quote:Eerste deelnemers Nederlandse Beauty & The Nerd
Erik jan SnippeDit zijn ze: Erik en Jan Snippe. RTL 5 heeft geen eens heel lang moeten zoeken naar deze twee fraaie exemplaren nerds.
Erik en Jan Snippe (foto: Frans van der Vreeken) studeren aan de Universiteit Twente, waar ze vorig jaar al werden verkozen tot de 'grootste campusnerds', meldt UT Nieuws. Dat deed de alarmbellen rinkelen op de redactie van het nieuwe RTL 5-programma Beauty & The Nerd.
Erik en Jan zijn twee van de acht nerds die meedoen aan het programma. Samen met acht beauty's worden ze opgesloten in een Belgische villa gedurende twee weken. Zo moeten stelletjes ontstaan die elkaar wat iq en eq bijbrengen.
De Amerikaanse versie van het programma was een grote hit. De Nederlandse versie zo mogelijk nog meer? Presentatie: Renate Verbaan.
quote:televisieprogramma beauty & de nerd
UT-tweeling op tv met bloedmooie dames
Lange blonde lokken, brilletje, spijkerbroek, simpel T-shirt. En dat keer twee. Je herkent de tweelingbroers Erik en Arjan Snippe (23) al van ver. De UT verkoos Erik ruim een jaar geleden tot `grootste campusnerd', enkele maanden later sierde hij de cover van het blad Intermediair. En de ster van de tweeling blijft rijzen. Dit najaar zijn Erik en Arjan te zien in het RTL5-programma Beauty & de Nerd.
Ze moeten nog even geduld hebben, maar dan gaan de broers twee weken lang samen met zes andere `nerds' en acht bloedmooie vrouwen een fijne villa in België in. Hun verrichtingen worden deze herfst vertoond op de Nederlandse én Vlaamse televisie.
Het programma Beauty & de Nerd, volgens de makers een sociaal experiment, koppelt mooie, niet zo slimme vrouwen aan briljante heren die `sociaal gezien niet zo handig zijn'. Het doel: de tegenpolen van elkaar laten leren. In Nederland werden al twee seizoenen van de Amerikaanse versie uitgezonden. De informaticatweeling volgde deze serie aandachtig. `We hebben steeds gezegd dat wanneer het in Nederland zou worden opgenomen, wij wel mee wilden doen,' vertellen de broers. De twee waren dan ook blij verrast toen een alerte studiegenoot de makers van het televisieprogramma op hun bestaan attendeerde. Ze werden uitgenodigd voor de selecties en rolden daar zonder problemen doorheen. Vorige week hoorden ze het goede nieuws. Arjan: `We hadden niet verwacht allebei door te gaan, maar blijkbaar vinden de makers het extra leuk dat er een tweeling meedoet.'
Erik en Arjan zijn volgens eigen zeggen niet superslim. Ook vinden ze zichzelf geen computerfreaks. Wel houden ze er opmerkelijke hobby's op na. `We kijken erg veel Anime, dat zijn Japanse tekenfilms. Ook spelen we ontzettend veel bordspellen bij Fanaat. Daarnaast doen we aan `Dance Dance Revolution', dat is dansen op een op de computer aangesloten dansmat.'
Komend weekend komt een cameraploeg van RTL naar Enschede om een portret van de heren te maken en worden de contracten getekend. `Daar zal vast instaan dat we niet te vroeg bekend mogen maken wie de winnaars zijn.' Half september gaan de broers de villa in. `Het lijkt ons echt geweldig. Twee weken lang in een prachtig huis met een stel bloedmooie vrouwen', zeggen Erik en Arjan.
Elke nerd wordt aan een beauty gekoppeld en de setjes moeten gedurende veertien dagen uiteenlopende opdrachten uitvoeren. Na elke opdracht wordt het stelletje dat het minst presteert naar huis gestuurd. Uiteindelijk blijft het winnende koppel over en die beauty en nerd gaan met een mooie prijs naar huis. `Maar ja, de kans dat een van ons wint is natuurlijk klein,' zegt de tweeling nuchter.
Bang voor negatieve effecten zijn de informatici niet. `We krijgen bijna alleen maar positieve reacties.' Erik en Arjan zien hun televisieoptreden als dé kans om wat van zichzelf te laten zien aan Nederland. Daarnaast hopen ze vooroordelen over nerds weg te nemen. `Natuurlijk zullen de makers het wel zo knippen dat we toch vreemd overkomen, maar als de beauty's zien dat we best normaal zijn, is ons doel bereikt,' vertelt Erik. De jongens rekenen niet op een liefdesrelatie met een van de beauty's, maar zouden het zeker leuk vinden wanneer ze op z'n minst een goede vriendschap aan hun avontuur overhouden.
Ga eens een rondje lopen over de campus van de UT en je komt ze met bosjes tegenquote:Op donderdag 7 september 2006 13:37 schreef 2Mini het volgende:
Ik wist niet dat je dit soort nerds ook in NL had
quote:Op donderdag 7 september 2006 17:38 schreef alwaysthebest het volgende:
Benieuwd of het net zo leuk wordt.
En of er gotters meedoen. [afbeelding]
omfg. Te triest gewoon. Dat soort mensen mogen dood hoor.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:42 schreef 5112 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=aY_CidIS8YM
quote:Op donderdag 7 september 2006 13:42 schreef 5112 het volgende:
bard vindt het alleen maar leuk, zo ik ook vinden.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:11 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Hilarisch. Die Camilla is echt dom.
![]()
![]()
Maar ze heeft ook geen EQ, want ze beseft gewoon niet hoe dom ze is en hoe slecht ze haar nerd behandelt.
Lach dan om jezelf, muts. Maar zelfspot heeft ze niet. Triest wijf. Ik heb medelijden met Bard (?), haar nerd.
Goan we soamen kiek'n?quote:Op donderdag 7 september 2006 13:27 schreef Hugster het volgende:
whahahahaha
Ik ben benieuwdKrom gelegen om de US versie iig
Hij leek juist nogal te balen, althans zo kwam het op mij over.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:31 schreef faberic het volgende:
[..]
bard vindt het alleen maar leuk, zo ik ook vinden.
quote:Nederlandse Beauty & The Nerd wordt schone & de sul
In oktober komt RTL met een eigen versie van Beauty & The Nerd, zoals we hier eerder al schreven. In dit programma koppelt ex-TMF-vj acht nerds aan acht beauty's om wat iq en eq uit te wisselen. Maar nu blijkt dat het RTL-programma net als Dancing on Ice een co-productie wordt met VTM. Dat betekent dus een duo-presentatie (Renates wederhelft wordt Matthias Coppens - de broer van ijsdanser Staf) en ook kandidaten uit beide landen. Zappen vraagt zich af waarom voor deze samenwerking is gekozen.
Het is niet ongebruikelijk in de tv-wereld. Voor bijvoorbeeld Expeditie Robinson, Peking Express, 10 Voor Taal, Dancing on Ice en Temptation Island werd ook al een beroep gedaan op onze zuiderburen.
Maar waarom wordt dit gedaan bij Beauty & The Nerd. Het lijkt me geen vreselijk duur programma om te maken, dus het is niet essentieel om de kosten zo te delen.
Dan zou het nog kunnen dat RTL geen kandidaten kan vinden, al lijkt me dat sterk. Ik hoorde juist topmodel Yfke Sturm nog vertellen dat de Nederlandse meisjes zo mooi zijn in vergelijking tot de rest van de wereld. En qua nerds zitten we ook wel goed, getuige de twee prachtexemplaren die RTL al wist te strikken.
Hoe dan ook: Beauty & The Nerd wordt in de volksmond De Schone & De Sul.
Ik denk eik dat het niet de kosten delen is, maar eerder meer winst pakkenquote:Het lijkt me geen vreselijk duur programma om te maken, dus het is niet essentieel om de kosten zo te delen.
Ze is niet dom, maar vreselijk eigenwijs en koppig. EQ heeft ze dus ook niet.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:42 schreef 5112 het volgende:
Tis Pisa trouwens..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:40 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
"In welke stad staat de Toren van Pizza?"
"Italie!"
"In welke STAD"
"Ehm. Rome?"
Ik heb er zin in!
zoals al eerder gezegd 30 oktober, in plaats van hollands next top model.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:13 schreef Slappy het volgende:
Waneer komt het op tv dan?
Mee eensquote:Op donderdag 7 september 2006 23:03 schreef Bagheera het volgende:
De Noorse versie, lachen dat dat gepost werd op YouTube (dat stukje dan). Ik zou best de Noorse versie in zijn geheel op de buis willen zien. Lijkt me wel apart, we zien zo weinig uit dat land.
Het grootste deel is platinablond en sorry voor de blonde dames, maar ik vind blond gewoon niet mooi. Ook veel van die nietszeggende Wehkamp-modellen-hoofden.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:13 schreef Aventura het volgende:
Haha, ja ik bedacht ik me net al, ik zit liever een avondje in de kroeg met die twee jongens dan met die domme dozen.
Overigens hebben ze het begrip 'beauty' wel erg ruim gedefinieerd
Zijn die lui ernstig ziek ofzo ik zie gekleurde hoofdenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ga echt wel kijken! Voor wie het item in RTL Boulevard heeft gemist: http://www.rtl.nl/actueel/rtlboulevard/video/ klik op Beauty and the Nerd.
Die 'Arjan en Eric, tweeling-nerds', hilarisch gewoon. En die beauties, wat een geiten.
Ik vind het nu al leuk
quote:Wijze lessen van Beauty's en Nerds
Ooit eens Beauty & The Nerd gezien? Amerikaanse computerfreaks en hittepetitjes uit datzelfde land die elkaar iets moesten bijbrengen. Zo over-the-top en zo plastic, het was niet meer geloofwaardig. En nu is er een polderversie van deze serie gemaakt. RTL zocht daarvoor samen met de Vlaamse zender VTM heel Nederland en België af en vond zo waar negen sullen en negen schone dames die wel mee wilden doen aan Beauty en de Nerd. De hoofdprijs: 25.000 euro.
Maar dat geld komt ze niet aanwaaien. De 18 kandidaten gaan enige tijd samenwonen in een villa. Het is de bedoeling dat de nerds het iq van de dames verhogen door ze wat kennis (niveau middelbare Beautysschool) bij te brengen. De mooie meisjes op hun beurt moeten de jongens op weg helpen in hun omgangsvormen. Denk aan dansles, beauty-tips en een cursusje dating.
Elke week is er een eliminatieronde waarin twee koppels het tegen elkaar opnemen. Het slechtst presterende koppel moet naar huis, zodat er uiteindelijk maar vier mensen overblijven die kansmaken op de 25.000 euro.
Beauty & De Nerd is het RTL-debuut van Renate Verbaan, wiens contracten bij TMF tot aan een maximum waren gekomen. Ze moest dus weg en RTL zag het wel zitten met dit liefje van Winston Gerschtanowitz. Ik heb enige huiver, maar gelukkig is Verbaan niet de enige presentator; ook de Belgische Mathias Coppens praat het een en ander aan elkaar.
Beauty & De Nerd, 21.30 uur, RTL 5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |