De ruzie van Semih en Micheline loopt uit de hand in de kamer en Micheline vlucht naar de slaapkamer en barst in huilen uit. Marlies komt er achteraan.
Micheline: "Het gaat ook helemaal nergens over, dat is het ergste. Weet je wat het is. Ik ben gewoon moe en chagrijnig. En normaal boeit het me geek fuck als iemand er wat over zegt. Het truitje zat gewoon wat anders. En toen zei hij dat ik het moest strijken op een manier.... Normaal boeit het me niet. Ik ging me toen omkleden en toen liep hij achter me aan. Ik zei toen dat hij even moest oppleuren."
Marlies: "Maar jullie weten toch dat dat kan naar elkaar toe?"
Micheline: "Normaal kan dat wel. Maar nu zaten ze het gewoon af te zeiken. Het was geen kutopmerking, maar toen even wel. Ik werd er moe van en ik was al moe. Toen liep hij achter me aan en toen wist ik al wat voor smile hij op z'n gezicht had. Ik zei toen 'pleur op' en ik wist al dat hij daar boos over zou worden. Ik wilde gewoon even mijn eigen gang gaan en toen liep hij achter me aan. En na die ruzie vroeg ik of hij me de hele dag ging negeren en toen zei hij dat ik kinderachtig was. Toen zei hij weer dat ik vond dat hij moest oppleuren. Het gaat nergens over. Hij vond mij kinderachtig en toen zei ik 'laat maar'. Nu is hij weer boos dat ik dat zei. En nu gaat hij zeggen dat het een kutopmerking was en dat hij zijn spullen wel gaat pakken omdat ik toch wil dat hij oppleurt. Nou heb ik het weer gedaan. Misschien was het kinderachtig dat ik zei 'pleur op', maar dat kan ik niet meer terug draaien. En dan gaat hij zeggen dat ik zeker ongesteld moet worden. Dan ben je gewoon zielig bezig. Ik heb 4 uurtjes geslapen. Ik weet dat hij ook moe is en dan gaat hij kutopmerkingen maken. Net als toen met Etienne bij ons aan tafel"
Marlies: "Hij kan wel scherpe opmerkingen maken"
Micheline: "Nu weer wil hij leuke opmerkingen maken waar mensen bij zitten en daar hou ik helemaal niet van. Ik weet al wat hij straks gaat zeggen... dat ik overal een probleem van maak.
Marlies: "Neem mij gewoon de volgende keer even apart en dan praat je even met mij. Niet met iedereen erbij"
Micheline: "Ik snap niet waarom hij al die dingen erbij haalt."
Marlies: "Het is niet leuk om dat zo met iedereen erbij te zeggen. Dit is jullie eerste confrontatie. Dat valt nog wel mee."
Micheline: "Ja, dat valt ook nog wel mee. En 'pleur op' was helemaal niet zo bedoeld. Maar hij kwam achter me aan lopen en dat wilde ik gewoon even niet"
Marlies: "Het wordt totaal uit z'n verband getrokken"
Dan komt Semih opeens binnen. Marlies gaat weg.
Semih: Hoe heb ik jou gekwetst?"
Micheline: "Dat over dat shirtje. Maar ik ben moe"
Semih, kwaad: "Ik heb er niets mee te maken dat je moe bent. Luister even naar me. Tijn zei iets over je borsten en dat het zo prominent aanwezig is en jij zat de hele tijd aan je truitje. Ik zei toen dat je het moest strijken."
Micheline: "Zo zei je het niet. Het was niet alleen maar een leuke tip"
Semih, kwaad: "Jij moet niet over mij gaan praten met mij ernaast. Jij vroeg aan Tijn wat ik wilde... en ik stond er fucking naast."
Micheline: "Ja, dat was misschien stom ja. Maar wie is er nou kinderachtig. Jij bent toch ook kinderachtig."
Semih: "Ik gaf jou alleen een tip. Ik heb shirtjes groter gekregen door het te strijken. Probeer het maar eens. Het was een tip"
Micheline: "Maar zo kwam het niet over.... (ze gaat verder maar Semih onderbreekt haar kwaad)
Semih: "Hou je bek dan even en luister gewoon even"
Micheline: "Ik vind het niet leuk hoe je op mij reageert nu en in de menigte zegt. Ik snap sowieso niet dat je zulke opmerkingen maakt!"
Het gaat inmiddels steeds harder. Semh begint steeds kwader te worden.
Semih, bijna schreeuwend: "Actie vraagt om reactie. Jezus Christus zeg. Het is fucking goed bedoeld"
Micheline: "Loop niet zo te schreeuwen!!!"
Semih: "Ja, wie loopt er nu te schreeuwen dan!!"
Micheline: "JIJ LOOPT OOK TE SCHREEUWEN!...
Semih: "Praat rustiger nu... praat nu rustiger want ik luister niet"
Micheline probeert verder haar verhaal duidelijk te maken, maar Semih wil van niets horen en blijft heel kwaad.
Micheline: "Ik vind het zo erg dat je er zo'n probleem van maakt. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer."
Semih: "Je verwijt mij dat ik het zei met iedereen erbij. "
Micheline wil hem corrigeren, maar ze lijkt bang te worden en houdt zich in.,
Semih: "Het was voor mij goed bedoeld over dat strijken. Toen jij me 's morgens vroeg hoe het stond vond ik dat het mooi stond. Toen jij bij me kwam en je zorgen maakte over je truitje, wilde ik je een tip geven. Helemaal toen Tijn er iets van zei. Toen zei jij dat je het niet kunt strijken en daar raakte je geirriteerd van. Je kunt het ook gewoon uit doen en iets anders aantrekken. Ik vond dat jij het in eerste instantie opblies"
Het gaat stevig door (te snel om bij te houden).
Semih: "Maar je verwijt mij dingen. Maar jij zei het 'pleur op' niet zoals je het nu zegt.
Micheline: "Jij zegt het ook wel eens als grapje tegen mij"
Semih: "Maar je zei het niet als grapje tegen mij en dan heb ik de neiging om echt weg te gaan."
Micheline: "Dat vind ik erg overdreven."
Semih: "Ja, dat vind jij."
Micheline: "Ja, daar gaat het toch om.. hoe het op mij overkwam"
Semih: "Ik vind het onnodig en triest en kinderachtig en laf om te zeggen dat we allemaal zo moe waren."
Micheline: "Dus ik mag niet zeggen dat..."
Semih: "Dat zeg ik toch helemaal niet en laat me nou eens uitpraten. Ik heb je vaker gezegd dat ik altijd alles goed bedoel. (dan opeens lijkt hij tot inkeer te komen) Het spijt me voor al die keren dat het verkeerd overkwam, mar het was wel goed bedoeld. Het spijt me dat ik je een rotgevoel heb gegevenn. Het spijt me dat ik je heb genegeerd en dat ik je met iedereen erbij belachelijk heb gemaakt!"
Micheline: "Okee, het spijt mij ook. Ik weet toch dat je het vervelend vindt als ik dat zeg. Het was allemaal een reactie. Ik had het ook niet moeten doen, maar het kwam er nou eenmaal zo uit. Sorry."
![]()
![]()
Micheline; "ik vind je ook nog wel lief. Jij mij ook nog wel een beetje?"
Semih knikt.
Micheline: "Ik zal me niet meer zo aanstellen. Het spijt me van alles. Ik wil geen ruzie met jou!"
[ Bericht 1% gewijzigd door scanman01 op 07-09-2006 16:53:32 ]