Op Wikipedia kun je ook de vorige versies van het artikel en de wijzigingen bekijken. Het page-rank algoritme van Google is echter publiek geheim. Terwijl juist Google een bedrijf is dat winst wil maken en Wikipedia helemaal niet. Commercieel kan sturing van je klanten met een niet controleerbaar algoritme juist erg interessant zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 19:13 schreef AgentSteel het volgende:
Gevaar van Google is inderdaad dat de eerste zoekresultaten sowieso als juiste informatie worden bestempeld. Ik heb zelf ook al eens zo'n ervaring gehad voor een thesis voor school, waarbij ik dus gewoon geloofde wat er op die eerste pagina's werd geschreven. Zat ik daar enorm verkeerd bij, en kreeg dus een zwaar tekort. Nu zoek ik niets meer op op Google, altijd een encyclopedie, desnoods naar de bibliotheek. Enkel onbelangrijke dingen zoek ik nog op op internet, maar voor serieuze zaken heeft het internet voor mij afgedaan, en zeker wikipedia, omdat ieder mens (ook met "kwade" bedoelingen daar ietwat onopgemerkt veranderingen kan doorvoeren.
Kan je inderdaad doen, maar dan bekijk ik liever ineens de encyclopedie, in plaats van tig wijzingen te onderzoeken.quote:Op zondag 17 september 2006 19:18 schreef XL het volgende:
[..]
Op Wikipedia kun je ook de vorige versies van het artikel en de wijzigingen bekijken. Het page-rank algoritme van Google is echter publiek geheim. Terwijl juist Google een bedrijf is dat winst wil maken en Wikipedia helemaal niet. Commercieel kan sturing van je klanten met een niet controleerbaar algoritme juist erg interessant zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |