wilde ik even melden.. sleep to dream en mistake zijn nummers die ik recent van haar heb gehoord en ga zeker eens op zoek naar cd's van haar!!!
Cd's When the Pawn hits the.....
titel van 6 regels.
eerste cd is Tidal.
Heerlijke cd's.
Look it up @ amazon.com
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/stores/artist/glance/-/30045/ref=m_art_dp/102-1124634-8377767
Ik ken het niet, kun je haar muziek omschrijven????
quote:Oeh! * gaat even Kazaa afstruinen *
Op maandag 31 december 2001 18:07 schreef soulburn het volgende:
Ok the crook, de beschrijving:
combinatie van Tori Amos, Jewel en King Crimson.
Alle nummers zijn zelf geschreven, begeleiding lijkt
net King Crimson af en toe(echte hoge school muziek).
Redelijk wat stemacrobathiek maar niet zoals Mariah Carey bijvoorbeeld maar meer als een jazz-zangeres.
Cd klinkt eerst vaag en dan wil je hem niet meer eruit halen.
Thanks!
quote:No shit... toch maar eens proberen dan.
Op maandag 31 december 2001 18:07 schreef soulburn het volgende:Alle nummers zijn zelf geschreven, begeleiding lijkt
Vriend van mij is symfoliefhebber en draait nu deze cd minimaal 1x per week terwijl hij iets van 400-500 cd's heeft.
quote:
Op maandag 31 december 2001 18:07 schreef soulburn het volgende:
Ok the crook, de beschrijving:
combinatie van Tori Amos, Jewel en King Crimson.
Alle nummers zijn zelf geschreven, begeleiding lijkt
quote:Dat klinkt inderdaad als zeer interessant!
Op maandag 31 december 2001 18:11 schreef Zanderrr het volgende:[..]
No shit... toch maar eens proberen dan.
quote:Ja mooi nummer vind ik dat ja...
Op maandag 31 december 2001 17:42 schreef duymelijntje het volgende:
heb een tijdje geleden bij david letterman een optreden gezien van deze mooie vrouw met het nummer "fast as you can.."
echt een geweldig nummer!!!
nooit echt de moeite genomen om nog meer van haar te luisteren...
toch maar es doen
Moooi! Vooral "When The Paw" klinkt veel voller (komt het door de door Sony gemarketeerde Super Audio CD of..?) en krachtiger. Het overtreft m'n MP3's.
Op haar eerste cd "Tidal" staat een heerlijk lekker jazzy nummer "Slow as Honey", lekker om in slaap bij te vallen..
quote:Het ziet er naar uit dat ze een blessure aan haar hand heeft opgelopen, wat een eventuele vertraging zou veroorzaken... Hopen dat het niet te serieus is.
Op donderdag 6 juni 2002 03:20 schreef Dr_Crouton het volgende:
Volgens geruchten komt haar derde album ergens in November 2002.[sub]Bron: http://www.fionahaswings.com[/sub]
alhoewel... across the universe is wel errug goed
quote:Kun je me misschien uitleggen wat er zo bijzonder is aan PJ Harvey?Niet dat ze slechte muziek maakt ofzo, maar ik zie er niet veel bijzonders in. Het is vooral veel van hetzelfde vaak en haar stemacrobatiek vind ik nou niet echt geestverruimend. Haar teksten blijven verder ook op een minder nivo hangen dan bijvoorbeeld die van Fiona Apple... ( dit wil natuurlijk niet zeggen dat het geen goede muziek kan zijn, muziek is nou eenmaal de symbiose van goede teksten en goed gebruikte instrumenten)
Op maandag 4 november 2002 14:12 schreef Fogerty het volgende:
Nouja, "geweldig", "briljant", dat nou ook weer niet. Maar ze heeft best leuke liedjes en een mooie heldere stem.
Maar tis geen PJ Harvey
Fiona Apple, in het begin denk je 'wat heb ik nou weer gekocht?' maar binnen enkele weken komt de cd je cdspeler niet meer uit.
'I Know' en 'Shadowboxer' zijn wat mij betreft de toppers en ook natuurlijk 'Never is a promise'. Veel fiona-liefhebbers zijn ook torifiel en ik ben daar geen uitzondering op. Toch denk ik dat je beide artiestes niet kunt vergelijken aangezien Fiona toch een hele andere invulling geeft aan haar muziek (minder symboliek etc) en een ander genre muziek maakt ( jazz-beinvloed tegenover klassiek-beinvloed). Een leuke bijkomstigheid is wel dat de drummer van Tori Amos (Matt Chamberlain) ook de drummer van Fiona Apple is...
Ik heb van beide artiestes alles en ik ben van plan die nieuwe Fiona Apple-cd ASAP in huis te halen..
quote:Op de site (www.fiona-apple.com) kan ik uberhaupt niets vinden over nieuwe releases. Dusch... Afwachten, vrees ik.
Op dinsdag 6 mei 2003 17:12 schreef Dr_Crouton het volgende:
Maar nog geen nieuw materiaal, helaas... Weet iemand wanneer ze weer een nieuwe album uitbrengt?
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 17:52 schreef methodmich het volgende:
Ik ben bang dat Fiona nimmer meer komt met nieuw werk...
quote:Shadowboxer op één of andere manier mijn verbitterde ik-haat-vrouwennummer
Op woensdag 7 mei 2003 00:06 schreef Scandalous het volgende:
Oooh, geweldig. 'Get Gone' is mijn verbitterde ik haat mannen nummer
quote:Ja, het is een treurige zaak. Fiona is echter nogal mediaschuw en houdt ook helemaal niet van toeren. Ze is min of meer een beetje afgeknapt op het muziekwereldje, dus de vraag is of ze ooit nog een plaat gaat opnemen.
Op woensdag 7 mei 2003 02:12 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
quote:Kletskoek.
Op dinsdag 6 mei 2003 17:52 schreef methodmich het volgende:
Ik ben bang dat Fiona nimmer meer komt met nieuw werk...
quote:
04.21. 2003 - Fiona to Record at Abbey Road Studios:
Fiona and Jon Brion are traveling to England for two/ three weeks to work on Fiona's new album. Almost all Fiona's tracks are down and they will be recording strings at Abbey Road Studios (London). Drummer Matt Chamberlain may also be coming in for a third session in L.A. once he is finished touring with Tori Amos.
(...)
Billboard posted an article (read more) with some information about Fiona´s new album.
(nog ff op een houtje bijten die tijd dan)
quote:Ben in ieder geval blij dat er dan toch nog materiaal komt
Op donderdag 8 mei 2003 08:23 schreef Tranceptor het volgende:
De release dateis van 22 juni naar 30 september verplaatst ...
(nog ff op een houtje bijten die tijd dan)
Hij is wederom uitgesteld gvd, Sony kan geen single vinden ( who fucking cares?)quote:Op vrijdag 9 mei 2003 00:30 schreef Dr_Crouton het volgende:
Better version of me klonk prima, Extraordinary machine heeft me nog niet weten te bereiken.quote:Op vrijdag 3 september 2004 12:09 schreef Tranceptor het volgende:
Hij is wederom uitgesteld gvd, Sony kan geen single vinden ( who fucking cares?)
De nummers Extraordinary Machine ( zoals het album ook gaat heten) en Better version of me zijn al uitgelekt inmiddels.
Was dat niet al een paar maanden bekend? Vaag, ik dacht dat ik er 2 maanden geleden al iets over gepost had...quote:Op vrijdag 3 september 2004 12:09 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Hij is wederom uitgesteld gvd, Sony kan geen single vinden ( who fucking cares?)
Wat Litpho zegt.quote:Op vrijdag 3 september 2004 12:16 schreef Litpho het volgende:
Fiona moet maar gewoon net als Joe Jackson de overstap naar Sony Classical maken. Die snappen tenminste hoe je albums moet verkopen in plaats van proberen de overspannen singlemarkt aan te vliegen met materiaal wat toch te excentriek is om de hedendaagse SMS-jeugd langer dan één klik van de afstandsbediening te boeien.
Maar ze verdient het op af en toe gekickt te wordenquote:Op vrijdag 3 september 2004 13:57 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Was dat niet al een paar maanden bekend? Vaag, ik dacht dat ik er 2 maanden geleden al iets over gepost had...
Ben ik nou de enige die dus PJ Harvey helemaal nix vind? Aanstellerig gekrijs op de vierkante meter met zeer weinig muzikaliteit (op een paar nummers na). Het komt op mij allemaal over als een schreeuw om aandacht en minder als een poging om goede nummers te maken.quote:Op vrijdag 3 september 2004 15:20 schreef thaleia het volgende:
"Veel fiona-liefhebbers zijn ook torifiel"
Beetje teveel wulpse uithalen, beetje teveel hijgerige oooh's en aaah's. PJ is rauwer, lijkt minder nep. Meer een wijf met ballen, T & F zijn meer de arty "kijk mij eens interessant zijn".
Ja maar dan zou een platenmaatschappij gaan doen wat hun klanten willenquote:Op vrijdag 3 september 2004 12:16 schreef Litpho het volgende:
Fiona moet maar gewoon net als Joe Jackson de overstap naar Sony Classical maken. Die snappen tenminste hoe je albums moet verkopen in plaats van proberen de overspannen singlemarkt aan te vliegen met materiaal wat toch te excentriek is om de hedendaagse SMS-jeugd langer dan één klik van de afstandsbediening te boeien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |