Lekker zo'n links college. Voor de goede orde: elk college dat niet bestaat uit NR, NVU en/of de Klu Klux Klan beschouw ik als een 'links' college!quote:Een Marokkaanse politicus ontvangt jarenlang ten onrechte een bijstandsuitkering in Utrecht. Hij is gemeenteraadslid in Marokko en wordt nu ook parlementslid in de Marokkaanse Tweede Kamer. De Utrechtse wethouder Spekman wil dat de regering ingrijpt.
Wethouder Spekman deed aangifte om de parlementariėr te laten vervolgen. De Marokkaanse politicus heeft zeker 130.000 euro bijstandsgeld ontvangen. Maar het Ministerie van Buitenlandse Zaken wees Spekman op de gevoelige diplomatieke betrekkingen met Marokko. Anderhalf jaar later is de Marokkaanse parlementariėr nog steeds niet voor de rechter gedaagd. Spekman doet nu een oproep aan de Tweede Kamer. Door druk uit te oefenen op de regering wil hij ervoor zorgen dat de man alsnog zijn straf krijgt.
Één Vandaag
Wie die marrokaanse politcus? Bij een marrokaanse lokale partij?quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:53 schreef Overlast het volgende:
Hehehe. Vraag me af bij welke partij hij zat.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:48 schreef Ippon het volgende:
Voor de goede orde: elk college dat niet bestaat uit NR, NVU en/of de Klu Klux Klan beschouw ik als een 'links' college!
Onbegrijpelijk.quote:Maar het Ministerie van Buitenlandse Zaken wees Spekman op de gevoelige diplomatieke betrekkingen met Marokko.
Ik geef de voorkeur aan mijn lezing.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als hij het niet zo menen zou het inderdaad grappig zijn, nu is het alleen meelijwekkend.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik geef de voorkeur aan mijn lezing.
Wil je hiermee zeggen dat je aanhanger bent van zulk een college ?quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:48 schreef Ippon het volgende:
[..]
Lekker zo'n links college. Voor de goede orde: elk college dat niet bestaat uit NR, NVU en/of de Klu Klux Klan beschouw ik als een 'links' college!
Bukken, kreng!quote:Maar het Ministerie van Buitenlandse Zaken wees Spekman op de gevoelige diplomatieke betrekkingen met Marokko.
Idd, mensen die voor veel minder gefraudeerd hebben worden veel harder gestraft. Dit is duidelijk met twee maten meten en ik dacht dat het Nederlandse rechtsysteem niet zo werktequote:
Ik gok op Groenlinks.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:53 schreef Overlast het volgende:
Hehehe. Vraag me af bij welke partij hij zat.
Zijn die ook al actief in de Marokkaanse politiek tegenwoordig?quote:
Oeps, ik lees verkeerd.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn die ook al actief in de Marokkaanse politiek tegenwoordig?
Never underestimate the power of a maroccan politician.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:43 schreef Tism het volgende:
Ik vraag me af hoe het kan dat die marokkaan hier een nederlandse status heeft gekregen om in aanmerking te komen voor zo'n uitkering, zeker als politieke vluchteling!?
Tjonge tjonge tjonge, nederland weer op z'n best!
Eens kijken wat de volgende blunder wordt!
iig aanpakken die gast!
Wat die betrekkingen met Marokko betreffende, wat hebben we te verliezen als we die gast aanpakken!? Nix, toch!?
Nederland is wat dat betreft een bananenrepubliek.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:43 schreef Tism het volgende:
Ik vraag me af hoe het kan dat die marokkaan hier een nederlandse status heeft gekregen om in aanmerking te komen voor zo'n uitkering, zeker als politieke vluchteling!?
Tjonge tjonge tjonge, nederland weer op z'n best!
Eens kijken wat de volgende blunder wordt!
iig aanpakken die gast!
Volgens mij eerder 5? 10? 15%?quote:Op woensdag 6 september 2006 04:51 schreef StefanP het volgende:
50? 60? 70%? van alle uitkeringen is onterecht
ik denk dat dat de percentages zijn van mensen die echt niet kunnen werken.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Volgens mij eerder 5? 10? 15%?
Daar kan je tegenwoordig net een huisje van bouwen. En in de stad een appartement kopen.quote:Op woensdag 6 september 2006 04:51 schreef StefanP het volgende:
Dat was een paar maanden geleden toch ook al in het nieuws?
Maar ja, niets verbaast me meer. 50? 60? 70%? van alle uitkeringen is onterecht dus de "beste" man is slechts een van velen.
130k euro, daar kan hij in Marokko wel lekker van leven denk ik zo.
DUS? LIJKT ME BEST WEL AARDIG OM ZO MAAR TE KRIJGEN DAN.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar kan je tegenwoordig net een huisje van bouwen. En in de stad een appartement kopen.
DUS!?! DUS NIKS?!!?? DUS IK REAGEERDE OP IETS ANDERS!quote:Op woensdag 6 september 2006 09:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
DUS? LIJKT ME BEST WEL AARDIG OM ZO MAAR TE KRIJGEN DAN.
EEN HUIS HEBBEN IS NIET LEKKER LEVEN IN MAROKKO?quote:Op woensdag 6 september 2006 09:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
DUS!?! DUS NIKS?!!?? DUS IK REAGEERDE OP IETS ANDERS!
ZEG IK DAT DAN!?quote:Op woensdag 6 september 2006 09:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
EEN HUIS HEBBEN IS NIET LEKKER LEVEN IN MAROKKO?
JE DOET NET OF DE LEVENSSTANDAARD VAN MAROKKO ZO HOOG LIGT DAT JE EIGENLIJK MET 130 K NIKS KAN DOEN, TOCH? SLECHTS EEN HUISJE OF APPARTEMENTJE. DENK DAT DIE MAN DAT AL WEL HEEFT ALS POLITICUS, WAAROM DAN NOG HIER UITKERING TREKKEN?quote:
DE MEESTE MENSEN DENKEN DAT JE MET 130 K DAAR ALS EEN KONING KAN LEVEN (EVEN AFGEZIEN VAN HET FEIT DAT HIJ GEFRAUDEERD HEEFT NATUURLIJK), MAAR DAT IS EEN LEUGEN VAN DE BOVENSTE PLANK! DUS IK HAD HET NIET OVER DE FRAUDE ZELF, MAAR OVER DE 130 K EN DE REACTIE VAN DIE HALVE AMERIKAAN.quote:Op woensdag 6 september 2006 09:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
JE DOET NET OF DE LEVENSSTANDAARD VAN MAROKKO ZO HOOG LIGT DAT JE EIGENLIJK MET 130 K NIKS KAN DOEN, TOCH? SLECHTS EEN HUISJE OF APPARTEMENTJE. DENK DAT DIE MAN DAT AL WEL HEEFT ALS POLITICUS, WAAROM DAN NOG HIER UITKERING TREKKEN?
Niet te verwarren met mensen die echt niet willen werken uiteraard. Wat dat betreft schat ik ook dergelijke percentages als genoemd in jouw post.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat dat de percentages zijn van mensen die echt niet kunnen werken.
ik denk dat dat eerder voor de bijstand geldt, niet voor WW.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat dat de percentages zijn van mensen die echt niet kunnen werken.
En? Kost het meer tijd?quote:Op woensdag 6 september 2006 09:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
DUS? LIJKT ME BEST WEL AARDIG OM ZO MAAR TE KRIJGEN DAN.
Ik vraag me dan af hoe dat gaat.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:17 schreef Ippon het volgende:
[..]
Nederland is wat dat betreft een bananenrepubliek.
ZIE EN BEHOLD: ff een gebbetje...quote:
Dit snap ik niet. Dat 'ie in Marokko niet vervolgd wordt lijkt me logisch, maar waarom in Nederland niet?quote:Op woensdag 6 september 2006 09:39 schreef LXIV het volgende:
Volgens het Marokkaanse recht is het wél toegestaan om in Marokko te wonen en politicus te zijn, en tegelijkertijd ergens in Europa een bijstandsuitkering te trekken.
Het is daarom dus bijzonder lastig om er iets aan te doen. Wél wordt via een maas in de Marokkaanse wet overwogen om de uitkering langzaam af te bouwen.
Het is een grapje (Somalische recht?)quote:Op woensdag 6 september 2006 09:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Dat 'ie in Marokko niet vervolgd wordt lijkt me logisch, maar waarom in Nederland niet?
Hoe kan dit nu? Spekman is al een half jaar weg als wethouder en Eén Vandaag bestaat pas een weekquote:Een Marokkaanse politicus ontvangt jarenlang ten onrechte een bijstandsuitkering in Utrecht. Hij is gemeenteraadslid in Marokko en wordt nu ook parlementslid in de Marokkaanse Tweede Kamer. De Utrechtse wethouder Spekman wil dat de regering ingrijpt.
Wethouder Spekman deed aangifte om de parlementariėr te laten vervolgen. De Marokkaanse politicus heeft zeker 130.000 euro bijstandsgeld ontvangen. Maar het Ministerie van Buitenlandse Zaken wees Spekman op de gevoelige diplomatieke betrekkingen met Marokko. Anderhalf jaar later is de Marokkaanse parlementariėr nog steeds niet voor de rechter gedaagd. Spekman doet nu een oproep aan de Tweede Kamer. Door druk uit te oefenen op de regering wil hij ervoor zorgen dat de man alsnog zijn straf krijgt.
Één Vandaag
Oh ok, dus we kijken naar het op die persoon van toepassing zijnde recht. Klinkt best goed.quote:Op woensdag 6 september 2006 09:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een grapje (Somalische recht?)![]()
Dus een PvdA'er wil ingrijpen, maar de rechtse regering van CDA en VVD wil dat niet uit angst voor de diplomatieke betrekkingen? Wat verwijt je dan precies het linkse college in Utrecht?quote:Op woensdag 6 september 2006 10:06 schreef Ippon het volgende:
Video-verslag (met o.a. oud-wethouder Spekman van SZ in Utrecht):
http://www.eenvandaag.com/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=31021#
De zaak is dus nu opnieuw in het nieuws omdat ex-wethouder Hans Spekman op persoonlijke titel de Tweede Kamer en de regering ter verantwoording roept. Dat had wel wat duidelijker mogen blijken in de OP.quote:Utrecht doet aangifte van uitkeringsfraude
Gepubliceerd op donderdag 27 januari 2005
De gemeente Utrecht heeft bij het Openbaar Ministerie aangifte gedaan van aanzienlijke fraude met een bijstandsuitkering. Volgens de gemeente gaat het om een echtpaar waarvan de man in Marokko parlementslid is.
Het echtpaar heeft van 1992 tot 2002 ten onrechte een uitkering in Utrecht ontvangen. De gemeente denkt voor ruim 130.000 euro te zijn benadeeld. Dat heeft de afdeling Sociale Zaken en werkgelegenheid donderdag bekendgemaakt.
Speerpunt
Onderzoek naar fraude is sinds 1997 een speerpunt geworden op de agenda van de gemeente Utrecht. "In 1997 heeft het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid een internationaal bureau voor fraudeonderzoek ingesteld. Tot die tijd was het ook vrij moeilijk onderzoek doen naar fraudezaken. Nu worden meer zaken gekoppeld en is het dus sneller te achterhalen of er fraude wordt gepleegd", aldus wethouder Spekman tegen Planet Internet.
In 2001 waren er in Utrecht 450 gevallen van fraude. Het totaal bedrag dat ten onrechte was uitgekeerd was 1,4 miljoen euro. In 2004 waren er nog 392 gevallen van fraude, maar het bedrag dat ermee gemoeid was lag een stuk hoger namelijk 2,1 miljoen euro. Ook werden er in 2004 in 75 zaken uitkeringen stopgezet. De uitkeringen hadden een waarde van in totaal één miljoen euro.
Onderzoek
Omdat fraude moeilijker te onderzoeken was is dat waarschijnlijk ook een reden waarom dit gezin tien jaar lang ongestoord hun gang hebben kunnen gaan. Er werd pas in 2002 actie ondernomen. "We kregen een anonieme tip", aldus Spekman, "van daaruit zijn we op onderzoek uitgegaan met dat bureau van het ministerie van Sociale Zaken. Verklaringen die hij had ingevuld bleken niet naar waarheid te zijn ingevuld."
Uit onderzoek van onder andere de sociale recherche bleek dat het echtpaar in Marokko eigenaar is van een aantal woningen met een waarde van ruim 400.000 euro. Ook zijn zij in dat land mede-eigenaar van een pluimveebedrijf. De eigendommen zijn niet aan de gemeente gemeld.
Daarnaast bekleedt de man sinds 1997 betaalde politieke functies in het land van herkomst, eerst als gemeenteraadslid en later als parlementslid. De gemeente Utrecht vordert het uitbetaalde geld terug.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=545251/sc=571045
GOED OM GEZIEN TE HEBBEN. SPEKMAN, MIJN ZEGEN HEB JE!quote:Op woensdag 6 september 2006 10:06 schreef Ippon het volgende:
Video-verslag (met o.a. oud-wethouder Spekman van SZ in Utrecht):
http://www.eenvandaag.com/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=31021#
Dank voor de toelichting.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:18 schreef Kozzmic het volgende:
Dit is trouwens het oorspronkelijke artikel....
[..]
De zaak is dus nu opnieuw in het nieuws omdat ex-wethouder Hans Spekman op persoonlijke titel de Tweede Kamer en de regering ter verantwoording roept. Dat had wel wat duidelijker mogen blijken in de OP.
Waarschijnlijk economische belangen die groter zijn dan het gefraudeerde bedrag, daar zet je de rechtsstaat toch gewoon even voor aan de kant?quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:43 schreef Tism het volgende:
Wat die betrekkingen met Marokko betreffende, wat hebben we te verliezen als we die gast aanpakken!? Nix, toch!?
Eerlijk gezegd slaat het nergens meer op wat ik heb gezegd.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:12 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dus een PvdA'er wil ingrijpen, maar de rechtse regering van CDA en VVD wil dat niet uit angst voor de diplomatieke betrekkingen? Wat verwijt je dan precies het linkse college in Utrecht?
Je wilt de hasjimport uit marrokko ook niet missen in nederlandquote:Op woensdag 6 september 2006 14:11 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk economische belangen die groter zijn dan het gefraudeerde bedrag, daar zet je de rechtsstaat toch gewoon even voor aan de kant?
Stel je voor dat Nederlandse bedrijven orders uit Marokko mislopen!
Economie über alles!![]()
Eindelijk zeg je eens een keer iets zinnigs...quote:Op woensdag 6 september 2006 15:02 schreef Ippon het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd slaat het nergens meer op wat ik heb gezegd.
Vandaar dat Donner de teelt van nederwiet zo fanatiek bestrijdt, hij zit gewoon tot over z'n oren in die handel.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je wilt de hasjimport uit marrokko ook niet missen in nederland![]()
Waar denkt men wel niet dat het katama gebergte ligt?
He! Wel volhouden he!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:02 schreef Ippon het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd slaat het nergens meer op wat ik heb gezegd.
VVD, CDA, linkse rrrrakkers zijn het!quote:Voor de goede orde: elk college dat niet bestaat uit NR, NVU en/of de Klu Klux Klan beschouw ik als een 'links' college!
De Hollandse Garnaal, wie pelt ze hierna allemaal?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:11 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Stel je voor dat Nederlandse bedrijven orders uit Marokko mislopen!
chinezen? Russische vrouwen?quote:Op woensdag 6 september 2006 16:14 schreef SlimShady het volgende:
[..]
De Hollandse Garnaal, wie pelt ze hierna allemaal?
quote:Op woensdag 6 september 2006 10:12 schreef Kozzmic het volgende:
Dus een PvdA'er wil ingrijpen, maar de rechtse regering van CDA en VVD wil dat niet uit angst voor de diplomatieke betrekkingen? Wat verwijt je dan precies het linkse college in Utrecht?
DAARNAAST HEB JE OOK VAN DIE ZIELIGE NEPPERTS DIE NIET KUNNEN LEZEN EN DOORGAAN OP IETS WAAR AL DOOR DE USER VAN AANGEGEVEN IS DAT HET NEREGENS OP SLOEG.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:28 schreef dVTB het volgende:
[..]
- Inderdaad. Mensen als Ippon zetten uiteindelijk alleen zichzelf te kijk hier. Je hebt hier op Fok echt zo'n groepje van compleet inhoudsloze links-bashers. Mensen die echt niet op een zinnige manier kunnen discussiėren, maar alleen maar topics openen, schelden en weer vertrekken.
"Elk college zonder NVU en Ku Kux Klan beschouw ik als een links college". - Wat is dit in vredesnaam voor bullshit zeg?
Bij voorkeur beide handen, zodat -ie niet nog meer onzin kan typenquote:Op woensdag 6 september 2006 16:34 schreef zoalshetis het volgende:
DAARNAAST HEB JE OOK VAN DIE ZIELIGE NEPPERTS DIE NIET KUNNEN LEZEN EN DOORGAAN OP IETS WAAR AL DOOR DE USER VAN AANGEGEVEN IS DAT HET NEREGENS OP SLOEG.
WAT WIL JE NOG MEER? ZIJN LINKERHAND? OOGBOL?
quote:Op woensdag 6 september 2006 16:41 schreef dVTB het volgende:
[..]
Bij voorkeur beide handen, zodat -ie niet nog meer onzin kan typenIk wist trouwens niet dat ik dan meteen een zielige nepper ben, omdat ik toevallig dat betreffende bericht van Ippon over het hoofd heb gezien. Dat doet trouwens nog steeds niks af aan de inhoud van mijn vorige bericht.
WAT WIL JE HOREN? DAT IK JOUW POGINGEN OM ALLES WAT KRITISCH IS OP LINKS MONDDOOD (IN DIT GEVAL VINGERDOOD) TE MAKEN WEL OK VIND?quote:
Zeer grote Nederlandse bedrijven die in het noorden van Marokko zittenquote:
Bovenstaande wijst hooguit uit dat je je nog nooit echt in posts van mij hebt verdiept, want ook al ben ik misschien net *iets* meer links dan rechts, ik verafschuw inhoudsloos, dogmatisch links geneuzel net zo erg als inhoudsloos dogmatisch rechts geneuzel.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:45 schreef zoalshetis het volgende:
WAT WIL JE HOREN? DAT IK JOUW POGINGEN OM ALLES WAT KRITISCH IS OP LINKS MONDDOOD (IN DIT GEVAL VINGERDOOD) TE MAKEN WEL OK VIND?
ACH WAT MAAKT HET OOK UIT, WE LEREN ELKE DAG WEL IETS NIEUWS.
OK ZAND ER OVER. JE BENT GEEN ZIELIGE NEPPERT, IK ZAT JE MAAR WAT OP STANG TE JAGEN.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:50 schreef dVTB het volgende:
[..]
Bovenstaande wijst hooguit uit dat je je nog nooit echt in posts van mij hebt verdiept, want ook al ben ik misschien net *iets* meer links dan rechts, ik verafschuw inhoudsloos, dogmatisch links geneuzel net zo erg als inhoudsloos dogmatisch rechts geneuzel.
Politieke discussies? Prima. Mensen die vooringenomen links of rechts zijn? Ook prima. Maar mensen die alleen maar topic na topic openen om een beetje te kunnen bashen, zonder eigenljk echt over het onderwerp te willen discussiėren? Nee, bedankt.
DIE WE ZO NAAR CHINA OF RUSLAND KUNNEN VERHUIZEN?quote:Op woensdag 6 september 2006 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeer grote Nederlandse bedrijven die in het noorden van Marokko zitten![]()
Als je je garnalen nog een beetje vers wilt hebbenquote:Op woensdag 6 september 2006 16:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
DIE WE ZO NAAR CHINA OF RUSLAND KUNNEN VERHUIZEN?
Nepperd is met een D. En het is iemand stangen, of iemand op de kast jagen.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:54 schreef zoalshetis het volgende:
OK ZAND ER OVER. JE BENT GEEN ZIELIGE NEPPERT, IK ZAT JE MAAR WAT OP STANG TE JAGEN.
1-1quote:Op woensdag 6 september 2006 16:57 schreef dVTB het volgende:
[..]
Nepperd is met een D. En het is iemand stangen, of iemand op de kast jagen.![]()
disclaimer: deze opmerking was puur bedoeld om je terug te stangen, bij wijze van straf. De volgende keer is het je oogkas, daarna je linkerhand, etc....
Als je bedorven garnalen en fruit lekker vind.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
DIE WE ZO NAAR CHINA OF RUSLAND KUNNEN VERHUIZEN?
Hoeveel van de rechtse users zouden eigenlijk nog gepelde garnalen eten als ze zouden weten dat deze door moslims gepeld wordenquote:Op woensdag 6 september 2006 16:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je je garnalen nog een beetje vers wilt hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |