abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:27:09 #126
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42351787
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 07:43 schreef Monidique het volgende:
Sowieso, dat iemand geen krijgsgevangene is, betekent niet dat hij dus geen rechten heeft.
Oh, op welke wetten en verdragen kan hij zich dan beroepen?
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 00:22 schreef sp3c het volgende:
maakt voor het oorlogsrecht geen verschil want ze zijn nooit gestopt met vechten
Zonder teveel in te gaan op deze discussie, waar ik niet genoeg verstand van heb, lijkt me dit nu juist het punt waarop ze militair-af zijn. Vergelijk het met een soldaat die in 1941 in NL het verzet in ging..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  Moderator woensdag 4 oktober 2006 @ 10:38:03 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42352049
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

4th Geneva Convention "relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War"

bijvoorbeeld
quote:
[..]

Zonder teveel in te gaan op deze discussie, waar ik niet genoeg verstand van heb, lijkt me dit nu juist het punt waarop ze militair-af zijn. Vergelijk het met een soldaat die in 1941 in NL het verzet in ging..
de Nederlandse regering heeft zich nooit overgegeven die zijn verhuisd naar Engeland/Canada ... die soldaat kreeg gewoon salaris doorbetaald afaik

zo kun je de Taliban ook zien, die zijn naar Pakistan vertrokken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:29:13 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42353222
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]

Iedereen die duidelijk herkenbaar als strijdende partij in georganiseerd verband aan een conflict deelneemt is een combattant, en daarom een krijgsgevangene wanneer hij gevangen genomen wordt. Dit geld dus ook voor de Taliban.
De definitie van: 'illegal combattants' is door de Amerikaanse regering zelf verzonnen, en heeft geen enkele internationale rechtspositionele waarde.
Ook wordt er nergens in de conventies van Geneve gezegd dat 'beperkt' martelen wel toegestaan is.

De beslissing van Balkenende om hierom geen gevangenen aan de Amerikanen uit te leveren is dus een juiste. Zou het Nederlandse leger dit wel doen, dan zou het zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 4 oktober 2006 @ 11:38:42 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42353455
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

De beslissing van Balkenende om hierom geen gevangenen aan de Amerikanen uit te leveren is dus een juiste. Zou het Nederlandse leger dit wel doen, dan zou het zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden.
nee hoor, de Amerikaanse aanwezigheid in Afghanistan is wordt door de VN goedgekeurd, gevangenen aan hun uitleveren is dus niet meteen een oorlogsmisdaad, of ze moeten die afghanen zonder parachute boven zo'n Amerikaans kamp uit het vliegtuig duwen natuurlijk

als de Amerikanen die gevangenen martelen maken zij zich schuldig aan oorlogsmisdaden

het zou niet zo netjes zijn omdat Jan Peter & co hadden beloofd dat ze het niet zouden doen dus minister Kamp zal dan wel af moeten treden maar van oorlogsmisdaden is geen sprake
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:46:02 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42353663
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee hoor, de Amerikaanse aanwezigheid in Afghanistan is wordt door de VN goedgekeurd, gevangenen aan hun uitleveren is dus niet meteen een oorlogsmisdaad, of ze moeten die afghanen zonder parachute boven zo'n Amerikaans kamp uit het vliegtuig duwen natuurlijk

als de Amerikanen die gevangenen martelen maken zij zich schuldig aan oorlogsmisdaden

het zou niet zo netjes zijn omdat Jan Peter & co hadden beloofd dat ze het niet zouden doen dus minister Kamp zal dan wel af moeten treden maar van oorlogsmisdaden is geen sprake
De missie zelf is uiteraard goedgekeurd, anders had Nederland helemaal niet deelgenomen. De reden dat Nederland geen gevangenen aan de Amerikanen uitlevert is echter wel degelijk het gevolg van de manier waarop de Amerikanen hun gevangenen behandelen.

De reden dat JP&co beloofd hebben geen gevangenen uit te leveren ligt juist hieraan ten grondslag. Natuurlijk is het uitleveren zelf niet direct een oorlogsmisdaad, maar indirekt wel, omdat ondertussen bekend is wat met deze gevangenen gebeurt.
The End Times are wild
pi_42353693
Het is de onzekerheid over het lot van de gevangenen waardoor Nederland heeft besloten ze niet uit te leveren.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:59:54 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42354027
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:47 schreef Monidique het volgende:
Het is de onzekerheid over het lot van de gevangenen waardoor Nederland heeft besloten ze niet uit te leveren.
De onzekerheid of het stille vermoeden dat het niet helemaal kosher is wat er met hen gebeurt?
The End Times are wild
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:13:03 #133
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42354354
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

4th Geneva Convention "relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War"
Nee, zeker niet. door hun daden zijn ze geen gewoon burger. Een terreuraanslag is wat anders dan een gewone meervoudige moord.
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:38 schreef sp3c het volgende:
de Nederlandse regering heeft zich nooit overgegeven die zijn verhuisd naar Engeland/Canada ... die soldaat kreeg gewoon salaris doorbetaald afaik
Misschien moesten we een topic openen in HOC/ WGR..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42354722
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:13 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. door hun daden zijn ze geen gewoon burger. Een terreuraanslag is wat anders dan een gewone meervoudige moord.
[..]

Misschien moesten we een topic openen in HOC/ WGR..
lijkt mij het verstandigste ja
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:59:47 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42416943
ja och voor Nederland is de kwestie iig duidelijk, je hebt combattanten en je hebt non combattanten ... het 1 of het ander.
Als die gevangen worden genomen dan worden ze overgedragen aan de Afghanen.

anyways
quote:
05-10-2006 12:16
NAVO NU VERANTWOORDELIJK VOOR HEEL AFGHANISTANDe NAVO heeft vandaag in een officiële ceremonie de verantwoordelijkheid voor de veiligheid in heel Afghanistan overgenomen. Bij de plechtigheid waren de Afghaanse president Hamid Karzai en de bevelhebbers van de Amerikaanse troepen en van ISAF aanwezig.

Sedert 2003 heeft de NAVO in fasen het bevel van de Amerikaanse missie Enduring Freedom overgenomen. Ze voerde al het commando over troepen in het noorden, westen en zuiden van Afghanistan, en sinds vandaag ook over de ongeveer 10.000 Amerikaanse militairen in het oosten. Daardoor staan nu zo'n 31.000 militairen in Afghanistan onder NAVO-bevel. Onder hen zijn circa 1800 Nederlanders.

Washington houdt zelf het bevel over een strijdmacht van circa 8000 militairen in Afghanistan, die los van ISAF kan worden ingezet in de strijd tegen terroristen van al-Qaeda en Taliban-strijders.
http://www.mindef.nl/actueel/nieuws/2006/10/20061005_navo.aspx
voorspelde ik dat niet al eens

anyways, goede zaak dan staan er nu ook eindelijk Amerikanen onder het bevel van ISAF dat is wel zo handig want dat was voorheen niet het geval ... die moeten zich nu ook aan dezelfde geldende regels houden.

ze zijn alleen niet bereid om ISAF in Zuid Afghanistan te ondersteunen en dat is op zich raar aangezien daar nog steeds 2500 man nodig zijn (Polen stuurt waarschijnlijk de helft) en dan vooral veel helikopters en vliegtuigen
quote:
05-10-2006 17:03
WEEKOVERZICHT AFGHANISTANDe afgelopen periode heeft in het teken gestaan van het afronden van operatie Medusa, het verder uitbouwen van de contacten in de regio en het uitvoeren van voorbereidende besprekingen door het Provinciaal Reconstructieteam (PRT).

Met de terugkeer van de eenheid die de vooruitgeschoven basis Martello bemande, kwam zondag 1 oktober een einde aan de steun met grondtroepen aan de Canadezen in Kandahar. Kamp Martello was op verzoek van de commandant van het Regionale Commando Zuid tijdelijk overgenomen van de Canadese Task Force opdat zij troepen vrij kon maken voor operatie Medusa. Tijdens hun verblijf op Martello werden de Nederlanders tweemaal aangevallen. Eenmaal ontzetten ze een Canadees konvooi dat was gestrand in de omgeving van het kamp en werd bestookt met raketten. Op 25 september ten slotte kwamen twee 107 mm raketten terecht op ongeveer 1,5 km van het kamp. Zaterdag 30 september werd de eenheid afgelost door de Canadezen. Een deel van het personeel vloog per helikopter terug naar Tarin Kowt. De rest volgde een dag later over de weg.

Het PRT kende een week met veel vergaderingen en planning, maar waarin ook concrete resultaten werden geboekt. Dinsdag werd een eerste cursus voor hulppolitie (Afghan National Auxiliary Police of ANAP) met twintig deelnemers afgesloten. De opleiding tot hulppolitie geldt als opmaat voor het echte politiewerk. De initiële cursus beslaat drie dagen. Later in het jaar hoopt het PRT deze groep een echte politiecursus te geven. De afgelopen week vertrok ook de eerste lichting aspirant-agenten voor de Afghaanse Nationale Politie (ANP) voor een cursus naar Kandahar.

Een Nederlandse verkenningspatrouille raakte op maandag 1 oktober betrokken bij vijandelijkheden in de omgeving van Chora. Rond een lokale politiepost was het al een aantal dagen onrustig. Op verzoek schoot een Nederlandse eenheid te hulp. Op 1 oktober ontstond een kort vuurcontact. Daarbij is ook luchtsteun aangevraagd. Een Nederlandse F-16 heeft daarbij zijn boordkanon gebruikt en een bom afgeworpen. Zowel de Nederlandse troepen als de politie bleven bij dit incident ongedeerd.

In de afgelopen periode kwamen de F-16’s nog twee keer in actie. Tweemaal op één dag leverden twee toestellen op verzoek van de Britten luchtsteun aan grondtroepen in de omgeving Garmser in de provincie Helmand. In beide gevallen werd het 20 mm kanon ingezet.

http://www.mindef.nl/actu(...)5_weekoverzicht.aspx
  maandag 9 oktober 2006 @ 01:04:02 #136
97745 Thorical
finding a way
pi_42500053
Kamp Holland in Afghanistan aangevallen

Uitgegeven: 8 oktober 2006 22:22
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2006 22:37
DEN HAAG - Kamp Holland in het Afghaanse Tarin Kowt is zondagavond bestookt met twee projectielen. Er is niemand bij de aanval gewond geraakt, meldt het ministerie van Defensie.

Het incident deed zich voor rond 20.15 uur Nederlandse tijd. Kamp Holland, de grootste Nederlandse basis, werd ternauwernood gemist door twee projectielen waarvan er één niet tot ontploffing kwam, zegt woordvoerder Nico van der Zee. Het is nog onbekend wat de schade is die het andere projectiel heeft aangericht.

De Nederlandse soldaten hebben ruim een half uur in de bunker doorgebracht, zegt Van der Zee. Een 'quick reaction force' onderzoekt de plekken waar de projectielen zijn neergekomen.
Bron: http://www.nu.nl/news/843(...)tan_aangevallen.html
pi_42572107
quote:
Nederlandse militair in Uruzgan pleegt zelfmoord

Uitgegeven: 11 oktober 2006 11:54
Laatst gewijzigd: 11 oktober 2006 11:55
DEN HAAG - Een Nederlandse militair heeft zichzelf op Kamp Holland in Uruzgan van het leven beroofd met zijn dienstwapen. De man, een sergeant, is woensdagochtend dood aangetroffen door collega's.

Het ministerie van Defensie heeft dat woensdag gemeld. Zijn familie is inmiddels ingelicht. De Koninklijke Marechaussee doet onderzoek naar de dood van de man, maar alles wijst erop dat het om zelfdoding gaat.
Hmmz.
  Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 12:15:25 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42572382
rip
pi_42572780
tjah , tis gewoon een tering zooitje daar.. terugtrekken die hap !

Sterkte toegewenst aan de familie
pi_42572808
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:31 schreef feessie het volgende:
terugtrekken die hap !
Vanwege een zelfmoord?
pi_42572943
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:32 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Vanwege een zelfmoord?
Nee niet specifiek om die zelfmoord. Ik weet de reden niet eens Maar afgelopen weken hoor je toch verontrustige berichten daar . Tis echt geen vredemissie meer
pi_42572970
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:31 schreef feessie het volgende:
tjah , tis gewoon een tering zooitje daar.. terugtrekken die hap !

Sterkte toegewenst aan de familie
tuurlijk
you and I ain't done Zeke!
pi_42572988
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:37 schreef feessie het volgende:

[..]

Nee niet specifiek om die zelfmoord. Ik weet de reden niet eens Maar afgelopen weken hoor je toch verontrustige berichten daar . Tis echt geen vredemissie meer
lijkt mij des te meer reden dat er daar iets moet gebeuren
you and I ain't done Zeke!
pi_42573035
quote:
Maar afgelopen weken hoor je toch verontrustige berichten daar .
Gek is dat, dat soort berichten hoor je wel vaker uit oorlogsgebied...
Ik vind het niet kunnen, militairen in oorlogsgebied.
  Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 12:40:28 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42573040
quote:

[..]

Nee niet specifiek om die zelfmoord. Ik weet de reden niet eens Maar afgelopen weken hoor je toch verontrustige berichten daar .
welke dan?
quote:
Tis echt geen vredemissie meer
wel
  Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 12:41:18 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42573060
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:40 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Gek is dat, dat soort berichten hoor je wel vaker uit oorlogsgebied...
Ik vind het niet kunnen, militairen in oorlogsgebied.
ook buiten oorlogsgebied plegen mensen zelfmoord ... lopen regelmatig mensen tegen de trein aan, doen ze niet per ongeluk denk ik
pi_42573095
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:39 schreef Johnns het volgende:

[..]

lijkt mij des te meer reden dat er daar iets moet gebeuren
Ja ik weet het niet , die gasten zijn beetje voorgelogen
pi_42573109
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:41 schreef sp3c het volgende:
ook buiten oorlogsgebied plegen mensen zelfmoord ... lopen regelmatig mensen tegen de trein aan, doen ze niet per ongeluk denk ik
Daarom, overdreven gedoe om die hele operatie weer eens ter discussie te gaan stellen..
  Moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 12:45:38 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42573155
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:43 schreef feessie het volgende:

[..]

Ja ik weet het niet , die gasten zijn beetje voorgelogen
valt nogal mee

maar noem is wat van die leugens anders?
pi_42573179
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:43 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Daarom, overdreven gedoe om die hele operatie weer eens ter discussie te gaan stellen..
het is een complot!
>> TRU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')