abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 september 2006 @ 11:31:11 #1
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41578244
Zijn er mensen hier die al langer bezig zijn met zelfhypnose? Oftewel de kracht van het onderbewustzijn vergroten? Veranderingen aanbrengen aan je leef-patroon. Leren omgaan met stress. Rustiger worden. Tegengaan van lichamelijke klachten. Je leven veranderen dus ook op een positieve manier.

Een stuk uit het boek wat ik aan het lezen ben:

Hoe gedachten onze handelingen domineren

Welke actie we ondernemen wordt als eerste bepaald door onze gedachten en als we onze gedachten willen veranderen, kunnen we de manier waarom we ons gedragen veranderen. De onderbewuste geest houdt niet van veranderingen, maar onder hypnose kan hij worden overgehaald deze veranderingen door te zetten als hij zich eenmaal realiseert dat ze heilzaam zijn.

De kracht van de geest is op een zeer effectieve wijze aangetoond door Anthony Robbins die in de hele wereld seminars houdt over wat hij "persoonlijke" macht noemt. Als een eenvoudige illustratie om te bewijzen hoe machtig de geest is, hebben deelnemers aan het seminar over gloeiende hete kolen gelopen zonder hun voeten te verbranden. De meeste mensen zouden zeggen dat dit lichamelijk onmogelijk is maar met de macht van de geest is niets onmogelijk.

Zoals Napoleon Hill in zijn boek Think and grow zei: " Alles wat de geest kan bedenken en geloven kan worden bereikt". Het is waar dat de meeste mensen die slagen in het leven de mensen zijn die de macht van hun eigen geest kennen. Diegenen die falen zijn degenen die het grootste gedeelte van hun leven doorbrengen met een zoektocht in de buitenwereld en hulp verwachten van andere mensen in plaats van naar zichzelf te kijken.

Als we eenmaal kunnen communieren met onze onderbewuste geest - door hypnose - dan kunnen we beginnen met het besef dat alle antwoorden daar, in onszelf liggen. Het idee dat alle faculiteiten die we nodig hebben al in ons liggen is een machtig gegeven.

Wat je ook van het leven wilt, het is belangrijk om te weten wat het is, om een doel te hebben. Gedachten hebben een boemerang-effect. Als we negatieve gedachten hebben, dan trekken we negatieve gebeurtenissen aan. Op soortgelijke wijze trekken we, als we goede dingen visualiseren, het positieve aan. Hoe krachtiger en intenser een gedachte is, hoe krachtiger en instenser de uitkomst zal zijn.

Zal zometeen deze post verder aanpassen. Wil nu dus vragen of mensen hier al mee aan de slag zijn gegaan, en hoe het bevalt en of mensen in diepe hypnose kunnen komen hier, of je verder in hypnose kunt gaan naarmate je vaker in hypnose gaat.

Ik heb dus een cd bij het boek gekregen en daar wordt je middels een stem van een vrouw richting hypnose gepraat. Ze zegt wat je moet doen en als je opvolgt wat ze zegt dan kom je uiteindelijk op een bank te zitten in een tuin en dan gaat je onderbewustzijn aan de slag. Die tuin en die bank die beeld je je zelf in, en dan zie je dus ook die tuin om je heen. Je bent dan zo ver weg van aarde dat je makkelijk kunt visualiseren en ga je uiteindelijk op die bank zitten om te ontspannen dan zak je helemaal weg.

Het boek heet:

Zelfhypnose voor iedereen - Ontwikkel de kracht van je onderbewustzijn

Geschreven door : Cherith Powell en Greg Forde.

Zometeen zal ik meer toevoegen als ik verder ben met het boek.

Interessante materie als je het mij vraagt.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_41578626
Volgens mij heb ik dit boek ook wel eens gelezen, gehuurd in de bibliotheek en er zat ook een cd-tje bij geloof ik!

Ben een zeer nuchter persoon maar geloof me, dit werkt...heeft wat mij betreft niets te maken met iets bovennatuurlijks het is gewoon zoals het is.

Een diepe rust waarin je nog wel wakker blijft, eigenlijk net niet slaapt door de opdrachten die je tijdens de inductie krijgt.

Interressant, leuk en ongevaarlijk speel er maar eens mee!

Veel succes en plezier
  donderdag 7 september 2006 @ 11:48:34 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41578724
Heeft niet veel te maken met iets bovennatuurlijks inderdaad, het bestaat gewoon. Maar toch past het hier het beste denk ik. In R&P past het topic niet zo goed. Het onderbewustzijn is nog steeds iets dat niet helemaal duidelijk te omschrijven is.

Toch staat ook in het boek dat er sceptisch gekeken wordt ernaar, dat er sceptische mensen zijn die er niet in geloven.

En inderdaad is het niet gevaarlijk, eerder onschuldig. De rust die naar voren komt is geweldig.

Ik moet nu nog 25 minuten doen om tot hypnose te komen, straks is dat binnen 10 tellen gepiept als het goed is. Staat er dus ook in, dat je op een gegeven moment binnen 10 tellen jezelf onder hypnose kunt brengen.

Handig als je in stress situaties zit of bij de tandarts moet zijn als je bang bent voor de tandarts.

In dat boek stond een voorbeeld van iemand die zich zonder verdoving een kies had laten trekken via hypnose.

Maar de rust op het einde van de sessie, als je uiteindelijk meeloopt over het grasveld naar die bank. Ik ga zometeen weer onder hypnose en dan zal ik eens proberen te omschrijven hoe het voelt als ik op die ene bank ga zitten. Dan lijkt het dat ik helemaal wegzak zoals ik zei. Vervolgens kun je tegen jezelf praten . Jezelf zaken inprenten wat je wilt bereiken. Maar dat ging gisteren vanzelf hier. Heb dat gisteren ook al geschreven. Toen ik op die bank ging zitten toen ging ik vanzelf tegen mezelf praten over goede voornemens en rust.

Cd heb ik ondertussen gebrand die erbij zit, makkelijk om te hebben. Op de cd staan 2 manieren om onder hypnose te gaan, eentje is dat je jezelf ziet zitten en dat je op gaat stijgen, je moet dan opstijgen maar de eerste methode lukt het beste met het spannen en ontspannen van spieren en de trappen aflopen naar de tuin.
  donderdag 7 september 2006 @ 12:19:41 #4
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41579685
Hoe je stress de baas kunt....

Reactiewoorden: Spanning beheersen.

De bevestiging.

Naarmate ik onder hypnose meer ontspannen word, blijft die ontspanning bij me en word ik meer ontspannen in mijn dagelijkse leven.

Ik weet dat ontspanning de sleutel vormt tot een gezond leven. Hoe meer ontspannen ik ben, hoe gezonder ik word.

Naarmate mijn zenuwen sterker worden, word ik innerlijk sterker.

Omdat ik meer ontspannen ben, kan ik alle situaties gemakkelijk aan.

Al mijn gedachten blijven in perspectief, al mijn gedachten zijn positief, daarom heb ik een nieuw gevoel van welzijn.

Mijn geest is ontspannen, mijn lichaam is ontspannen en ik heb een veel beter gevoel over mezelf.

Hoe meer ik op deze manier ontspan, hoe meer zelfvertrouwen ik krijg, hoe meer ik alles op een goede manier de baas ben.

Ik heb nu een helder beeld van mezelf in mijn geest en in dit beeld ben ik alles prima de baas. Ik ben helemaal kalm, volledig ontspannen en volkomen optimistisch.

Als je dit tegen jezelf zegt onder hypnose dus, dan zal het onderbewustzijn dat voor waar gaan aannemen volgens mij. Je onderbewustzijn gaat ernaar leven en gaat het echt geloven waardoor je het zelf helemaal gaat geloven en ernaar gaat leven. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar je gaat het geloven dat je ontspannen bent, je gelooft dat je ontspannen bent omdat je het tegen jezelf zegt. En ook dat je optimistisch bent, je gelooft het gewoon. Net zoals mensen op een podium gekke dingen doen maar die hypnose spreekt me dan totaal niet aan, op een podium geloven mensen dat ze een koe of kip zijn of race-coureur. Het gaat mij om het leven te verbeteren door jezelf te hypnotiseren met zaken als rust en zelf-verzekerdheid en nog meer. Programmeren van het bewustzijn dus ook. Erin programmeren dat ik geen sigaret nodig heb, dat sporten goed is. Zodat het makkelijker is om te stoppen met roken en meer te sporten.

Gisteren begon ik tijdens de hypnose nogmaals op mezelf in te prenten. Ik zal altijd rustig zijn, ik zal altijd kalm zijn, niets kan me gek maken meer. Ik zal altijd rustig en ontspannen zijn. En hoe vaker ik dat zei in hypnose, des te rustiger ik werd

En zo staan er methodes in om af te vallen, stoppen met roken, positief denken, astma de baas worden door makkelijker te ademen, rugpijn wegwerken volgens dat andere boek wat ik heb, chronische pijnen wegwerken dus en nog meer. En zo kun je zelf veel meer toevoegen om het dagelijkse leven te verbeteren.

Er komt zelfs een hoofdstuk naar voren waar je jezelf helemaal gaat genezen. Je hele lichaam genezen Regressie-therapie moet je altijd onder begeleiding doen staat er nog in. Jammer maar helaas, het liefst doe ik alles thuis op dit gebied.
  donderdag 7 september 2006 @ 12:37:44 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41580191
Nog een aantal zinnen die je jezelf kunt inspreken tijdens hypnose.

Overvloed naar je toe halen

Reactiewoord: overvloed

De bevestiging

Naarmate ik meer ontspan, laat ik alles natuurlijker stromen. Ik besef dat ik alle goede dingen verdien die het leven me te bieden heeft.

Hoe meer ik ontspan, hoe meer ik creatieve ideeën in mijn geest toelaat die mijn leven zullen verrijken.

Er is een overvloed van alles wat ik wil op deze aarde en ik heb het recht op een deel van die overvloed

Ik waardeer mijn talenten en capaciteiten. Ik waardeer mijn eigen succes. Ik waardeer het recht dat ik heb te delen in deze overvloed en deze te ontvangen.

Ik gebruik al mijn bronnen ten volle om overvloed naar mij toe te halen.

Ik stel me nu open en aanvaard dat rijkdom tot mij kan komen en dat ik het op een juiste en gulle wijze kan gebruiken voor het heil van mezelf en anderen.

En zo zal ik af en toe wat bijschrijven erover.

Wie weet zet ik de cd wel online voor een tijdje. Kijken hoe dat precies werkt. Gewoon 30 minuten online zetten of ik mail de cd aan de mensen die interesse hebben erin. Mailen is denk ik het makkelijkste. Gaat dat via googlemail???? Cd is in totaal 45 minuten gesproken woord.

Als iemand interesse heeft in de cd dan hoor ik het wel. In de bibliotheek betaal je 15 cent voor het boek plus cd. Dus de cd doorsturen kan geen kwaad volgens mij, is ook de eerste keer dat ik iets doe verspreiden. Anders betaal ik de bibliotheek wel 3 euro extra

Moet dan wel eerst weten of het doorsturen lukt maar dat moet geen probeem zijn. En dan moet er natuurlijk vraag naar zijn. Cd op internet zetten is dan het beste wellicht.
pi_41580244
Tvp, was laatst bij een hypnoseshow. Vond het aan de ene kant wel interessant!
  donderdag 7 september 2006 @ 12:46:31 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41580428
Tis zeker interessant en het kan nuttig zijn ook nog Als je jezelf kunt veranderen in een positief mens dan is dat meegenomen. En je blijft gewoon jezelf, je benut alleen je capaciteiten veel meer. Je benut al je capaciteiten inplaats van slechts 10 procent. Stond ook in dat boek. Volgens Einstein gebruiken mensen slechts 10 procent van hun hersencapaciteit. Kun je nu 100 procent gebruiken van die capaciteit dan haal je vanzelf meer uit je mens zijn.

Ik had het net wel erover dat ik de cd online wil zetten zodat mensen hem kunnen downloaden maar de cd is in cda formaat. Eerst maar eens uitvinden hoe ik van cda formaat mp3 formaat maak.

25 minuten gesproken woord is in cda formaat slechts 4 kb, dat lijkt me erg weinig. Heb net ook even de bestanden van de cd naar de harde schijf gezet en dan speelt de pc de bestanden niet af van de harde schijf. Maar ik probeer dat even uit te zoeken.

Maar het is ook interessant jah. Heb ooit op tv gezien dat mensen op 2 stoelen gelegd werden, op de leuning van een stoel werden ze gelegd. En vervolgens gingen 3 mensen op het lichaam zitten van die persoon, zonder dat die persoon viel van de stoel.

Maar dan is deze manier die ik uitleg anders. Je gaat nu niet zeggen dat je Schumacher bent of iets dergelijks. Je gaat alleen jezelf op een positieve manier programmeren als het ware.

Ben nu even zoeken naar manieren om cda om te zetten naar mp3

Via winamp ben ik aan het rippen in een ander bestand dan mp3, winamp basic heb ik, dus ik zal straks even luisteren wat de kwaliteit is. Vervolgens ergens online dumpen en 1 dag laten staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2006 12:52:33 ]
pi_41581152
Ik ben wel benieuwd naar die cd. Ik heb dat boekje Creatief Visualiseren van Shakti Gawain en zij heeft het ook over bevestigingen. Ik ben daar wel mee bezig, maar nog niet overtuigd dat het ook daadwerkelijk wat doet.
pi_41581261
Ik heb eens een cursus gedaan waarin affirmaties, visualiseren, negatieve gedachten omzetten naar positieve gedachten, ontspanningsoefeningen en dergelijke aan de orde kwamen.
Een soort mindtuning was het, het heette alfatraining.

Je traint dus te ontspannen met alfagolven in je hersens en in die toestand ga je jezelf positieve affirmaties geven 'Ik voel me rustig en ontspannen', 'ik ben vol zelfvertrouwen en vol vertrouwen in de toekomst' enzovoort, ook meer specifieke dingen. Je kunt natuurlijk alles tegen jezelf zeggen wat je wilt.

Het was in elk geval een hele fijne cursus en ik heb er toen heel erg veel aan gehad. En hoewel ik er weinig mee heb gedaan (je moet het eigenlijk elke dag doen), helpt het me soms zeker nog wel.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 7 september 2006 @ 13:18:00 #10
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41581369
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:10 schreef sol1tair het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die cd. Ik heb dat boekje Creatief Visualiseren van Shakti Gawain en zij heeft het ook over bevestigingen. Ik ben daar wel mee bezig, maar nog niet overtuigd dat het ook daadwerkelijk wat doet.
Ben bezig met die cd te rippen naar mp3

Dreamweaver trial aan het downloaden. Geregristreerd bij geocities met de naam onder_hypnose

En dan staat hij er straks op. Kun je hem downloaden in mp3-formaat.

Heb een eigen domein met 50 MB ruimte erop maar die moet ik nog gaan gebruiken een keer.

Zal straks ook verder gaan met stukken schrijven uit het boek.

Zal niet het hele boek gaan overschrijven dus. Gewoon stukken eruit halen die ertoe doen.
  donderdag 7 september 2006 @ 13:23:01 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41581511
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:14 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb eens een cursus gedaan waarin affirmaties, visualiseren, negatieve gedachten omzetten naar positieve gedachten, ontspanningsoefeningen en dergelijke aan de orde kwamen.
Een soort mindtuning was het, het heette alfatraining.

Je traint dus te ontspannen met alfagolven in je hersens en in die toestand ga je jezelf positieve affirmaties geven 'Ik voel me rustig en ontspannen', 'ik ben vol zelfvertrouwen en vol vertrouwen in de toekomst' enzovoort, ook meer specifieke dingen. Je kunt natuurlijk alles tegen jezelf zeggen wat je wilt.

Het was in elk geval een hele fijne cursus en ik heb er toen heel erg veel aan gehad. En hoewel ik er weinig mee heb gedaan (je moet het eigenlijk elke dag doen), helpt het me soms zeker nog wel.
Inderdaad zeggen ze dat je het iedere dag moet blijven doen, dat het anders niet helpt

Visualiseren is nog leuk ook. Gisteren ging ik met het 2e gedeelte aan de slag waarmee je een soort uittreding moest doen, ik moest mezelf zien liggen en vervolgens moest ik opstijgen met het lichaam terwijl ik zelf in de kamer stond. Ik moest dus mezelf in de kamer zetten denkbeeldig en naar mezelf kijken, en mijn echte lichaam lag op bed.

Vervolgens ging de vrouw praten over een zee, en groene landschappen en nog meer. Daarna kreeg ik een paar minuten de tijd om zelf zaken in te beelden. Ik ben toen gaan vliegen en kwam bij een kasteel terecht. Daarna ging ik een hele hoge toren in en toen had ik een groot uitzicht over een landschap. Een super hoge toren en toen wilde ik bunjee jumpen

Ik ga dus ook zeker op zoek naar meer van dit soort cd's. Als mij iets bevalt dan wil ik altijd meer en meer. 24 uur aan materiaal die je in hypnose brengt.

Ben dan niet tevreden zo snel, maar deze cd is een mooi begin. Dan ga ik wel naar een new age winkel om daar te zoeken naar meer materiaal.

Alfagolven in de hersens weet ik niet veel vanaf. Weet alleen dat er een stuk in het boek staat over " Neuro Linguistisch programmeren" en nog meer zaken. En een paar Elektro-encelafalogrammen staan in het boek, die de elekstrische activiteiten weergeven in de hersenen bij. A) Volledig wakende toestand B) onder lichte hypnose C) Onder diepe hypnose.
En dan zie je een lijn die eerst recht is en vervolgens helemaal afbuigt.
  donderdag 7 september 2006 @ 13:27:17 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41581634
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:10 schreef sol1tair het volgende:
Bij die cd overigens, je ogen worden moe, je ogen worden zwaar. En dan tellen van 500 naar beneden en dan nog die spieren spannen en ontspannen en ga zo door. Op een gegeven moment ga je vanzelf een diepere staat van bewustzijn in. Er zit dus ook een gedachte achter.

Als je bij die 10 treden naar beneden moet lopen op die cd, en bij iedere trede ontspannender wordt, dan staat dat misschien voor steeds een trap dieper in het bewustzijn gaan? Dat het via inbeelden beter gaat?

Maar alsnog moet je er ook vatbaar voor zijn. Hoewel dat ene boek wat ik heb verteld dat ieder mens vatbaar voor hypnose is. Hoewel het wel verschilt van persoon tot persoon. En het eist oefening dus ook als het niet meteen lukt.

Die tuin inbeelden en die trappen inbeelden en die vaas met bloemen en dat grasveld met die vijver en die bank waar je uiteindelijk op gaat zitten. Dan moet je wel weten hoe je dat kunt visualiseren. Maar dan kun je daarop oefenen. Gewoon je ogen op een willekeurig moment dicht doen en een beeld naar voren halen. Volgens mij kan iedereen dat wel in zekere mate.

Cd is geripped ondertussen dus ik ga ff kijken of ik het online kan zetten.
  donderdag 7 september 2006 @ 13:44:32 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41582149
Even een bericht dat niet zozeer met zelfhypnose te maken heeft.

Als je iets gaat visualiseren, dan is het altijd zo vreemd dat het vaak moeilijk is om iets te visualiseren dat je nog nooit gezien hebt. Gisteren probeerde ik New York te visualiseren, dat ik door New York liep. Ik ben dus nog nooit in New York geweest en het lukte dus ook niet zo goed om daar te lopen.

Jammer maar helaas, zou mooi zijn als je zaken kunt visualiseren die je nog nooit gezien hebt. Complete werelden visualiseren die je nog nooit met ogen hebt mogen aanschouwen.

Maar dat zal wel met inbeeldingsvermogen te maken hebben en met fantasie.

Op die cd wordt je dus gevraagd om een groot grasveld in te beelden met een vijver in het midden, dat lukt me dus wel goed. En een vaas met bloemen vol met felle kleuren, ook dat lukt redelijk goed. Dan kan ik met ogen dicht een vaas bloemen zien. En zo kan ik dus ook die bank zien.

Maar ga je me vragen om een vakantie-oord in te beelden waar ik nog nooit geweest ben, dan is dat gewoon moeilijk.

Zijn daar misschien technieken voor?? Of moet je dan simpelweg meer lezen en reizen en zien?

Een science fiction boek dat gaat over toekomstige werelden, ook dan is het mogelijk om zo'n wereld in te beelden als de schrijver uitlegd hoe die wereld eruit ziet. Net zoals op die cd een tuin wordt uitgelegd die je zelf moet inbeelden.

Ben nu aan het denken om zelf een cd samen te stellen voor mezelf Dan maak ik mijn eigen hypnose cd en geef ik mezelf opdracht om een tuin van eden te ontwikkelen met prive strand

[ Bericht 2% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2006 13:55:40 ]
pi_41582839
Hmmm, d'r schijnt zoiets als 'zien op afstand' te zijn.
Ik lees momenteel het boek 'het Veld' van Lynne McTaggert en die schrijft dus over experimenten die met zien op afstand gedaan zijn. Sommige personen hebben dan genoeg aan coördinaten van een bepaalde plek, om een beschrijving van die plek te gegeven.
Je kan natuurlijk wel iets compleet volgens je fantasie inbeelden. Ik probeer dus om m'n eigen plek in te richten met beelden uit Star Wars (episode II, het huis van Padme). Helaas lukt het nog voor geen meter, maar dat komt meer omdat ik m'n hoofd nu niet stil krijg.
Ik probeer ook wel iedere dag aan bevestiging en visualisering te doen, maar tijdens de avondmeditatie val ik meestal in slaap, 's ochtends gaat het wel ... maar of het echt tresultaat heeft weet ik pas over een half jaar ofzo
  donderdag 7 september 2006 @ 14:22:53 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41583456
Oefening baart kunst Maar dan moet je wel weten hoe je moet trainen erop, ook bij remote viewing. Op internet straks ook maar eens zoeken. Astraal reizen lag in de bibliotheek een paar boeken van, wie weet dat ik die ook eens ga lenen. Het liefst lees ik handleidingen en duidelijke instructies. Geen verhalen maar een handleiding.

Remote viewing heb ik van gehoord. Gisteren zag ik dus een compleet landschap op die toren maar of dat remote viewing was. Ik zag ook mezelf liggen in bed, terwijl mijn denkbeeldige ik in de kamer stond. Dat was dus de bedoeling in het 2e gedeelte van die hypnose.

Genoeg aan de coördinaten hebben lijkt me echt okey, dan denk je aan de coördinaten van een vakantie-oord en kun je gewoon meekijken wat daar gebeurt op het strand en op de boulevard. Kun je overal meekijken, maar volgens mij eist dat dus echt training.

Heb ook een boek geleend waarin staat dat alle informatie aanwezig is in het universum, dus in principe zou je met coördinaten alles moeten kunnen zien, omdat het al aanwezig is en vast staat.

Jezelf in verbinding brengen met het universum en de wereld misschien?

Ooit zag ik wel een brug met verkeer, heb dat ook al vaker gezegd hier, ik lag een keer in bed en zag een brug met veel rijdend verkeer erop, misschien was dat wel een onbewuste manier van remote viewing. Het leek toen ook real-time te gebeuren wat ik zag.

18 procent van het eerste gedeelte van de hypnose cd staat ondertussen op lycos, dus ik ga ff koffie zetten. Straks nog wat instructies hier neerschrijven
pi_41583771
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:22 schreef Dromenvanger het volgende:
Oefening baart kunst Maar dan moet je wel weten hoe je moet trainen erop
Klopt. Ik ben denk ik alleen een lastig geval wat dat betreft. Ik ben ook wel eens bij een hypnotherapeut geweest om dat eens te proberen. Maar no way dat ik een trance kwam of iets dergelijks. Maar ik blijf nog wel even proberen ...
  donderdag 7 september 2006 @ 14:36:26 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41583911
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:31 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Klopt. Ik ben denk ik alleen een lastig geval wat dat betreft. Ik ben ook wel eens bij een hypnotherapeut geweest om dat eens te proberen. Maar no way dat ik een trance kwam of iets dergelijks. Maar ik blijf nog wel even proberen ...
Misschien ben je erg gestressed

Ik ben van nature al redelijk rustig, dus als ik op die cd een stem hoor die mij gaat vertellen dat ik rustig moet inademen en nog meer, dan gaat bij mij al alles in slaap vallen.

Rustgevende thee drinken misschien? Maar tot rust komen is een heel proces, gedachtes afschakelen dus ook. Je kunt je gedachtes leren afschakelen en ook je gevoel zelf bepalen. Naast hypnose kun je dat doen.

Inzicht krijgen in het proces van denken, en als het denken te snel gaat, gewoon als het ware de knopjes omzetten door steeds gedachtes te onderbreken en stop te zetten. Steeds het proces van denken stoppen. En dat is niet moeilijk. Je moet net weten hoe dat werkt.

Ik heb daar op moeten oefenen omdat het denken bij mij doorging en doorging. Nu is het vanzelf vaak stil in het hoofd hier. En als het vanzelf al stil is en je probeert onder hypnose te gaan, dan is het onder hypnose gaan vanzelf makkelijker.

Dat remote viewing lijkt me trouwens nog interessanter dan hypnose, zaken zien zomaar uit andere delen van de wereld en misschien wel uit andere delen van het universum. Maar dat is iets heel anders dan hypnose.

Zal even weer een stuk handleiding overschrijven over zelfhypnose Handig voor mezelf ook straks als ik het wil nalezen als het boek weg is. Een soort online samenvatting maken.
pi_41584109
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:36 schreef Dromenvanger het volgende:

Inzicht krijgen in het proces van denken, en als het denken te snel gaat, gewoon als het ware de knopjes omzetten door steeds gedachtes te onderbreken en stop te zetten. Steeds het proces van denken stoppen. En dat is niet moeilijk. Je moet net weten hoe dat werkt.

Ik heb daar op moeten oefenen omdat het denken bij mij doorging en doorging. Nu is het vanzelf vaak stil in het hoofd hier. En als het vanzelf al stil is en je probeert onder hypnose te gaan, dan is het onder hypnose gaan vanzelf makkelijker.
Dat is het dus, het denken gaat maar door, en in een zeer rap tempo. Ik moet dus ook blijven oefenen. De ene keer gaat het ook wel beter als de andere.
Ik merk dus vaak dat ik meegevoerd wordt in gedachten, en dat zijn de meest uiteenlopende gedachten. Van actueel tot prehistorisch zeg maar.
Maar het komt misschien ook door een homeopatisch middel ... dat lijkt van alles en nog wat te activeren, en helaas hoort denken er ook bij.
Maar ik ben dus wel heel benieuwd naar die CD ... eens kijken of dat helpt.
  donderdag 7 september 2006 @ 14:46:42 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41584234
Hoe je positief kunt denken

Reactiewoorden: denk positief

De bevestiging

Naarmate ik me meer ontspan, word ik me bewust van positieve energieën in mij en om mij heen en word ik me bewust van mijn eigen innerlijke bronnen.

Ik weet dat naarmate ik positiever word in mijn manier van denken, ik positiever word in mijn dagelijkse leven.

Ik kies ervoor alles op een positieve manier te zien, over alles op een positieve manier te denken en alles op een positieve manier te ervaren.

Ik open mijn geest voor alles wat goed en positief is in mijn leven. Nieuwe ideeën komen in mijn gedachten op over hoe ik in alles de kwaliteit van mijn leven kan verbeteren.

Ik vergeef mezelf nu voor alle vergissingen die ik in het leven heb begaan, wetend dat ik van deze vergissingen kan leren en erdoor kan groeien.

Ik verlang naar elke nieuwe dag als een kans om van mijn leven te genieten en dit te verbeteren.

Ik heb nu een zeer helder beeld van mezelf hoe ik eruit zie als ik positief ben, hoe ik eruit zie als ik evenwichtig ben en vol zelfvertrouwen ben en ik zie hoe ik er altijd zo uitzie.

Spiritualiteit verhogen

Reactiewoord: Spiritualiteit

De bevestiging

Ik stel mijn geest nu open om al het goede en mooie in deze kosmos waar ik deel van uitmaak, te aanvaarden en ervan te genieten.

Ik heb er recht om het licht en de liefde te ontvangen die zich in overvloed om me heen bevindt. Het is mijn bestaansrecht en daarom verdien ik het.

Ik denk er voortdurend aan hoe ik een gouden licht naar me toe trek en dit licht vervolgens verspreid over een ieder die ik ontmoet.

Ik word me steeds bewuster van de schoonheid van de schepping alsook van de liefhebbende energie in mij en alle mensen.

Ik vertrouw in mijn Hogere Zelf en erken dat ik een voortdurende leidende aanwezigheid in me heb

Ik ben een kind van de kosmos, ik maak deel uit van die prachtige schepping en ik ben voortdurend bezig het goede in alle dingen te zien.
  donderdag 7 september 2006 @ 14:50:06 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41584334
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:42 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Dat is het dus, het denken gaat maar door, en in een zeer rap tempo. Ik moet dus ook blijven oefenen. De ene keer gaat het ook wel beter als de andere.
Ik merk dus vaak dat ik meegevoerd wordt in gedachten, en dat zijn de meest uiteenlopende gedachten. Van actueel tot prehistorisch zeg maar.
Maar het komt misschien ook door een homeopatisch middel ... dat lijkt van alles en nog wat te activeren, en helaas hoort denken er ook bij.
Maar ik ben dus wel heel benieuwd naar die CD ... eens kijken of dat helpt.
Die cd is bedoeld om ruimte te creeëren voor jezelf in de dag, een moment dat je helemaal nergens aan gaat denken. Je neemt je de tijd en de ruimte om te ontspannen en je denkt nergens aan. Vervolgens zal die ontspanning doorzetten zonder dat je bezig hoeft te zijn met hypnose. Maar dat wordt ook allemaal verteld aan het begin van de cd. Dat het bedoeld is als moment voor jou alleen. Een moment inlassen waar je niets doet behalve ontspannen, en dan moet je volgens die cd er ook voor zorgen dat je niet gestoord kan worden.

Mij heeft het jaren gekost om van gedachtes af te komen, in principe heb ik altijd een hoofd vol gedachtes gehad. Laatste jaren heb ik mijn eigen gedachtes onderzocht en proberen een trend te zien in hoe het werkt. En gedachtes werken vaak hetzelfde, ze gaan door en door, en omdat ze doorgaan zit er zeker een systeem achter als het ware. En dan is het volgens mij een kwestie om te hakken in het denken, te hakken en te stoppen. Zodat het denken stil ligt zoals ik al zei. Ligt het denken stil dan kun je je ook beter concentreren op andere zaken. En dan kun je alsnog denken maar dan doe je dat op commando en niet als slachtoffer. Nu ben ik dus grotendeels van gedachtes af, maar nu is het zaak om met hypnose verder te bouwen hier

Maar goed, die cd is bijna geupload, kijken of hij te downloaden is en dan post ik de link. Daarna zet ik deel 2 online.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2006 15:03:26 ]
  donderdag 7 september 2006 @ 14:57:55 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41584582
http://members.lycos.nl/onderhypnose/

Ben benieuwd wat je ervan vind. Nummer 1 moet je ff nog niet downloaden, die staat pas op 12 procent nu en is dus nog niet compleet.

Heb eerst het 2e gedeelte erop gezet. Waarbij je dus jezelf moet zien zitten en vervolgens moet opstijgen uit jezelf. Bestand 2 is 7,92 MB. Heb overigens wma gebruikt, daarmee kon ik het bestand reduceren tot onder de 10 mb, had geen zin om lang te zoeken

Lycos heeft fair use policy, dus ik weet nu even niet hoe vaak het bestand eraf gehaald kan worden. Tis gratis dus waar het opstaat.

Ik heb dat gisteren liggend gedaan, en liggend lukte het ook. Liggend onder hypnose dus, en dan de voeten op het bed zetten, de knieeën in de lucht en de voeten op het bed, zodat je toch het idee hebt dat je zit terwijl je ligt

Succes ermee
pi_41584728
I.d.d. het probleem bij mij is dat ik er vaak zonder het te beseffen in mee ga. Gevolg is dat ik van alles en nog wat aan het uitdenken ben. Het kost me een hoop energie, dus ik wil daar van af.
Soms lukt het ook wel om even te stoppen met denken, maar er zijn dagen ...
pi_41584801
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:57 schreef Dromenvanger het volgende:
http://members.lycos.nl/onderhypnose/

Ben benieuwd wat je ervan vind. Nummer 1 moet je ff nog niet downloaden, die staat pas op 12 procent nu en is dus nog niet compleet.

Heb eerst het 2e gedeelte erop gezet. Waarbij je dus jezelf moet zien zitten en vervolgens moet opstijgen uit jezelf. Bestand 2 is 7,92 MB. Heb overigens wma gebruikt, daarmee kon ik het bestand reduceren tot onder de 10 mb, had geen zin om lang te zoeken

Lycos heeft fair use policy, dus ik weet nu even niet hoe vaak het bestand eraf gehaald kan worden. Tis gratis dus waar het opstaat.

Ik heb dat gisteren liggend gedaan, en liggend lukte het ook. Liggend onder hypnose dus, en dan de voeten op het bed zetten, de knieeën in de lucht en de voeten op het bed, zodat je toch het idee hebt dat je zit terwijl je ligt

Succes ermee
Tnx. Ben helaas nog op werk, dus kan vanavond pas downloaden ...
  donderdag 7 september 2006 @ 15:15:53 #24
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41585153
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:02 schreef sol1tair het volgende:
I.d.d. het probleem bij mij is dat ik er vaak zonder het te beseffen in mee ga. Gevolg is dat ik van alles en nog wat aan het uitdenken ben. Het kost me een hoop energie, dus ik wil daar van af.
Soms lukt het ook wel om even te stoppen met denken, maar er zijn dagen ...
Knopjes omzetten

Als je eenmaal invloed kunt uitoefenen op het denken dan is het net alsof je de pc aan en uitzet. Mind-control op jezelf toepassen volgens mij. Moet wel zeggen dat ik ook dagen heb dat het niet lukt. Dan is het ook een totaal gebrek aan concentratie. Ook 1001 gedachtes die nergens over gaan en dat is dus ook totaal niet efficiënt te noemen. Je bent een hele dag bezig met je hoofd en ondertussen doe je niets.

Helderheid komt naar voren als het hoofd leeg is van gedachtes. En dan heb je nog het feit dat je bij gedachtes de gedachtes moet ontleden volgens mij. Als je 1001 gedachtes hebt dan zul je volgens mij iedere gedachte afzonderlijk moeten onderzoeken, alle gedachtes loskoppelen van elkaar zodat ze los staan van elkaar. Ontleden en iedere gedachte onderzoeken, en vervolgens wegwerken, de gedachte analyseren volgens mij. Een gedachte laten stromen en analyseren zodat je weet wat de kenmerken van een gedachte zijn. Eventueel schrijf je op een kladblok op hoe de gedachte vorm heeft of wat voor inhoud de gedachte heeft, gedachtes zonder inhoud heb je nog, gedachtes die echt nutteloos zijn en nergens over gaan. Hoe dat zit Misschien ontstaan die gedachtes door energie of door andere gedachtes. Gedachtes

Is het warrig en chaos dan lopen alle gedachtes door elkaar heen ook. Dan is het een groot web van gedachtes die door elkaar heenlopen en wil je geconcentreerd ergens mee bezig zijn zoals studeren of een boek lezen of film kijken dan vang je de helft niet eens op.

In de bibliotheek hier liggen ook boeken over power mind, power geheugen, hoe je het geheugen kunt trainen. Ook daar wil ik mee bezig gaan zijn. Dan zijn er ezelsbruggetjes en nog meer. Die boeken zijn dan zo dik dat ik denk, mensen hebben er echt goed over nagedacht.

Sowieso als ik naar de bibliotheek ga om naar zulke boeken te zoeken denk ik altijd van, met zoveel materie in boeken moet het toch mogelijk zijn om een super mind te creeëren voor jezelf. Gewoon alle stappen opvolgen. Ergens moet er een manier zijn om te komen tot een ultra mind, om het maar ultra mind te noemen.

En dan geloof ik zeer zeker niet in medicatie. Dan geloof ik eerder in eigen kracht. Eigen controle op je denken en geheugen en alles.

De knop omzetten, heb je veel gedachtes dan schakel je een denkbeeldige knop om. Misschien is dat tijdens mijn volgende hypnose wel okey om te doen, een schakelaar inbeelden en als ik dan gedachtes heb dan denk ik gewoon aan die schakelaar en zijn de gedachtes weg. In tijden van veel gedachtes dus.

Wat je zegt, heb je veel gedachtes, dan is het vaak zo dat je alleen maar met die gedachtes bezig bent. Als ik ga bowlen en het is bomvol en alle banen zijn bezet, de muziek staat hard en nog meer, dan is het ook prettig om de omgeving stil te maken. Ook daar oefen ik vaker op. In een omgeving met veel geluid alle achtergrond geluiden uitschakelen. Dan kun je in de grootste herrie in stilte verkeren.

Staat dus ook in dat boek, onder hypnose gaan is het beste in een stille omgeving, maar als het je beter lukt zou je dat op een centraal station moeten kunnen doen. Of tijdens een concert.

[ Bericht 1% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 08-09-2006 05:49:04 ]
  donderdag 7 september 2006 @ 15:17:38 #25
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41585205
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:04 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Tnx. Ben helaas nog op werk, dus kan vanavond pas downloaden ...
Ben benieuwd of die cd af te spelen valt bij jou en bij anderen. Bij mij deed nummer 2 het gewoon. In wma formaat dus je kunt het op je mp3 speler beluisteren en in een gemakkelijke stoel gaan zitten. Achter de computer lijkt me niet het meest ideale. Gewoon een makkelijke stoel uitzoeken. Van mijn part in bed gaan liggen wat ik dus doe voor het slapen gaan.

Vannacht onder hypnose gegaan voor het slapen gaan Ik werd me toch op een gegeven moment moe. Ik bleef maar gapen en ben in no time in slaap gevallen. En tevens kunnen dromen nog erbij.

Wie weet werkt dat beter dan 10 slaappillen bij elkaar genomen
pi_41585348
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ben benieuwd of die cd af te spelen valt bij jou en bij anderen. Bij mij deed nummer 2 het gewoon. In wma formaat dus je kunt het op je mp3 speler beluisteren en in een gemakkelijke stoel gaan zitten. Achter de computer lijkt me niet het meest ideale. Gewoon een makkelijke stoel uitzoeken. Van mijn part in bed gaan liggen wat ik dus doe voor het slapen gaan.

Vannacht onder hypnose gegaan voor het slapen gaan Ik werd me toch op een gegeven moment moe. Ik bleef maar gapen en ben in no time in slaap gevallen. En tevens kunnen dromen nog erbij.

Wie weet werkt dat beter dan 10 slaappillen bij elkaar genomen
Dat heb ik dus altijd. Ik val bijna direct in slaap en kan dan dus de meditatieoefening niet afmaken. Dat terwijl net voor het slapen gaan het beste tijdstip is voor bevestigingen ...
pi_41585424
Word je door hypnose sneller moe?
Bijv bij colleges
Dit is natuurlijk niet de bedoeling..
Deze vraag omdat ik las dat je sneller in hypnose komt als je dit vaker doet.
pi_41585551
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:15 schreef Dromenvanger het volgende:

Eventueel schrijf je op een kladblok op hoe de gedachte vorm heeft of wat voor inhoud de gedachte heeft, gedachtes zonder inhoud heb je nog, gedachtes die echt nutteloos zijn en nergens over gaan. Hoe dat zit Misschien ontstaan die gedachtes door energie of door andere gedachtes. Gedachtes
Ik verbaas me er ook af en toe over als ik probeer te mediteren en m'n gedachten blijven stromen. Soms gaat ze over dingen waar ik echt helemaal niks mee van doen heb.
Maar het is wel een idee om ze eens te gaan analyseren als het toch niet lukt om ze te stoppen.
  donderdag 7 september 2006 @ 15:30:31 #29
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41585598
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:22 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Dat heb ik dus altijd. Ik val bijna direct in slaap en kan dan dus de meditatieoefening niet afmaken. Dat terwijl net voor het slapen gaan het beste tijdstip is voor bevestigingen ...
Lastig. Misschien eerder beginnen ermee? Of iets minder heftig reageren erop?

Beter aanvoelen hoe snel je onder zeil moet gaan. Niet te snel wegzakken in trance?
  donderdag 7 september 2006 @ 15:32:56 #30
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41585679
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:24 schreef Rejected het volgende:
Word je door hypnose sneller moe?
Bijv bij colleges
Dit is natuurlijk niet de bedoeling..
Deze vraag omdat ik las dat je sneller in hypnose komt als je dit vaker doet.
Als je in hypnose bent dan moet je ook eruit Misschien voor het slapen gaan maakt dat niet uit dat je erin blijft, dan doe je gewoon de dag erna jezelf eruit halen. Onder hypnose zijn voelt trouwens ook natuurlijk aan volgens het boek, maar ik zit dus echt dan in diepe ontspanning, hoewel die diepe ontspanning misschien juist het natuurlijke is. Alertheid tijdens diepe ontspanning? Dat gaat niet zo goed, daarom kun je beter jezelf eruit halen Tijdens college's in hypnose zijn Zou wel mooi zijn als je complete boeken tot je neemt in hypnose. En dan onder hypnose een fotografisch geheugen hebben

Dus dan tel je af van 10 naar 1 en dan doe je de ogen open om uit hypnose te komen. Weet nu even niet of je moet zeggen dat je wakker bent. Maar volgens mij moet je ook zeggen van. " Ik ben wakker".

Die cd mag je dus ook zeker niet afspelen tijdens autorijden.

En tijdens het afspelen van de cd wordt duidelijk de opdracht gegeven dat je alert wordt wanneer je moet reageren in de omgeving. Dat je wakker wordt als er iets gebeurt waar je op moet reageren.

Volgens mij is roken ook niet verstandig. Sowieso roken op de slaapkamer niet als je bezig bent met meditatie en hypnose. Maar dat is niets meer dan logisch. Sowieso is het met roken altijd de kans dat alles in de hens vliegt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 08-09-2006 05:50:56 ]
pi_41585811
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:30 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Lastig. Misschien eerder beginnen ermee? Of iets minder heftig reageren erop?

Beter aanvoelen hoe snel je onder zeil moet gaan. Niet te snel wegzakken in trance?
Hmm, in trance ben ik nog niet geweest denk ik ... ik hoop dat dat een keertje lukt.
Wat bedoel je met iets minder heftig reageren?
pi_41585922
tvp
niet meer
  donderdag 7 september 2006 @ 15:47:51 #33
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41586101
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:38 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Hmm, in trance ben ik nog niet geweest denk ik ... ik hoop dat dat een keertje lukt.
Wat bedoel je met iets minder heftig reageren?
Gematigd en gedoseerd in meditatie gaan? Dat je in stappen wegzakt, net zoals bij hypnose dus. Op die cd ga je dus wat ik zei die 10 trappen naar beneden, en bij iedere trap ga je dieper in hypnose. En zo gaat het de hele tijd met gedeelte 1 van die cd. Je begint ook met je voeten te spannen en ontspannen, daarna je kuiten tot je gezicht en schedel.

Je bouwt het stap voor stap op en er zit steeds een bepaalde tijd tussen het wegzakken.

Wie weet kun je dat bij meditatie ook inbouwen. Dat je geleidelijk onder zeil gaat als het ware.

Weet nu niet of dat bij meditatie mogelijk is. In dat boek wat ik heb staat ook dat meditatie en hypnose 2 tegengestelde dingen zijn. Bij hypnose heb je een duidelijk doel voor ogen en bij meditatie niet zozeer. Hoewel bij meditatie het ontspannen an sich al een doel is natuurlijk. In trance gaan weet ik helemaal niets vanaf. Dus dat zoek ik de volgende keer op ergens. Trance reis maken lijkt me ook wel wat, hoewel ik nu niet weet hoe zoiets werkt. Wie weet eens zoeken op internet of in de bieb.

Zal zometeen weer een stuk aanhalen uit het boek. Kijken of er nog wat te citeren is. Er staat nog een stuk in hoe vrouwen een pijnloze bevalling kunnen krijgen tijdens hypnose. Waarbij ze helemaal geen schrijntje pijn voelen. Misschien even overschrijven mocht er iemand gebruik van willen maken hier
pi_41586310
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:47 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Gematigd en gedoseerd in meditatie gaan? Dat je in stappen wegzakt, net zoals bij hypnose dus. Op die cd ga je dus wat ik zei die 10 trappen naar beneden, en bij iedere trap ga je dieper in hypnose. En zo gaat het de hele tijd met gedeelte 1 van die cd. Je begint ook met je voeten te spannen en ontspannen, daarna je kuiten tot je gezicht en schedel.

Je bouwt het stap voor stap op en er zit steeds een bepaalde tijd tussen het wegzakken.

Wie weet kun je dat bij meditatie ook inbouwen. Dat je geleidelijk onder zeil gaat als het ware.

Weet nu niet of dat bij meditatie mogelijk is. In dat boek wat ik heb staat ook dat meditatie en hypnose 2 tegengestelde dingen zijn. Bij hypnose heb je een duidelijk doel voor ogen en bij meditatie niet zozeer. Hoewel bij meditatie het ontspannen an sich al een doel is natuurlijk. In trance gaan weet ik helemaal niets vanaf. Dus dat zoek ik de volgende keer op ergens. Trance reis maken lijkt me ook wel wat, hoewel ik nu niet weet hoe zoiets werkt. Wie weet eens zoeken op internet of in de bieb.

Zal zometeen weer een stuk aanhalen uit het boek. Kijken of er nog wat te citeren is. Er staat nog een stuk in hoe vrouwen een pijnloze bevalling kunnen krijgen tijdens hypnose. Waarbij ze helemaal geen schrijntje pijn voelen. Misschien even overschrijven mocht er iemand gebruik van willen maken hier
Als je op fok zoekt is er een aardige reeks topics geweest over meditatie en trance. Begin hier met meditatie deel 1 t/m 5 ... interessant om eens door te kijken.
Dat met stuk je bij beetje ontspannen en afdalen staat daar ook in omschreven. Maar soms heb ik dus de rust niet en dan werkt gewoon niets ...
  donderdag 7 september 2006 @ 16:05:31 #35
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41586625
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef sol1tair het volgende:

[..]

Als je op fok zoekt is er een aardige reeks topics geweest over meditatie en trance. Begin hier met meditatie deel 1 t/m 5 ... interessant om eens door te kijken.
Dat met stuk je bij beetje ontspannen en afdalen staat daar ook in omschreven. Maar soms heb ik dus de rust niet en dan werkt gewoon niets ...
Zal eens gaan zoeken daar, vooral over trance en zeker ook over meditatie valt nog veel over te lezen hier. Ik ben pas een rookie op dat gebied. Mijn doel is om een complete wereld te krijgen die ik zelf kan bepalen. Maar dat is misschien te hoog gegrepen. Eigen werelden bouwen zoals ik vroeger met de lego deed of zoals je met de computer kunt doen bij simcity of rollercoaster tycoon

De rust niet hebben is klote, ik weet er alles van. Maar goed, het is dan ook stoppen denk ik. Even stoppen helemaal. Eens helemaal stoppen met wat je doet. Alles uitschakelen. Niets doen. Een compleet moment van niets doen inlassen. En dat vraagt die cd dus van jou die ik hier neergezet heb.

Die cd vraagt aan jou of je even een moment voor jezelf wilt inlassen, en dat kan moeilijk zijn maar dat is wel nodig om te komen tot hypnose. Alles van je afzetten en gewoon een moment inlassen dat voor jou is.

Alles wegdoen dat te maken heeft met je leven en een leeg moment zoeken, een compleet leeg moment zonder inhoud volgens mij.

Anders zul je altijd blijven denken en tobben en herinneringen met je meedragen van vroeger.

Ik wilde bijna zeggen dat ik maar wat roep, maar ik vertel dus hoe ik erover denk als je geen rust kunt vinden. Vooral dat afschakelen van alles. Alles aan de kant zetten. Afstand nemen van het dagelijkse leven. En volgens mij is dat ook de gedachte van meditatie, trance en hypnose. Afstand nemen van het alledaagse en de ellende die daarmee gepaard kan gaan.

Compleet een andere staat van bewustzijn instappen en wie weet een compleet andere wereld als je praat over meditatie of trance. Bij trance is het denk ik echt zo dat je compleet afstand neemt van alles dat te maken heeft met de realiteit. Een trance reis die gevoelsmatig 10 uur duurt, en dan weer terug in de realiteit. Dan is het meteen aangenamer om met de realiteit om te gaan, als je zoals mij 29 jaar in de realiteit leeft, dan is het gewoon eens prettig om iets anders mee te maken. Helemaal weg van planet earth. Daarom ook mijn interesse in trance, meditatie en hypnose

En dan kan 1 uur in trance zijn al genoeg zijn, dan is het daarna vanzelf makkelijker om weer de realiteit te zien. Iedere dag 1 uur of misschien zelfs 30 minuten weg gaan op reis. Afwisseling.

Die wereldreis kan dan altijd nog aangenaam zijn Maar trance-reis lijkt me een reis apart. Bij een wereldreis heb je nog steeds te maken met realistische zaken. Dan veranderd er nog steeds niet veel. Bij een wereldreis heb je nog steeds te maken met de wereld en het aardse.

Ben dus ook benieuwd wat er in trance allemaal mogelijk is. Fellle kleuren, snelle tunnels waar je inzit, het gevoel van een achtbaan rit. Een space-mountain rit zoals in Disney Land maar dan heftiger en zonder wachttijden. Lekker vanuit de bank of in bed of stoel.

Heb 1 keer het gevoel gehad dat ik in een snelle tunnel zat. Ik was toen van 0400 's morgens tot 22:00 actief hier op fok! met juiste muziek, en toen was ik zo gaar dat ik op de bank ben gaan liggen. Toen begon de tunnel naar voren te komen en werd ik meegezogen in de tunnel, alle richtingen op. In de tunnel allemaal kleuren en symbolen, soort matrix scenario was het ook, de symbolen kwamen snel langs me heen. Leek net alsof ik vaker over de kop ging.

Is dat in trance gaan? Tegen het einde van die snelle rit zag ik een landschap met kleuren. Ik was ergens belandt maar weet niet waar. Alsof het een andere wereld was toen.

Zoiets wil ik dus meemaken. Een space-mountain rit maar dan heftiger. Een eigen pretpark in je bewustzijn. Sneller dan snel op reis. En komen tot de meest futuristische werelden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2006 16:11:05 ]
pi_41587288
De enige momenten dat ik (onbewust) aan zelfhypnose doe, is wanneer ik een flinke horror heb gekeken, en ik daarna nog de nodige uurtjes bij elke piep of kraak denk dat er spoken achter me aan zitten, of dat ik wordt achtervolgd door dracula... Geen horrors voor mij.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:25:55 #37
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41587325
Even over die laatste trip in die tunnel. Ik ging dus liggen en werd meegezogen in de tunnel. Alsof ik in duinrell van die glijbaan afging die recht naar beneden gaat. Ik probeer dat dus ook vaker zelf in leven te roepen. Soms lig ik in bed in het duister en probeer ik mezelf te laten vallen door te concentreren op een bepaalde manier.

Een versnelling in leven roepen, maar hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet. Toen ik op de bank lag na die lange internet-sessie was ik de hele dag bezig geweest met snel schrijven en doorschrijven met snelle muziek. Ik was toen al in een soort versnelling en had mezelf afgesloten voor de wereld. Vaak is het zo dat ik niets hoor als ik hier online ben, dan kunnen mensen tegen me praten en gaat alles langs me heen. In principe zit ik hier al in trance een beetje volgens mij. Ik ben dan helemaal weg van de wereld als ik online ben.

Maar over dat in leven roepen van die trance-trip. Ik probeer dat dus ook vaker. Mezelf richting een tunnel pushen en dan hopen dat ik in een tunnel terecht kom en dat die tunnel me meeneemt naar een andere plek. Ik doe dat niet vaak maar ik probeer het zodra ik er behoefte aan heb.

Vaak is het zo dat het langzaam gaat, dan ga ik in gedachtes en in het bewustzijn langzaam vooruit naar voren en zie ik hier en daar een fragement van een beeld of ik zie een woord of wat dan ook en dan stopt het daarmee.

Die snelle rit van toen, heb ik maar 1 keer meegemaakt en dat voelde dus ook prettig aan. Ik ging super snel in die tunnel en wilde steeds sneller en sneller. Maar er kwam toen dus een einde aan de rit, toen viel ik dus ook weg in een rustgevende toestand.

Is dit een trance-reis?

Trance reis

Tijdens een trance reis lig je als deelnemer ontspannen en comfortabel op een matje. Je reist "in de geest". Onder begeleiding van klank en muziek verplaats je naar een andere dimensie. Een trancereis is een techniek van de oude sjamanen, bedoeld om contact te maken met andere dimensies om zo inzicht, heling en kracht te verkrijgen.

De beleving van een trancereis kun je omschrijven als een wakkere droom. Je ziet beelden en voelt emoties en ervaringen, maar je bent tegelijkertijd in staat hierin in te grijpen en dingen te veranderen. Tijdens de reis ontmoet je soms krachtdieren, gidsen of andere energieën die je kunnen helpen.

bron : http://www.artemisyoga.nl/trance%20reis.html

Toen ik in die tunnel was ging ik dus zeker richting een andere dimensie volgens mij. Maar goed, hoe roep je dat in leven zomaar op ieder willekeurig moment. Dat je ieder willekeurig moment een andere dimensie in wilt stappen. Zomaar uit de losse pols of geest.

Wie weet maar eens op zoek naar boeken. Hier is een topic met vraag en aanbod, kan ook daar vragen naar informatie en boeken en cd's plus muziek.

Op reis op reis op reis
  donderdag 7 september 2006 @ 16:31:16 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41587535
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:24 schreef StupidByNature het volgende:
De enige momenten dat ik (onbewust) aan zelfhypnose doe, is wanneer ik een flinke horror heb gekeken, en ik daarna nog de nodige uurtjes bij elke piep of kraak denk dat er spoken achter me aan zitten, of dat ik wordt achtervolgd door dracula... Geen horrors voor mij.
Kan ook een trip zijn

Dat je in een film bent blijven hangen als het ware. Gebeurt mij ook vaker dat ik in de sfeer van een film blijf hangen. Bij de X-files vooral. Dan ontstaat sowieso een sfeertje hier als ik daarnaar kijk. En vaak geloof ik dan ook nog dat het echt gebeurt is allemaal. Omdat het zo geloofwaardig gebracht kan worden. Maar ook bij andere horror-films zoals de wish-master of the cube inderdaad. De spanning die gecreeërd wordt en waar je in vast komt te zitten Ik vind dat okey

Hypnose, trip, trance en meditatie.

Heeft allemaal raakvlakken.

Hoewel een spannende film je wel kan hypnotiseren. Ook de geluiden die gebruikt worden doelbewust. Spannende geluiden en beeld-fragmenten die je opvangt. Dan kom je misschien inderdaad onder hypnose, of je komt in een trip van de film terecht. De film neemt je dan mee op reis?
  donderdag 7 september 2006 @ 17:19:16 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41588938
De diepte van de hypnose inschatten.

Een meetlat gebruiken

Net als bij al onze technieken vormt eenvoud de essentie, en niets kan eenvoudiger zijn dan deze oefening. Het spreekt vanzelf dat als je iets gaat meten je een meetlat nodig hebt. Je moet jezelf onder hypnose vertellen dat er een meetlat verschijnt die verticaal voor je staat en van onder tot boven van nul tot honderd loopt. Hoe dichter je bij de honderd bent hoe dieper je onder hypnose bent.

Wanneer je op de tuinbank zit, tel je van een tot drie en zeg je tegen jezelf dat je op de tel van drie de meetlat verticaal voor je ziet staan. ( de tuinbank daar zit je dus op onder hypnose, je kunt thuis binnen zitten en onder hypnose buiten in een andere tuin in gedachtes op een tuinbank zitten)

Tel opnieuw van een tot drie en zeg tegen jezelf dat je op de tel van drie op de meetlat kunt zien hoe groot de kwaliteit van je ontspanning is.

Je kunt nu je hypnose verdiepen door een van de eerdergenoemde verdiepingstechnieken te gebruiken. Je kunt je hand optillen en laten vallen, je ogen openen en weer sluiten, of lang en diep inademen. Zeg elke keer als je een van de lichamelijke bewegingen maakt tegen jezelf dat je je ontspanning verdubbelt.

Na elke lichamelijke beweging tel je van een tot drie om de aanduiding op je meetlat te zien. Je kunt jezelf steeds verder langs die meetlat naar beneden brengen tot het niveau waarop je je aangenaam voelt of zelfs tot het optimale niveau van honderd.

Als je je gewenste niveau hebt bereikt, suggereer dan dat je de volgende keer dat je onder hypnose gaat rechtstreeks naar dat niveau gaat.

Ten slotte moet je niet vergeten de meetlat te bewaren zodat je deze voor de volgende gelegenheden weer kunt gebruiken.

Door deze eenvoudige wijze van meten zul je al snel tot het besef komen dat je echt controle hebt over je eigen hypnose - nu kun je de diepte ervan meten en deze indien nodig verder verdiepen.
pi_41588985
kijk, er zijn dus veel dingen die ik niet geloof he
maar in zelfhypnose geloof ik wel
pies on joe toe
  donderdag 7 september 2006 @ 17:24:09 #41
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41589079
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef bonke het volgende:
kijk, er zijn dus veel dingen die ik niet geloof he
maar in zelfhypnose geloof ik wel

Dat is niet te geloven

Ik keek naar het topic en zag jou naam staan en verwachtte meteen al van..." Dat kan niet".

Toch geloven een aantal mensen dat het niet kan. Er zijn mensen die denken dat het niet mogelijk is. Al eeuwen lang zijn er sceptici die er niet in geloven. Waarschijnlijk zijn dat de mensen die nog ooit geprobeerd hebben om onder hypnose te gaan en meteen een mening klaar hebben. Of het lukt die mensen niet om onder hypnose te gaan.

Of ze zijn er zo fel op tegen, dat ze bij gewoon zeggen dat het niet kan.
pi_41589162
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:24 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Dat is niet te geloven

Ik keek naar het topic en zag jou naam staan en verwachtte meteen al van..." Dat kan niet".

Toch geloven mensen dat het niet kan. Er zijn mensen die denken dat het niet mogelijk is. Al eeuwen lang zijn er sceptici die er niet in geloven.
dat ik het wel geloof komt gewoon door het feit dat het niets bovennatuurlijks heeft
pies on joe toe
  donderdag 7 september 2006 @ 17:29:25 #43
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41589226
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:27 schreef bonke het volgende:

[..]

dat ik het wel geloof komt gewoon door het feit dat het niets bovennatuurlijks heeft
Het onderbewustzijn is natuurlijk niet bovennatuurlijk nee. Maar toch is het nog een mysterie hoe precies in elkaar zit. Hoe je in trance en meditatie kunt gaan, niet iedereen weet dat. Net zoals veel mensen niet weten hoe het zit met zelfhypnose. Tis niet iets wat iedere dag aan bod komt.

Vandaar ook dat ik het hier schrijf. Ergens anders past het niet helemaal. Enige subforum waar dit het beste geplaatst kan worden volgens mij. In lifestyle gaat het al snel over schoeisel en zeep en in R&P over een relatie die op de latten loopt In wetenschap & filosofie zou het ook passen, maar daar gaat het al snel over het bestaan van God en gaat het over Godsdiensten. Dus daarom hier

Maar als je onder hypnose bent en je ziet een grote tuin die niet echt bestaat, dan is dat toch wel apart te noemen of niet soms? Maar dat is dan weer het inbeeldingsvermogen. Met ogen dicht kun je van alles inbeelden als je wilt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2006 17:37:42 ]
pi_41589401
Zo, heb de bestandjes gedownload en ze doen. Zal vanavond de eerste proberen.
Nu eerst even een balletje rammen op de tennisbaan ...
  donderdag 7 september 2006 @ 17:41:14 #45
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41589544
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:35 schreef sol1tair het volgende:
Zo, heb de bestandjes gedownload en ze doen. Zal vanavond de eerste proberen.
Nu eerst even een balletje rammen op de tennisbaan ...
Fijn dat ze het doen die bestanden

Tenminste niet voor niets gedaan. Bij mij deden ze het ook dus dan doen ze het overal wel.

Tennis ze Ik heb ook zin om te tennissen maar dat is voor volgend jaar.

Zometeen nog eens bladeren in het boek, en dan dat ene boek erbij nemen nog. En dan over 2 weken terug naar de bibliotheek en boeken halen over astraal reizen en kijken voor boeken over trance. Anders moet ik in de bibliotheek in de computer gaan zoeken, waar ik ga hebben ze geen grote hoeveelheden boeken. Dan zoek ik in de computer en laat ik boeken overvliegen van andere bilbiotheken. Hopelijk hebben ze elders iets over trance liggen. Zou toch eigenlijk wel moeten of niet? Weet niet hoe dat geregeld is met die database van de bibliotheken. Of dat landelijk of regionaal is. In Nederland moet toch ergens een bibliotheek zijn die boeken heeft over trance, dat denk ik dus nu.

Boeken met een cd erbij over trance lijkt me wel wat nogmaals. Een trance-cd met muziek en geluiden en gesproken woord.

Maar eerst maar eens die meetlat installeren vanavond. Ik ga nu niet onder hypnose omdat ik het boek nog wil lezen, dus ik ga vanavond ermee aan de slag. 1 keer per dag is genoeg. En dan maak ik die meetlat van met waardes van 1 tot 100. En als ik dan echt diep wil gaan dan ga ik tot de 300 Voer ik gewoon de hypnose op

En wie weet kan ik via hypnose in trance gaan. Dat ik in de hypnose zeg tegen mezelf: ." Jij gaat in trance.....jij gaat in in trance....je gaat een snelle trance reis maken en komt terecht in het jaar 3049, dimensie 39 en platform 10".

Alleen de vraag of dat wel zo verstandig is. Maar goed, ik ben zo vaak wakker geworden na veel alcohol. Dan mag een natuurlijke hypnose geen probleem zijn

Kan me een tape herinneren van lang geleden. Toen waren er nog cassette's en toen had ik een tape toen ik jong was, ook een tape over hypnose. En daar zaten ook geluiden bij. Je hoorde daar een rivier stromen en vogels fluiten en ook een vrouw praten die je naar een andere bestemming bracht. Zoiets zoek ik dus nu, dus ik ga dat zoeken nog Moet ergens te krijgen zijn. Kan niet anders. En dan verschillende soorten daarvan. Ook snelle cd's met snelle muziek. De juiste muziek kan al veel doen. De juiste klanken en de juiste tonen. Allemaal kan dat bijdragen aan een diepe staat van bewustzijn. En daarnaast misschien nog beelden erbij, dat je een dvd erbij koopt met trip-beelden. Die je kunt kijken in het donker. En dan het liefst een scherm zo groot als de muur Of alle muren en de vloer en het plafond vol snelle beelden en beelden over het universum ook.

Maar ik ratel weer door

Over muziek, er is al muziek zoals "Air" die al goed werkt. En reiki muziek en meditatie muziek. Buddah bar heb ik op de harde schijf staan en nog meer. Maar ik zoek specifieke muziek. Meditatie muziek heb ik al eens geprobeerd maar dat ging niet goed genoeg. Ik wil in trance gaan door echte trance muziek. En dan echt niet de trance die in de top 40 komt of wat dan ook. Echte trance muziek. Geen commerciele trance.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2006 17:51:52 ]
  donderdag 7 september 2006 @ 18:28:26 #46
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41590762
Een tijd en limiet stellen.

Het onderbewuste is zich bewust van tijd

Stel dat ik in slaap val? Stel dat ik niet wakker kan worden? Deze vragen stel je je wellicht. Maak je geen zorgen - het ergste dat je kan overkomen is dat je in slaap valt omdat je moe bent. In dat geval word je gewoon wakker zoalsg ebruikelijk na een gewone slaap. Maar stel dat je slechts een bepaalde tijd beschikbaar hebt om onder hypnose te gaan. Het antwoord hierop is dat je een tijdslimiet stelt voor de hypnose - je onderbewuste geest is zich zeer bewust van tijd en je kunt hem gemakkelijk programmeren op een aanweijzing om wakker te worden. Terwijl je onder hypnose gaat met de woorden ' Hypnose nu' voeg je er de woorden ' voor tien minuten' aan toe of welke limiet je ook wilt stellen. Je hoeft jezelf deze keer niet bewust wakker te maken door van tien tot een te tellen - je onderbewuste geest doet dat automatisch voor je. Je zult verbaasd staan over hoe gemakkelijk en effectief dit is. geloof ons niet op ons woord - probeer het zelf en sta verbaasd!

Over hypnose nu wordt op de cd verteld dus. Dat je op een gegeven moment in hypnose komt door naar boven te kijken en tot 10 te tellen en vervolgens hypnose nu te zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2006 18:37:35 ]
  donderdag 7 september 2006 @ 18:34:13 #47
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41590904
Even waarom ik het opschrijf zomaar. Omdat ik voorstander ben van informatieverstrekking en het delen van informatie en ervaringen. Google gaat in de toekomst alle bibliotheken inscannen en dan worden boeken sowieso gratis toegankelijk als ik het goed begrepen heb. Dan kun je ieder boek inzien op het moment dat je dat wilt. Maar dat is een 10 jaren plan volgens mij voordat ze alles online hebben staan.

Ik vind dus ook dat het moet kunnen om informatie te verspreiden op deze manier. Dit boek wat ik dus aan het lezen ben dat maakt ook weer gebruik van andere boeken. Dus waarom zou ik niet hier dat boek mogen citeren? Ik vermeld toch ook de bron of niet soms? Het boek zelf in bezit hebben is daarbij veel beter ook. Wie weet zet het wel tot kopen aan.

Even een toevoeging nog ff. Wie weet dat ik eerst kan gaan zoeken of het hele boek niet al online staat, hoewel ik het typen zelf ook okey vind, zo leer ik sneller typen door het typen. Maar als het hele boek online staat dan is het misschien beter om de link naar het boek hier neer te zetten.

Ik zeg dit vanwege copyright, en op het boek staat ook nergens copyright vermeld.

Tevens schrijf ik het dus ook op omdat ik er zelf wat aan heb, door het op te schrijven onthou ik het ook beter. Maar op de eerste plaats om mensen informatie te geven. Al lezen maar 20 mensen deze informatie.

Heb op internet gezien dat mensen complete donald ducks doen inscannen, dat mensen donald ducks inscannen vanaf 1952 En er zijn mensen op internet die scannen alle suske en wiskes in Zodat iedereen die kan lezen

Zo hoort dat te gaan op deze wereld. Alle informatie binnen handbereik vanaf je luie stoel. Wil je een suske en wiske lezen die je niet in je bezit heb en niet kunt kopen ergens, dan lees je die gewoon meteen via internet.

Ideaal voor mensen die langdurig ziek zijn. Heb je een ziekte en zit je langer thuis, dan ga je gewoon alle stripboeken lezen, omdat mensen de moeite nemen om die in te scannen. Delen op internet

Alles delen

Zo denk ik over internet. Daar moet internet voor gebruikt worden. Alles delen dat te delen valt. En wie weet zelfs muziek. Daar is internet voor bedoeld. Informatie uitwisselen in de breedste zin van het woord. En daar hoort ook muziek en films bij volgens mij. Dat is dus mijn kijk erop. Alles uitwisselen dat uit te wisselen valt. Daar betaal je het abonnement voor aan je provider. Anders moeten ze het abonnement maar met 10 euro verhogen wereldwijd, en verdelen ze de extra inkomsten over de artiesten, als een optie om toch geld te geven aan artiesten als ze dan toch zonodig geld willen verdienen, maar 10 euro extra internetkosten? Tis al duur genoeg.

Dan heb je nog altijd mensen die geen internet willen of hebben, en mensen die geld genoeg hebben voor het origineel of geen kopie willen omdat ze persee een origneel willen voor in de collectie.

Zo, dat moest er ff uit.

Ik ga zo verder met schrijven over verdiepende technieken bij hypnose. En zo werk ik het boekje af. Ik zal niet alles opschrijven, alleen wat van belang is en wat bruikbaar is. Dus ik typ het boek zeker niet leterlijk over. Ik selecteer alleen wat toepasbaar is. Overbodige informatie laat ik weg.

Achterin het boek staan nog tips van aanvullende boeken. Creatief visualiseren. Dat boek ga ik opzoeken nog in de bibliotheek. Is het nergens te vinden dan zoek ik via bol.com. Dus ik ben zeker bereid tot kopen Dit zet juist aan tot kopen. En daarna weer delen.

Offtopic

Maar goed, kan gebeuren

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2006 18:44:14 ]
pi_41592308
quote:
Op donderdag 7 september 2006 14:22 schreef Dromenvanger het volgende:
Jezelf in verbinding brengen met het universum en de wereld misschien?
Wat maakt dat je ervaart dat je nu niet ieder moment verbonden bent?
  donderdag 7 september 2006 @ 19:37:57 #49
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41592580
quote:
Op donderdag 7 september 2006 19:28 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Wat maakt dat je ervaart dat je nu niet ieder moment verbonden bent?
Gebrek aan besef volgens mij. Gebrek aan besef en het bewustzijn van die verbinding. Als je het niet beseft dan voel je het ook niet. Volgens mij heeft het ook te maken met in leven zijn, voel je je als mens wat moe en ben je niet volop in leven, dan voel je het leven van de omgeving ook niet, volgens mij sluit je dan vanzelf alles af, en krijg je door het afsluiten ook de energie niet binnen van de kosmos en ga zo door. De mate waarin je je in leven voelt. Hoe meer je in leven bent en des te levendiger je je voelt, des te meer je je in verbinding voelt met alles.

Zal tijdens een andere hypnose dus ook het spirituele gedeelte gaan doen dat te maken heeft met die verbintenis. Met dat gouden licht en het feit dat ik een kind van de kosmos ben. Om het besef te vergroten op dat opzicht.

Voor een aantal zal dat zweverig klinken maar ik vind het belangrijk dat ik me in leven voel, en kind van de kosmos is in zekere mate ook waar, ik ben een onderdeel van de kosmos en dat kun je zien als kind zijn ervan, net zoals mijn ouders kind zijn van de kosmos en mijn grootouders en iedereen.

Vaak genoeg heb ik gehad dat ik me amper in leven voel. Vanzelf word je dan moe. Levensmoe en als je levensmoe bent dan voel je vanzelf die connectie niet.

Levensmoe kan dan zwaarder klinken dan het is, je bent dan niet suicidaal maar je bent gewoon moe. En het leven voelt moe.

Ik wil dus in leven zijn. Logisch ook. Voel je je als mens niet helemaal in leven, dan zul je ook nooit het leven van de kosmos kunnen ervaren, volgens mij ook omdat je je dan niet open stelt daaraan.

Dus kortom: Bij mij is het levenslust ook. Kan me zoals ik een paar minuten elders schreef 8 maanden volop in leven voelen en dan zak ik wel eens in helemaal. En als ik dan 1 maand inzak, dan moet ik weer op zoek naar een manier om die levenslust te vinden.

Nu dus wel leven hier. En via die hypnose probeer ik dat te vergroten nog. In leven zijn kan wat mij betreft niet goed genoeg zijn. Hoe meer leven des te meer energie ook

Nogmaals kan het voor een aantal zwverig klinken, maar dat maakt me nu even niet uit

Als ik maar in leven ben

Even aan the_shining. Hypnose is dus ook bedoeld om het bewustzijn te verruimen en te vergroten, dat zeggen ze ook op de cd. Dus vanzelf raak je meer bewust van alles om je heen. Het grote geheel kun je beter opvangen volgens mij als je ruimer bent van bewustzijn. Heb je een heel krap bewustzijn, dan vang je niets op. Heb je bijvoorbeeld een bewustzijn van 1000 KM groot, dan vang je vanzelf op wat zich 1000 KM boven je bevindt, je vangt dan dus meer van de kosmos of het universum op. En dan kun je vanzelf die energie dus ook voelen en ervaren, zodat je dan ook weer meer levendig wordt.

Volgens mij kun je dus echt als mens zoveel in leven zijn, dat het onbeperkt kan zijn. De kosmos barst van de energie, en als je dan die energie tot je kunt nemen, dan kun je zelf ook barsten ervan. Mooie manier om je batterij op te laden

Conditie verhogen door bewustzijn te vergroten. Gezondheid verbeteren door de positieve energie uit de kosmos tot je te nemen. De genezende en heldende krachten van de kosmos tot je nemen ook. Volgens mij is dat best mogelijk allemaal. Open stellen voor ook. Als je je afsluit ervan, zul je die energie niet krijgen. Gooi je alle kleppen en deuren open, dan kun je bijna exploderen ervan. Dan komt er volgens mij ook geen einde aan die kracht en energie.

Is dit ook niet het principe van Reiki? Ik vraag dat dus omdat ik het niet weet. Reiki weet ik niet veel vanaf. Ook interessant om mee bezig te zijn volgens mij.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2006 19:47:55 ]
  donderdag 7 september 2006 @ 19:58:52 #50
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_41593199
Even nog wat toevoegen. Ik let dus vaker erop hoe ik zaken doe waarnemen.

Op dit moment neem ik alles waar, ieder voorwerp in de omgeving, ieder geluid, iedere verandering, iedere beweging en ga zo door.. En dat is volgens mij goed om bewust te worden van de omgeving en van mezelf. Dat waarnemen gaat vaak systematisch, veel om me heenkijken en observeren, en dan ook vaker in 1 oogopslag de hele omgeving zien. En dan niet zoals ook vaker gebeurt dat ik doe staren en slechts 10 procent zie. Je hebt staren en je hebt kijken. Je hebt ook zicht.

Staren zorgt ervoor dat je 1 ding ziet, kijken zorgt ervoor dat je meer ziet. Ik heb dus vaker de neiging tot staren. Voor me uit staren, en dat is ook vaak omdat ik dan bezig ben met een weg zoeken. Dan open ik de ogen niet helemaal. Hoe dat werkt probeer ik nog te ontdekken. Maar nu kijk ik naar buiten even, en dan zie ik in 1 keer alles wat te zien is. Het geheel zie ik dus, en niet slechts 1 deel of 2 delen of 3 delen. Ik zie 1 plaatje buiten dat de omgeving heet, en ik zie alles tegelijk Wie weet is dit ook de manier om zaken te zien achter de realiteit. Je kunt niet zien wat achter de realiteit is wanneer je doet staren, je zult alles moeten zien, alles zo goed zien, dat je meer gaat zien. Dit is dus een theorie. Zoveel zien, dat je alles ziet, en vervolgens meer gaan zien dan eerst te zien was. En ook zicht hoort bij bewustwording, en ook gehoor en tast. Maar dan ga je vanzelf naar de zintuigen toe. Allemaal al lang bekend

Tijden dat ik niet alles doe waarnemen, blindheid een beetje. En dat gaat vaak vanzelf. Dan maak ik niet eens de helft mee van wat gebeurt in de omgeving. Ik ben dan niet aanwezig, ik ben dan aan het slapen of een zombie zoals ik het vaak noem.

Bewustwording misschien wel. Bewust zijn van alles wat gebeurt. En dat is dan niet vermoeiend, dat kan zelfs ontspannend zijn als het niet de spuigaten uitloopt. Ik voel me in leven als ik alles meemaak. En door alles mee te maken kan het vanzelf zo zijn dat ik zaken ga meemaken die niet direct mee te maken zijn. De zintuigen verbeteren dus. Misschien komt het daarom dat ik wel eens een verschijning zie, omdat ik dan gewoon erg alert ben. De zintuigen die verbeterd worden, opvoeren van de zintuigelijke waarnemingen. Bovenzintuigelijke waarnemingen.

Teveel waarnemen wat je niet direct allemaal kunt verwerken heb je nog. Als je de informatie die je opvangt niet kunt verwerken dan heb je een probleem, dan raak je overbelast en zal het tot stress lijden.

Incasserings-vermogen en ontspanning ook. Tijdens ontspanning kun je ook meer incasseren denk ik.

Maar dat weet ik niet. In ieder geval, alles waarnemen in de omgeving en zo bewust worden. En neem je alles waar dat op het eerste gezicht waar te nemen valt, dan kun je daarna verder gaan met zaken die niet direct waar te nemen vallen. Wie weet dat je dan komt tot paranormale waarnemingen. Als je gewoon meer doet waarnemen dan de eerste waarnemingen in de realiteit. Dat je als het ware ook een level hoger gaat met het waarnemen. Neem je alles in de realiteit voor de volle 100 procent waar, dan ga je over op de rest van het verhaal Dan krijg je hetgeen dat verborgen ligt achter de realiteit.

Laatste alinea barst van het woord waar Dan zit ik goed hier. Want het heet hier the truth

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-09-2006 20:11:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')