Uit mijn hoofd, 1/500 sluitertijd met interne flitser en een aparte halogeen spot op het water gezet. ISO 200 en een neutraal diafragma van 7 ofzo. Dat laatste ligt ook aan de opstelling en je voorkeur (wil ik de achtergrond vaag hebben of niet?). Ook het soort lens is van belang. Ik gebruikte een professionele lens die toch andere prestaties geeft, en lichtsterker is!quote:Op zaterdag 16 september 2006 17:30 schreef Haunter het volgende:
Wat voor instellingen gebruiken jullie voor de sluitertijd, diafragma en isowaarde enz? Daar ben ik wel benieuwd naar...
leukquote:Op zondag 24 september 2006 03:23 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb ook een druppelfoto. Wel een alternatieve
Is een foto van een druppel op mijn inductiekookplaat. Alles wordt erin weerspiegeld ook, de wandtegeltjes en de flessen olie en azijn die ernaast staan. Maar de druppel staat er ook op, al is het een zoekplaatje. Je kunt nog wel zien dat het een kookplaat is trouwens, aan de witte halve cirkels.
[afbeelding]
hoe groot zijn de originelen? heb je nog ruimte om flink te croppen? zo ja: doen!quote:Op maandag 25 september 2006 15:44 schreef BubbleBabe het volgende:
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met fotograferen. Maar toen ik dit topic zag kreeg ik wel inspiratie.
Vond dezen zelf wel erg mooi.. Is verder nog niks mee gedaan (eerst photoshop leren)
(ze zijn door het resizen trouwens niet echt mooier geworden.. maar ja...)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die laatstequote:Op maandag 25 september 2006 15:44 schreef BubbleBabe het volgende:
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met fotograferen. Maar toen ik dit topic zag kreeg ik wel inspiratie.
Vond dezen zelf wel erg mooi.. Is verder nog niks mee gedaan (eerst photoshop leren)
(ze zijn door het resizen trouwens niet echt mooier geworden.. maar ja...)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De originelen zijn zo rond de 3000x2000. (kan ze wel online zetten, zijn stuk mooier dan de in paint verkleinde versies) Ik ben echt nog helemaal niet thuis in het bewerken en het jargon en dergelijke. Ik weet dat ik fotograferen erg leuk vind, en dat ik er volgens sommigen wel zicht op heb. Maar heb deze camera nog maar een week en dus ben echt nog een beginner (lees: n00bquote:Op maandag 25 september 2006 15:46 schreef Puckzzz het volgende:
hoe groot zijn de originelen? heb je nog ruimte om flink te croppen? zo ja: doen!
Dank u vriendelijk...quote:
croppen betekend een uitsnede maken van de foto. er valt dus een rand weg rondom hetgeen wat je wil zien. Je schiet nikon (D50/D70s) aan je resolutie te zien?quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:04 schreef BubbleBabe het volgende:
[..]
De originelen zijn zo rond de 3000x2000. (kan ze wel online zetten, zijn stuk mooier dan de in paint verkleinde versies) Ik ben echt nog helemaal niet thuis in het bewerken en het jargon en dergelijke. Ik weet dat ik fotograferen erg leuk vind, en dat ik er volgens sommigen wel zicht op heb. Maar heb deze camera nog maar een week en dus ben echt nog een beginner (lees: n00b)
Oke, croppen ga ik dus proberen!quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:22 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
croppen betekend een uitsnede maken van de foto. er valt dus een rand weg rondom hetgeen wat je wil zien. Je schiet nikon (D50/D70s) aan je resolutie te zien?
Stoer! Hoe heb je het water in deze positie gekregen als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:25 schreef Digi23 het volgende:
Ohh ik heb er gisteren nog een gemaakt.. Hij is alleen wel breed.
Klik op de foto om hem orgineel te zien..
[afbeelding]
Dat bedoel ik dusquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:21 schreef Rampestamper het volgende:
Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik even met een foto heb zitten spelen.
[afbeelding]
Mooi! Zulke dingen vind ik niet erg, alle hulp is welkom!quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:21 schreef Rampestamper het volgende:
Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik even met een foto heb zitten spelen.
[afbeelding]
Ik zie dat je hem met Photoshop heb bewerkt. Als ik je een paar tips mag geven?quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:54 schreef BubbleBabe het volgende:
[..]
Mooi! Zulke dingen vind ik niet erg, alle hulp is welkom!
Ikzelf heb vanmiddag ook even zitten spelen, ook met die foto. Of is dit te erg?
[afbeelding]
@digi23: Ik moet nog veel leren![]()
![]()
nooit dus. laat ons sukkeltjes zijn of haar best doen, strebersquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:03 schreef ioHpeiH het volgende:
Ik post pas druppels als ik dit kan bereiken![]()
quote:Op zaterdag 30 september 2006 00:11 schreef wonderer het volgende:
Het zijn wel een boel druppels...
[afbeelding]
Ik zou erg graag eens willen weten hoe je dat voor elkaar heb gekregen....quote:
Dan is het toch logisch dat je donkere foto's krijgt?quote:Op zaterdag 30 september 2006 14:56 schreef Roeni3 het volgende:
Ik probeer het ook, maar zelfs met een shutter van 4000, F11 en mn ISO op 400 krijg ik nog donkere foto's. Iemand enig idee wat ik dan fout doen?
De eerste foto is prachtig. Onder wat voor lichtomstandigheden heb je die gemaakt? Wat voor lens?quote:
Maar met zo'n grote aperture en een redelijke ISO zou er toch genoeg licht binnen moeten komen? De door mij genomen foto is met F5 genomen, waardoor hij wel ok was. Toch dacht ik altijd dat een groter F-getal altijd meer lichtinval betekende.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:01 schreef Daantke het volgende:
[..]
Dan is het toch logisch dat je donkere foto's krijgt?
Hoe kleiner het F-getal, hoe groter het diafragma, hoe meer licht er gevangen wordtquote:Op zaterdag 30 september 2006 18:07 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Maar met zo'n grote aperture en een redelijke ISO zou er toch genoeg licht binnen moeten komen? De door mij genomen foto is met F5 genomen, waardoor hij wel ok was. Toch dacht ik altijd dat een groter F-getal altijd meer lichtinval betekende.
Ben nog een noob.quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:19 schreef WurM het volgende:
[..]
Hoe kleiner het F-getal, hoe groter het diafragma, hoe meer licht er gevangen wordt
Maakt niet uit, ik ook...quote:
dankje voor je commetaar, de fotos heb ik op een zeer heldere zomerdag genomen. met gewoon natuurlijk ligt, geen flitsers. de lens is een sigma 70-300mm macro Super lens (F4-5.6 II)quote:Op zaterdag 30 september 2006 18:06 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
De eerste foto is prachtig. Onder wat voor lichtomstandigheden heb je die gemaakt? Wat voor lens?
Foto 2:quote:Camera model : Canon EOS Digital Rebel 300D
Shutter Speed : 1/4000 sec
Lens Aperture : F/5.6
Focal Length : 55 mm
Iso Speed : ISO-800
Flash Mode : No Flash
quote:Camera model : Canon EOS Digital Rebel 300D
Shutter Speed : 1/4000 sec
Lens Aperture : F/5.6
Focal Length : 35 mm
Iso Speed : ISO-800
Flash Mode : No Flash
Een flitser is sowieso te traag om te gebruiken bij sluitertijden van 1/4000s. Dankjewelquote:Op zaterdag 30 september 2006 20:46 schreef Kamermans het volgende:
[..]
dankje voor je commetaar, de fotos heb ik op een zeer heldere zomerdag genomen. met gewoon natuurlijk ligt, geen flitsers. de lens is een sigma 70-300mm macro Super lens (F4-5.6 II)
heb nu ff bij de fotos meer info neergezet van sluitertijden enzo, maar hier zijn ze nog een keer:
Foto 1:
[..]
Foto 2:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |