abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41641411
Ik ben al een tijdje voorzichtig op zoek naar een leuk koophuis op Funda. Er staan natuurlijk een hoop huizen op Funda, maar maar erg weinig die ECHT aan mijn eisen voldoen.

Zodra er eentje bij zit waarvan ik denk dit zou em kunnen zijn, staat er direct al "verkocht onder voorbehoud" bij.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen binnen 2 uur (Ik bekijk namelijk iedere dag de nieuwe huizen op funda) besluiten een huis te kopen. Die huizen staan dus blijkbaar al eerder in de verkoop. Misschien bij makelaars onderling ofzo? Ik zou dus graag wat eerder op de hoogte willen zijn van de huizen die te koop komen in deze populaire categorie. Hoe pak ik dat aan? Moet ik echt iedere dag alle sites van alle makelaars afgaan in de plaats waar ik een woning zoek? Kun je ook een makelaar vragen dit voor jou in de gaten te houden?

Ik heb op dit moment geen koopwoning, dus ook niets te verkopen en dus geen contact met een makelaar. Als ik een makelaar vraag een bepaald huis voor me te zoeken? Zijn daar dan kosten aan verbonden?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 9 september 2006 @ 09:06:10 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41641453
Vaak zijn het gewoon trucjes van de verkoper/verkopende makelaar, en staat het pand gewoon te koop, en denk jij dat er kapers op de kust zijn en snel moet handelen/kopen. Wat is immers anders het nut van een al verkocht pand op Funda te zetten!? Ook worden panden vaak eerst aangeboden aan klanten van makelaars en pas later op Funda gezet. Vooral in plaatsen waar veel vraag is natuurlijk.

Je kan een makelaar een zoekopdracht geven, je hoeft pas te betalen als je daadwerkelijk iets koopt. Een geschikte makelaar vind je via vrienden met koop/verkoopervaring, of door gewoon eens een paar te koop staande huizen van de soort die je zoekt te gaan bekijken. Kom je vast wel een geschikte verkopende makelaar tegen, dan kan die mooi een huis voor jou gaan zoeken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_41641505
Er zin ook makelaars, waar je je kunt aanmelden en opgeven voor email-service, dan krijg je huizen te zien voordat ze op funda komen, vaak wel met minder foto's maar wel met beschrijving dus dan kun je net iets sneller zijn.
Ben zelf aangemeld bij Zengerink makelaars, maar weet natuurlijk niet of die bij jou ook in de buurt zit.
Er was er ook 1 waar dat ook kon, maar daar moest je voor betalen en dat ben ik niet van plan.
Misschien kun je uitzoeken of er enkele bij jou in de buurt zijn die deze service ook hebben.
Verder veel succes op de (moeilijke) huizenmarkt!
Believe in me, and worship my name!
pi_41641637
Makelaars hebben 2 a 3 dagen eerder de beschikking over huizen voordat ze op funda komen. Dus een makelaar met een zoekopdracht kan zijn clienten al getipt hebben.
  zaterdag 9 september 2006 @ 09:49:17 #5
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_41641787
Puur toeval, want zo hard loopt het momenteel niet.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 9 september 2006 @ 09:49:22 #6
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_41641788
Ik zou als ik jou was ook een kijken op www.miljoenhuizen.klup.nl daar staan er veel meer te koop dan op funda!
pi_41641802
Gewoon naar een makelaar gaan, zeggen dat je op zoek bent naar een huis en je voorkeuren opgeven. Dan voeren zij jouw gegevens in een database en krijg je automatische mailtjes van huizen die aansluiten op jouw wensen. Dit is volgens mij voor een half jaar gratis, maar dit weet ik niet zeker. Let wel op bij welke makelaar je dat doet. Er is namelijk verschil, je hebt NVM makelaars (dit zijn erkende makelaars) en makelaars als die dat niet zijn. Herkenning van zo'n makelaar is heel makkelijk. Elke erkende makelaar zal NVM gebruiken in zijn "promotie".

Funda is overigens de website van NVM, die alle huizen laat zien die zij bij al hun makelaars in het bestand hebben. Maar deze huizen kunnen soms inderdaad later op de website te komen. Een makelaar moet een huis namelijk zelf aanbieden op de site en als deze dit een paar dagen later doet en er ondertussen via een mailtje al eerder belangstelling is geweest en daarmee dus een bieding, dan is het inderdaad te laat. Maar inschrijven bij een makelaar kan dus geen kwaad. Ik zou gewoon even gaan informeren.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  zaterdag 9 september 2006 @ 09:58:24 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41641889
NVM heeft niets met erkenning te maken. Ze erkennen zichzelf Het is net zoiets als dat je AH, C1000 en Aldi hebt.

De NVM is de grootste club van makelaars, maar zegt verder weinig over de kwaliteit. Funda=NVM
Je hebt ook nog andere clubs, bv. VBO en LMV. die hebben ook websites.

Als je in de Jordaan oid. een woning wilt kopen en snel moet kunnen handelen lijkt mij de NVM de beste optie omdat die het grootste bestand aan panden hebben. Als je je wat meer tijd kunt veroorloven maakt het allemaal niet zoveel uit.
pi_41642241
Makelaars zijn Kakelaars. Waar stond ook alweer dat artikel in met deze naam?
  zaterdag 9 september 2006 @ 11:33:41 #10
43642 Bayswater
pi_41643349
Besef je ook even dat je de hoofdprijs betaalt als je er zo snel bij wil zijn.
Life lies a slow suicide
pi_41643460
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:50 schreef Avani het volgende:

Maar deze huizen kunnen soms inderdaad later op de website te komen. Een makelaar moet een huis namelijk zelf aanbieden op de site en als deze dit een paar dagen later doet en er ondertussen via een mailtje al eerder belangstelling is geweest en daarmee dus een bieding, dan is het inderdaad te laat.
Dan hoeft er nog geen sprake te zijn van een voorlopig koopcontract hoor. Aannemelijker is dat er onderhandelingen gestart zijn, of een optie is verleend.
Een voorlopig koopcontract bestaat namelijk helemaal niet, het is het uiteindelijke koopcontract waarvan ontbindende termijnen nog niet verstreken zijn, en het uiteindelijke koopcontract tekenen na enkele dagen het huis in de verkoop gehad te hebben? Lijkt me nogal vlug, en vooral als dat zo vaak gebeurd (hoe lang moeten de andere huizen dan wel niet te koop staan om een redelijke gemiddelde verkooptijd te krijgen).
  zaterdag 9 september 2006 @ 14:06:23 #12
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41646624
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
Makelaars hebben 2 a 3 dagen eerder de beschikking over huizen voordat ze op funda komen. Dus een makelaar met een zoekopdracht kan zijn clienten al getipt hebben.
Klopt, ons huis kwam op funda nadat wij het al gekocht hadden. Makelaars kunnen de krenten uit de pap vissen voordat ze geplaatst worden. Ik zou dus een zoekopdracht bij een makelaar neerleggen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_41648196
Aankopende makelaar gebruiken inderdaad en zelfs dan vis je nog wel eens achter het net.
pi_41657139
Inderdaad aan verschilende makelaars laten weten wat je precies zoekt. De meeste makelaars hebben een soort zoekbestand, en als je daar in staat dan krijg je een mailtje of een brief zodra er een woning beschikbaar is die aan je wensen voldoet.
Je zou ook eens een paar huizen kunnen bezichtigen, ook al voldoen ze niet helemaal aan je wensen. Je maakt dan wel contact met de makelaar en je zorgt ervoor dat je wat 'naamsbekendheid' opbouwt. Ze weten dan wie je bent en dat maakt het vaak net wat makkelijker.
Je zou ook eens op www.dimo.nl kunnen kijken, dit is de tegenhanger van Funda.
pi_41667202
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
Een NVM-makelaar zet het huis eerst neer op een eigen netwerk en voordat het (2/3 dagen later) op Funda komt is vaak al de eerste kijkdag geregeld. Dit geldt zeker voor populaire locaties en prijscategorieën.
pi_41670055
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:58 schreef Hyperdude het volgende:
Als je in de Jordaan oid. een woning wilt kopen en snel moet kunnen handelen lijkt mij de NVM de beste optie omdat die het grootste bestand aan panden hebben. Als je je wat meer tijd kunt veroorloven maakt het allemaal niet zoveel uit.
Waarom de Jordaan? De huizen in de Jordaan staan gemiddeld behoorlijk lang te koop hoor. Ik denk dat snel handelen in dergelijke wijken niet aan te raden is, veel te groot risico.
  zondag 10 september 2006 @ 11:57:03 #17
43642 Bayswater
pi_41670278
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:47 schreef DRA het volgende:

[..]

Waarom de Jordaan? De huizen in de Jordaan staan gemiddeld behoorlijk lang te koop hoor. Ik denk dat snel handelen in dergelijke wijken niet aan te raden is, veel te groot risico.
Inderdaad, als een woning zo snel weggaat is de verkopende makelaar verkeerd bezig voor de belangen van zijn client en heeft de woning te laag in de markt gezet (/aangeboden aan een "goede kennis"). TS komt dan ook met een probleem waar ik mijn vraagtekens bij heb.
Life lies a slow suicide
pi_41671430
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:06 schreef Mark het volgende:

[..]

Klopt, ons huis kwam op funda nadat wij het al gekocht hadden. Makelaars kunnen de krenten uit de pap vissen voordat ze geplaatst worden. Ik zou dus een zoekopdracht bij een makelaar neerleggen.
Dat kost toch weer een hoop geld terwijl het helemaal niet gezegd is dat de krenten daadwerkelijk wel uit de pap gehaald worden. Zoals hierboven opgemerkt is het te snel verkopen niet echt slim en komt statistisch ook maar weinig voor. Daarnaast houdt de NVM helemaal niet zo van deze praktijken.
pi_41671540
mijn huis kwam ook pas op funda, weken nadat het te koop werd gezet...
Gelukkig zonder haar
pi_41672028
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:44 schreef TeChNo2 het volgende:
mijn huis kwam ook pas op funda, weken nadat het te koop werd gezet...
Makelaars zijn idd lui soms. Het is een kwestie van je makelaar beter aansporen en goede afspraken maken.
  zondag 10 september 2006 @ 13:50:52 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41673420
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:47 schreef DRA het volgende:

[..]

Dacht ff een voorbeeld nemen; maar kennelijk klopt dat voorbeeld niet (meer) Toen ik mijn huis in Amsterdam Oud-Zuid kocht moest je wel erg snel zijn. Ook bij de verkoop in 2003 was ik het vlot weer kwijt. Ik zat toen al in het buitenland, en om het vlot weg te krijgen zonder te veel gedoe, heb ik het tegen een normale vraagprijs via NVM makelaar weer snel verkocht. Koop 3 weken, verkoop 2 weken.
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:57 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Inderdaad, als een woning zo snel weggaat is de verkopende makelaar verkeerd bezig voor de belangen van zijn client en heeft de woning te laag in de markt gezet (/aangeboden aan een "goede kennis").
Of de meeste andere vraagprijzen zijn te hoog! Ieder courant huis in een populaire buurt dat langer te koop staat dan een maand of 3 is gewoon te duur
Een huis met wat achterstallig onderhoud is zo weg tegen een goede prijs. bv,. omdat de koper de "opknapkosten" altijd lager inschat dan de verkoper.

[ Bericht 16% gewijzigd door Hyperdude op 10-09-2006 13:56:25 ]
  zondag 10 september 2006 @ 14:14:26 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41674058
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 08:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben al een tijdje voorzichtig op zoek naar een leuk koophuis op Funda. Er staan natuurlijk een hoop huizen op Funda, maar maar erg weinig die ECHT aan mijn eisen voldoen.

Zodra er eentje bij zit waarvan ik denk dit zou em kunnen zijn, staat er direct al "verkocht onder voorbehoud" bij.
Laat me raden: Je bent de typische 'moderne' vrouw met een veel-te-hoog eisenpakket: op zoek naar een starterswoning in het centrum of een andere hippe plek, met weinig of geen onderhoud, voorzien van een aantal leuke extra's, en ook nog betaalbaar geprijsd. Tsja, dan ben je niet de enige die zo'n woning wil hebben...
quote:
Ik heb op dit moment geen koopwoning, dus ook niets te verkopen en dus geen contact met een makelaar. Als ik een makelaar vraag een bepaald huis voor me te zoeken? Zijn daar dan kosten aan verbonden?
Kun je doen. Kost 1 tot 1.5% van de aankoopprijs. Daarvoor gaat-ie wel met je mee naar de huizen, en 'beoordeelt' ie ze ook. Voor wat dat waard is. Overigens kun je dat zelf ook prima kan doen, maar goed, sommige mensen kicken d'r op om alles uit te besteden. en daarna te gaan zeuren dat de makelaar ze opgelicht heeft

Anyway, als je per-sé een woning wilt hebben uit het hippe marktsegment, dan zul je er niet onderuitkomen om een makelaar in te schakelen, bij voorkeur in het exacte gebied waar je wilt gaan wonen. (beter: hij moet een voldoende groot aanbod hebben van voor jou interessante woningen).
Bij het op de markt komen van woningen gaat 't ruwweg ongeveer zo:
-ze worden eerst aangeboden aan de goede kennissen van de verkopende makelaar
-dan worden ze aangeboden aan de betalende klanten van de verkopende makelaar
-daarna worden ze aangeboden aan betalende klanten van andere makelaars.
-en tenslotte komen ze op funda, als 't een NVM-makelaar is.

