quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:25 schreef jack4ya het volgende:[..]
Wie stelde de operatie voor? Jij of de KNO-arts? En kan je de "heeeel veel maar's" toelichten, ik bedoel zijn ze specifiek voor jou, of is het algemener? Als het in het algemeen er "veel maar's" aan hangen, waarom houden onze artsen dan zo een verschillende mening erop na?
tjah is alweer bijna een jaar geleden maargoed, ik kwam daar dus bij die chick uit nadat mn huisarts me had doorverwezen, omdat hij zelf constateerde dat die trommelvliesperforatie niet dichtgroeide (dat was zegmaar 6 weken na mn laatste oorontsteking, waarbij die perforatie duidelijk werd)
Eerst hoorde ze mn "klachten" aan (onder water = pijnpijnpijn, ontstekingsgevoelig als er water in komt, iets minder gehoorvermogen aan dat oor), en keek toen zelf met zo'n huge apparaat aan beiden kanten. Ze kwam idd tot de conclusie dat er een trommelvlies-perforatie aanwezig was in mn rechteroor, daar waar het trommelvlies aan de gehoorgang hecht of iets dergelijks(gat zit dus aan de rand van het trommelvlies, niet in het midden ofzo begreep ik).
Goed dus na die uitleg vraag ik wat de gevolgen zijn van mijn probleem, en of het verholpen kan of moet worden. Daarop zegt ze dus dat er geen andere dingen zijn naast de klachten die ik al ondervonden had, en dat het eventueel mogelijk zou zijn om een operatie uit te voeren.
Ze vertelt me dat ze dan mn oorschelp er ff afsnijden en dan een stukje huid ofzo op mn trommelvlies leggen/bevestigen, waarna ze hopen dat het weer dichtgroeid. Oor wordt uiteraard weer aangenaaid. Dit dichtgroeien is echter niet gegarandeerd. Wat echter ook niet gegarandeerd is, is dat indien mn trommelvlies wel dicht zou groeien, de klachten dan ook zouden verdwijnen. Zowel wat betreft gehoor als watergevoeligheid was er dus kans dat ik er niets mee zou opschieten.
Mwah aangezien ik zowieso niet zo van ziekenhuizen hou, laat staan dat ik me graag ff een oor laat afsnijden en aannaaien
![]()
vraag ik dus nog van "En als ik daar dus geen zin in heb, dan kan ik gewoon prima verder zonder operatie, behoudens die paar "klachten" dus ?"
En dat was geen probleem volgens haar, ze waarschuwde me alleen om geen gegoten oordoppen te laten aanmeten (voor zwemmen ofzo) , omdat ze al eens een perforatie-patient hadden gehad bij wie d'r hele gehoorstelsel door die wax of whatever eruit werd getrokken
![]()
:/
Maargoed mn klachten zijn duidelijk veel minder als sommige anderen hier in dit topic
![]()
heb slechts 2 keer een oorontsteking gehad (met 7 jaar ertussen) en volgens mij sinds die 1e ontsteking dus die perforatie, that's it eik. Herrie totaal geen last van, of het nou op verjaardagen is of op massale feesten ofzo. Wil eik nog wel eens zo'n gehoortest in het ziekenhuis laten doen, just to be sure.