abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41693759
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:12 schreef nikky het volgende:
Ik heb wel dat ik al om een uur of 8/9 wakker ben. Maar ik blijf dan lekker liggen en val vanzelf weer in slaap.
Het valt me op dat ik nog steeds altijd zo moe ben. Ik moet nog zoveel doen in huis en in de tuin en nog vanalles regelen voor kindje dat ik er soms heel erg tegenop zie. Misschien is dat ook wel wat me zo moe maakt.
Ik ben nu ook aldoor moe van niks. Ja, van kindje kweken en dragen dan maar.... ik zie het maar als vooruitslapen, ivm de gebroken nachten die straks gaan komen..
quote:
Hoe gaan de werkenden onder ons dit trouwens allemaal oplossen? Creche. gastouders, familie, huispappa of zelf thuisblijven?
Ik ben heftig aan het rondkijken maar tja, moeilijk moeilijk.
Ik ga van 36 uur naar 32 uur werken (4x8) en gaat van 36 uur naar 18 uur (2x9). Dus blijft er nog 1 dag over, en dat wordt kdv... Gelukkig vergoeden onze beide werkgevers ook nog een deel, en de belasting, dus dat is goed te doen.

O. en sterkte alle Eerste Loodjes Moeders Want ik vond dat bepaald geen makkelijke tijd, met die hormonenrush en de wankele maag en de nog wankelere emoties. En dan gelijk voor de MiddenLoodjesMoeder ook
En nu ga ik slapen, welterusten!
Eva
  maandag 11 september 2006 @ 08:14:21 #127
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41697947
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:00 schreef waterfly het volgende:

[..]

Ik maak morgen een afspraak met een VK. Of althans, als zij plaats heeft. Als ik dan over twee weekje op controle ben geweest, kan ik ook in het lijstje...
Iemand ervaring met VK's in Maastricht en omstreek??????????????
[..]

Beterschap appelsap!

Verder: Ik ben zoooo misselijk, eigenlijk de hele dag door, maar vooral na iets zoets. Kan dat zo in het begin van je zwangerschap??
Ik niet maar Sjeen wel.....dussuh....bij deze..........Sjeen.doet es advies voor een goede VK!!.

Misselijkheid hoort er helaas voor veel vrouwen bij. Probeer datgene waar je misselijk van wordt te vermijden en begin je dag op bed met thee en een crackertje. Verder werkt voor sommige zuivel om het een beetje te neutraliseren...

HIer staan we klaar om naar het strand te gaan, maar eerst nog even wat drinken....
  maandag 11 september 2006 @ 08:51:55 #128
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41698286
Meld!

Tsja, uitslapen kan ik prima, al doet deze post anders vermoeden. Ergens in de morgen komt de cv monteur langs voor een lekkage aan de ketel. Al zie ik nu niks lekken, vriendje wilde het graag.
En dus ben ik nu aangekleed, wakker, gegeten en helemaal klaar om die meneer te ontvangen, zul je zien dat hij om elf uur komt ofzo.

's Nachts slaap ik meestal pas later, daarom kan ik 's morgens zo lang blijven liggen. 's Nachts lees ik, of kijk ER op mijn laptop (met koptelefoon, zodat ik geen herrie maak).

Ik lek trouwens meer bv nu lijkt het. Tot voor kort was het willekeurig, onregelmatig en altijd achteraf dat ik het ontdekte. Van het weekend zag ik het gaan en kon ik door druk uit te oefenen meer laten komen, zo raar!!

Chacama, wat een heerlijke dag! Ben jaloers hoor, maar super dat je zo genoten hebt!

Wij hebben hier de oppas op verschillende plaatsen. 1 opa en 1 oma, vriendje de grote rest en evt, nog een vriendin als reserve. (ik werk slechts 22 uur, over 4 dagen) Daarbij hebben ze hier sinds kort een kdv waar je niet verplicht bepaalde dagen of minimaal zoveer uur hoeft in te schrijven. Je kunt de kindjes daar voor een uurtje of een middagje heen brengen, met een soort 10-rittenkaart.
Begin me nu trouwens meer druk te maken over de oppas voor onze hond tijdens de bevalling. We hebben een dichtbijwonende vriendin die altijd thuis is, dus die zorgt voor hem als het nodig is. Maar wat als we 's nachts weggaan en rond haar opstaantijd net gaan persen? Of vergeten te bellen? Ik ben haast geneigd thuis te gaan bevallen voor de hond!

Vk in maastricht, geen ervaringen mee. Alleen met het AZM daar, dat was prima.

Dan nu voor alle LLM, NLNLLM, BLLM en ex-LLM:

[ Bericht 30% gewijzigd door BE op 11-09-2006 13:54:19 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41698510
meld.
verder niets te melden
Eva
  † In Memoriam † maandag 11 september 2006 @ 09:19:06 #130
81992 Githa
pi_41698590
PM-girl, dan geef je haar een sleutel, dan kun je je vriend/man ook vanuit het ziekenhuis laten weten dat ze de hond moet opvangen en kan ze er zo in
pi_41698684
Inky en Xanthe, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje!! Geniet er lekker van
weer een beetje bijgelezen na m'n vakantie..

Ik kwam laatst iets tegen wat zou helpen tegen zwangerschaps misselijkheid:
Belly Pops
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 11 september 2006 @ 10:04:01 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41699237
Uitslapen? Wat is dat?
Wat is überhaupt slapen?
Mensen, ik zou er heel wat voor over hebben als ik ook maar eens één nachtje gewoon van 12 tot 6 uur aan een stuk zou slapen. Bij mij is het echt uurtjes bij elkaar sprokkelen. Tussendoor maagzuur, plassen, voorwee-achtige pijn, vreselijke spierpijn in mijn billen (van al dat liggen... ), mijn kind die een feestje gaat bouwen in mijn buik , mijn lief die snurkt, voorbijzwalkende studenten.... Maar ach. Ook gebroken nachten wennen. En ik bereid me maar voor op een aantal jaren dit ritme.

Qua kinderopvang: Wij hebben het echt i-de-aal! Ik werk 3 dagen (hoewel, eerste halfjaar na mijn zw.verlof neem ik één dag per week ouderschapsverlof op, dus dan maar 2 daagjes werken). Die dagen zorgt mijn lief dus voor ons menneke. En hij zelf werkt 3-4 avonden/soms halve nachten in de week. Dus wij hoeven never nooit niet structureel een beroep te doen op anderen. Heerlijk! Gewoon ons kind lekker thuis bij papa en/of mama. En alsie een jaar of twee is en toe aan sociale contacten kan hij 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal ofzo. Hihi! Dat klinkt abstract ver weg!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 11 september 2006 @ 10:05:29 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41699259
quote:
Op maandag 11 september 2006 08:51 schreef PM-girl het volgende:
Ik lek trouwens meer bv nu lijkt het. Tot voor kort was het willekeurig, onregelmatig en altijd achteraf dat ik het ontdekte. Van het weekend zag ik het gaan en kon ik door druk uit te oefenen meer laten komen, zo raar!!
Heb je al geproefd?
  maandag 11 september 2006 @ 10:13:42 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_41699397
geloof me moonah, je bent zo 2 jaar verder als je een kind hebt, die tijd vliegt echt voorbij!!
lekker als je het zo op kunt lossen trouwens. mijn broer en vriendin kunnen het ook bijna zo oplossen, lijkt me ideaal.
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 10:17:06 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41699469
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:13 schreef Belana het volgende:
geloof me moonah,
Ik geloof je.

maandag 11 september 2006 @ 10:19:26 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_41699515
het stond wel betweterig he zo was het niet bedoeld
stormy waters...
sailin'
  maandag 11 september 2006 @ 10:21:26 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41699561
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:19 schreef Belana het volgende:
het stond wel betweterig he zo was het niet bedoeld
Viel wel mee hoor.
En weet ik toch!
pi_41699591
Waterfly, dat je misselijk ben t is een teken dat je hormonen hun werk doen. dat isfijn om te weten maar het blijft naar die misselijkheid, vaak kleine beetjes eten helpt vaak,ook een crackertje oid eten voordat je opstaat (naast je bed leggen dus) schijnt ook goed te helpen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41699677
Als eerste: Merel!! wat een mooi meissie!!!!

En dan nog iets: Ik ben vandaag jarig!!! Hele dag vrij, en alleen in huis en niet eens slingers! Boehoe!!!

Gister kwam de schoonfamilie op bezoek voor mijn verjaardag, nou leuk hoor.... normaal wel hoor, maar nu.... mijn schoonzus is ook zwanger, en haar kind ligt in stuit, "oh" zei ik, "maar die kan nog wel draaien hoor" Nou dat was niet zo volgens haar..... Toen opperde ik dat een vk het kind soms kan draaien....VERKEERDE opmerking! Want volgens haar kan een kind dan een hersenbeschadiging krijgen..... Toen vertelde ik dat ik bericht heb van een kraamzorg instellling, had nog nooit eerder van Lancelot gehoord, maar who cares, als ze maar goed zijn...Nou volgens mijn schoonzus MOEST ik dit veranderen naar Icare..... zou niet weten waarom! Kost me ten eerste 75 euries om te veranderen, en in dit geval krijg ik in ieder geval 1 kraamhulp, en niet 2 verschillende zoals je wel eens hoort!

Zo dit was mijn klaagzang voor vandaag!
En nu ga ik stilletjes genieten van mijn laatste verjaardag zonder kindje om me heen!

Oh ja, de afkortingen vliegen me om de oren....nu in het NL please??
Begrijp nog net dat LLM staat voor degene die op het laatst lopen, maar wat betekent de afk nou eigenlijk? En al die andere afk???
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 11 september 2006 @ 10:40:46 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41699955
Laatste Loodjes Moeders.
De rest moet geloof ik iets van 'bijna laatste loodjes moeders' of ex-LLM etc. etc.

Wat een geneuzel trouwens van je schoonzus. Gezellig hoor, zo'n betweter in de buurt.
pi_41700430
quote:
Op maandag 11 september 2006 10:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Als eerste: Merel!! wat een mooi meissie!!!!

En dan nog iets: Ik ben vandaag jarig!!! Hele dag vrij, en alleen in huis en niet eens slingers! Boehoe!!!

Gister kwam de schoonfamilie op bezoek voor mijn verjaardag, nou leuk hoor.... normaal wel hoor, maar nu.... mijn schoonzus is ook zwanger, en haar kind ligt in stuit, "oh" zei ik, "maar die kan nog wel draaien hoor" Nou dat was niet zo volgens haar..... Toen opperde ik dat een vk het kind soms kan draaien....VERKEERDE opmerking! Want volgens haar kan een kind dan een hersenbeschadiging krijgen..... Toen vertelde ik dat ik bericht heb van een kraamzorg instellling, had nog nooit eerder van Lancelot gehoord, maar who cares, als ze maar goed zijn...Nou volgens mijn schoonzus MOEST ik dit veranderen naar Icare..... zou niet weten waarom! Kost me ten eerste 75 euries om te veranderen, en in dit geval krijg ik in ieder geval 1 kraamhulp, en niet 2 verschillende zoals je wel eens hoort!

Zo dit was mijn klaagzang voor vandaag!
En nu ga ik stilletjes genieten van mijn laatste verjaardag zonder kindje om me heen!

Oh ja, de afkortingen vliegen me om de oren....nu in het NL please??
Begrijp nog net dat LLM staat voor degene die op het laatst lopen, maar wat betekent de afk nou eigenlijk? En al die andere afk???
Gefelcitieerd! ik ben morgen jarig, ook alleen thuis dan.. Maar ik heb er zelf voor gekozen, had geen zin meer in een feestje, en binnen afzienbare tijd komt toch iedereen wel bij ons opdraven. Ik krijg alleen wel allemaal cadeautjes, dat is toch weer goed geregeld

Fijn dat ik weet dat mijn kind dus een hersenbeschadiging kan oplopen. Raar ook dat geen gyneacoloog en de hele beroepsvereniging daar niets van zegt. Lijkt me nogal onzinnig dus. Maar goed, als zij daar blij van wordt...

Die afkortingen heeft PM Girl net verzonnen geloof ik

En hebben we Mjammetje al gezien? Edit: zaterdag voor het laatst hier? Oei! ?
Eva
pi_41700570
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:00 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Fijn dat ik weet dat mijn kind dus een hersenbeschadiging kan oplopen. Raar ook dat geen gyneacoloog en de hele beroepsvereniging daar niets van zegt. Lijkt me nogal onzinnig dus. Maar goed, als zij daar blij van wordt...
Tja ze weet blijkbaar meer dan mensen die ervoor geleerd hebben
Ze zoekt het maar uit.
Blijkbaar kan ik gewoon niks zinnigs over zwangerschappen zeggen, ik ben tenslotte pas voor de eerste keer zwanger en zij al voor de 2e keer
Ze moet vandaag naar de chiropractor... hopelijk heeft ze er een mooie poos last van!! En als hij haar hersens ook even kraakt ben ik ook van dat gezwets af.
(ohoh zeg ik dit???? te erg)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 11 september 2006 @ 11:11:42 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41700737
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:00 schreef waterfly het volgende:

[..]

Ik maak morgen een afspraak met een VK. Of althans, als zij plaats heeft. Als ik dan over twee weekje op controle ben geweest, kan ik ook in het lijstje...
Iemand ervaring met VK's in Maastricht en omstreek??????????????
[..]

Beterschap appelsap!

Verder: Ik ben zoooo misselijk, eigenlijk de hele dag door, maar vooral na iets zoets. Kan dat zo in het begin van je zwangerschap??
Ik heb vlos in wijnandrade gehad en ik was tevreden er over.
Weeet niet waar je precies woont?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41701207
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Tja ze weet blijkbaar meer dan mensen die ervoor geleerd hebben
Ze zoekt het maar uit.
Blijkbaar kan ik gewoon niks zinnigs over zwangerschappen zeggen, ik ben tenslotte pas voor de eerste keer zwanger en zij al voor de 2e keer
Ze moet vandaag naar de chiropractor... hopelijk heeft ze er een mooie poos last van!! En als hij haar hersens ook even kraakt ben ik ook van dat gezwets af.
(ohoh zeg ik dit???? te erg)
Hormonsteraanvalletje
Eva
  maandag 11 september 2006 @ 11:33:04 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41701363
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:26 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Hormonsteraanvalletje
Nou, ik herken wel wat Karin zegt hoor. Dat je geen recht van spreken zou hebben omdat je 'pas voor de eerste keer zwanger bent'.
Zoooo stom! Laat mij lekker voor de eerste keer zwanger zijn en laat mij lekker al die oh zo goed bedoelde adviezen in de wind slaan. Als ik dan mijn neus stoot is dat gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid hoor. Pff, ik ben toch zeker geen klein kind dat betutteld moet worden? En dan ook "Oh, wacht maar, dat wordt straks nog veel erger" en dat soort opmerkingen. Yuk. Ik kan daar (ook) erg slecht tegen.
En dan zo'n Belana hiero "Geloof me Moonah..."

En Karin, gefeliciteerd!
Appelsap al wat opgeknapt?
  maandag 11 september 2006 @ 11:35:57 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41701437
quote:
Jouw tijd komt nog wel...
Daar moeten ze echt hele zware straffen op zetten!
  maandag 11 september 2006 @ 11:41:24 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41701593
Iiieeeuw, die is ook erg ja!
Als ik me goed voel dan gaat zoiets het ene oor in andere oor uit. Immers, goed bedoeld enzo.
Maar oh wee (...) als ik mijn dag niet heb of uur of minuut... dan kunnen ze echt de wind van voren krijgen hoor!

Bemoei je even lekker met je eigen zaken.
  maandag 11 september 2006 @ 11:42:19 #148
24188 Belana
kloon van belana
pi_41701624
heej ik ben ook nog aan het ontzwangeren ja

stormy waters...
sailin'
pi_41701655
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, ik herken wel wat Karin zegt hoor. Dat je geen recht van spreken zou hebben omdat je 'pas voor de eerste keer zwanger bent'.
Zoooo stom! Laat mij lekker voor de eerste keer zwanger zijn en laat mij lekker al die oh zo goed bedoelde adviezen in de wind slaan. Als ik dan mijn neus stoot is dat gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid hoor. Pff, ik ben toch zeker geen klein kind dat betutteld moet worden? En dan ook "Oh, wacht maar, dat wordt straks nog veel erger" en dat soort opmerkingen. Yuk. Ik kan daar (ook) erg slecht tegen.
En dan zo'n Belana hiero "Geloof me Moonah..."

En Karin, gefeliciteerd!
Appelsap al wat opgeknapt?
Nou, ik bedoel ook: een zeer terecht hormonsteraanvalletje
want elke zwangerschap is nog anders ook, en elke (a.s.) moeder ook. Laat ons lekker!
Eva
  maandag 11 september 2006 @ 11:45:26 #150
11682 Moonah
Jolie femme
pi_41701719
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:42 schreef Belana het volgende:
heej ik ben ook nog aan het ontzwangeren ja

Wacht maar, dadelijk heb jij al die 'al ontzwangerde moeders' in je nek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')