En hou d'r rekening mee dat 'n makelaar, zelfs in deze tijd, zal proberen om je direct een bod te laten doen onder het mom van 'er zijn andere kopers die ook geinteresseerd zijn, en weg is weg'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 10 september 2006 @ 14:40:14 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41674685
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:14 schreef gronk het volgende:
...

blabla, depri verhaal
Wat een zuur verhaal, ben jij de enige Nederlander die gezakt is voor een makelaarsexamen ofzo?

Niet iedereen hoeft op een paar centen te kijken, en dan is een makelaar een handige loopjongen. Toen ik studeerde heb ik zelf wel eens een huis verkocht. Paar weken gedoe en dan ben je klaar. Nu heb ik daar echt geen tijd meer voor/zin in, huur ik daar toch iemand voor in!? Ik rij ook niet meer in een 15 jaar oude 205 en mijn stereo heeft tegenwoordig niet 1 maar 2 luidsprekers!
  zondag 10 september 2006 @ 14:49:57 #24
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41674965
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:40 schreef Hyperdude het volgende:

Wat een zuur verhaal, ben jij de enige Nederlander die gezakt is voor een makelaarsexamen ofzo?

Niet iedereen hoeft op een paar centen te kijken, en dan is een makelaar een handige loopjongen.
Ow, jij vindt 't OK om iemand een paar duizend euro te geven voor een wanprestatie?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 10 september 2006 @ 15:07:34 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41675518
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Ow, jij vindt 't OK om iemand een paar duizend euro te geven voor een wanprestatie?
Hoezo wanprestatie?
TS wil gewoon een huis kopen. Of je daar een makelaar bij nodig hebt moet iedereen zelf weten.
Waarom zou een makelaar per definitie een wanpresatie leveren?
  zondag 10 september 2006 @ 16:02:07 #26
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41677337
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:07 schreef Hyperdude het volgende:

Hoezo wanprestatie?
TS wil gewoon een huis kopen. Of je daar een makelaar bij nodig hebt moet iedereen zelf weten.
Joh, doe alsjeblieft eerst eens begrijpend lezen, voordat je gaat lopen blaten. Ik stel dat je best een aankopend makelaar in de arm kan nemen, maar dat-ie niets voor je doet wat je niet zelf ook kunt doen. En dat je voor sommige marktsegmenten wel een aankopend makelaar in de arm *moet* nemen. Maar ja, als je tenen zo lang zijn dat je dat al niet mag zeggen....
quote:
Waarom zou een makelaar per definitie een wanpresatie leveren?
Zeg eens eerlijk, ben je zelf makelaar?

Serieus, ik heb van nogal wat collega's de nodige horrorstories gehoord over aankopende makelaars. Tegen ieder positief verhaal staan vier of vijf negatieve verhalen. Nou kan 't liggen aan 't feit dat die mensen 'toevallig' allemaal beroerde makelaars zijn tegengekomen, in den haag, haarlem en amsterdam, of dat er toch iets mis is met makelaars als beroepsgroep.

Makelaars die stellen dat 'n pand 'een prima onderhouden pand is', terwijl de verf van de kozijnen afbladdert, die na vijf bezichtigingen duidelijk vermoeid en geirriteerd beginnen te worden dat de klant z'n ideale woning nog niet heeft gevonden. Blijkbaar moet je bij een aankoop van meer dan anderhalve ton niet al te moeilijk doen .
Makelaars die *helemaal* geen moeite doen voor je, zodat je zelf op funda een interessant huis uitzoekt, en waarna meneer dankzij z'n wurgcontract wel de provisie vangt.
Makelaars die niet de moeite nemen om stevig voor je te onderhandelen, maar doodleuk terugmelden 'dat de verkopend makelaar meer wil dan de vraagprijs'.

Komop zeg, 1.5% van 150.000 euro is een dikke 2 mille. Voor nog geen dag werk, uitgesmeerd over een paar maanden. En dan nog een grote bek hebben ook.

[ Bericht 3% gewijzigd door gronk op 10-09-2006 16:21:09 ]
  zondag 10 september 2006 @ 18:22:22 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41681834
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:02 schreef gronk het volgende:

...

Nee, gelukkig niet.
Ik doe nog minder voor mijn geld.

Nu maar weer on-topic graag
  zondag 10 september 2006 @ 18:46:16 #28
118610 richkes
Vinum et musica laetificant co
pi_41682539
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:02 schreef gronk het volgende:

Serieus, ik heb van nogal wat collega's de nodige horrorstories gehoord over aankopende makelaars. Tegen ieder positief verhaal staan vier of vijf negatieve verhalen. Nou kan 't liggen aan 't feit dat die mensen 'toevallig' allemaal beroerde makelaars zijn tegengekomen, in den haag, haarlem en amsterdam, of dat er toch iets mis is met makelaars als beroepsgroep.

Makelaars die stellen dat 'n pand 'een prima onderhouden pand is', terwijl de verf van de kozijnen afbladdert, die na vijf bezichtigingen duidelijk vermoeid en geirriteerd beginnen te worden dat de klant z'n ideale woning nog niet heeft gevonden. Blijkbaar moet je bij een aankoop van meer dan anderhalve ton niet al te moeilijk doen .
Makelaars die *helemaal* geen moeite doen voor je, zodat je zelf op funda een interessant huis uitzoekt, en waarna meneer dankzij z'n wurgcontract wel de provisie vangt.
Makelaars die niet de moeite nemen om stevig voor je te onderhandelen, maar doodleuk terugmelden 'dat de verkopend makelaar meer wil dan de vraagprijs'.

Komop zeg, 1.5% van 150.000 euro is een dikke 2 mille. Voor nog geen dag werk, uitgesmeerd over een paar maanden. En dan nog een grote bek hebben ook.
Daar heb jij nou eens helemaal gelijk in
  zondag 10 september 2006 @ 18:48:16 #29
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41682589
quote:
Op zondag 10 september 2006 18:22 schreef Hyperdude het volgende:

Nu maar weer on-topic graag
Leg eens even uit wat er off-topic is aan mijn posting
pi_41683779
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:14 schreef gronk het volgende:

Laat me raden: Je bent de typische 'moderne' vrouw met een veel-te-hoog eisenpakket: op zoek naar een starterswoning in het centrum of een andere hippe plek, met weinig of geen onderhoud, voorzien van een aantal leuke extra's, en ook nog betaalbaar geprijsd.
[..]
Nee, ja, nee, ja, nee, niet perse, bij voorkeur wel, dat zou helemaal perfect zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 10 september 2006 @ 19:41:09 #31
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41684203
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:26 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee, ja, nee, ja, nee, niet perse, bij voorkeur wel, dat zou helemaal perfect zijn.
Tip van gronk: als je een beetje handige vriend of familie hebt, ga op zoek naar een woning waar je 'een beetje' aan moet klussen. Loden waterleidingen, gaskachels, dat soort werk. Niet: compleet interieur eruit moeten raggen omdat de vorige bewoner een o-zo-schattig verlaagd plafond heeft laten aanleggen, of een zitkuil heeft aangelegd. Waarbij je voor allerlei verrassingen komt te staan die ook nog even moeten gebeuren.

De eerste categorie woningen staan namelijk wat langer te koop, omdat de gemiddelde starter 't liefst meteen in een gespreid bedje wil vallen. De laatste categorie woningen is ook leuk, maar dan moet je wel heel veel tijd over hebben, een paar goede polen kennen, en vooral heel veel geld over hebben (het is mijn ervaring dat achterstallig onderhoud de prijs wel wat drukt, maar niet heel erg.)
pi_41684534
Ik zoek (wij zoeken) eigenlijk in 2 prijscategoriën. Voor de hoogste geld dat we idd weinig meer willen doen dan een nieuw behangetje, plafonds witten en vloer leggen. Voor de laagste geld dat we er idd best iets aan willen doen, maar idd ook niet de zitkuil gevallen nee...
  zondag 10 september 2006 @ 21:30:13 #33
43642 Bayswater
pi_41688302
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zoek (wij zoeken) eigenlijk in 2 prijscategoriën. Voor de hoogste geld dat we idd weinig meer willen doen dan een nieuw behangetje, plafonds witten en vloer leggen. Voor de laagste geld dat we er idd best iets aan willen doen, maar idd ook niet de zitkuil gevallen nee...
Openbare veiling, dan kan je die makelaar die je steeds zo dwars zit terugpakken.
Life lies a slow suicide
  zondag 10 september 2006 @ 21:35:23 #34
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41688504
Die dingen staan er toch om bekend dat 't vaak van tevoren afgesproken werk is?
pi_41688536
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kun je eens aangeven wáár je die ideale woning zoekt. Zoals hierboven eerder vermeld, zijn er gebieden (oa populaire wijken in de grote steden) waarbij verkopende makelaars binnen eigen gelederen de kandidaat zoeken (eerst eigen bestand, dan bevriende makelaars, dan pas Funda). Vervolgens wordt voor een vlotte afhandeling een bevriende of zelfs gerelateerde (20% dochter bijvoorbeeld) makelaar gestrikt voor de te hoge taxatie, zodat de banken ook snel handelen.

Ik heb zo ook m'n woning in Amsterdam gekocht en was er verder niet ontevreden over, ook al realiseer ik me dat je de makelaar wellicht teveel betaalt. Als je er niet tegen kunt, moet je of kijken of je het inderdaad zonder makelaar kunt of ergens anders gaan zoeken.
  zondag 10 september 2006 @ 21:44:51 #36
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41688913
Precies. Van nijmeegse vrienden heb ik begrepen dat je in nijmegen d'r zelfs *met* makelaar moeilijk tussenkomt; veel woningen worden via-via op verjaardagen binnen 'de familie' verkocht. In Oost-groningen daarentegen is 't allemaal weer een heel stuk makkelijker.
pi_41698228
Mijn huis staat er al 3 maanden op, nog steeds geen "verkocht onder voorbehoud"
  maandag 11 september 2006 @ 09:05:28 #38
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41698434
quote:
Op maandag 11 september 2006 08:47 schreef Koningin het volgende:
Mijn huis staat er al 3 maanden op
Soestdijk?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_41698440
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:36 schreef woooohaa het volgende:

[..]

Kun je eens aangeven wáár je die ideale woning zoekt. Zoals hierboven eerder vermeld, zijn er gebieden (oa populaire wijken in de grote steden) waarbij verkopende makelaars binnen eigen gelederen de kandidaat zoeken (eerst eigen bestand, dan bevriende makelaars, dan pas Funda). Vervolgens wordt voor een vlotte afhandeling een bevriende of zelfs gerelateerde (20% dochter bijvoorbeeld) makelaar gestrikt voor de te hoge taxatie, zodat de banken ook snel handelen.
Ik weet niet waar je de wijsheid vandaan hebt maar de praktijken die jij beschrijft zijn per wet verboden. Ze mogen helemaal niet aan hun eigen klanten verkopen en een dochter laten taxeren mag ook niet. Dat laatste is natuurlijk zelfs makkelijk te traceren.
pi_41698806
quote:
Op maandag 11 september 2006 09:05 schreef Mark het volgende:

[..]

Soestdijk?
Nee, Midden-Limburg
pi_41699174
Ook zonder makelaar kun je een leuk huis vinden; de aanhouder wint. Wij hebben vorig jaar ons op de huizenmarkt begeven, en vonden uitiendelijk niet via Funda maar op Dimo on shuis. Ik heb wel werkelijk alle huizensites uitgeplozen, maar na 4 maanden zagen we het huis wat we wilden hebben. Wonen er nu alweer zo'n 9 maanden. Gewoon blijven zoeken en proberen.
  maandag 11 september 2006 @ 10:10:42 #42
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41699340
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:44 schreef gronk het volgende:
Precies. Van nijmeegse vrienden heb ik begrepen dat je in nijmegen d'r zelfs *met* makelaar moeilijk tussenkomt; veel woningen worden via-via op verjaardagen binnen 'de familie' verkocht. In Oost-groningen daarentegen is 't allemaal weer een heel stuk makkelijker.
Goh, ik kwam er in Nijmegen juist dankzij mijn makelaar tussen, die ons krentje van tevoren uit de Funda-pap gevist had
Dommage arachide-fromage
  maandag 11 september 2006 @ 10:12:30 #43
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41699370
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:10 schreef Mark het volgende:

[..]

Goh, ik kwam er in Nijmegen juist dankzij mijn makelaar tussen, die ons krentje van tevoren uit de Funda-pap gevist had
Nou joh, fijn voor je.
  maandag 11 september 2006 @ 18:22:35 #44
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_41713447
Als er vraag is, kunnen de prijzen op een bepaald niveau gehouden worden. Is er veel aanbod, kunnen de prijzen drastisch dalen.
Want denk jij dat voor hun het beste is ?
zo goed..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')