die zijn strak jonge!quote:Op woensdag 27 september 2006 14:19 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat zijn LSD deuren?
nee, de ophang is alleen anders.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:07 schreef Maikalo het volgende:
Waarom LSD deurenDan breng je toch alleen maar meer gewicht aan je auto?
haahquote:Op woensdag 27 september 2006 18:31 schreef Geqxon het volgende:
Hij lijkt zo best standaard? Ik vind van niet.
Noem je mij nou een tyfus mongoolquote:Op woensdag 27 september 2006 15:04 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
die zijn strak jonge!
whehehehe wat een tiefus mongool zeg.
Dat is al een stuk beter^O^, alleen toch jammer dat je niet voor een oude Manta of Ascona ben gegaan.quote:Op woensdag 27 september 2006 13:24 schreef Asmooh het volgende:
[..]
waarom ik mn uitlaat weg doe is omdat ik andere heb.
astra project is gestopt.
reden:
[afbeelding]
[afbeelding]
mijn nieuwe aanwinst
komt een 2.0 16v turbo in (zoals ik ook van plan was met astra)
andere velgen
LSD deuren
bodykit
spuiten
spoiler
carpc / geluids installatie
calibra vind ik toch mooierquote:Op woensdag 27 september 2006 19:52 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat is al een stuk beter^O^, alleen toch jammer dat je niet voor een oude Manta of Ascona ben gegaan.
wat is het als ik vragen mag?quote:Op woensdag 27 september 2006 20:45 schreef WhiteAssNigga het volgende:
Je mag trouwens nog wel ff aan de slag met Commandant als ik dat mooie vaalrood zo zie. Kost ff moeite, maar dan heb je ook wat...
als je het nu doet is ie misschien zo mooi dat je hem gewoon zo laatquote:Op woensdag 27 september 2006 22:46 schreef Asmooh het volgende:
dankje
maar dat doe ik wel na dat ik hem heb gespoten
jah maar ik wil metallic lakquote:Op woensdag 27 september 2006 23:21 schreef Aarde het volgende:
[..]
als je het nu doet is ie misschien zo mooi dat je hem gewoon zo laatscheelt echt een hoop... wel goed poetsen he tot ie weer als nieuw ziet
![]()
quote:Op donderdag 28 september 2006 08:34 schreef sub_overide het volgende:
nieuwe lak poetsen met commandant![]()
Des te mooier het wordt is mij wel is verteld. Als je gewone lak gaat poetsen schijnt het heel mooi te worden.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:59 schreef Asmooh het volgende:
[..]
jah maar ik wil metallic lak
en dat heb ik nu ni
quote:Op donderdag 28 september 2006 10:24 schreef sub_overide het volgende:
Wat voor kleur wil je hem maken??
geef je zelf op voor DGB ben je wel snel klaar, optisch gezien dan
En het verschil is?quote:Op donderdag 28 september 2006 16:02 schreef MrSASO het volgende:
[..]
![]()
Dan is die wagen klaar om naar de sloop te gaan ja.![]()
Hoewel ik t in deze versie niet echt mooi vind(understatement vd eeuw) Zie je dat naar mijn smaak toch te weinig: Doorgelaste motorkap met booskijkers eraan dus.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:07 schreef Maikalo het volgende:
[afbeelding]
Weer een mislukte opel![]()
Dat ik liever in een oude "normale" Calibra rondrij ipv van zo`n "gepimpte" auto van de grote beurt.quote:
Ik zou zeggen: poets je auto helemaal met Commandant, en laat er dan een laag blanke lak overheen spuiten. Dan verkleurt je lak ook niet zo snel meer...quote:Op donderdag 28 september 2006 08:59 schreef Asmooh het volgende:
[..]
jah maar ik wil metallic lak
en dat heb ik nu ni
hmm serieus?quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:38 schreef Goingin het volgende:
Enige nadeel aan de 4x4 onder een Calibra (die dus standaard onder de 4x4T zit) is dat het systeem altijd de auto primair als FWD houdt.
Pas als je je grip kwijtraakt aan de voorkant gaat hij vermogen op de achterwielen zetten.
Het gaat dan niet om seconden want binnen de seconde word het afgeregeld, maar dan is degene naast je al zo een paar meter verder.
Lulkoek. Calibra 4x4 heeft FWD alleen onder de 30km/u of bij het remmen (om de stabiliteit te verhogen!). Voor de rest gaat het om een standaard verdeling van 75% voor +/- en de rest op de achterwielen. Totaal kan er in de wat extremere gevallen 100% naar de achterwielen overgedragen worden. Je bent met een Calibra 4x4 echt wel sneller weg dan diegene naast je. En zeg niet dat het niet zo is want ik rij er zelf een...quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:38 schreef Goingin het volgende:
Enige nadeel aan de 4x4 onder een Calibra (die dus standaard onder de 4x4T zit) is dat het systeem altijd de auto primair als FWD houdt.
Pas als je je grip kwijtraakt aan de voorkant gaat hij vermogen op de achterwielen zetten.
Het gaat dan niet om seconden want binnen de seconde word het afgeregeld, maar dan is degene naast je al zo een paar meter verder.
kijk hier heb ik wat aanquote:Op maandag 2 oktober 2006 00:25 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Lulkoek. Calibra 4x4 heeft FWD alleen onder de 30km/u of bij het remmen (om de stabiliteit te verhogen!). Voor de rest gaat het om een standaard verdeling van 75% voor +/- en de rest op de achterwielen. Totaal kan er in de wat extremere gevallen 100% naar de achterwielen overgedragen worden. Je bent met een Calibra 4x4 echt wel sneller weg dan diegene naast je. En zeg niet dat het niet zo is want ik rij er zelf een...
En voor de rest, is het maar net wat je wilt. In tegenstelling tot wat anderen altijd lullen is dat 4x4 niet altijd beter hoeft te zijn. Met 4x4 verlies je veel meer vermogen op je aandrijving vanaf je krukas dan bij FWD of RWD. Stel, je hebt 2 dezelfde auto's, met hetzelfde vermogen. Alleen een heeft FWD en de ander 4x4. Dan zou die 4x4 sneller weg zijn, maar die FWD later voorbij komen zetten. Bij 200m sprints heb jij altijd voordeel, bij 400m sprints kan het je nadeel zijn. Maar het is natuurlijk niet alleen om het sprinten. Feit is dat 4x4 je bergen grip geeft natuurlijk. Zelfs met regen is het nog moeilijk buitenboord te gaan. 4x4 is cool, maar duurzaam en gevoelig. FWD is helemaal zo slecht nog niet. Gewoon rustig optrekken, zit je eenmaal in z'n 3, kun je de hele wereld aan!
Ik ben helemaal verliefd op mijn 4x4quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:13 schreef Asmooh het volgende:
[..]
kijk hier heb ik wat aan
wat denk jij persoonlijk dat beter is?
niet alleen racen, maar ook dagelijks gebruik.
fwd of 4x4
Ah... Lezen is ook een vakquote:
jmmr van de kleine fotos maar tof joh!quote:Op maandag 2 oktober 2006 18:12 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Ah... Lezen is ook een vak![]()
Maarre... VET man... Calibra hoort rood te zijn...!! Maarja, toch had ik persoonlijk liever een zwarte... Foto's van de mijne staan in mijn fotoboek btw... Calibra...
Mocht je willen tunen raad ik je aan om of naar Mathijssen Technics te gaan of naar DdV (Dennis de Vos: C20LET.nl). In Duitsland zit ook een hele goeie, daar kun je met een paar duizend Euro heeeeel veel leuke paarden naar voren toveren... Dat bedrijf heet V-Max
Vergeet trouwens niet de kleine details: Dashboard en boordcomputer (BC)! Je moet je klokken veranderen, met C20LET betekend dat dus klokkenwinkel uit de Calibra/Vectra Turbo moet komen... Die heb je in twee versies (260KM/u en 280KM/u) Uiteraard moet je die laatste nemenOf je neemt meteen een omgebouwd digidash (digitale klokken zijn echt vet...) uit een Kadett GSi
Luisterd dat echt zo nauw. Ik neem aan dat als met remmen je voorwielen blokkeren dat dan ook je centerdif niet aan diggelen ligt.quote:Op maandag 2 oktober 2006 16:02 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
- Met 4x4 aktief: trek NOOIT, maar dan ook NOOIT aan de handrem tijdens het rijden... Dit kost je je 4x4 meteen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |