Wat hij zegt!quote:
quote:
yupsquote:
quote:Op woensdag 6 september 2006 19:54 schreef pea4fun het volgende:
Ook even aan het druppen geweest...viel nog niet mee, de kraan in dit nieuwe huis wil niet eens druppelen
drup
[afbeelding]
drup drup drup
[afbeelding]
Ik zal nog wel eens wat proberenquote:Op woensdag 6 september 2006 19:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]dat probleem had ik ook, mén het duurde minstens 5 minuten voordat ik de kraan aan het druppelen had stomme moderne kranen
![]()
ik vind de tweede het mooist omdat die wat scherper is
kan jij ook hoor, genoeg licht, geduld en weten hoequote:Op woensdag 6 september 2006 20:37 schreef crossover het volgende:
Vet![]()
Dat jullie dat kunnen met een camera (en kraan), snap er niks van
wow die is echt superquote:
Welke sluitertijd is nu beter?quote:Op woensdag 6 september 2006 19:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
yups
het basis principe is heel erg simpel, je hebt alleen erg veel geduld nodig ( wat ik normaal gesproken niet heb) en een grote geheugenkaart
want zo'n foto knip je niet in 1 shot.
het beste is om de foto met flits te nemen, daardoor kan je ook je sluitertijd een heel eind inkorten en zo dus het moment bevriezen.
nog eentje uit dezelfde serie:
[afbeelding]
de kleuren zijn overigens gewoon een oranje bak en een gele spaarpot in die bak
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:08 schreef Puckzzz het volgende:
er is niet per definitie 1 sluitertijd. het hangt af van je diafragma, hoe donker je omgeving is, de sterkte van je flits etc.
Pea met een Nikon D70 (s??)quote:Op donderdag 7 september 2006 10:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Met welke camera's maken jullie deze druppel-foto's?
in de voet van een wijnglas?quote:Op donderdag 7 september 2006 11:24 schreef Orealo het volgende:
Ik ben ook eventjes bezig geweest (met m'n D50.)
Kwalitatief gezien niet op dezelfde lijn als eerder geposte foto's, maar toch wil ik ze even posten!.
[afbeelding]
Door de resizing gaat een beetje van et effect verloren, het voelt veel grootser op fullsize.
Ik wou ook een ander standpunt proberen, maar dat is helaas een beetje mislukt.
[afbeelding]
niet aangepast overgens, op een beetje saturation en resizen na..
Een doorzichtig schaaltje (voor ijs e.d.) daar beetje blauw afwasmiddel spul ingedaan.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:26 schreef withxhonor het volgende:
[..]
in de voet van een wijnglas?
Ik wou 't schuim als 'natuurlijke border' gebruiken, maar is niet helemaal gelukt.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:35 schreef Puckzzz het volgende:
als je een doorzichtig schaaltje gebruikt kun je net zo goed een stuk gekleurd papier of iets eronder leggen, dat schuim vind ik een beetje raar lijken.
En mijn foto's zijn gecropt hoor
Het is meer de lens en flitser dan de camera hoor. En het was een 300D bij mij met de ingebouwde flits en 2 lampen aan de zijkant.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Met welke camera's maken jullie deze druppel-foto's?
kruisjesquote:Op donderdag 7 september 2006 14:59 schreef fraubitch het volgende:
niet helmaal zoals in de Op bedoeld, maar toch druppelfoto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel offtopic maar ik krijg kramp in mijn been als ik jouw avatar ziequote:Op donderdag 7 september 2006 15:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Terug vind plas
Ik denk alleen maar "lekker kontje"quote:Op donderdag 7 september 2006 15:14 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Wel offtopic maar ik krijg kramp in mijn been als ik jouw avatar zie![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:38 schreef Puckzzz het volgende:
Ik had allemaal van dat soort omhoogstaande druppels die me aan een heel ander lichaamsdeel deden denken
waar zit jij met je gedachtenquote:Op donderdag 7 september 2006 15:37 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik denk alleen maar "lekker kontje"
quote:Op donderdag 7 september 2006 15:59 schreef ForrestX het volgende:
[..]
[..]
waar zit jij met je gedachten![]()
zal van het weekend ook eens wat met druppels proberen...ook hier staat het al heel lang op de planning, maar is er nog nooit van gekomen...
Ik ook, al is hij al even wat ouder.quote:
Ja dat kan. Als je geen sluitertijd kan instellen kan je nog altijd de voorgeprogrameerprogramma's gebruiken. Die zitten er bijna altijd wel op. Als je dan de sportstand gebruikt, dat is de snelste, en heel veel lampen op je druppel zet, dan lukt het ookquote:Op donderdag 7 september 2006 19:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Kan het ook met een tamelijk eenvoudige compact?
weer een mannetjequote:Op donderdag 7 september 2006 20:08 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Ik ook, al is hij al even wat ouder.
[afbeelding]
ja idd!quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:45 schreef Puckzzz het volgende:
Die vrouwtjes zijn leuk
ik weet niet hoe groot het origineel is, maar ik zeg: croppen!
het lijkt wel wolken kijken he? daar zie je ook allerlei vormen in
die is heel mooi!!quote:
die tweede en laatste vind ik heel mooi snake!quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:23 schreef snakelady het volgende:
2 opnieuw bewerkt en 1 nieuwe, idee gejat uit wedstrijdtopic.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maak hier http://www.photobucket.com/ een account aan waar je je foto's kan uploaden.quote:Op zaterdag 9 september 2006 07:06 schreef nr100 het volgende:
Ik zit nog niet zo lang bij Fok en ik zou ook wel een foto willen plaatsen maar ik ben er nog niet achter hoe dat moet. Kan iemand me dat even influisteren misschien?![]()
ok k ga het proberen bedankt voor de hulpquote:Op zaterdag 9 september 2006 08:41 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
@Nr100: je moet je foto eerst op een breedte van 580 pixels maken, dan zet je 'm op internet via één van de vele gratis hosting-sites (ik gebruik http://xs.to ) of je eigen webspace. dan zet je 'm in een topic door
[img ]hier de url van je plaatje[ /img] dit te typen zónder de spaties
Ik deed het juist in een zo donker mogelijke keuken en dan lekker flitsenquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:23 schreef prupke het volgende:
Gister geprobeerd om drup foto's te maken.
[afbeelding]
ben er achter gekomen dat je echt ontzettend veel licht nodig hebtDus ik ga het nog eens proberen met een bouwlamp erbij.
Dat is ook het beste, alhoewel een donkere omgeving niet echt een vereiste isquote:Op zaterdag 9 september 2006 10:38 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik deed het juist in een zo donker mogelijke keuken en dan lekker flitsen
ik had bij gebrek aan beter een metalen schaal gevuld met water en wat rode kleurstof.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:38 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik deed het juist in een zo donker mogelijke keuken en dan lekker flitsen
Bij de eerste foto dacht ik namelijk dat je olie gebruikt had.quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:40 schreef Puckzzz het volgende:
en met olie? hmm denk dat je dan een wat loggere beweging gaat krijgen, ik ga het eens proberen
quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:02 schreef WurM het volgende:
[..]
Wauw... Het is gewoon wachten op de verfrissende plons
quote:
Dank jullie welquote:
Mijn foto's met een D50 body + 17-55 nikon objectief ( Dat objectief overigens niet van mijquote:Op zaterdag 9 september 2006 11:16 schreef devv05 het volgende:
Met wat voor camera/lens zijn die foto's gemaakt? Volgens mij moet ik dit met mn S9500 op super-macro modus ook wel kunnen. Zal binnenkort eens proberen voor de grap.
1 of ander prikkertje voor kleutersquote:Op zaterdag 9 september 2006 23:00 schreef fresta het volgende:
ja erg leuk gedaan! het is geen gewone drup wel?
Het is inderdaad lastig om op het goede moment af te drukken. Dit zijn de beste (unieke) foto's uit tachtig (!) foto's. En ik wil ook een afstandsbediening, je krijgt op een gegeven moment toch een lam armpjequote:Op donderdag 14 september 2006 20:45 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ze kunnen nog zo mee doen aan de kleuren wedstrijd, ik zie al wel dat het erg lastig is goede druppelfoto's te nemen .. hmm toch maar die afstandsbediening rap halen
die zijn psychedelischquote:Op donderdag 14 september 2006 20:33 schreef Rampestamper het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo. Veel beter.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:49 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
die zijn psychedelischgaaf
Dank u, dank u, teveel eer! Maar ga gerust doorquote:Op vrijdag 15 september 2006 08:04 schreef Puckzzz het volgende:
Goed werk rampestamper!heel goed idee ook die CD eronder, geeft heerlijke regenboogkleuren.
Nou, Ik snap LD wel. Ik had mijn camera op een statief staan, op schouderhoogte (te lui om te bukken of om op mijn knieën te gaan zittenquote:Enneh LD..waarom AB? het kan ook zonder hoor
Zo deed ik het ook, maar ik wilde wel steeds een ander moment van afdrukken hebben om zoveel mogelijk fases van de inslag van de druppel weer te geven. Ik heb nu de foto's even in chronologische volgorde gezet om het duidelijker te maken.quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:19 schreef Puckzzz het volgende:
ahja op die manier snap ik het wel
ik heb dan ook weer een voordeel dat ik een mooie preview krijg want ik heb geen DSRL maar een compact
maar dan nog, ik zocht meer naar een ritme in de druppels, meetellen en dan afdrukken net wanneer de druppel valt, door de vertraging die in mijn camera zit nam ie de foto op het moment dat de volgende drup viel
0. De val van de druppelquote:Op vrijdag 15 september 2006 09:51 schreef Rampestamper het volgende:
1: Tijdstip van inslag
2: De krater na de inslag
3: Het water trekt zich terug omhoog
4: Het water staat op het punt door te slaan naar boven
5: Het water slaat door naar boven
6: Het water trekt zich weer terug naar beneden waardoor er een druppel ontstaat
Jammer dat die eerste 2 niet scherp zijn. Die laatste is zeker wel mooi.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
0. De val van de druppel
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Drop in Flames
[afbeelding]
Flaming tower
[afbeelding]
Burning mountain
[afbeelding]
Ghost water
[afbeelding]
Uit mijn hoofd, 1/500 sluitertijd met interne flitser en een aparte halogeen spot op het water gezet. ISO 200 en een neutraal diafragma van 7 ofzo. Dat laatste ligt ook aan de opstelling en je voorkeur (wil ik de achtergrond vaag hebben of niet?). Ook het soort lens is van belang. Ik gebruikte een professionele lens die toch andere prestaties geeft, en lichtsterker is!quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:30 schreef Haunter het volgende:
Wat voor instellingen gebruiken jullie voor de sluitertijd, diafragma en isowaarde enz? Daar ben ik wel benieuwd naar...
leukquote:Op zondag 24 september 2006 03:23 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb ook een druppelfoto. Wel een alternatieve
Is een foto van een druppel op mijn inductiekookplaat. Alles wordt erin weerspiegeld ook, de wandtegeltjes en de flessen olie en azijn die ernaast staan. Maar de druppel staat er ook op, al is het een zoekplaatje. Je kunt nog wel zien dat het een kookplaat is trouwens, aan de witte halve cirkels.
[afbeelding]
hoe groot zijn de originelen? heb je nog ruimte om flink te croppen? zo ja: doen!quote:Op maandag 25 september 2006 15:44 schreef BubbleBabe het volgende:
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met fotograferen. Maar toen ik dit topic zag kreeg ik wel inspiratie.
Vond dezen zelf wel erg mooi.. Is verder nog niks mee gedaan (eerst photoshop leren)
(ze zijn door het resizen trouwens niet echt mooier geworden.. maar ja...)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die laatstequote:Op maandag 25 september 2006 15:44 schreef BubbleBabe het volgende:
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met fotograferen. Maar toen ik dit topic zag kreeg ik wel inspiratie.
Vond dezen zelf wel erg mooi.. Is verder nog niks mee gedaan (eerst photoshop leren)
(ze zijn door het resizen trouwens niet echt mooier geworden.. maar ja...)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De originelen zijn zo rond de 3000x2000. (kan ze wel online zetten, zijn stuk mooier dan de in paint verkleinde versies) Ik ben echt nog helemaal niet thuis in het bewerken en het jargon en dergelijke. Ik weet dat ik fotograferen erg leuk vind, en dat ik er volgens sommigen wel zicht op heb. Maar heb deze camera nog maar een week en dus ben echt nog een beginner (lees: n00bquote:Op maandag 25 september 2006 15:46 schreef Puckzzz het volgende:
hoe groot zijn de originelen? heb je nog ruimte om flink te croppen? zo ja: doen!
Dank u vriendelijk...quote:
croppen betekend een uitsnede maken van de foto. er valt dus een rand weg rondom hetgeen wat je wil zien. Je schiet nikon (D50/D70s) aan je resolutie te zien?quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:04 schreef BubbleBabe het volgende:
[..]
De originelen zijn zo rond de 3000x2000. (kan ze wel online zetten, zijn stuk mooier dan de in paint verkleinde versies) Ik ben echt nog helemaal niet thuis in het bewerken en het jargon en dergelijke. Ik weet dat ik fotograferen erg leuk vind, en dat ik er volgens sommigen wel zicht op heb. Maar heb deze camera nog maar een week en dus ben echt nog een beginner (lees: n00b)
Oke, croppen ga ik dus proberen!quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:22 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
croppen betekend een uitsnede maken van de foto. er valt dus een rand weg rondom hetgeen wat je wil zien. Je schiet nikon (D50/D70s) aan je resolutie te zien?
Stoer! Hoe heb je het water in deze positie gekregen als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:25 schreef Digi23 het volgende:
Ohh ik heb er gisteren nog een gemaakt.. Hij is alleen wel breed.
Klik op de foto om hem orgineel te zien..
[afbeelding]
Dat bedoel ik dusquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:21 schreef Rampestamper het volgende:
Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik even met een foto heb zitten spelen.
[afbeelding]
Mooi! Zulke dingen vind ik niet erg, alle hulp is welkom!quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:21 schreef Rampestamper het volgende:
Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik even met een foto heb zitten spelen.
[afbeelding]
Ik zie dat je hem met Photoshop heb bewerkt. Als ik je een paar tips mag geven?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:54 schreef BubbleBabe het volgende:
[..]
Mooi! Zulke dingen vind ik niet erg, alle hulp is welkom!
Ikzelf heb vanmiddag ook even zitten spelen, ook met die foto. Of is dit te erg?
[afbeelding]
@digi23: Ik moet nog veel leren![]()
![]()
nooit dus. laat ons sukkeltjes zijn of haar best doen, strebersquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:03 schreef ioHpeiH het volgende:
Ik post pas druppels als ik dit kan bereiken![]()
quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:11 schreef wonderer het volgende:
Het zijn wel een boel druppels...
[afbeelding]
Ik zou erg graag eens willen weten hoe je dat voor elkaar heb gekregen....quote:
Dan is het toch logisch dat je donkere foto's krijgt?quote:Op zaterdag 30 september 2006 14:56 schreef Roeni3 het volgende:
Ik probeer het ook, maar zelfs met een shutter van 4000, F11 en mn ISO op 400 krijg ik nog donkere foto's. Iemand enig idee wat ik dan fout doen?
De eerste foto is prachtig. Onder wat voor lichtomstandigheden heb je die gemaakt? Wat voor lens?quote:
Maar met zo'n grote aperture en een redelijke ISO zou er toch genoeg licht binnen moeten komen? De door mij genomen foto is met F5 genomen, waardoor hij wel ok was. Toch dacht ik altijd dat een groter F-getal altijd meer lichtinval betekende.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:01 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dan is het toch logisch dat je donkere foto's krijgt?
Hoe kleiner het F-getal, hoe groter het diafragma, hoe meer licht er gevangen wordtquote:Op zaterdag 30 september 2006 18:07 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Maar met zo'n grote aperture en een redelijke ISO zou er toch genoeg licht binnen moeten komen? De door mij genomen foto is met F5 genomen, waardoor hij wel ok was. Toch dacht ik altijd dat een groter F-getal altijd meer lichtinval betekende.
Ben nog een noob.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:19 schreef WurM het volgende:
[..]
Hoe kleiner het F-getal, hoe groter het diafragma, hoe meer licht er gevangen wordt
Maakt niet uit, ik ook...quote:
dankje voor je commetaar, de fotos heb ik op een zeer heldere zomerdag genomen. met gewoon natuurlijk ligt, geen flitsers. de lens is een sigma 70-300mm macro Super lens (F4-5.6 II)quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:06 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
De eerste foto is prachtig. Onder wat voor lichtomstandigheden heb je die gemaakt? Wat voor lens?
Foto 2:quote:Camera model : Canon EOS Digital Rebel 300D
Shutter Speed : 1/4000 sec
Lens Aperture : F/5.6
Focal Length : 55 mm
Iso Speed : ISO-800
Flash Mode : No Flash
quote:Camera model : Canon EOS Digital Rebel 300D
Focal Length : 35 mm
Een flitser is sowieso te traag om te gebruiken bij sluitertijden van 1/4000s. Dankjewelquote:Op zaterdag 30 september 2006 20:46 schreef Kamermans het volgende:
[..]
dankje voor je commetaar, de fotos heb ik op een zeer heldere zomerdag genomen. met gewoon natuurlijk ligt, geen flitsers. de lens is een sigma 70-300mm macro Super lens (F4-5.6 II)
heb nu ff bij de fotos meer info neergezet van sluitertijden enzo, maar hier zijn ze nog een keer:
Foto 1:
[..]
Foto 2:
[..]
Ik weet niet of dit te offtopic gaat, maar waarom wil je zo graag een zo kort mogelijke sluitertijd hebben? Voor zover ik het begrepen heb, is de sluitertijd alleen bepalend voor als je een beweging 'bewegend' (een soort drag) wilt laten zien, of dat je hem echt wilt 'stilzetten'.quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:29 schreef WurM het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik ook...
Maar mn F-getal heb ik altijd zo klein mogelijk, zodat de sluitertijd zo kort mogelijk kan...Vandaar dat ik dit wel weet
Ik vind het ook handig om mijn sluitertijd zo kort mogelijk te houden. Zeker als ik zonder statief werk. Ik heb niet zo'n hele vaste hand dus wanneer ik met een langere sluitertijd werk heb ik gauw bewogen foto's.quote:Op zaterdag 30 september 2006 22:37 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit te offtopic gaat, maar waarom wil je zo graag een zo kort mogelijke sluitertijd hebben? Voor zover ik het begrepen heb, is de sluitertijd alleen bepalend voor als je een beweging 'bewegend' (een soort drag) wilt laten zien, of dat je hem echt wilt 'stilzetten'.
Vanwaar dus mijn vraag.
Omdat die druppels niet stilstaan maar onderhevig zijn aan de zwaartekracht. Neem je een tage sluitertijd 1/10 zal je nog maar weinig druppels zien. Je neemt dus een snelle sluitertijd zodat je toestand kan bevriezen en de druppels niet ziet vallen op de foto.quote:Op zaterdag 30 september 2006 22:37 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit te offtopic gaat, maar waarom wil je zo graag een zo kort mogelijke sluitertijd hebben? Voor zover ik het begrepen heb, is de sluitertijd alleen bepalend voor als je een beweging 'bewegend' (een soort drag) wilt laten zien, of dat je hem echt wilt 'stilzetten'.
Vanwaar dus mijn vraag.
Erg mooie foto's. Hier heb je een bewegende versie van jouw ballon:quote:
Ik houd me stiekem niet echt bezig met druppelfotografie, dus wat HGT oppert is op mij niet echt van toepassing. Het gaat mij vooral om bewegings-onscherpte zoveel mogelijk te minimaliseren. Wat Rampestamper zegt dusquote:Op zondag 1 oktober 2006 11:29 schreef Roeni3 het volgende:
Wb. de korte sluitertijd: ok. Ik blijf aankloten met mn S9500; oefening baart kunst.
Nee hoor, met high speed sync in mn flits kan ik tot 1/8000s flitsen, sneller wil camera niet.quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:54 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Een flitser is sowieso te traag om te gebruiken bij sluitertijden van 1/4000s. DankjewelZo zie je maar dat ook met relatief eenvoudige apparatuur (binnen de dslr-wereld) prachtige resultaten te behalen zijn.
kleurtjes krijg je door onder je schaal een gekleurd iets te leggen, een soort achtergrond maken dusquote:Op maandag 15 januari 2007 22:33 schreef Delnooz het volgende:
He kijk een druppelfoto topic. Ik heb een beetje het idee dat dit een van de typische dingen is die beginnende enthousiastelingen proberen? Anyway, onderstaande foto maakte ik. met d70s op statief en flitser. De kleuren zijn wel heavily bewerkt, terwijl ik niet zo van bewerkingen hou. Maar het komt nu wel wat beter over het origineel. Wat ik niet helemaal snap, hoe komen jullie aan de kleuren? Omnibounce kapjes op de flitsers?
[afbeelding]
En, al geprobeerd?quote:Op zaterdag 9 september 2006 10:40 schreef Puckzzz het volgende:
en met olie? hmm denk dat je dan een wat loggere beweging gaat krijgen, ik ga het eens proberen
Wat heb je bij foto nummer 2 gedaan? Wel tof.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:46 schreef Githa het volgende:
Snake, ik vind vooral die eerste mooi, perfecte timing!
Ik vind druppels leukfijn om op de oefenen, beter als op een losgeslagen peuter.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oh ja, nu zie ik het! Het lijkt wel een vissenkom.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:00 schreef Githa het volgende:
Water over een bolle kom laten stromen.
lijkt wel een Budha joh, wel erg vette fotoquote:Op donderdag 7 september 2006 20:08 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Ik ook, al is hij al even wat ouder.
[afbeelding]
mooie foto!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:13 schreef CocaColaLight het volgende:
Ook maar eens met mijn geduld en water aan het spelen geweest.
[afbeelding]
Hij is wel een klein beetje bewerkt
belichting maakt het wel een gruwelijk mooie fotoquote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:13 schreef CocaColaLight het volgende:
Ook maar eens met mijn geduld en water aan het spelen geweest.
[afbeelding]
Hij is wel een klein beetje bewerkt
quote:
ik zou 'm persoonlijk wat strakker afcroppen, wordt 'ie helemaal mooiquote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:56 schreef loehoes het volgende:
Kick!
Voor het eerst geprobeerd. Jeetje wat een geduld heb je nodig!haha.
[afbeelding]
Aan de boven & en rechterkant bedoel je?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik zou 'm persoonlijk wat strakker afcroppen, wordt 'ie helemaal mooi
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, rondom die heldere cirkel zeg maar
Die laatste is gaafquote:Op maandag 28 mei 2007 20:30 schreef Ymke het volgende:
Vandaag wat gedaan
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
3#
[afbeelding]
Ik heb ze met mijn macro lens gemaakt . handmatig scherpstellen en flitsen. maar nu is mn camera kapotquote:Op maandag 28 mei 2007 21:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
mooi zeg ymke, hoe heb je zo mooi scherpgesteld?
ik heb daar nog wel veel problemen mee, de meeste fotyo's zijn op het verkeerde punt scherpgesteld
hoe kan dat nou?quote:Op maandag 28 mei 2007 21:42 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik heb ze met mijn macro lens gemaakt . handmatig scherpstellen en flitsen. maar nu is mn camera kapot![]()
Dank jequote:
Ik weet het niet , maar ik baal als een stekker. mopperquote:
wát een baggerzooi zeg, zeker balenquote:Op maandag 28 mei 2007 21:44 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik weet het niet , maar ik baal als een stekker. mopper
ERG gaaf! Met wat voor camera is dat gedaan?quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:15 schreef Jordy-B het volgende:
[afbeelding]
wauw... schitterend hoe dat lens-effect van die druppel zo prachtig gespiegeld staat met de achtergrond.
Ik laat altijd eerst inderdaad de kraan met een dun straaltje lopen en stel daarop scherp met de autofocus, dan schakel ik de autofocus uit en laat de kraan druppelen. Als je dan ook nog een statief gebruikt is een extra stel handen helemaal niet nodigquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Als je vanuit de kraan fotografeert dan kan je ook eerst de kraan in een stevige straal laten lopen en daar op autofocussen, en dan je knopje half indrukken, de kraan laten druppelen en op het juiste moment afdrukken.
Oh, extra handen zijn aan te bevelen.
Je moet zorgen dat je genoeg omgevingslicht hebt. Je moet het zo min mogelijk van je flitser hebben ben ik achter. Ik krijg mijn sluiter tijden ook niet naar beneden met de flitser aan. Als je ik er een stevige lamp opzet kan ik het zonder flitser doen en met snellere sluiter tijden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:56 schreef Jackal_Omega het volgende:
Was wat aan het proberen met druppelfotos maar ik denk dat het door mijn lens niet echt gaat lukken.
Met druppelfoto's bedoel ik een druppel die in het water valt en daardoor omhoog komt.
Dat lukt me echt niet. Kom niet verder dan dit.
[afbeelding]
Heb een 50mm 1.8d lens dus wellicht ligt het aan me lens.
Kan iemand vertellen wat ik ongeveer voor sluitertijden moet hanteren. Kan met flits niet sneller dan 1/500. Zonder flits tot 1/8000 maar dan zijn ze echt donker.
Hoe sterk moet ik mn flits instellen
Wanneer wordt dat aangepast in ons DNA. Zou mij echt fantastisch uit komen 1 of 2 armen extra!quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:17 schreef Tha_Erik het volgende:
Als je vanuit de kraan fotografeert dan kan je ook eerst de kraan in een stevige straal laten lopen en daar op autofocussen, en dan je knopje half indrukken, de kraan laten druppelen en op het juiste moment afdrukken.
Oh, extra handen zijn aan te bevelen.
Ik weet niet of ik zo'n oude post mag aanhalen, maar hoe komt het dat je geen waterballon ziet??quote:Op zaterdag 30 september 2006 12:12 schreef Kamermans het volgende:
1
[afbeelding]
Camera model : Canon EOS Digital Rebel 300D
Focal Length : 55 mm
2
[afbeelding]
Camera model : Canon EOS Digital Rebel 300D
Focal Length : 35 mm
En iemand om hulp vragen, misschien ook een idee?quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:24 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Wanneer wordt dat aangepast in ons DNA. Zou mij echt fantastisch uit komen 1 of 2 armen extra!
héle snelle sluitertijd nemen, en precis op het juiste moment afdrukken.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:53 schreef Bond het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik zo'n oude post mag aanhalen, maar hoe komt het dat je geen waterballon ziet??
ik er ook een hele hoop tussen zitten waar je de balon nog wel ziet, en natuurlijk een hele berg van fotos die ik net te laat of net te vroeg genomen heb. je moet erg veel geduld hebben en veel water balonnetjes hebben. en er voor zorgen dat je camera niet nat wordt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 00:53 schreef Bond het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik zo'n oude post mag aanhalen, maar hoe komt het dat je geen waterballon ziet??
Idd.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:15 schreef Jordy-B het volgende:
[afbeelding]
wauw... schitterend hoe dat lens-effect van die druppel zo prachtig gespiegeld staat met de achtergrond.
Deze is ook harstikke mooi vind ik, alleen jammer van dat donkere stukje linksboven.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:23 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Je moet zorgen dat je genoeg omgevingslicht hebt. Je moet het zo min mogelijk van je flitser hebben ben ik achter. Ik krijg mijn sluiter tijden ook niet naar beneden met de flitser aan. Als je ik er een stevige lamp opzet kan ik het zonder flitser doen en met snellere sluiter tijden.
Dit zijn mijn creaties, zojuist even gemaakt.
[afbeelding]
Thnx!! Ik vind het ook jammer dat je de stop ziet. Maar wilde het niet croppen omdat je dan die mooie druppel niet ziet breken in het water. Moet er eens iets op verzinnen met een andere bak. Witte achtergrond is wel mooi opzich (veel licht).quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:58 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Idd.Te gek man. Echt mooi met die kleuren.
![]()
[..]
Deze is ook harstikke mooi vind ik, alleen jammer van dat donkere stukje linksboven.
Maar erg mooi![]()
lekker witquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:31 schreef PankPinther het volgende:
heb ooit deze eens gemaakt
met een SB600 flitser, wat papier, een pipetje en wat geduld
[afbeelding]
Wow is de background helemaal wit. Of heb je melk laten druppelen. Overigens waren de roze druppels uit mijn foto roze (droog van het plus huismerkquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:31 schreef PankPinther het volgende:
heb ooit deze eens gemaakt
met een SB600 flitser, wat papier, een pipetje en wat geduld
[afbeelding]
gewoon melk uiteraardquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:02 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Wow is de background helemaal wit. Of heb je melk laten druppelen. Overigens waren de roze druppels uit mijn foto roze (droog van het plus huismerk)
Haha ja bedankt, wist ook niet zeker of ik die tweede wel zou laten zien, toch maar gedaan! Maar ik heb gewoon water gebruikt als vloeistof, heel basic allemaal, heb een ovenplaat gebruikt als ondergrond en een beetje creatief zijn met een bureaulampje!quote:Op maandag 2 juli 2007 21:25 schreef NoXxa het volgende:
De 1e is vet! Bij de 2e valt de bovenste druppel uit het dof. Wat voor vloeistof heb je gebruikt?
OK grappig. Wat creatief! Gaaf hoor. Toch ook eens met cola proberen. Volgens mij kun je dat schuim heel mooi op de foto krijgen.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:59 schreef Statio het volgende:
[..]
Haha ja bedankt, wist ook niet zeker of ik die tweede wel zou laten zien, toch maar gedaan! Maar ik heb gewoon water gebruikt als vloeistof, heel basic allemaal, heb een ovenplaat gebruikt als ondergrond en een beetje creatief zijn met een bureaulampje!![]()
Gewoon heel veel blijven oefenen en veel geduld hebben , het lukte mij ook niet in 1 keerquote:
geen idee... van iemand doorgestuurd gekregenquote:Op woensdag 4 juli 2007 06:17 schreef Xilantof het volgende:
Kun je dan misschien vertellen waar ze vandaan komen?
Vind de maker misschien ook wel leuk om terug te zien.
Die eerste is erg mooi!quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:44 schreef vanDekaart het volgende:
Ik heb ook ff wat geprobeerd
[afbeelding]
nat geworden?quote:Op maandag 28 mei 2007 21:44 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik weet het niet , maar ik baal als een stekker. mopper
zo beter?quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:57 schreef Daantke het volgende:
Hij is fijn! Enkel dat oranje vlekje en die weerspiegelingen in het water, midden onderin, storen me een beetje.
Die laatste is leuk, lekker dynamisch!quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:28 schreef Lips het volgende:
Wat een leuk topic!!
1. Een oudje die perongeluk zo is geworden (ik had geen bedoeling druppels te fotograferen, was bezig met m'n sepia stand)
[ afbeelding ]
Nog 2 druppels op een andere manier dan de meeste foto's hier:
2. Water achter een boot, veel druppels dus!
[ afbeelding ]
3. Fontijn:
[ afbeelding ]
Mooi man! Goed gevondenquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:06 schreef Trafasi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet zelf gemaakt helaas, maar wel mooi
Ik vind het toch één van de betere van deze pagina hoorquote:Op zondag 15 juni 2008 17:20 schreef Ronalld het volgende:
Iets minder netjes dan de meeste hier, maar ook in de tuin gevonden vandaag! Lekker altijd, een fel zonnetje na een bui.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |