abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 november 2006 @ 18:00:04 #151
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_43615401
quote:
Op donderdag 16 november 2006 17:13 schreef Radegast het volgende:
Belgie mist gewoon kwaliteit. Punt.
Tegen Servie en Portugal, ja. Tegen matige ploegen als Polen (en Polen is gewoon erg matig) wordt er met een betere ploeg gewoon wel gewonnen. Ook dan zullen ze 't EK niet halen, maar dan gaan ze zich niet belachelijk maken zoals gisteren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_43615523
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Tegen Servie en Portugal, ja. Tegen matige ploegen als Polen (en Polen is gewoon erg matig) wordt er met een betere ploeg gewoon wel gewonnen. Ook dan zullen ze 't EK niet halen, maar dan gaan ze zich niet belachelijk maken zoals gisteren.
Okee, maar wat is een betere ploeg?

Pocognoli inzetten ipv Leonard (zou het veel verschil maken?) De Mul en Soetaers op de flanken? Fellaini, Vrancken of De Decker op het middenveld?
pi_43615658

BRUSSEL - De Europese Voetbalbond (UEFA) neemt de poging tot omkoping van de Pool Jacek Bak, in aanloop naar de EK-kwalificatiewedstrijd van woensdag tegen België, ernstig, en wacht op bewijzen. De Belgische voetbalbond heeft bij de UEFA een onderzoek aangevraagd om de zaak uit te klaren.

De Franse UEFA-woordvoerder William Gailard gaf aan dat de zaak ernstig wordt opgevat en dat de UEFA wacht op bewijzen van de kant van Bak of op andere getuigenissen. Gaillard sloot ook niet uit dat een of andere gokmaffia achter deze poging zit.

De Belgische voetbalbond weet momenteel nog niets meer over een mogelijke poging tot omkoping. ,,De enige informatie die we hebben, is dat ene lijntje in de krant", verklaart KBVB-woordvoerder Nicolas Cornu. De bond heeft er alle vertrouwen in dat de UEFA snel klaarheid zal brengen en de verantwoordelijken zal aanduiden en bestraffen.

10.000 euro

De 33-jarige Bak, die bij het Qatarese Al-Rayyan ploegmaat is van Emile Mpenza, deed zijn onthulling na de wedstrijd, die Polen met 0-1 had gewonnen. ,,Ik heb een bizar telefoontje gekregen voor de wedstrijd", vertelde hij volgens verscheidene Poolse en Belgische kranten. ,,Men heeft me voorgesteld om de wedstrijd tegen België te verkopen".

Volgens de Poolse krant Dziennik zou Bak de som van 10.000 euro aangeboden zijn om een fout te maken in zijn eigen strafschopgebied. Bak zelf wilde echter niets meer over de zaak kwijt.

Harde bewijzen of grap?

De kapitein van de Poolse selectie, Maciej Zurawski, bevestigde het verhaal van zijn ploegmaat, maar probeerde het te minimaliseren. ,,Jacek heeft het me gezegd, maar we hebben het er niet lang over gehad. Laat ons er geen grote zaak van maken", vertelde hij in de krant Gazeta Wyborcza.

Ook Jan Tomaszewski, ex-doelman van de Poolse nationale ploeg, wist niet goed wat hij met het verhaal aan moest: ,,Als deze poging tot omkoping effectief heeft plaatsgevonden en als Jacek Bak bewijzen heeft, zal hij beschouwd worden als een held. Maar ik zou niet in zijn schoenen willen staan als het slechts om een grap gaat. De Belgen zullen deze zaak niet zo laten. Er zal zeker een onderzoek komen en ze zullen wachten op de beslissingen van de Uefa. De Belgen riskeren om uitgesloten te worden van het kampioenschap (...). Jacek Bak riskeert om geschorst te worden of zelfs om een levenslang speelverbod te krijgen".
pi_43615942
quote:
Op donderdag 16 november 2006 18:05 schreef Radegast het volgende:

[..]

Okee, maar wat is een betere ploeg?

Pocognoli inzetten ipv Leonard (zou het veel verschil maken?) De Mul en Soetaers op de flanken? Fellaini, Vrancken of De Decker op het middenveld?
------------------------------------------------------------- Stijnen / Bailly -------------------------------------------------------

---- Cornelis/VD Borre --------------------- Van Buyten ------- Vermaelen ----------------------- VD Heyden/Pocognoli-------

-----De Mul/Chatelle/Buffel--------------- Simons ------ Mudingayi --------------------------------- Soetaers/Goor/Daerden ---

----------------------------------------------- VD Bergh ------ Pieroni/Yulu Matondo/Sterchele

Dit zijn zowat de spelers die je gisteren kon opstellen die ten minste wel spelen bij hun club en dat meestal ook nog goed doen. Ik zie een Yulu Matondo, ondanks nihil ervaring, meer doen dan Emile op dit moment ... Léonard, Hoefkens, zelfs een Geraerts, de Mpenza's, Van Damme, ... hebben niks te zoeken in een elftal van de Rode Duivels. Zoals al eerder opgemerkt, ik denk dat de beloftenploeg gewoon beter is dan de 11 die gisteren zijn gestart.
  donderdag 16 november 2006 @ 18:23:25 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_43616036
Ik zou Geraerts er nog wel bijnemen, die draait beter in een goede ploeg, dat is gewoon geen speler die het niveau in zijn eentje omhoog trekt. Goor zou ik weggooien, die heeft zijn tijd wel gehad. Met die ploeg, aangevuld met Dembele en Kompany, zou je al veel verder raken.

Van Vanderheyden ben ik geen fan, Vermaelen vind ik eveneens weinig bijzonder, dus die mogen ook nog weg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_43616318
Nja, de verliezer heeft natuurlijk altijd ongelijk, maar anderzijds: zou het met jongens als Soetaers of Vrancken écht zoveel beter gaan? Oke, ze zijn in bloedvorm, maar vergeet niet dat ze ook enkel maar in de Belgische competitie spelen, tegen ploegjes als Lierse of Sint-Truiden. Zet een Van Buyten in onze competitie en hij steekt er ook met kop en schouders bovenuit.
pi_43616637
Nu is het gewoon tijd om wat spelers uit de beloftenkern op het A-elftal los te laten. Maarten Martens, Tom De Mul, Bailly, Yulu-Matondo, Fellaini en Bailly: geef ze een kans.

Emile Mpenza, Carl Hoefkens, Jelle van Damme, Philippe Léonard, Bart Goor sjas je maar door. En Vanden Borre heeft in zijn huidige vorm ook weinig te zoeken bij de Duivels.

Dan krijg je:

Stijn Stijnen, Logan Bailly, Brian Vandenbussche

Vincent Kompany, Sebastien Pocognoli, Daniel Van Buyten, Thomas Vermaelen, Timmy Simons, Hans Cornelis

Maarten Martens, Tom De Mul, Koen Daerden, Karel Geraerts, Gaby Mudingayi, Thomas Buffel, Marouane Fellaini

Jeanvion Yulu-Matondo, Stein Huysegems, Kevin Vandenbergh, Moussa Dembele, Luigi Pieroni

Laat ze nu al wat samen ballen en stuur diegenen die nog mogen straks naar het EK voor beloften (Bailly, Kompany, Pocognoli, Vermaelen, Martens, De Mul, Fellaini, Yulu-Matondo, Dembele). Leuke ervaring voor die jongens en wie weet kunnen ze ons nog eens voetbalplezier bezorgen.
pi_43619384
Geen Faris Haroun in de selectie?

Cristiano Ronaldo met 2 goals voor Portugal, Simão Sabrosa had de score geopend.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 16 november 2006 @ 20:31:32 #160
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_43620136
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:21 schreef -Wolf- het volgende:
De Telegraaf sloeg weer klassiek de plank heel hard mis. In het stuk over Belgie - Polen vroegen ze of Leo het ging halen met de Polen. En dat het antwoord een voorzichtige 'da' is.

Flapdrollen, Leo is niet de coach van Rusland. . In Polen zeggen ze 'tak' wanneer ze 'ja' zeggen. 'Da' is Russisch. .
Ook niet alleen Russisch hé prijatelj!
Als je toch commentaar geeft, moet je zelf wel juist blijven...
Lijepa li si !
  donderdag 16 november 2006 @ 20:56:27 #161
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_43620570
Ik zei het al en blijf het zeggen: België moet nog maar eens een keer een Kroaat naturaliseren!

Genoeg gezever (al zou het niet slecht zijn), de mentaliteit is anders bij ons.

Je moet niet alleen willen winnen, je moet de ander willen afmaken, hun bloed drinken en verpletteren.
Een ploeg als België bestaat niet uit balgoochelaars, dus moet je het anders aanpakken.
Ze hadden de ingesteldheid moeten hebben dat ze van de Polen in bigos verwerkten. (bigos - jachtschotel - is hun nationaal gerecht)!!
Nu waren de Belgen gekookte mosselen en zitten ze met de gebakken fritten...

Ook de supporters moeten niet als makke lammetjes laten ophangen. De Polen hadden godverdomme het stadion al voor de wedstrijd ingenomen!

Killerinstict hebben ze nodig! Als je dan nog verliest, ga je tenminste ten onder als een strijder!
Lijepa li si !
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:12:47 #162
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_43636204
En Dexia Bank, (hoofd)sponsor van de Belgische voetbalbond sinds 1978 ! geeft er de brui aan op het einde van dit jaar.
De bond zou hierdoor zelfs in financiele problemen kunnen komen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:41:28 #163
pi_43643865
Zalig zijn de armen van geest ... :

KBVB: "We maken nog steeds kans op het EK"

vr 17/11/06 - De Rode Duivels modderen aan, ook onder René Vandereycken. Na de thuisnederlaag tegen Polen kwam het directiecomité van de bond vrijdag samen om de crisis te bezweren. In een droog communiqué meldt de bond dat hij blijft geloven in Vandereycken en Euro 2008.
"De KBVB is ervan overtuigd dat de Rode Duivels nog steeds een kans maken op de kwalificatie voor de eindronde van Euro 2008", klinkt het opvallend optimistisch.

Het Directiecomité heeft er alle vertrouwen in dat de volgende wedstrijden positief afgesloten kunnen worden."

Dat wordt geen simpele opdracht, want de Rode Duivels trekken eind maart naar Portugal. Op 2 juni krijgt België dan weer de Portugezen op bezoek. Makkelijk is anders.

Minder cryptisch: ondanks de loodzware taak die de Duivels te wachten staat, sprak de bond (en voorzitter François De Keersmaecker) zijn vertrouwen uit in bondscoach René Vandereycken en zijn technische staf. "Drastische maatregelen hebben geen zin", had ondervoorzitter Philips vooraf nog gezegd.
pi_43645511
Als je uit van Portugal wint, heb je het misschien nog in eigen hand ...
pi_43656106
Boskamp IN !
pi_43657177
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:05 schreef BramKVO het volgende:
Boskamp IN !
Ja. Mooi voor de Franstalige spelers.
pi_43657660
Dat is inderdaad het grootste probleem, maar denk dat het anders een goede coach zou zijn. Zou alvast de jeugd kansen geven denk ik.
Eigenlijk moet men eens opteren voor een buitenlander die amper Belgische spelers kent. Ben je meteen onbevooroordeeld tov spelers en clubs.
pi_43657764
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:56 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij ook een héél groot probleem van de Rode Duivels, die verscheuring tussen twee talen.
Wat is eigenlijk de voertaal bij de nationale ploeg? Toch niet Engels hé?
pi_43657936
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 15:23 schreef BramKVO het volgende:
Dat is inderdaad het grootste probleem, maar denk dat het anders een goede coach zou zijn. Zou alvast de jeugd kansen geven denk ik.
Eigenlijk moet men eens opteren voor een buitenlander die amper Belgische spelers kent. Ben je meteen onbevooroordeeld tov spelers en clubs.
Vind ik ook een goed idee, maar eigenlijk dan liever ook geen Nederlander. Een Morten Olsen bijvoorbeeld. Die werd destijds ook genoemd om Anthuenis te vervangen, had voor mij een uitstekende keuze geweest.
pi_43658056
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 15:30 schreef Radegast het volgende:

[..]

Dat is volgens mij ook een héél groot probleem van de Rode Duivels, die verscheuring tussen twee talen.
Wat is eigenlijk de voertaal bij de nationale ploeg? Toch niet Engels hé?
Frans en Nederlands door elkaar veronderstel ik. Maar ik denk niet dat dat écht zo'n groot probleem is. Bij clubs heb je net zo goed spelers die een andere taal spreken... De communicatie tussen de spelers verloopt vrij vlotjes denk ik toch.

Maar een coach die bijvoorbeeld geen Frans praat, dat zou wel een probleem zijn vrees ik. Niet alleen naar de Franstalige spelers toe, maar ook naar de pers. De Waalse pers zal het niet pikken dat de bondscoach zijn verhaal niet in het Frans kan doen, en dat voert de druk op de coach alleen maar nodeloos op. Andersom geldt trouwens hetzelfde.

Zo'n bondscoach moet natuurlijk niet perfect Frans praten, maar toch wel wat meer dan Boskamp. Diens interviews op de Franstalige televisie tonen ze hier binnen vijftig jaar nog in blooperprogramma's.
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:09:16 #171
pi_43658623
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:56 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Dat is trouwens ook een van de redenen waarom jongens als Mpenza of Leonard in de ploeg staan. De Rode Duivels die spelen zonder Waal? Ondenkbaar eigenlijk ...
  zaterdag 18 november 2006 @ 16:14:04 #172
pi_43658719
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 15:41 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Vind ik ook een goed idee, maar eigenlijk dan liever ook geen Nederlander. Een Morten Olsen bijvoorbeeld. Die werd destijds ook genoemd om Anthuenis te vervangen, had voor mij een uitstekende keuze geweest.
Het ergste vind ik nog dat toen Antheunis al fel onder vuur lag Giovanni Trapattoni zichzelf nog heeft aangeboden bij de Belgische bond om Antheunis op te volgen. De bond lachte het voorstel van een buitenlandse topcoach doodgewoon weg ...
pi_43658786
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is trouwens ook een van de redenen waarom jongens als Mpenza of Leonard in de ploeg staan. De Rode Duivels die spelen zonder Waal? Ondenkbaar eigenlijk ...
Daar geloof ik toch niet echt in. Toch niet met een man als Vandereycken? Met Anthuenis kan je als voetbalbond voor zoiets druk uitoefenen, maar toch niet met VDE...

Zonder Léonard en Mpenza staat er trouwens ook Walen op het veld: Kompany, Vanden Borre (oké, uit Brussel, maar toch duidelijk meer Waal dan Vlaming), Van Buyten.
pi_43658798
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het ergste vind ik nog dat toen Antheunis al fel onder vuur lag Giovanni Trapattoni zichzelf nog heeft aangeboden bij de Belgische bond om Antheunis op te volgen. De bond lachte het voorstel van een buitenlandse topcoach doodgewoon weg ...
Ja, dat zou ook top geweest zijn. Maar de bond is inderdaad radicaal tegen een buitenlandse topcoach.
pi_43659039
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 16:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

alstublieft hé zeg, jij wilt VDE weg en zou dan wel Trap halen ? Diens ideeen over voetbal zijn zo verouderd als wat. Hielp de Azzurri ook al naar de ondergang met z'n ongelooflijke opstellingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')