wat ik ook erg leuk vind is dat ie nu echt vragen kan beantwoorden. Heb je honger? Ja. Wil je slapen? Nee. En dat ie ook meent zeg maar, niet zomaar wat zegt, of standaard overal nee op antwoordt En hij geeft ook steeds duidelijker aan wat hij wil. Dan wil hij een boekje lezen bijvoorbeeld, dan loopt ie naar de bank, slaat op de zitting en zegt "tittuh" Dan moet ik dus daar gaan zitten om samen met hem een boekje te lezen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 19:02:23 #285
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42147884
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:53 schreef texelonia het volgende:
En hoe doen jullie dat als bijv de papa hem streng toespreekt, en kind komt huilend naar jou toe?
Ik wil de vader niet afvallen natuurlijk, maar vind het ook zielig hem te laten huilen, af te wijzen Wat ik nu meestal doe is hem wel oppakken en troosten, daarbij herhalend dat dat idd niet mag, enzow. Hem dus wel troosten zonder hem z'n zin te geven. Maar of dat pedagogisch verantwoord is...?
Volgens mij doe je dat goed hoor. Als je het gaat goedpraten geef je hem tegenstrijdige signalen. Dus laten blijken dat het niet mag wat hij doet, maar troosten mag natuurlijk best En altijd 1 lijn trekken met papa. Ook al ben je het er niet mee eens, dat praat je dan later uit zonder kind erbij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42148726
Tex, herkenbaar hoor. Sara begint ook steeds vaker verwend te doen, brullen als 1 van ons 'nee' zegt en dan snikkend naar de ander kruipen. Wij zijn er vrij 'bot' mee, nee is nee, ook bij de ander. Er wordt dan ook niet geknuffeld. Ik moet zeggen, ze pikt het snel op, want binnen een minuut is het schreeuwen over en krijgt ze uiteraard alsnog haar knuffel
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:29:50 #287
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_42152779
Inderdaad herkenbaar, Tex. Ik heb niet echt tips, want eigenlijk modder ik meestal maar wat aan met dit soort fases.

Job had vannacht kennelijk een hele leuke droom. We hoorden hem ineens schateren in zijn bedje en toen we gingen kijken lag hij diep in slaap te lachen zoals hij lacht als we hem kietelen. Was zo grappig om zo'n slapend, uitbundend lachend jochie te zien en te horen. En waar hij nou van heeft gedroomd......????
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_42153440
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:29 schreef livelink het volgende:
Inderdaad herkenbaar, Tex. Ik heb niet echt tips, want eigenlijk modder ik meestal maar wat aan met dit soort fases.

Job had vannacht kennelijk een hele leuke droom. We hoorden hem ineens schateren in zijn bedje en toen we gingen kijken lag hij diep in slaap te lachen zoals hij lacht als we hem kietelen. Was zo grappig om zo'n slapend, uitbundend lachend jochie te zien en te horen. En waar hij nou van heeft gedroomd......????
Wat lief zeg ! Heerlijk zijn die momenten he?

Wat ik altijd het fijnste moment van de avond vind:
Vaak als wij Sara voor wij naar bed gaan nog even onderdekken wordt ze heel iets wakker. Dan knuffelen we even, ligt ze heerlijk tegen me aan, rozig en warmig van de slaap, lieve geluidjes makend, zo heerlijk. Als ik haar dan terugleg in bedje pakt ze al slapend Nijn en Speen (heel belangrijk) en slaapt zo weer verder
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:59:52 #289
103793 kozakken
Living the life
pi_42153860
Als kozakkenman moppert komt Jonne standaard bij mij uithuilen.
Dan probeer ik geen oogcontact te maken en hem terug te sturen naar papa. Want die was met hem aan het praten.
Ben hier ook bang voor gemixte signalen. Vooral omdat ik het gevoel heb dat hij dan toch bij mij krijgt wat hij eigenlijk met z'n papa moet afmaken. Dus niet bij mij schuilen.
(soms gaat dat ook wel mis hoor, maar ik probeer het wel)
Hier wordt dus ook geen discussie of ik het met kozakkenman eens ben gevoerd in het Nederlands waar Jonne bij is. (Engels werkt daarentegen nog heel goed om een korte termijn op-een-lijn-actie uit te voeren )
pi_42155644
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:59 schreef kozakken het volgende:
Als kozakkenman moppert komt Jonne standaard bij mij uithuilen.
Dan probeer ik geen oogcontact te maken en hem terug te sturen naar papa. Want die was met hem aan het praten.
dat vind ik best streng. ik doe meer zoals tex eigenlijk, troost kan ie in zo'n geval bij mij wel krijgen, over dat het zo jammer/vervelend is dat ie iets niet mag. maar ik zou de betreffende straf of regel oid dan niet wegnemen/veranderen. dat is toch juist het voordeel van 2 ouders hebben lijkt me? die truc van engels praten of spellen oid passen wij hier ook wel eens toe maar ik begin 't gevoel te krijgen dat dat ook niet lang meer werkt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 september 2006 @ 23:05:00 #291
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42156024
Als ze vaak naar Dora kijken zul je over moeten op Frans of Duits, Bix
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2006 @ 09:51:08 #292
81992 Githa
pi_42162336
Als Jordy op zijn donder krijgt van papa dan mag hij best bij me komen uithuilen, maar idd vertel ik hem ondertussen waarom papa boos is en wat hij eigenlijk had moeten doen.
Tenzij hij een time-out in de hoek krijgt, dan moet hij even blijven zitten

Jordy gaat vandaag voor het eerst echt logeren, ik zie hem dan morgenavond pas laat of misschien zelfs vrijdag pas weer...spannend hoor
zou ik hem nog ergens snel kunnen verstoppen
  woensdag 27 september 2006 @ 10:45:46 #293
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_42163545
psssssssssst Githa hij past hier makkelijk onder de bank hoor
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2006 @ 10:50:27 #294
81992 Githa
pi_42163663
dan is ie toch ook weg, ik zat meer te denken in mijn handtas ofzo
  woensdag 27 september 2006 @ 10:56:59 #295
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_42163816
ik heb nog wel n grote staan van de vakantie en die kun je rollen ,makkelijker mee te nemen
pi_42164104
Spannend Githa.

Hier ook zo af en toe angst voor gemixte signalen. Fleur is een meisje dat heel erg aan regelmaat vasthoudt. Dus ook aan haar vaste patronen. Gisteren ging het dus een beetje mis omdat ik even een andere volgorde in gedachte had. Ik wilde graag dat manlief pyjama zou aandoen en boekjes lezen. Dan zou ik haar fles maken en kon 'papa' tandjespoetsen zodat ik ze uiteindelijk naar bed zou brengen. Maar dat was teveel van het goede. Ze wilde geen fles en terwijl ik die ging halen boven, kwam ze al huilend en snikkende de trap op gerend. Mama, moet mijn pyjama aan doen. Misschien fout van me, maar ik heb hier aan toe gegeven, maar wel duidelijk gezegd dat ik geen boekjes met 'dr ging lezen en dat papa dat zou doen. Nou, na nog wat gesnik werden er twee boekjes uitgezocht en liep ze naar beneden. Daar gelezen en toen tandenpoetsen, maar dat zou ze wel even zelf doen en voor de controle liep ze dus wel weer naar mij toe. Ik wil zo graag proberen om 'papa' meer te betrekken in het bedritueel (ook ivm de komende baby), maar ze is zo gewend dat ik het doe, dat het bijna mijn hart breekt. En eigenlijk aan twee kanten. Aan de ene kant omdat zij zoveel verdriet heeft door de verandering, maar ook de afwijzing die ze 'papa' geeft door het niet met hem te willen. Vind het zo moeilijk.
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2006 @ 11:14:00 #297
81992 Githa
pi_42164214
Ik denk dat je het dan nog niet zo verkeerd hebt gedaan Chacama.
Je hebt het nu samen gedaan en papa niet geheel buiten spel gezet. Ik denk als je dat zo vaker doet, Fleur er wat meer aangewend raakt en papa het straks ook best alleen kan/mag doen.
Doorzetten en dan een kind hebben dat over haar toeren naar bed gaat heb je ook niks aan
pi_42164309
Dank je Githa. Ik ga er dan toch maar mee door, want ze zal er toch aan moeten wennen. En dan inderdaad maar gewoon met kleine stapjes. En dat over d'r toeren, dat wilde ik inderdaad voorkomen.
pi_42166663
Je doet het heel goed hoor chacama! Want wat als Fleur uit logeren gaat of jij ligt in het ziekenhuis, dan moet papa het toch ook doen? Dus papa af en toe wat dingen overlaten nemen zodat ze weet dat papa het ook kan is heel goed hoor. En het moeilijk als je om jou roepen en alleen door jou geholpen willen worden, maar het is juist goed om het in kleine stapjes te doen en te laten zien dat je er wel bent, maar het kan even niet. Ook zeggen hoe goed papa het doet wil wel eens helpen, dat werkte hier best goed.
pi_42166819
ach ja, dat zijn ook van die dingen dat wanneer er eenmaal geen andere keus meer is het ook vrij snel weer went hoor. dan laat ze zich vast en zeker net zo makkelijk door papa helpen. je bent toch ook wel eens een avondje weg ofzo chacama? dan gaat 't toch ook goed neem ik aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')