abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41574328
quote:
Op donderdag 7 september 2006 08:25 schreef masterdave het volgende:

[..]
dat MS per ongeluk iets laat lekken dat ze al met een nieuwe console bezig zijn.
dan zou ik wel balen, waar ik eerder vanuit ga is dat toekomstige xbox games wel alle drie de cores van de xbox gaan gebruiken. momenteel gebruiken vrijwel alle spellen slechts 1 core.......
performance kan dus efficienter en beter!
  donderdag 7 september 2006 @ 08:41:53 #77
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_41574417
quote:
Op donderdag 7 september 2006 08:25 schreef masterdave het volgende:

[..]

he pssst, de xbox heeft mooiere spellen dan de PS2, dus waar heb je het over...en face it, de PS3 komt 1,5 jaar later als de 360, dus dan mag die ook wel krachtiger zijn. Ik bedoel, stel dat ie "iets" mooier is als de 360, dan vind ik het gewoon belachelijk dat ze daar 1,5 jaar langer nodig voor hadden.

Ik zei het al vanaf het begin toen Microsoft met de consolemarkt ging bemoeien, de Playstation gaat afgeslacht worden, en al is het niet deze generatie consoles, dan zeker wel de volgende, want zou me niks verbazen als Sony met de PS3 uitkomt in maart 2007, dat MS per ongeluk iets laat lekken dat ze al met een nieuwe console bezig zijn.
MS heeft al voor de lancering aangegeven zoiezo met een 3de console uit te komen of de 360 nou
zou vallen of staan. Dus dat ze al met een nieuwe console bezig zijn lijkt me duidelijk.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_41574471
quote:
Op donderdag 7 september 2006 08:41 schreef Woutervn het volgende:

[..]

MS heeft al voor de lancering aangegeven zoiezo met een 3de console uit te komen of de 360 nou
zou vallen of staan. Dus dat ze al met een nieuwe console bezig zijn lijkt me duidelijk.
Ik doelde dan ook meer op een globale datum wanneer die uit zou komen, hoe krachtig die wel niet wordt(hoe die de PS3 compleet gaat vermorzelen). MS heeft gewoon zoveel geld en kennis in huis, ik ben van mening dat zelfs Sony daar niet tegenop gewassen is.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
  donderdag 7 september 2006 @ 08:58:35 #79
71747 Woutervn
pi_41574626
quote:
Op donderdag 7 september 2006 08:46 schreef masterdave het volgende:

[..]

Ik doelde dan ook meer op een globale datum wanneer die uit zou komen, hoe krachtig die wel niet wordt(hoe die de PS3 compleet gaat vermorzelen). MS heeft gewoon zoveel geld en kennis in huis, ik ben van mening dat zelfs Sony daar niet tegenop gewassen is.
Oh, maar ik deel ook absoluut jou mening. Ik denk dat MS uiteindelijk als enige echte grote speler overblijft op de consolemarkt. Alles duidt erop dat ze daarop uit zijn. En als ze machines blijven produceren als de 360 heb ik daar geen problemen mee. Ik verwacht ook dat de PS3 maar marginaal beter gaat worden dan de 360. Want ze komen dan wel anderhalf jaar later uit, maar de specs van die machine zijn al een aardige tijd bekend en daar is volgens mij niets aan veranderd. Uiteraard is het voor Sony natuurlijk flik kut dat ze in zo'n cruciale periode met zoveel problemen te kampen krijgen.
pi_41575009
quote:
Op donderdag 7 september 2006 08:58 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Oh, maar ik deel ook absoluut jou mening. Ik denk dat MS uiteindelijk als enige echte grote speler overblijft op de consolemarkt. Alles duidt erop dat ze daarop uit zijn. En als ze machines blijven produceren als de 360 heb ik daar geen problemen mee. Ik verwacht ook dat de PS3 maar marginaal beter gaat worden dan de 360. Want ze komen dan wel anderhalf jaar later uit, maar de specs van die machine zijn al een aardige tijd bekend en daar is volgens mij niets aan veranderd. Uiteraard is het voor Sony natuurlijk flik kut dat ze in zo'n cruciale periode met zoveel problemen te kampen krijgen.
Het is een simpel geval van geld.

Sony heeft $6 miljard, MS $35 miljard. Tenzij je slim de markt benadert zoals Nintendo maak je op de lange duur geen schijn van kans.

Toch denk ik nog steeds dat Sony bovenop blijft drijven. Die laten zich niet zomaar vellen.
  donderdag 7 september 2006 @ 09:47:01 #81
71747 Woutervn
pi_41575515
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Sony heeft $6 miljard, MS $35 miljard. Tenzij je slim de markt benadert zoals Nintendo maak je op de lange duur geen schijn van kans.

Toch denk ik nog steeds dat Sony bovenop blijft drijven. Die laten zich niet zomaar vellen.
Dan moeten ze toch bij de volgende generatie consoles met iets vergelijkbaars of beters dan MS komen. Want hoe trouw een consument ook kan zijn; als iets veel beter is dan gaan ze toch daarvoor en niet meer voor hun vertrouwde merk.
pi_41575607
Nou, ik ben zeer tevreden met mijn 360je en ik vermoed dat de performanceverschillen tussen de 2 ook wel mee zal vallen. PS3 schijnt iets meer ruwe kracht te hebben, maar is volgens devs een kreng om te programmeren, terwijl X360 met zijn PC-like architectuur wat developer-friendlier is. Denk dat ze elkaar dus niet erg zullen ontlopen (zie het verschil tussen PS2 en de ietwat sterker XBox).
Quod licet Jheronimi, non licet Jovi
XboxLive Gamertag: Jheronimus
pi_41576066
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:51 schreef Jheronimus het volgende:
Nou, ik ben zeer tevreden met mijn 360je en ik vermoed dat de performanceverschillen tussen de 2 ook wel mee zal vallen. PS3 schijnt iets meer ruwe kracht te hebben, maar is volgens devs een kreng om te programmeren, terwijl X360 met zijn PC-like architectuur wat developer-friendlier is. Denk dat ze elkaar dus niet erg zullen ontlopen (zie het verschil tussen PS2 en de ietwat sterker XBox).
Ik moet wel zeggen dat ik de xbox mooier vind als de PS2, een spel als dead or alive zou je nooit op je PS2 getoverd krijgen.
GamerTag
pi_41576162
Heb al een 360, binnenkort een Wii erbij en ik is blij!

Ik boycot PS3!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_41576609
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:14 schreef Megalomaniac het volgende:
Heb al een 360, binnenkort een Wii erbij en ik is blij!

Ik boycot PS3!
valt nie veel te boycotten nog he, duurt nog een half jaar
GamerTag
  donderdag 7 september 2006 @ 10:36:03 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41576789
Als je voor de schietspellen gaat op de console kan je zonder kans op spijt de 360 kopen hoor, TS. Die zijn goed vertegenwoordigd. En op HDTV heb je al helemaal niets te klagen qua graphics .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_41576841
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:29 schreef masterdave het volgende:

[..]

valt nie veel te boycotten nog he, duurt nog een half jaar
Dan is boycotten niet eens nodig..

flopt toch wel.
  donderdag 7 september 2006 @ 10:40:23 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41576906
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:37 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Dan is boycotten niet eens nodig..

flopt toch wel.
Och, PS2 heeft nog steeds een trouwe fanbase en dat is ook heel wat waard.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_41577094
Die arrogante Sony mag weleens onderuitgaan.
pi_41578000
Effe kort door de bocht:

XBOX360: krachtige console, reeds beschikbaar, veel US PCgames (FPS dus), reeds flinke catalogus van games, HALO, relatief goedkoop

PS3: krachtige console (waarschijnlijk ietsje krachtiger dan XBOX360), veel Japanse 3rd party games, Bluray, relatief kleine catalogus, DUUR

Wii: relatief zwakke console, bijna beschikbaar, beste 1st party games, innovatief, goedkoop, grote catalogus tijdens launch

Ga je puur voor 'kwaliteit', hardwarematig dus, dan is de PS3 de beste keus, maar vergeet niet dat als je echt graphics wil en shooters de beste optie een PC is.

EDIT: tip, koop eerst een Wii met Zelda ed en op het moment dat je die uit hebt gespeeld dan is t al bijna maart 2007 en kan je een keuze maken tussen de krachtpatsers.
Vergeet ook niet dat de XBOX360 met een verbeterde versie komt die veel issues oplost en dat gebeurt ook zo rond die tijd met een (denk ik) pricecut.
Dan heb je je Wii al flink terugbetaalt zeg maar, sowieso een interessante bijconsole met al z'n retroklassiekers die je kan downen.

[ Bericht 13% gewijzigd door alex4allofyou op 07-09-2006 11:56:06 ]
pi_41578332
Over dat hardwarematig heb ik nog mn twijfels, daar is nog steeds niemand het helemaal over eens. Ze zijn in ieder geval erg aan elkaar gewaagd. Je vergeet overigens Xbox Live te noemen.
pi_41578812
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je moet niet kijken naar het kapitaal van het moederbedrijf maar naar het budget van de desbetreffende divisies, ik geloof dat die elkaar niet zoveel ontlopen. Nintendo als bedrijf is eigenlijk gewoon 1 zo'n divisie en die hebben ook een flink kapitaaltje hoor, vergis je niet.
pi_41579212
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:51 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Je moet niet kijken naar het kapitaal van het moederbedrijf maar naar het budget van de desbetreffende divisies, ik geloof dat die elkaar niet zoveel ontlopen. Nintendo als bedrijf is eigenlijk gewoon 1 zo'n divisie en die hebben ook een flink kapitaaltje hoor, vergis je niet.
In het geval van Sony is het moederbedrijf niet van belang. De divisies daar zijn dermate gefragmenteerd dat kapitaaldeling niet echt ter sprake komt op vergaderingen. Veel financieel analisten zijn er ook over eens dat dat precies de reden is waarom het bedrijf in het algemeen zo slecht presteert.

Echter, bij MS is het heel gewoon om geld tussen divisies over te sluizen, en het is ook gewoon om de divisies met elkaar te verbinden door middel van soft- en/of hardware. Op die wijze is het nog eenvoudiger het totale kapitaal met elkaar te delen.

Ik reken Nintendo niet mee omdat (hoewel de Wii next-gen veel gaat verkopen) hun nieuwe console niet meedingt naar de titel 'überconsole" en omdat het bedrijf juist de Wii heeft bedacht omdat ze weinig kans maakten met reguliere consoles.

Hun sterkste en zwakste punt is dat ze zich enkel met games bezighouden. De kwaliteit is hoog (moet ook wel, hun enige paard om op te wedden zijn games) maar de flexibiliteit is laag. Elke klap komt ook hard aan. MS kan verliezen maken zoveel ze willen, op het moment dat Vista in de winkels ligt is het binnen een week of wat allemaal weggepoetst. Zelfde zou moeten gelden voor Sony, maar die zijn wat conservatiever qua opzet.
  donderdag 7 september 2006 @ 12:06:43 #94
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_41579286
quote:
Op donderdag 7 september 2006 08:33 schreef bluebit het volgende:

[..]

dan zou ik wel balen, waar ik eerder vanuit ga is dat toekomstige xbox games wel alle drie de cores van de xbox gaan gebruiken. momenteel gebruiken vrijwel alle spellen slechts 1 core.......
performance kan dus efficienter en beter!
Bron?
Zover ik weet is dat namelijk onzin.
pi_41579306
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:06 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Bron?
Zover ik weet is dat namelijk onzin.
Inderdaad, Dead Rising zou alle drie de cores namelijk gebruiken.
  donderdag 7 september 2006 @ 12:11:13 #96
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_41579426
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Inderdaad, Dead Rising zou alle drie de cores namelijk gebruiken.
Zelfs geometry wars gebruikt alle drie de cores...
pi_41579879
Ik zit zelf erg te twijfelen tussen een Wii en een 360, 360 ziet er mooi uit.. toch valt me het soms nog een beetje tegen als ik erop speel, maar de Wii is van nintendo (;)) en de nieuwe features spreken me heel erg aan. Moeilijk moeilijk =] maar de ps3 zou ik zowizo niet voor gaan.. veel te duur man
Zo niet.. dan toch!
pi_41579957
Ik heb zelf een 360 gekocht. Ik denk dat de keuze echter wel kan verschillen in de zin van: welke console heb je nu?

Ik had zelf helemaal geen console (ja, nog een oude atari 2600) en wou toch eens naar de console gaan aangezien mijn pc de allernieuwste games niet meer op het hoogste kon spelen en een upgrade zou inhouden dat videokaart, moederbord en processor vervangen moeten worden.

Ik heb toen eerst gekeken naar de PS2 en XBOX. Allebei wel aardige spellen, met een lichte voorkeur voor de XBOX vanwege de graphics. Echter kwam er toen net een actie dat de 360 iets goedkoper was.
Ik hou het gamenieuws meestal redelijk bij dus wist wat ik kon verwachten. Uiteindelijk de 360 dus gekocht.

Zelf denk ik dat de PS3 en de 360 elkaar maar weinig ontlopen in prestaties alsmede in games. Enige verschil is natuurlijk dat de 360 zichzelf al bewezen heeft omdat er al spellen voor zijn die wij gamers kunnen spelen. Van de PS3 zie ik ook genoeg screenshots, maar vaak is dit uit trailers. Ik weet wel dat MGS een goede reeks is. Maar tot nu toe heb ik daar alleen maar een HD trailer van gezien, maar geen daadwerkelijke ingame beelden (hoewel het wel in het begin even kort leek alsof er iemand speelde, maar volgens mij was ook dat gewoon onderdeel van de trailer).

Hetzelfde had ik overigens met de 360. Ik vertrouw iets pas als het af is. Ook bij trailers voor 360 games kan ik zeggen: ziet er tof uit of ziet er karig uit, maar wacht maar gewoon af tot de game er echt is, en dan pas definitief oordelen.

Voor nu ben ik gewoon tevreden met mijn 360. De beelden zien er (op mijn gewone breedbeeld tv, 100 hz) prima uit, gamesaanbod begint nu flink te stijgen en alles wijst er op dat Microsoft groeiende is in support vanuit de gameswereld.

Maar nogmaals, ik geloof dat de PS3 ook prima zal zijn, echter zie ik persoonlijk zelf geen voordelen van de PS3 t.o.v. de 360 en voldoet de 360 aan mijn wensen.
pi_41579970
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:27 schreef NrSiX het volgende:
Ik zit zelf erg te twijfelen tussen een Wii en een 360, 360 ziet er mooi uit.. toch valt me het soms nog een beetje tegen als ik erop speel, maar de Wii is van nintendo (;)) en de nieuwe features spreken me heel erg aan. Moeilijk moeilijk =] maar de ps3 zou ik zowizo niet voor gaan.. veel te duur man
Wat valt er tegen dan bij de 360 en bekijk dit filmpje voor gameplay beelden van de Wii. Ze laten ook zien hoe je aan het spelen bent
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_41580047
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

In het geval van Sony is het moederbedrijf niet van belang. De divisies daar zijn dermate gefragmenteerd dat kapitaaldeling niet echt ter sprake komt op vergaderingen. Veel financieel analisten zijn er ook over eens dat dat precies de reden is waarom het bedrijf in het algemeen zo slecht presteert.

Echter, bij MS is het heel gewoon om geld tussen divisies over te sluizen, en het is ook gewoon om de divisies met elkaar te verbinden door middel van soft- en/of hardware. Op die wijze is het nog eenvoudiger het totale kapitaal met elkaar te delen.
Je kan niet zomaar geld 'oversluizen' naar andere divisies of andere capriolen uithalen. Het zijn beursgenoteerde bedrijven die hun handelingen moeten verantwoorden. Van samenwerking is wel sprake idd, de PS3 bevat elementen van de game-, film-, muziek- en electronicadivisies. Toch zal t kwa investeringen bij verre niet het hele kapitaal zijn want de overige divisies moeten wel door blijven draaien.
quote:
Ik reken Nintendo niet mee omdat (hoewel de Wii next-gen veel gaat verkopen) hun nieuwe console niet meedingt naar de titel 'überconsole" en omdat het bedrijf juist de Wii heeft bedacht omdat ze weinig kans maakten met reguliere consoles.
Nintendo heeft zich nog nooit wat aangetrokken van de concurrentie en dat doen ze nu ook niet. De titel uberconsole is niet geheel afhankelijk van de graphics, de titel uberconsole is IMO die console die de beste gameplay voorschotelt. Die overige functies van de 360 en PS3 hebben niets te maken met de titel 'console' IMO.

De Wii is geen noodoplossing omdat ze 'geen kans maken', Nintendo heeft een filosofie over hoe consoles gemaakt moeten worden en welke voorwaarden er moeten gelden om functionaliteiten erin te voegen. De Wii is een duidelijke voortzetting van de filosofie die ze altijd al gehad hebben en de DS is daar het bewijs van.
quote:
Hun sterkste en zwakste punt is dat ze zich enkel met games bezighouden.
Dat klopt niet, over Sega zou je dat nu wel kunnen zeggen maar niet over een company die consoles uitbrengt.
quote:
De kwaliteit is hoog (moet ook wel, hun enige paard om op te wedden zijn games) maar de flexibiliteit is laag. Elke klap komt ook hard aan. MS kan verliezen maken zoveel ze willen, op het moment dat Vista in de winkels ligt is het binnen een week of wat allemaal weggepoetst. Zelfde zou moeten gelden voor Sony, maar die zijn wat conservatiever qua opzet.
Games zijn voor elke company het enige paard om op te wedden, kijk naar de PS2.
Verder snap ik niet dat mensen denken dat MS verlies kan maken zoveel ze willen, er komt een punt dat de investeringen binnen een divisie rentabiliteit op moeten leveren anders kappen ze ermee (gedwongen), ze hebben wel een langere adem ja. Vista poetst dat echt niet allemaal weg, aandeelhouders kijken weldegelijk naar de aparte divisies en niet naar het hele plaatje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')