volgens mij ben ik wel eens bij Reprezent geweest. Maar die hadden toen nog niet zo veel...quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:33 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Old man is een leuke winkel. Als je er toch bent kun je ook nog bij Reprezent kijken in de haarlemmerstraat. Leuk om te kijken. Hebben aparte dingen.
Mooi. Hoe meer hoe beter.
Al bindingen in gedachten? Heb je meerdere paar schoenen of is net als pantoffels? 1 keer kopen en ze zitten lekker kan je ze neit wegdoen.![]()
Koop ook hoop kleding bij de local shop en waarschijnlijk ook board met bindingen nog en als ie de Special Blend jas die ook nog. Wil eerst de kleur zien voordat eventueel bestel.
Tja... heeft een land als Nederland een locale boardshop nodig in elk dorp. Ik denk het niet, ook al zou ik het zelf niet erg vinden. Bovendien is op dit moment Duijvenstein nog niet groot genoeg om te gaan WalMarten. Als ze daar niet goed zouden zijn zou ik er ook niet meer komen, maar het zijn gewoon prima shops met een veel breder assortiment dan de shop in Tilburg. Goede service en een leuk praatje heb je bij Duijvenstein op dit moment ook.quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:12 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Daarom: SUPPORT YOUR LOCAL BOARDSHOP!!!!
en nu niet hele discussie over dat ie duurder is enzo. Ik wil best iets meer betalen voor goede service en en leuk praatje al ik daar binnen kom.
Als Duijvenstein in de buurt zit waarom niet. Gaat meer om dat je je gear niet bij intersport koopt e.d.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:22 schreef XL het volgende:
[..]
Tja... heeft een land als Nederland een locale boardshop nodig in elk dorp. Ik denk het niet, ook al zou ik het zelf niet erg vinden. Bovendien is op dit moment Duijvenstein nog niet groot genoeg om te gaan WalMarten. Als ze daar niet goed zouden zijn zou ik er ook niet meer komen, maar het zijn gewoon prima shops met een veel breder assortiment dan de shop in Tilburg. Goede service en een leuk praatje heb je bij Duijvenstein op dit moment ook.
vet man.. intersport.. boardjes van merken waar nog nooit iemand van gehoord heeft een step-in bindingen die eruit zien alsof ze bij de intertoys vandaan komenquote:Op zaterdag 16 september 2006 13:33 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Als Duijvenstein in de buurt zit waarom niet. Gaat meer om dat je je gear niet bij intersport koopt e.d.
Ik kan me shit goed vinden bij Rollin in Alkmaar en als echt wat wil hebben wat ie niet heeft dan heb je altijd nog de blauwe tomaat.
hangt er vanaf wat voor lens je wil, niet elke is tzelfdequote:Op zaterdag 16 september 2006 21:37 schreef ssstef het volgende:
Heb nog goggles nodig... welke zou je kunnen aanraden? Zo'n zwarte waar je niet door kan kijken zouden wel mooi zijn. Is Oakley beste merk hiervoor of niet?
Stop met mensen advies geven over zaken waar je niks van weet. Een oranje lens is niet voor als het bewolkt is maar juist voor helder weer.quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:02 schreef Rnej het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat voor lens je wil, niet elke is tzelfde
oranje = bewolkt weer
glimmend zilver = superhelder weer
zwart enzo.... (deze weet ik niet zeker) .. maar zit er geloof ik tussenin...
ask in de shop.. en kijk wat er goed onder je helm past (mits helm)
oakley is 1 van de a-merken, maar ik vind het met goggle niet zo nodig om 150 euro uit te geven om een goeie te hebben...
Ik vind eigenlijk dat een goede goggle pas bij 120/130 euro begint en dus vind ik 150 euro weinig geld voor een goggle.quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:02 schreef Rnej het volgende:
oakley is 1 van de a-merken, maar ik vind het met goggle niet zo nodig om 150 euro uit te geven om een goeie te hebben...
Persimmon is een dadelpruim, je zou hem oranje kunnen noemen. Maar de site waar je je informatie vandaan haalt gaat over mensen die op een brommer door de bagger rijden. Als je hele omgeving donker is kun je sowieso beter een andere lens nemen dan wanneer alles om je heen wit is. Een oranje lens geeft veel contrast, je ziet hobbels in de piste prachtig liggen. Je ogen zijn beschermd tegen UV-straling en je kunt er altijd mee rijden. Bij volle zon vind ik het echter zelf fijner om met een lens te rijden die minder licht doorlaat. Een persoonlijke voorkeur die velen met mij delen. Feitelijk geldt dat vrijwel alle lenzen (op goede goggles) UV-straling wegnemen en dus veilig zijn voor je ogen.quote:Op zondag 17 september 2006 11:33 schreef Rnej het volgende:
http://www.technical-gear(...)/targa_mx_goggle.htm
persimmon = oranje toch?
en een goeie goggle begint bij 150 euro?
bij de duif liggen er misschien 2 die meer kosten dan 130? ....![]()
quote:Op zondag 17 september 2006 08:27 schreef Kentaro het volgende:
Stop met mensen advies geven over zaken waar je niks van weet.
Die stukken tekst op internet kan iedereen wel vinden. In dit topic komen mensen vragen om ervaringen. Ik vind het daarom net als Beer en Kentaro niet leuk om een stukje tekst zonder eigen inbreng neer te kwakken, hoe weet je immers of de informatie klopt?quote:Op zondag 17 september 2006 17:01 schreef Rnej het volgende:
Lens Color
Lenses with a yellow or orange color are good for just about every condition. They will block out bright sun while also providing a little extra contrast in low light. I also really like rose lenses which provide even more contrast - great for overcast conditions. Dark tints are only good for really bright days, and clear lenses are for night riding.
edit: bron: http://snowboarding.about.com/cs/accessories/bb/BYBgoggles.htm
zo dan? ..
duivestijn heeft anon en oakley liggen.. en nog wat el cheapo zut van uvex en sinner enzo... maar dat zijn helder oranje lenzen ook zegmaar...
Precies, maar ik zie het raadplegen van verschillende bronnen wel als een goed begin.. Het is beter dan zomaar onzin neerzetten over zwarte (?) lenzen die het beste tussen bewolkt en zonnig in gebruikt kunnen worden.quote:Op zondag 17 september 2006 17:26 schreef XL het volgende:
[..]
Die stukken tekst op internet kan iedereen wel vinden. In dit topic komen mensen vragen om ervaringen. Ik vind het daarom net als Beer en Kentaro niet leuk om een stukje tekst zonder eigen inbreng neer te kwakken, hoe weet je immers of de informatie klopt?
ok.. de ervaring die ik heb wordt als onzin afgedaan.. en dan post iemand anders een stukkie tekst van een random site en dat wordt wel voor waar aangenomen. .doe ik tzelfde en dan moet ik ineens meerdere bronnen raadplegen.. jajezus...quote:Op zondag 17 september 2006 17:59 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Precies, maar ik zie het raadplegen van verschillende bronnen wel als een goed begin.. Het is beter dan zomaar onzin neerzetten over zwarte (?) lenzen die het beste tussen bewolkt en zonnig in gebruikt kunnen worden.
Een beetje discussie kan geen kwaad en mijn stukje komt van een snowboardsite, een goggle merk (het is me even ontschoten welke) gaf deze uitleg. Ik vond hem wel heel duidelijk en het komt overeen met mijn eigen ervaring.quote:Op zondag 17 september 2006 18:17 schreef XL het volgende:
Wat ik wel leuk vind aan het stukje van Kentaro is dat het uit een boek over het maken van videofilms gaat. Probleem van de situatie is echter dat Ssstef geen antwoord op zijn vraag krijgt, maar dat een verkeerde discussie ontstaat. Daar is verder niets persoonlijks aan hoor, Rene. Het topic hoeft niet elke dag 15 nieuwe posts hebben als er daarvan elke dag 10 onzinnig zijn. Als het goede antwoord er niet staat en je weet het zelf ook niet helemaal, dan kun je beter gewoon even je mond houden of iets duidelijk als een verwachting uitspreken. Niet als een advies in ieder geval.
De exacte tekst staat in dit boek: klikquote:Op zondag 17 september 2006 18:26 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Een beetje discussie kan geen kwaad en mijn stukje komt van een snowboardsite, een goggle merk (het is me even ontschoten welke) gaf deze uitleg. Ik vond hem wel heel duidelijk en het komt overeen met mijn eigen ervaring.
Ik heb zelf oranje Oakley lenzen en mijn ervaring is dat als het bewolkt word dat je nog naar weinig contrast (diepte) ziet. Met een gele lens is dat veel beter. Als het daarin tegen heel zonnig wordt dan is een oranje lens weer te licht en ga ik over naar een spiegellens.
op zich mee eens.. bij echt 100% bewolking en dikke sneeuw zie je met oranje minder dan met geel (maat van me heeft een net iets lichtere oranje lens, dus dan merk je dat verschil ook weer)quote:Op zondag 17 september 2006 18:26 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Een beetje discussie kan geen kwaad en mijn stukje komt van een snowboardsite, een goggle merk (het is me even ontschoten welke) gaf deze uitleg. Ik vond hem wel heel duidelijk en het komt overeen met mijn eigen ervaring.
Ik heb zelf oranje Oakley lenzen en mijn ervaring is dat als het bewolkt word dat je nog naar weinig contrast (diepte) ziet. Met een gele lens is dat veel beter. Als het daarin tegen heel zonnig wordt dan is een oranje lens weer te licht en ga ik over naar een spiegellens.
Ja is een goed boek he. Jammer dat videofilms niks met snowboarden te maken hebben.quote:Op zondag 17 september 2006 18:30 schreef Rnej het volgende:
enne XL , je laatste post had ik al meer aan...
ik zoek nog wel even terug waar ik het vandaan heb iig niet van een boek over videofilms, er staat trouwens ook 'riding' in de tekstquote:Op zondag 17 september 2006 18:30 schreef XL het volgende:
[..]
De exacte tekst staat in dit boek: klik
Ook te vinden als je jouw tekst opzoekt op scholar.google.com
Het is een veel gebruikte quote.
Hier staat het ook: Klikquote:Op zondag 17 september 2006 18:36 schreef Kentaro het volgende:
[..]
ik zoek nog wel even terug waar ik het vandaan heb iig niet van een boek over videofilms, er staat trouwens ook 'riding' in de tekst
Het is een andere discussie natuurlijk. Waar ik op doel is natuurlijk het aannemen van dingen die onjuist zijn, maar tevens 'de eerste hit op google' zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 18:55 schreef Kentaro het volgende:
Er is geen gevaar als je een stukje zoekt wat weergeeft wat je wil zeggen. Dat scheelt alleen maar typen. Het word een beetje onzinnig als je iets niet weet en dan zomaar iets wat op internet staat voor waar aanneemt. Daarnaast wordt dit stukje denk ik vaak gecopied omdat het gewoon in 1 pagina alles wat je over goggles moet weten weergeeft.
Daar is een ander topic voorquote:Op zondag 17 september 2006 19:01 schreef XL het volgende:
[..]
Het is een andere discussie natuurlijk. Waar ik op doel is natuurlijk het aannemen van dingen die onjuist zijn, maar tevens 'de eerste hit op google' zijn.
Daarnaast nodigt het niet uit om verder dan de zoekresultaten die op pagina 1 staan te kijken, waardoor de informatie die je krijgt geen dwarsdoorsnede is van de beschikbare informatie. Niet specifiek naar aanleiding van dit voorbeeld, maar gewoon als constatering van de gevolgen van Google. Je ziet dit soort dingen veel vaker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |