abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41521004
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad wil een eind maken aan de invloed van liberalen op de Iraanse universiteiten en scholen. Dat heeft hij dinsdag tijdens een bijeenkomst van studenten gezegd.

''Ons onderwijssysteem is 150 jaar lang beïnvloed door seculiere gedachten, op een manier die het geloof in onszelf en onze identiteit negeerde'', zei Ahmadinejad. ''Een student moet zich openlijk verzetten tegen liberale gedachten en tegen de liberale economie. Een student moet vragen waarom een vrijzinnige leraar lage cijfers geeft aan een student die zijn ideeën niet deelt.''

De hardliner Ahmadinejad heeft gezworen dat hij Iran zal terugbrengen naar de ideologie die het land vlak na de islamitische revolutie in 1979 beheersten.

Ahmadinejad wil onderwijs zuiveren

Kijk weet je wat ik nou niet snap? Het antwoordt op de vraag waarom. Hij deponeert zo wat hij wil veranderen en het enige dat ik uit de tekst kan opmaken is het geloof in onszelf en de identiteit negeren. Ik zou daar wat meer toelichting over willen.

Het is te stellend, wat hij wil. Weet iemand misschien waarom hij dit wil. Niet alleen referend naar de Islam, maar ook zijn persoonlijke motieven?
pi_41521106
Alleen zo blijven hij en z'n vriendjes aan de macht.

En blijven types zoals onderstaand persoon buiten spel:
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:47:14 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41521444
en zo bouwt meneer ahmadinejad rustig verder aan een grotere kloof in zijn land en daarbuiten. waar is folkert als je hem nodig hebt?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41521545
ze moeten het onderwijs maar helemaal verbieden, dat deden de Taliban in Afghanistan ook.
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:52:56 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41521604
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:50 schreef Pony-Lover het volgende:
ze moeten het onderwijs maar helemaal verbieden, dat deden de Taliban in Afghanistan ook.
alleen voor vrouwen toch?
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:58:23 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41521766
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:58 schreef Drugshond het volgende:
Hoe dommer de massa, des te makkelijker kun je hem manipuleren.
Kijk maar naar de Duitsers!
pi_41522279
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

alleen voor vrouwen toch?
mannen mochten ook alleen nog bepaalde takken van "onderwijs" volgen, vrouwen idd helemaal niet meer.
pi_41522320
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:59 schreef Roellio het volgende:

[..]

Kijk maar naar de Duitsers!
Heinrich Himler noemde de islam ook al de religieuze variant van het fascisme.
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:20:04 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41522360
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:17 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

mannen mochten ook alleen nog bepaalde takken van "onderwijs" volgen, vrouwen idd helemaal niet meer.
chemie en landbouw mocht zeker nog wel?
pi_41522641
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:18 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Heinrich Himler noemde de islam ook al de religieuze variant van het fascisme.
Himmler moet je op z'n woord geloven, natuurlijk.
pi_41523006
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:28 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

In dit geval wel.
pi_41523219
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:28 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

In meen dat hij op dit gebied wel enige kennis bezat ja
pi_41523249
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

chemie en landbouw mocht zeker nog wel?
voor de heilige stijd ja, al viel landbouw (papaver--->opium)m daar voor de taliban zeker niet onder.
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:52:41 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41523359
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:48 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

voor de heilige stijd ja, al viel landbouw (papaver--->opium)m daar voor de taliban zeker niet onder.
ze hebben er backdoor aardig wat mee verdient, begreep ik uit een docu ooit. maar kan het mishebben.
pi_41523366
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 17:31 schreef Integrity het volgende:
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad wil een eind maken aan de invloed van liberalen op de Iraanse universiteiten en scholen. Dat heeft hij dinsdag tijdens een bijeenkomst van studenten gezegd.

''Ons onderwijssysteem is 150 jaar lang beïnvloed door seculiere gedachten, op een manier die het geloof in onszelf en onze identiteit negeerde'', zei Ahmadinejad. ''Een student moet zich openlijk verzetten tegen liberale gedachten en tegen de liberale economie. Een student moet vragen waarom een vrijzinnige leraar lage cijfers geeft aan een student die zijn ideeën niet deelt.''

De hardliner Ahmadinejad heeft gezworen dat hij Iran zal terugbrengen naar de ideologie die het land vlak na de islamitische revolutie in 1979 beheersten.

Ahmadinejad wil onderwijs zuiveren

Kijk weet je wat ik nou niet snap? Het antwoordt op de vraag waarom. Hij deponeert zo wat hij wil veranderen en het enige dat ik uit de tekst kan opmaken is het geloof in onszelf en de identiteit negeren. Ik zou daar wat meer toelichting over willen.

Het is te stellend, wat hij wil. Weet iemand misschien waarom hij dit wil. Niet alleen referend naar de Islam, maar ook zijn persoonlijke motieven?

Wat een held!
Eindelijk weer eens een zuivere Islamiet die goede dingen doet, in plaats van mensen opblazen.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:55:38 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41523441
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:52 schreef laforest het volgende:

[..]

Wat een held!
Eindelijk weer eens een zuivere Islamiet die goede dingen doet, in plaats van mensen opblazen.
pi_41523669
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze hebben er backdoor aardig wat mee verdient, begreep ik uit een docu ooit. maar kan het mishebben.
Ze hielden idd de productie laag waardoor de prijzen stegen en ze hun eigen vooraden duur komden verkopen.
pi_41523804
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:05 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ze hielden idd de productie laag waardoor de prijzen stegen en ze hun eigen vooraden duur komden verkopen.
De Taliban waren vrij praktisch ingesteld wb de papaverteelt. Ze gedoogden het enkele jaren (en profiteerden ervan) en hebben vantevoren een deadline gesteld wanneer het afgelopen moest zijn, het strookte immers niet met het islamitische gebod op bedwelmende middelen.
Als ze half zo gematigd waren geweest met vrouwenrechten had je mij een stuk minder gehoord.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:19:30 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41524057
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

De Taliban waren vrij praktisch ingesteld wb de papaverteelt. Ze gedoogden het enkele jaren (en profiteerden ervan) en hebben vantevoren een deadline gesteld wanneer het afgelopen moest zijn, het strookte immers niet met het islamitische gebod op bedwelmende middelen.
Als ze half zo gematigd waren geweest met vrouwenrechten had je mij een stuk minder gehoord.
ben je net als ik 'bang' dat er straks een soort tweede, maar dan mega, taliban in iran gaat ontstaan? de voorbodes zeggen mij genoeg om het patroon te herkennen.
pi_41524328
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:47 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

In meen dat hij op dit gebied wel enige kennis bezat ja
Himmler was toch een domme kippenboer die dacht dat de Heilige Graal en Atlantis echt bestonden? En dat er voor de prehistorie een Germaanse superbeschaving is geweest op aarde?
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:37:10 #22
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_41524585
Wat was er dan verschillend in Iran voor en na de islamitische revolutie. Ahmadinejad wil dus dat het zo wordt als voor de islamitische revolutie?
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:38:33 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41524638
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:28 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Himmler was toch een domme kippenboer die dacht dat de Heilige Graal en Atlantis echt bestonden? En dat er voor de prehistorie een Germaanse superbeschaving is geweest op aarde?
doelde hij op die lange blanke mensen in china? van een paar duizend jaar geleden?
of het ontstaan van de mensheid sofar in afrika?

atlantis is wat mij betreft gewoon een fijne staat die door een tsunamie overnight is weggevaagd.
pi_41524702
Zo lang hij het druk heeft met zijn eigen land verkankeren, hebben we hier in ieder geval weinig last van hem.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_41525062
Laat em maar eerst beginnen met z'n eigen hersenkamer
Eend : het meest onderschatte stukje vlees.
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:53:57 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41525085
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:40 schreef heiden6 het volgende:
Zo lang hij het druk heeft met zijn eigen land verkankeren, hebben we hier in ieder geval weinig last van hem.
behalve dan zijn standvastigheid om het land kennis te laten nemen van nucelaire ontwikkelingen en natuurlijk louter voor energieopwekkende doeleinden. daarnaast natuurlijk zijn jodenhatende preken en de jarenlange steun van hoge heren in iran aan anti-israelische terorristen even buiten beschouwing gelaten.
pi_41532674
Bedankt voor de reacties!

Ik weet nu alleen nog niet zoveel meer. Er wordt veel gespeculeerd en da's ook goed, maar misschien heeft iemand ook echt inzicht in zijn gedachtengangen. Iemand?
pi_41533161
Een mens mag niet meer vrij zijn??/ .. iedere beperking van vrijeid is een beperking die er niet mag zijn.. absolute vrijheid van denken moet een mens na streven .. je kan liberalisme parallel laten lopen met andere denkwijzes ook al lijken ze in eerste instantie tegenstrijdig
pi_41533710
Ik geloof dat deze meneer zich niet bewust is van zulke gedachten, zoals deze hier nu geformuleerd worden. Als je je namelijk bewust bent van zoiets, verlies je toch echt een stuk waarde in je integriteit, doordat je hoe dan ook jezelf vragen stelt. Tenzij je dus gigantisch je kop in het zand steekt en toch dwars door gaat. Ik geloof niet dat deze man zich van enig "kwaad" bewust is en dat hij meent een goede zaak na te streven. Wat zal zijn basisgedachte zijn?
pi_41539530
Het wordt tijd dat meneer Ahmehoelah een daisycutter op z'n hoofd krijgt. Onderwijs "zuiveren" noemt 'ie dat dan ook nog Bah.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41539780
Zo blijkt maar weer dat Iran een Theocratische dictatuur is.
pi_41540552
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ben je net als ik 'bang' dat er straks een soort tweede, maar dan mega, taliban in iran gaat ontstaan? de voorbodes zeggen mij genoeg om het patroon te herkennen.
Hmmm, nee. Ten eerste omdat de Taliban overal niet echt bekend stonden als een beschaafd stel intellectuelen. Juist dit systeem oogst veel bewondering onder veel islamitische wereldburgers, omdat het zo "modern" zou zijn. Het huidige Iraanse systeem werkt ook nog te goed: het volk durft niet veel, is afgstompt. Die hele Taliban is daar niet nodig.
Wat bedoel jij met dat patroon?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 6 september 2006 @ 08:52:20 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41540632
quote:
Op woensdag 6 september 2006 08:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hmmm, nee. Ten eerste omdat de Taliban overal niet echt bekend stonden als een beschaafd stel intellectuelen. Juist dit systeem oogst veel bewondering onder veel islamitische wereldburgers, omdat het zo "modern" zou zijn. Het huidige Iraanse systeem werkt ook nog te goed: het volk durft niet veel, is afgstompt. Die hele Taliban is daar niet nodig.
Wat bedoel jij met dat patroon?
het patroon van niet-streng islamitisch gelovigen de mond snoeren, vrouwen als minder beschouwen etc etc. bijna een soort van taliban. zeker als de hervormingen elkaar stees sneller opvolgen. ach de toekomst zal het leren, vaak als het te laat is.
pi_41540923
quote:
Op woensdag 6 september 2006 08:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het patroon van niet-streng islamitisch gelovigen de mond snoeren, vrouwen als minder beschouwen etc etc.
Daar hebben ze de Taliban niet eens voor nodig.
quote:
bijna een soort van taliban. zeker als de hervormingen elkaar stees sneller opvolgen. ach de toekomst zal het leren, vaak als het te laat is.
Ik denk eerder dat het in een chaos naar Irakees model gaat ontaarden als het huidige Iraanse bewind valt. Hoe dan ook, het aantal mensen dat nog omgebracht gaat worden uit schuimbekkend ideologische motieven gaat omhoog binnenkort.
  woensdag 6 september 2006 @ 09:33:55 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41541371
quote:
Op woensdag 6 september 2006 09:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Daar hebben ze de Taliban niet eens voor nodig.
[..]

Ik denk eerder dat het in een chaos naar Irakees model gaat ontaarden als het huidige Iraanse bewind valt. Hoe dan ook, het aantal mensen dat nog omgebracht gaat worden uit schuimbekkend ideologische motieven gaat omhoog binnenkort.
IK HEB DAN OOK NOOIT GEZEGD DAT HET DE TALIBAN IS, MAAR EEN SOORTGELIJKE HAATGROEP MET EEN RESPRESSIEF SCHRIKBELEID.
pi_41543934
quote:
Op woensdag 6 september 2006 09:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

IK HEB DAN OOK NOOIT GEZEGD DAT HET DE TALIBAN IS, MAAR EEN SOORTGELIJKE HAATGROEP MET EEN RESPRESSIEF SCHRIKBELEID.
zit jou iets dwars?

Hij noemt gewoon de verschillen met de Taliban.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:23:33 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41543998
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:20 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

zit jou iets dwars?

Hij noemt gewoon de verschillen met de Taliban.
IK LEG IETS UIT, WAT IS JOUW PROBLEEM. BOVENDIEN VIND IK JE OPMERKING WAT DOM OVERKOMEN, ALSOF JE VERDER NIKS VAN DE DISCUSSIE GELEZEN HEBT, DAG ANTON.

OF MOET IK SPECIAAL VOOR JOU FF EEN LINKJE PLAATSEN?
ff een gebbetje...
  woensdag 6 september 2006 @ 11:24:09 #38
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_41544012
Ik vraag me af of dit gaat werken, want het waren toch juist de studenten in Iran die in groten getale vooruitstrevend en vrijdenkend waren? Daarom was het voor zover ik weet zo'n schok dat bij de verkiezingen deze fundamentalist aan de macht kwam.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:25:34 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41544054
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:24 schreef Verbal het volgende:
Ik vraag me af of dit gaat werken, want het waren toch juist de studenten in Iran die in groten getale vooruitstrevend en vrijdenkend waren? Daarom was het voor zover ik weet zo'n schok dat bij de verkiezingen deze fundamentalist aan de macht kwam.

V.
HELAAS, ZOALS OOK UIT DE VERKIEZINGEN BLEEK, HEBBEN DE STUDENTEN NIET ZO GEK VEEL IN TE BRENGEN. SPOORLOOS VERDWIJNEN ALS JE KRITIEK HEBT OP JE EIGEN LAND IS NIET BEVOORDELIJK.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:26:27 #40
136 V.
pi_41544079
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

HELAAS, ZOALS OOK UIT DE VERKIEZINGEN BLEEK, HEBBEN DE STUDENTEN NIET ZO GEK VEEL IN TE BRENGEN. SPOORLOOS VERDWIJNEN ALS JE KRITIEK HEBT OP JE EIGEN LAND IS NIET BEVOORDELIJK.
Z.? Je cAPS_lOCK blijft hangen...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41544081
quote:
Op woensdag 6 september 2006 09:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. Ik bedoel dan ook niet letterlijk die Taliban, maar een soortgelijke groepering.
pi_41544090
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

IK LEG IETS UIT, WAT IS JOUW PROBLEEM. BOVENDIEN VIND IK JE OPMERKING WAT DOM OVERKOMEN, ALSOF JE VERDER NIKS VAN DE DISCUSSIE GELEZEN HEBT, DAG ANTON.

OF MOET IK SPECIAAL VOOR JOU FF EEN LINKJE PLAATSEN?
ff een gebbetje...
Ah ok.

Een weekje subscript lijkt me ook wel een keer grappig.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:27:35 #43
136 V.
pi_41544116
Is alleen juist weer minder makkelijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:27:39 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41544120
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:26 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Ah ok.

Een weekje subscript lijkt me ook wel een keer grappig.
DOE MAAR, MIJN ZEGEN HEB JE. VOORTAAN WEL POSTS LEZEN HE, ANDERS PRAAT HET ZO MOEIZAAM.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:29:10 #45
136 V.
pi_41544156
Z., ik vind het wel vrij hinderlijk lezen... Ga je dit echt een week volhouden?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:46:24 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41544669
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:29 schreef Verbal het volgende:
Z., ik vind het wel vrij hinderlijk lezen... Ga je dit echt een week volhouden?

V.
DAT IS WEL DE BEDOELING, IK ZAL ZO MIN MOGELIJK PROBEREN TE POSTEN. MAAR DAN NIET GAAN MIEPEN DAT IK ALLEMAAL ONE-LINERS TYP. DEAL?
pi_41552599
Ahmadinejad, die in eigen land de spot drijft met de holocaust, begint zich te ontpoppen tot een soort Hitler. Zuiveringen.... *brrr*
  woensdag 6 september 2006 @ 18:48:49 #48
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_41557277
-- offtopic --
Zoalshetis gaat dit geen week volhouden..... niet op deze manier en niet in mijn gebiedje waar ik verantwoordelijkheid over heb.
Wat zijn de volgende stunts waar we ons voor op kunnen maken.
  • Alles in [.i][./i] tags
  • Of alles in [.b][/b] tags
  • Of alles in [.sub][./sub] tags.

Nee de OS manier van posten is uniek en een soort van geaccepteerde trademark (ook achter de schermen). Maar daar stopt de grens vrij snel.
  • pi_41581533
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 18:48 schreef Drugshond het volgende:
    -- offtopic --
    Zoalshetis gaat dit geen week volhouden..... niet op deze manier en niet in mijn gebiedje waar ik verantwoordelijkheid over heb.
    Wat zijn de volgende stunts waar we ons voor op kunnen maken.
  • Alles in [.i][./i] tags
  • Of alles in [.b][/b] tags
  • Of alles in [.sub][./sub] tags.

Nee de OS manier van posten is uniek en een soort van geaccepteerde trademark (ook achter de schermen). Maar daar stopt de grens vrij snel.
  • OS?
    pi_41581976
    Drugshond, denk je er wel aan dat je zoalshetis deze week dient aan te duiden als ZOALSHETIS...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')