Voor draadloos internet kan je een usb flubbertje kopen. Dat prik je zo in een usb poort. De eerste keer moet je misschien even een programmaatje installeren.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:32 schreef Sylvana het volgende:
Vanavond weer kjikavond gehad ( op de F van Blankenheimstraat), en die kamer is erg goed voor me conditie
Op internet stond dat het 10 minuten fietsen van het centrum en het station is, maar weet niet hoe snel zij dan fietsen, want ik heb er ruim 20 minuten over gedaan. De kamer is op 5 hoog en er is geen lift, dus je moet 10 trappen op, ook erg leuk wordt dat eventueel met verhuizen dan
Kamer zag er op zich wel uit, alleen de vloerbedekking moet er echt uit, die ziet er echt niet meer uit, dus dat is wel een nadeel, wel extra kosten dan. Verder is het niet echt bijzonder, geen woonkamer, geen grote badkamer, wel een aparte wc, en het grootste nadeel, er is alleen een draadloos netwerk, dus dat moet ik eventueel nog kijken. Ik zit er al wel over na te denken om een laptop te kopen, maar dat moet ik nog maar zien, geloof dat je ook eventueel wel een kaart in je pc kunt inbouwen dat je op dat draadloze netwerk kunt, maar dat weet ik niet precies. Er zit wel nog een winkelcentrum in de buurt, dus vioor de gewone boodschappen hoef ik dan niet steeds helemaal naar het centrum te fietsen, moet wel die boodschappen 5 hoog gaan tillen, dus me armspieren worden ook goed getraind dan
Morgenavond hoor ik of ik het geworden ben, ik hoor sowieso wat.
Ik heb daar vlak om de hoek gewoond, en ik heb nooit ergens last van gehad. Ik kan me echter wel voorstellen dat als je daar komt wonen en je wat conflicten krijgt, het niet zo prettig meer wonen is. Als je weinig gewend bent, vallen de Ankersteeg en de Smedenstraat wellicht meer aan te raden, maar dat is vooral vanwege de locatie dicht bij het centrumquote:Op donderdag 21 september 2006 10:32 schreef piepster het volgende:
[..]
Voor draadloos internet kan je een usb flubbertje kopen. Dat prik je zo in een usb poort. De eerste keer moet je misschien even een programmaatje installeren.
De van Blankenheimstraat lijkt mij niet echt briljant om te wonen. ik heb in het buurthuis tegenover de flats gewerkt, en de jongeren zijn, zegmaar, niet echt tof. De buurt uberhaupt niet trouwens. Het winkelcentrum op Keizerslanden is wel ok, en om de hoek. Er zit, in tegenstelling tot de stad, zelfs een groenteboer. Ook is er 1 keer in de week markt, maar ik heb even geen idee op welke dag.
Op 5 hoog heb je iig het voordeel dat de jongeren je ruiten niet kunnen raken met sneeuwballen en andere ongein.
Hmmm, dat verbaast me helaas nietsquote:Op donderdag 21 september 2006 10:54 schreef Vogue het volgende:
Klopt, een vriendin van me heeft in de van Blankenheimstraat gewoond, en haar Medelanders-buurtbewoners begonnen haar te terroriseren toen ze erachter kwamen dat ze lesbisch was en een relatie had met een vrouw. Ze is er na 2 jaar letterlijk weggepest, hoefde zich er maar op straat te vertonen en ze werd al uitgescholden. Post werd uit haar brievenbus gehaald, en in brand gestoken, stenen tegen haar raam gegooid, enz. Nu woont ze met haar vriendin op een andere lokatie (zelfde wijk, maar dan t goede gedeelte), en heeft ze helemaal geen problemen meer.
ow, tegen die tijd hoop ik er wel weer weg te zijn, en zolang ik geen problemen veroorzaak zal ik vast ook niet zoveel last hebben van anderen en ik kom al regelmatig daar en heb nooit last gehad van vervelende jongeren op straat ofzo, dus het zal vast aan je eigen situatie liggen, dus het zal vast allemaal wel meevallenquote:Op donderdag 21 september 2006 12:47 schreef Reya het volgende:
Het heeft me even zoeken gekost, maar ik heb het gevonden![]()
De wijk wordt rigoreus op de schop genomen. De flat waar Sylvana heeft gehospiteerd wordt pas in 2011 gesloopt, maar het begin van de sloopwerkzaamheden (de flats vlakbij het Revius komen het eerste aan de beurt) is al in 2007, en gaan de jaren daarna langzaam verder richting de Blankenheimstraat.
De deventerse bewoners zo als ik ze kenquote:Op donderdag 21 september 2006 10:54 schreef Vogue het volgende:
Klopt, een vriendin van me heeft in de van Blankenheimstraat gewoond, en haar Medelanders-buurtbewoners begonnen haar te terroriseren toen ze erachter kwamen dat ze lesbisch was en een relatie had met een vrouw. Ze is er na 2 jaar letterlijk weggepest, hoefde zich er maar op straat te vertonen en ze werd al uitgescholden. Post werd uit haar brievenbus gehaald, en in brand gestoken, stenen tegen haar raam gegooid, enz. Nu woont ze met haar vriendin op een andere lokatie (zelfde wijk, maar dan t goede gedeelte), en heeft ze helemaal geen problemen meer.
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:58 schreef Canisfire het volgende:
[..]
De deventerse bewoners zo als ik ze ken![]()
Bekrompen dom en associaal.
Ik ben laatst de fout in gegaan door tegen sluitingstijd even naar de nieuwe Plusmarkt aan de beestenmarkt te gaan, my god wat een tuig loopt daar rond...quote:Op donderdag 21 september 2006 14:58 schreef Canisfire het volgende:
[..]
De deventerse bewoners zo als ik ze ken![]()
Bekrompen dom en associaal.
lol valt wel mee hoor, er loopt tuig rond, maar je kan er nog veilig rond lopen, ik moet hier (rotterdam) niet rond een uurtje of 9 in bv de binnenweg lopen, dan ben ik de lulquote:Op donderdag 21 september 2006 16:27 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik ben laatst de fout in gegaan door tegen sluitingstijd even naar de nieuwe Plusmarkt aan de beestenmarkt te gaan, my god wat een tuig loopt daar rond...
Volgens mij kunnen ze in Deventer wel een heel seizoen "Probleemwijken" opnemen...
Voor alles wat geen buitenwijk is gaat dat wel op ja.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:27 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik ben laatst de fout in gegaan door tegen sluitingstijd even naar de nieuwe Plusmarkt aan de beestenmarkt te gaan, my god wat een tuig loopt daar rond...
Volgens mij kunnen ze in Deventer wel een heel seizoen "Probleemwijken" opnemen...
het laatste nieuws wat ik erover kan vinden is alweer van 13 september en daarin zijn ze op zoek naar iemand tussen de 30 en 40...quote:Op donderdag 21 september 2006 16:00 schreef Erasmusch het volgende:
Klopt het dat die pyromaan een 12jarig jochie was?
quote:Brandonderzoek Deventer richt zich op kleine man
door RAYMOND KORSE
13 SEPTEMBER 2006 - DEVENTER - De politie in Deventer is op zoek naar een kleine man (circa 1,65 meter) tussen de dertig en veertig jaar met donker haar die zich tijdens de autobrand aan de Cramerstraat nabij Keizerslanden, op 28 augustus, verdacht gedroeg.
De man reed op een fiets.
Mogelijk is de man betrokken bij de reeks branden die Deventer teistert sinds begin juni. Dat bleek gisteren tijdens de uitzending van Opsporing Verzocht. Het programma besteedde aandacht aan de branden. Sinds de eerste brand op 3 juni in de Roerstraat gingen 35 voertuigen in vlammen op, waaronder vier campers en tien caravans.
In het programma werd zonder voorbehoud gesproken over een pyromaan. Een pyromaan die overigens van voetbal lijkt te houden, zo meldde de presentator van het programma, verwijzend naar de periode van vijf weken waarin geen branden waren. Die periode van rust, al eerder gesignaleerd door deze krant, overlapte het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland.
Bron
Op zich klopt dat wel ja.quote:Op donderdag 21 september 2006 19:43 schreef gothic-blackie het volgende:
in deventer is het gewoon: niet kijken en doorlopen
Zo erg is de Worp toch niet? Een goede vriend van me woont daar, maar afgezien van wat irritante kleine buurjongetjes hoor ik nooit wat kwaads over de Worp.quote:Op donderdag 21 september 2006 19:47 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Voor alles wat geen buitenwijk is gaat dat wel op ja.
Gelukkig woon ik vlak bij Colmschate waar het nog wel oke is maar Keizerslanden knutteldorp , De worp of de rivierenwijk bijvoorbeeld daar zou ik voor geen geld willen wonen.
Ik heb zelf jarenlang met alle plezier in Keizerslanden gewoond, en volgensmij geldt dat voor het overgrote deel van de bewoners van Keizerslandenquote:Op donderdag 21 september 2006 19:47 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Voor alles wat geen buitenwijk is gaat dat wel op ja.
Gelukkig woon ik vlak bij Colmschate waar het nog wel oke is maar Keizerslanden knutteldorp , De worp of de rivierenwijk bijvoorbeeld daar zou ik voor geen geld willen wonen.
Dat hoorde ik gister. Dat ie ook al was opgepakt en dat ie af en toe van huis liep om fikkie te stoken...quote:Op donderdag 21 september 2006 20:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
het laatste nieuws wat ik erover kan vinden is alweer van 13 september en daarin zijn ze op zoek naar iemand tussen de 30 en 40...
[..]
Het zijn wel allemaal volksbuurten...quote:Op donderdag 21 september 2006 21:03 schreef Eveli het volgende:
[..]
Op zich klopt dat wel ja.Althans dat doe ik vaak.
![]()
[..]
Zo erg is de Worp toch niet? Een goede vriend van me woont daar, maar afgezien van wat irritante kleine buurjongetjes hoor ik nooit wat kwaads over de Worp.
Knutteldorp hoor ik ook nooit echt wat van, een vriendin van me woont daar.
Ok het zijn volkswijken en er zijn vast wel een aantal hangjongeren, maar echt ernstige dingen hoor ik niet over die wijken.
Jammer Sylvana! Volgende keer beter!quote:Op donderdag 21 september 2006 21:28 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb de kamer niet gekregen
Volgende week dus maar even bij de Ankersteeg kijken
We houden de moed erin en gaan stug door met zoeken
kijkavonden zelf zijn op zich het probleem niet, er is genoeg aanbod hier, alleen mensen kiezen steeds iemand anders, maar goed, het zal me vast wel een keer lukken, dus we houden gewoon goeie moed en gaan niet bij de pakken neer zittenquote:Op donderdag 21 september 2006 23:39 schreef Vogue het volgende:
[..]
Jammer Sylvana! Volgende keer beter!
Dat studentenhuisgedoe, moeilijk is dat. Toen ik in Tilburg op kamers woonde heb ik ook behoorlijk wat kijkavonden gehad. Probleem was dat ik iedere keer vanuit Hengelo naar Tilburg moest om een kamer te bekijken. En dat is net iets te ver. Dus op een gegeven moment heb ik gewoon briefjes uitgeprint met een foto van mezelf op de achtergrond, met de mededeling dat ik een kamer zocht, wat ik ging studeren (Frans, hoe kan het ook anders;)), enz.. Ik heb ze bij bushaltes opgehangen, op gemeentekastjes, op lantaarnpalen, etc. En ik had toen heel snel iets naar volle tevredenheid gevonden. Misschien iets voor jou?
en het is zóóóó lekker om dan na je studie op jezelf te gaan wonen... alles voor jezelf, geen rekening houden met huisgenoten, heerlijk! Maar ik ben dan ook een stukkie ouder
Jij ook veel succes met het zoeken van nieuwe woonruimtequote:Op vrijdag 22 september 2006 07:49 schreef scarefreak het volgende:
Vanmiddag heb ik weer een kijk middag voor een appartementje
Bernhardstraat, niet zo denderende buurt volgens mij.
Als het niets is heb ik volgende week nog 2 andere appartementen
Wordt ondertussen wel eens tijd ja, sta bij de woningstichting nu al 3jaar ingeschrevenquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Jij ook veel succes met het zoeken van nieuwe woonruimte
Hopelijk hebben we allebei snel wat gevonden
dan wordt het wel es tijd ja, ik ben net 3 weken op zoek naar een kamer ofzoquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:45 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Wordt ondertussen wel eens tijd ja, sta bij de woningstichting nu al 3jaar ingeschreven
Voor mij zit er dan ook geen urgentie achter, wil gewoon een keer op me zelf en samenwonen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:48 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dan wordt het wel es tijd ja, ik ben net 3 weken op zoek naar een kamer ofzo
ik wil hier heel erg graag en het liefst gisteren dan vandaag weg omdat het totaal niet meer gaat met me huisgenotenquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:53 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Voor mij zit er dan ook geen urgentie achter, wil gewoon een keer op me zelf en samenwonen.
Je hebt toch al een kamer in het centrum las ik ergens?
Waarom wil je een nieuwe, of moet je een nieuwe?
idd, wilde eigenlijk per 1 oktober weg, maar dat gaat nu niet meer lukken dusquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:00 schreef scarefreak het volgende:
Dan is het maar te hopen dat je snel wat anders vind ja
gewoon een studentenkamerquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:13 schreef scarefreak het volgende:
Wat zou je, gewoon een studenten-kamertje of iets met meer kamers?
nope, en op zich is er aanbod genoeg, alleen ben gewoon 4 keer niet gekozen. Maar neem aan dat ik vast wel een keer gekozen wordquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:15 schreef scarefreak het volgende:
is anti-kraak ook een optie?
Idd, vorige keer heb ik in april/mei gezocht naar een kamer en toen had ik er met 3 weken 1quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:21 schreef scarefreak het volgende:
Probleem is ook dat je aan het begin van het schooljaar nog zit, heel veel nieuwe studenten zijn nu natuurlijk aan het zoeken naar een kamer...
Apeldoorn lijkt me dan ook niet veel aan om te wonen...quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:26 schreef scarefreak het volgende:
Ik werk momenteel in Apeldoorn, maar daar is dus ook echt totaal niets te krijgen in mijn prijsklasse
Momenteel woon ik nog in Twelloquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Apeldoorn lijkt me dan ook niet veel aan om te wonen...
Hoi SFquote:Op vrijdag 22 september 2006 07:49 schreef scarefreak het volgende:
Vanmiddag heb ik weer een kijk middag voor een appartementje
Bernhardstraat, niet zo denderende buurt volgens mij.
Als het niets is heb ik volgende week nog 2 andere appartementen
Gaat dat wel wat worden dan?quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:45 schreef Sylvana het volgende:
morgenmiddag kijken voor die kamer in de Smedenstraat
I'm in!quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:14 schreef Canisfire het volgende:
Het word eens tijd voor een meet
Is dat een nieuwe kroeg oid?quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:17 schreef Canisfire het volgende:
Fred en Douwe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |