Ben bezig met die cd te rippen naar mp3quote:Op donderdag 7 september 2006 13:10 schreef sol1tair het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die cd. Ik heb dat boekje Creatief Visualiseren van Shakti Gawain en zij heeft het ook over bevestigingen. Ik ben daar wel mee bezig, maar nog niet overtuigd dat het ook daadwerkelijk wat doet.
Inderdaad zeggen ze dat je het iedere dag moet blijven doen, dat het anders niet helptquote:Op donderdag 7 september 2006 13:14 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb eens een cursus gedaan waarin affirmaties, visualiseren, negatieve gedachten omzetten naar positieve gedachten, ontspanningsoefeningen en dergelijke aan de orde kwamen.
Een soort mindtuning was het, het heette alfatraining.
Je traint dus te ontspannen met alfagolven in je hersens en in die toestand ga je jezelf positieve affirmaties geven 'Ik voel me rustig en ontspannen', 'ik ben vol zelfvertrouwen en vol vertrouwen in de toekomst' enzovoort, ook meer specifieke dingen. Je kunt natuurlijk alles tegen jezelf zeggen wat je wilt.
Het was in elk geval een hele fijne cursus en ik heb er toen heel erg veel aan gehad. En hoewel ik er weinig mee heb gedaan (je moet het eigenlijk elke dag doen), helpt het me soms zeker nog wel.
Bij die cd overigens, je ogen worden moe, je ogen worden zwaar. En dan tellen van 500 naar beneden en dan nog die spieren spannen en ontspannen en ga zo door. Op een gegeven moment ga je vanzelf een diepere staat van bewustzijn in. Er zit dus ook een gedachte achter.quote:Op donderdag 7 september 2006 13:10 schreef sol1tair het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar die cd. Ik heb dat boekje Creatief Visualiseren van Shakti Gawain en zij heeft het ook over bevestigingen. Ik ben daar wel mee bezig, maar nog niet overtuigd dat het ook daadwerkelijk wat doet.
Klopt. Ik ben denk ik alleen een lastig geval wat dat betreft. Ik ben ook wel eens bij een hypnotherapeut geweest om dat eens te proberen. Maar no way dat ik een trance kwam of iets dergelijks. Maar ik blijf nog wel even proberen ...quote:Op donderdag 7 september 2006 14:22 schreef Dromenvanger het volgende:
Oefening baart kunstMaar dan moet je wel weten hoe je moet trainen erop
Misschien ben je erg gestressedquote:Op donderdag 7 september 2006 14:31 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben denk ik alleen een lastig geval wat dat betreft. Ik ben ook wel eens bij een hypnotherapeut geweest om dat eens te proberen. Maar no way dat ik een trance kwam of iets dergelijks. Maar ik blijf nog wel even proberen ...
Dat is het dus, het denken gaat maar door, en in een zeer rap tempo. Ik moet dus ook blijven oefenen. De ene keer gaat het ook wel beter als de andere.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:36 schreef Dromenvanger het volgende:
Inzicht krijgen in het proces van denken, en als het denken te snel gaat, gewoon als het ware de knopjes omzetten door steeds gedachtes te onderbreken en stop te zetten. Steeds het proces van denken stoppen. En dat is niet moeilijk. Je moet net weten hoe dat werkt.
Ik heb daar op moeten oefenen omdat het denken bij mij doorging en doorging. Nu is het vanzelf vaak stil in het hoofd hier. En als het vanzelf al stil is en je probeert onder hypnose te gaan, dan is het onder hypnose gaan vanzelf makkelijker.
Die cd is bedoeld om ruimte te creeëren voor jezelf in de dag, een moment dat je helemaal nergens aan gaat denken. Je neemt je de tijd en de ruimte om te ontspannen en je denkt nergens aan. Vervolgens zal die ontspanning doorzetten zonder dat je bezig hoeft te zijn met hypnose. Maar dat wordt ook allemaal verteld aan het begin van de cd. Dat het bedoeld is als moment voor jou alleen. Een moment inlassen waar je niets doet behalve ontspannen, en dan moet je volgens die cd er ook voor zorgen dat je niet gestoord kan worden.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:42 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Dat is het dus, het denken gaat maar door, en in een zeer rap tempo. Ik moet dus ook blijven oefenen. De ene keer gaat het ook wel beter als de andere.
Ik merk dus vaak dat ik meegevoerd wordt in gedachten, en dat zijn de meest uiteenlopende gedachten. Van actueel tot prehistorisch zeg maar.
Maar het komt misschien ook door een homeopatisch middel ... dat lijkt van alles en nog wat te activeren, en helaas hoort denken er ook bij.
Maar ik ben dus wel heel benieuwd naar die CD ... eens kijken of dat helpt.
Tnx. Ben helaas nog op werk, dus kan vanavond pas downloaden ...quote:Op donderdag 7 september 2006 14:57 schreef Dromenvanger het volgende:
http://members.lycos.nl/onderhypnose/
Ben benieuwd wat je ervan vind. Nummer 1 moet je ff nog niet downloaden, die staat pas op 12 procent nu en is dus nog niet compleet.
Heb eerst het 2e gedeelte erop gezet. Waarbij je dus jezelf moet zien zitten en vervolgens moet opstijgen uit jezelf. Bestand 2 is 7,92 MB. Heb overigens wma gebruikt, daarmee kon ik het bestand reduceren tot onder de 10 mb, had geen zin om lang te zoeken![]()
Lycos heeft fair use policy, dus ik weet nu even niet hoe vaak het bestand eraf gehaald kan worden. Tis gratis dus waar het opstaat.
Ik heb dat gisteren liggend gedaan, en liggend lukte het ook. Liggend onder hypnose dus, en dan de voeten op het bed zetten, de knieeën in de lucht en de voeten op het bed, zodat je toch het idee hebt dat je zit terwijl je ligt
Succes ermee
Knopjes omzettenquote:Op donderdag 7 september 2006 15:02 schreef sol1tair het volgende:
I.d.d. het probleem bij mij is dat ik er vaak zonder het te beseffen in mee ga. Gevolg is dat ik van alles en nog wat aan het uitdenken ben. Het kost me een hoop energie, dus ik wil daar van af.
Soms lukt het ook wel om even te stoppen met denken, maar er zijn dagen ...
Ben benieuwd of die cd af te spelen valt bij jou en bij anderen. Bij mij deed nummer 2 het gewoon. In wma formaat dus je kunt het op je mp3 speler beluisteren en in een gemakkelijke stoel gaan zitten. Achter de computer lijkt me niet het meest ideale. Gewoon een makkelijke stoel uitzoeken. Van mijn part in bed gaan liggen wat ik dus doe voor het slapen gaan.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:04 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Tnx. Ben helaas nog op werk, dus kan vanavond pas downloaden ...
Dat heb ik dus altijd. Ik val bijna direct in slaap en kan dan dus de meditatieoefening niet afmaken. Dat terwijl net voor het slapen gaan het beste tijdstip is voor bevestigingen ...quote:Op donderdag 7 september 2006 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ben benieuwd of die cd af te spelen valt bij jou en bij anderen. Bij mij deed nummer 2 het gewoon. In wma formaat dus je kunt het op je mp3 speler beluisteren en in een gemakkelijke stoel gaan zitten. Achter de computer lijkt me niet het meest ideale. Gewoon een makkelijke stoel uitzoeken. Van mijn part in bed gaan liggen wat ik dus doe voor het slapen gaan.
Vannacht onder hypnose gegaan voor het slapen gaanIk werd me toch op een gegeven moment moe. Ik bleef maar gapen en ben in no time in slaap gevallen. En tevens kunnen dromen nog erbij.
Wie weet werkt dat beter dan 10 slaappillen bij elkaar genomen
Ik verbaas me er ook af en toe over als ik probeer te mediteren en m'n gedachten blijven stromen. Soms gaat ze over dingen waar ik echt helemaal niks mee van doen heb.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Eventueel schrijf je op een kladblok op hoe de gedachte vorm heeft of wat voor inhoud de gedachte heeft, gedachtes zonder inhoud heb je nog, gedachtes die echt nutteloos zijn en nergens over gaan. Hoe dat zitMisschien ontstaan die gedachtes door energie of door andere gedachtes. Gedachtes
![]()
Lastig. Misschien eerder beginnen ermee? Of iets minder heftig reageren erop?quote:Op donderdag 7 september 2006 15:22 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Dat heb ik dus altijd. Ik val bijna direct in slaap en kan dan dus de meditatieoefening niet afmaken. Dat terwijl net voor het slapen gaan het beste tijdstip is voor bevestigingen ...
Als je in hypnose bent dan moet je ook eruitquote:Op donderdag 7 september 2006 15:24 schreef Rejected het volgende:
Word je door hypnose sneller moe?
Bijv bij colleges
Dit is natuurlijk niet de bedoeling..
Deze vraag omdat ik las dat je sneller in hypnose komt als je dit vaker doet.
Hmm, in trance ben ik nog niet geweest denk ik ... ik hoop dat dat een keertje lukt.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:30 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Lastig. Misschien eerder beginnen ermee? Of iets minder heftig reageren erop?
Beter aanvoelen hoe snel je onder zeil moet gaan. Niet te snel wegzakken in trance?
Gematigd en gedoseerd in meditatie gaan? Dat je in stappen wegzakt, net zoals bij hypnose dus. Op die cd ga je dus wat ik zei die 10 trappen naar beneden, en bij iedere trap ga je dieper in hypnose. En zo gaat het de hele tijd met gedeelte 1 van die cd. Je begint ook met je voeten te spannen en ontspannen, daarna je kuiten tot je gezicht en schedel.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:38 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Hmm, in trance ben ik nog niet geweest denk ik ... ik hoop dat dat een keertje lukt.
Wat bedoel je met iets minder heftig reageren?
Als je op fok zoekt is er een aardige reeks topics geweest over meditatie en trance. Begin hier met meditatie deel 1 t/m 5 ... interessant om eens door te kijken.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:47 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Gematigd en gedoseerd in meditatie gaan? Dat je in stappen wegzakt, net zoals bij hypnose dus. Op die cd ga je dus wat ik zei die 10 trappen naar beneden, en bij iedere trap ga je dieper in hypnose. En zo gaat het de hele tijd met gedeelte 1 van die cd. Je begint ook met je voeten te spannen en ontspannen, daarna je kuiten tot je gezicht en schedel.
Je bouwt het stap voor stap op en er zit steeds een bepaalde tijd tussen het wegzakken.
Wie weet kun je dat bij meditatie ook inbouwen. Dat je geleidelijk onder zeil gaat als het ware.
Weet nu niet of dat bij meditatie mogelijk is. In dat boek wat ik heb staat ook dat meditatie en hypnose 2 tegengestelde dingen zijn. Bij hypnose heb je een duidelijk doel voor ogen en bij meditatie niet zozeer. Hoewel bij meditatie het ontspannen an sich al een doel is natuurlijk. In trance gaan weet ik helemaal niets vanaf. Dus dat zoek ik de volgende keer op ergens. Trance reis maken lijkt me ook wel wat, hoewel ik nu niet weet hoe zoiets werkt. Wie weet eens zoeken op internet of in de bieb.
Zal zometeen weer een stuk aanhalen uit het boek. Kijken of er nog wat te citeren is. Er staat nog een stuk in hoe vrouwen een pijnloze bevalling kunnen krijgen tijdens hypnose. Waarbij ze helemaal geen schrijntje pijn voelen. Misschien even overschrijven mocht er iemand gebruik van willen maken hier
Zal eens gaan zoeken daar, vooral over trance en zeker ook over meditatie valt nog veel over te lezen hier. Ik ben pas een rookie op dat gebied. Mijn doel is om een complete wereld te krijgen die ik zelf kan bepalen. Maar dat is misschien te hoog gegrepen. Eigen werelden bouwen zoals ik vroeger met de lego deed of zoals je met de computer kunt doen bij simcity of rollercoaster tycoonquote:Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef sol1tair het volgende:
[..]
Als je op fok zoekt is er een aardige reeks topics geweest over meditatie en trance. Begin hier met meditatie deel 1 t/m 5 ... interessant om eens door te kijken.
Dat met stuk je bij beetje ontspannen en afdalen staat daar ook in omschreven. Maar soms heb ik dus de rust niet en dan werkt gewoon niets ...
Kan ook een trip zijnquote:Op donderdag 7 september 2006 16:24 schreef StupidByNature het volgende:
De enige momenten dat ik (onbewust) aan zelfhypnose doe, is wanneer ik een flinke horror heb gekeken, en ik daarna nog de nodige uurtjes bij elke piep of kraak denk dat er spoken achter me aan zitten, of dat ik wordt achtervolgd door dracula...Geen horrors voor mij.
quote:Op donderdag 7 september 2006 17:20 schreef bonke het volgende:
kijk, er zijn dus veel dingen die ik niet geloof he
maar in zelfhypnose geloof ik wel
dat ik het wel geloof komt gewoon door het feit dat het niets bovennatuurlijks heeftquote:Op donderdag 7 september 2006 17:24 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dat is niet te geloven
Ik keek naar het topic en zag jou naam staan en verwachtte meteen al van..." Dat kan niet".
Toch geloven mensen dat het niet kan. Er zijn mensen die denken dat het niet mogelijk is. Al eeuwen lang zijn er sceptici die er niet in geloven.
Het onderbewustzijn is natuurlijk niet bovennatuurlijk nee. Maar toch is het nog een mysterie hoe precies in elkaar zit. Hoe je in trance en meditatie kunt gaan, niet iedereen weet dat. Net zoals veel mensen niet weten hoe het zit met zelfhypnose. Tis niet iets wat iedere dag aan bod komt.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:27 schreef bonke het volgende:
[..]
dat ik het wel geloof komt gewoon door het feit dat het niets bovennatuurlijks heeft
Fijn dat ze het doen die bestandenquote:Op donderdag 7 september 2006 17:35 schreef sol1tair het volgende:
Zo, heb de bestandjes gedownload en ze doen. Zal vanavond de eerste proberen.
Nu eerst even een balletje rammen op de tennisbaan ...
Wat maakt dat je ervaart dat je nu niet ieder moment verbonden bent?quote:Op donderdag 7 september 2006 14:22 schreef Dromenvanger het volgende:
Jezelf in verbinding brengen met het universum en de wereld misschien?
Gebrek aan besef volgens mij. Gebrek aan besef en het bewustzijn van die verbinding. Als je het niet beseft dan voel je het ook niet. Volgens mij heeft het ook te maken met in leven zijn, voel je je als mens wat moe en ben je niet volop in leven, dan voel je het leven van de omgeving ook niet, volgens mij sluit je dan vanzelf alles af, en krijg je door het afsluiten ook de energie niet binnen van de kosmos en ga zo door. De mate waarin je je in leven voelt. Hoe meer je in leven bent en des te levendiger je je voelt, des te meer je je in verbinding voelt met alles.quote:Op donderdag 7 september 2006 19:28 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Wat maakt dat je ervaart dat je nu niet ieder moment verbonden bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |