Mooi! Zulke dingen vind ik niet erg, alle hulp is welkom!quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:21 schreef Rampestamper het volgende:
Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik even met een foto heb zitten spelen.
[afbeelding]
Ik zie dat je hem met Photoshop heb bewerkt. Als ik je een paar tips mag geven?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:54 schreef BubbleBabe het volgende:
[..]
Mooi! Zulke dingen vind ik niet erg, alle hulp is welkom!
Ikzelf heb vanmiddag ook even zitten spelen, ook met die foto. Of is dit te erg?
[afbeelding]
@digi23: Ik moet nog veel leren![]()
![]()
nooit dus. laat ons sukkeltjes zijn of haar best doen, strebersquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:03 schreef ioHpeiH het volgende:
Ik post pas druppels als ik dit kan bereiken![]()
quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:11 schreef wonderer het volgende:
Het zijn wel een boel druppels...
[afbeelding]
Ik zou erg graag eens willen weten hoe je dat voor elkaar heb gekregen....quote:
Dan is het toch logisch dat je donkere foto's krijgt?quote:Op zaterdag 30 september 2006 14:56 schreef Roeni3 het volgende:
Ik probeer het ook, maar zelfs met een shutter van 4000, F11 en mn ISO op 400 krijg ik nog donkere foto's. Iemand enig idee wat ik dan fout doen?
De eerste foto is prachtig. Onder wat voor lichtomstandigheden heb je die gemaakt? Wat voor lens?quote:
Maar met zo'n grote aperture en een redelijke ISO zou er toch genoeg licht binnen moeten komen? De door mij genomen foto is met F5 genomen, waardoor hij wel ok was. Toch dacht ik altijd dat een groter F-getal altijd meer lichtinval betekende.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:01 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dan is het toch logisch dat je donkere foto's krijgt?
Hoe kleiner het F-getal, hoe groter het diafragma, hoe meer licht er gevangen wordtquote:Op zaterdag 30 september 2006 18:07 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Maar met zo'n grote aperture en een redelijke ISO zou er toch genoeg licht binnen moeten komen? De door mij genomen foto is met F5 genomen, waardoor hij wel ok was. Toch dacht ik altijd dat een groter F-getal altijd meer lichtinval betekende.
Ben nog een noob.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:19 schreef WurM het volgende:
[..]
Hoe kleiner het F-getal, hoe groter het diafragma, hoe meer licht er gevangen wordt
Maakt niet uit, ik ook...quote:
dankje voor je commetaar, de fotos heb ik op een zeer heldere zomerdag genomen. met gewoon natuurlijk ligt, geen flitsers. de lens is een sigma 70-300mm macro Super lens (F4-5.6 II)quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:06 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
De eerste foto is prachtig. Onder wat voor lichtomstandigheden heb je die gemaakt? Wat voor lens?
Foto 2:quote:Camera model : Canon EOS Digital Rebel 300D
Shutter Speed : 1/4000 sec
Lens Aperture : F/5.6
Focal Length : 55 mm
Iso Speed : ISO-800
Flash Mode : No Flash
quote:Camera model : Canon EOS Digital Rebel 300D
Shutter Speed : 1/4000 sec
Lens Aperture : F/5.6
Focal Length : 35 mm
Iso Speed : ISO-800
Flash Mode : No Flash
Een flitser is sowieso te traag om te gebruiken bij sluitertijden van 1/4000s. Dankjewelquote:Op zaterdag 30 september 2006 20:46 schreef Kamermans het volgende:
[..]
dankje voor je commetaar, de fotos heb ik op een zeer heldere zomerdag genomen. met gewoon natuurlijk ligt, geen flitsers. de lens is een sigma 70-300mm macro Super lens (F4-5.6 II)
heb nu ff bij de fotos meer info neergezet van sluitertijden enzo, maar hier zijn ze nog een keer:
Foto 1:
[..]
Foto 2:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |