BUT BUT BUT wat een ongelooflijke tegenvaller ! * treurt meequote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/908022/1/50#41455262]zondag 3 september 2006 17:24
En dat ontdek je dus op je verjaardag![]()
Ja en nee. Als alles goed was gedaan waren deze constructie weg en een iets andere spantenquote:Op zondag 3 september 2006 21:59 schreef Marsepein het volgende:
Pfff tnimble.... Het zit je niet mee. Repareren is 1, maar de oorzaak zoeken lijkt me in elk geval belangrijker. Daarmee kun je het probleem kundig (laten) aanpakken.
Heel veel succes met de reparatie. Ik hoop niet dat dit door het prutswerk van de aannemer is gekomen. Want dan ben je nog niet klaar...
Ow wat leuk!quote:Trouwens van harte gefeliciteerd, je bent gelijk jarig met ArtyShock
Wellicht. Maar zou je dat risico willen nemen als het te voorkomen is?quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:26 schreef Gurb het volgende:
Aangezien er op die plaats ook een spant staat, ga ik er vanuit dat er of een moerbalk, of een dragende muur onder zit
Mij viel het idd ook op. Meestal zie je een plaat onder een stempel staan, of balk, om de krachten te verspreiden.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:28 schreef Bierie het volgende:
[..]
Wellicht. Maar zou je dat risico willen nemen als het te voorkomen is?
Er zit op ongeveer 1 meter afstand een draag muur een verdieping lager. De draag balken van de vloer zijn ongeveer 90x240. Wat is precies een moerbalk?quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:26 schreef Gurb het volgende:
Aangezien er op die plaats ook een spant staat, ga ik er vanuit dat er of een moerbalk, of een dragende muur onder zit
De %@#@%$@ ruikt nattigheid?quote:Ook vandaag zou de %@#@%$@ moeten komen. Hij kwam niet opdagen. Toen de advocaat hem belde nam iemand anders zijn telefoon aan om te zeggen dat die %#%$#%$# wegens wegens prive problemen in dernte was. Jaja
Nee want je kon er bijna niet bij omdat allees vol met troep stond. Daarom zie je maar een fractie van wat er aan de hand is, en er is ook geklaagd vele malen zelfs over van alles en nog wat, dit zou hij verhelpen en je zag dan ook dat hij daar wat gedaan had maar wat kon je weer niet echt zien.quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:34 schreef _VoiD_ het volgende:
damn, dat is echt een bokkie bokkie aannemer geweest.
Maare, was je er zelf niet bij toen meneer bezig was? Want dit zijn toch dingen die je eigenlijk wel op zouden moeten vallen....
November 2003, na de dag voor kerst hebben we hem niet meer gezien hij had gezegt over een paar mannden te binnen met de gevel want dan was er geen last meer van regen en vorst. Januarie kregen we opeens die meerwerkfactuur en kort daarna hebben we contact gezocgt met een advocaat.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:16 schreef Solingjan het volgende:
Wanneer is dit afdak eigenlijk gemaakt?
Trouwens heb je nog een lat op de vloer gelegd op zolder van de ene naar de andere kant?
Nou, een beetje kan ik het me toch wel voorstellen hoor. Het werk dat je er zelf als reparatie aan hebt uitgevoerd is eigenlijk zoals het hoort. Maar het moet enorm frustrerend en ontmoedigend zijn. Je hebt het gevoel dat de ontdekkingstocht naar slechte dingen nooit is afgelopen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:28 schreef tnimble het volgende:
In de huis kamer moeten nu ook stempel komen te staan. En je kunt je niet voorstellen hoe ontzettend pissed ik ben.
Nee en het gaat mij allang niet meer om het geld. tuurlijk wil ik dat terug want dat heb ik hard nodig om de schade te verhelpen en het huis weer netjes te maken. Er in komt die gast niet meer althans als de hele boel nu op hem instort dan mischien en ook geen vriendjes van die gast.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:22 schreef Marsepein het volgende:
tnimble ... word je niet moedeloos .... ik weet gewoon niet wat ik schrijven moet om je op te beuren.
Is er geld bij die malloot te halen? Is jezelf laten uitkopen door hem (Als dat rechttechnisch gaat) niet zo langzamerhand een betere oplossing.
Man o man, ik leef echt met je mee![]()
* Marsepein 'Heel veel goede woorden en succes wenst' aan tnimble.
Oh dat zou ik geen eens erg vinden, weet je ook dat jij niet de enige is waar hij het zo erg bij geflikt heeft. Niet dat ik denk dat ik de enige bent, maar ondertussen is wel duidelijk dat heeel veel mensen prutswerk wel erg vinden maar er verder geen werk van (durven) te maken.quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:32 schreef Gompy58 het volgende:
Ik hoop voor jou dat hij niet nog meer van dit prutswerk heeft afgelevrd. De kans dat een lotgenoot hem de nek omdraait neemt dan behoorlijk toe en das slecht voor jou verhaal kansen.
Daarom is er een (zeer dik) bouwtechnisch raport gemaakt. En wordt allees vast gelegt op de foto en allees wat gesloopt moet worden gedocumenteerd (en dan bedoel ik niet deze topics) en waarnodig sloopmaterialen opgeslagen.quote:Hoe zit het trouwens met die werkzaamheden die jij uitvoert? Bemoeilijkt dat niet de bewijslast ? Met een beetje pech gata hij roepen dat jij die teringzooi ervan gemaakt heeft.. ( neem me niet kwalijk , ik ga m'n mond spoelen)
Dat is nog eens leuk, zo zie je maar dat er wel mensen rondlopen die van hun werkhouden en het goed doen.quote:Wat de vaklui betreft..... Het huis dat ik gekocht heb is 10 jaar bewoond door iemand die een eigen onderhoudsbedrijf heeft... Nou.... daar ben ik hier en daar ook niet vrolijk van geworden hoor. Als hij dat bij zijn klanten ook zo doet...
Het is gewoon triest.
bv. Ik had een raam dat niet lekker sloot en wat beter moest wordne afgehangen.
Een profi heeft dat raam eruit gehaald en een paar klappen op het scharnier gegeven met een moker.... Loste weinig op, wilde wel geld hebben. Ik heb 'm alleen aangekeken en gevraagd of hij altijd zo grappig was en vervolgens gevraagd heel rap te vertrekken.
Datzelfde raam is daarna door een echte Pro onder handen genomen. Een pro met liefde voor hout en zijn vak. De sponingen stonden uit het lood tegengesteld van elkaar. Hij pakte zo'n klassiek schaaf, oude waterpas en een 30 minuten later was het als NIEUW. Kosten ? Niks!!! Hij vond het mooi dat ik graag het op de oude manier hersteld wilde hebben en dat moest beloond worden!!!
quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:32 schreef Gompy58 het volgende:
Het is gewoon triest.
bv. Ik had een raam dat niet lekker sloot en wat beter moest wordne afgehangen.
Een profi heeft dat raam eruit gehaald en een paar klappen op het scharnier gegeven met een moker.... Loste weinig op, wilde wel geld hebben. Ik heb 'm alleen aangekeken en gevraagd of hij altijd zo grappig was en vervolgens gevraagd heel rap te vertrekken.
en zo hoort hetquote:Datzelfde raam is daarna door een echte Pro onder handen genomen. Een pro met liefde voor hout en zijn vak. De sponingen stonden uit het lood tegengesteld van elkaar. Hij pakte zo'n klassiek schaaf, oude waterpas en een 30 minuten later was het als NIEUW. Kosten ? Niks!!! Hij vond het mooi dat ik graag het op de oude manier hersteld wilde hebben en dat moest beloond worden!!!
Aanvankelijk lag hij door prutswerk alleen los, nu blijkt hij niet alleen los te liggen (dan vast op zijn plaats brengen en vast zetten voldoende) maar nu blijkt hij door nog meer pruts werk aan 1 kant voor de helft weg geboort te zijn en het restje weggerot.quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:48 schreef Gurb het volgende:
Als ik het goed begrijp, ligt je muurplaat los van de muur, en is ie naar buiten gekomen, samen met je dakspanten?
Dat is gewoon een stnadaard texture van Sketchup daar zitten geen roze handvorm steen waalformaat is. Heb wel 10cm dikte aan gehouden in de tekening.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:41 schreef Solingjan het volgende:
Als een dak niet lekt. Afblijven. Veel mensen laten een dak wat niet lekt vernieuwen. Waarom weten zel zelf niet.
Maar gewis daarna gaat het lekken.
Trouwens je gebruikt in jouw tekening wel mijn Veldbrandstenen Handgemaakt 26 x13 x6![]()
Heb je trouwens mijn mail nog ontvangen met de foto's?
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:41 schreef Solingjan het volgende:
Als een dak niet lekt. Afblijven. Veel mensen laten een dak wat niet lekt vernieuwen. Waarom weten zel zelf niet.
Maar gewis daarna gaat het lekken.
Solingjan zal in jouw geval ook wel gelijk hebben, maar dit geldt dan toch niet voor alle gevallen?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:16 schreef tnimble het volgende:
Even voor de goede orde, mijn dak is nog geen 3 jaar oud.
ga je nou je hele achter-bouw slopen en opnieuw opbouwen? kolere wat een werkquote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:23 schreef tnimble het volgende:
Nee dat dak wordt niet gerepareerd, het lekt NU nog niet zover zichtbaar is. Lekt het toch dan pecht want deze hele achterbouw (die nieuw is) moet gesloopt worden omdat de fundering niet goed is (te smal) de muren ongeisoleerd en halfsteens zijn en niet op de koppenmaat is gemeteld, 1 grote koude burg is omdat de muren op de vloer staan en deze ongeisoleerd weer op de fundering steekt.
[afbeelding]
In laten slapen die hap.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:40 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
ga je nou je hele achter-bouw slopen en opnieuw opbouwen? kolere wat een werkIk neem aan dat je die aannemer die het gebouwd heeft flink de balletjes uit zn broek schopt zodra je em ziet.... da's toch niet normaal meer dat je alles tot op de grond toe moet afbreken. die mafklapper heeft daadwerkelijk NIETS goed gedaan als ik het zo lees...
vanaf de euromast aan een touw naar beneden gooien?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:20 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
nog suggesties voor hoe in te laten slapen???
Zo gaat het wel lijkt het.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:15 schreef sanger het volgende:
Ik snap die hele juridische gang van zaken ook niet helemaal. Het lijtk wel alsof ze die aannemen in bescherming nemen of intepreteer ik jouw verhaal verkeert?
Wat voor actie neemt je advocaat daar dan op?quote:
Het zijn 2 advocaten, de ene die wordt daar heel erg kwaad over en heeft dit nog nooit mee gemaakt, de andere vind het een erg lastige zaak en is bang dat het nog zeker 5 jaar gaat duren omdat rechters er geen enkel verstand van hebben, afbouwen is dan nog de makkelijkste optiequote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat voor actie neemt je advocaat daar dan op?
Dat lijkt me lastig als de advocaten er allebei anders over denken!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:09 schreef tnimble het volgende:
[..]
Het zijn 2 advocaten, de ene die wordt daar heel erg kwaad over en heeft dit nog nooit mee gemaakt, de andere vind het een erg lastige zaak en is bang dat het nog zeker 5 jaar gaat duren omdat rechters er geen enkel verstand van hebben, afbouwen is dan nog de makkelijkste optie
Ja iderdaad zo'n raport is er waain bijna 100 gebreken staan die zonder te slopen direct zichtbaar zijn. Daar ziijn inmiddels (ook na noodzakelijk slopen) veel meer punten bijgekomen en er is een 2de raport. Wat het lastig maakt is dat er in Nerderland van uit gegaan wordt dat er fouten zijn gemaakt, maar dat omdat er garantie bestaat dat de eerste (en uit gewoonte zoongeveer de enige) oplossing is. Immers het gaat meestal om een normaal bedrijf waar 1 of meeerdere personeel een fout hebben gemaakt, het kan dan over nieuw gedaan worden door b.v. de andere timmerman. Ook is dit geval zo dermate extreem dat eigenlijk niemand dit nog zo heeft meegemaakt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig als de advocaten er allebei anders over denken!
Maar je hebt toch een rapport van een onafhankelijk bouwbedrijf waarin de schade wordt weergegeven? Eventueel kun je de rechtbank een expert laten aanwijzen die het dan ook beoordeeld. De uitkomst hiervan zou je dan in de rechtbank kunnen gebruiken? Of is dat al gebeurt?
Twijfelen is niet het goede woord, andere kijk door meer ervaring.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:21 schreef gronk het volgende:
Precies. 't eerste wat ik zou doen is de twijfelende advocat vervangen door een advocaat die er voor gaat.
Niet om op de stoel van op je advocaat te gaan zitten (d'r zitten in WGR mensen die dat veeeel beter kunnen, onder andere omdat ze zelf in die sector werken): Ik geloof dat dat enigszins een non-argument is. Als ik me goed herinner heb je die prutser behoorlijk veel mogelijkheden gegeven om dingen te herstellen. Op een gegeven moment houdt 't 'n keer op. Zeker als je merkt dat die prutser helemaal niet in staat is om dingen goed te doen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:46 schreef tnimble het volgende:
Wat het lastig maakt is dat er in Nerderland van uit gegaan wordt dat er fouten zijn gemaakt, maar dat omdat er garantie bestaat dat de eerste (en uit gewoonte zoongeveer de enige) oplossing is.
Als je d'r rotsvast van overtuigd bent dat je een tweetal goede jongens (m/v) in de arm hebt genomen, dan zou ik me niet druk maken. Maar ik wil je wel op 't hart drukken dat de dienstensector minstens net zo verrot is als de bouwsector, en dat daar ook de nodige beunen en prutsers in rond lopen. Je kunt geluk hebben dat je tegen een goede jurist aanloopt, maar 't kan zeker geen kwaad om ze kritisch te volgen, en niet alles voor zoete koek te slikken.quote:Twijfelen is niet het goede woord, andere kijk door meer ervaring.
Ik zal niet zeggen dat je vraag dom is, maar je advies neigt daar wel naar.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:09 schreef arnold-d het volgende:
heb je huur of koop huis?
en als je huur hebt gewoon de gemeente inlichten..
slechte contructie van het dak dan..
Koop of huur lijkt me wel duidelijk, als je een huis huurt ga je natuurlijk hele dure verbouwingen aan, als je koopt natuurlijk nietquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:39 schreef arnold-d het volgende:
ja... zal wel koop zijn..
maar is dit niet zoiets wat je bij de gemeente beter kan melden,,,.... of dat er een fout in het dak zit ofzo
Het nieuwe regelwerk is van grenen (had ik nog zelf opvoorraad (rest hout) en dit is nieuw gekocht vuren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 08:48 schreef Gurb het volgende:
Waarom heb je gekozen voor vuren/grenen ipv merbau/meranti, dat is toch veel duurzamer?
Duidelijk!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:09 schreef tnimble het volgende:
Het nieuwe regelwerk is van grenen (had ik nog zelf opvoorraad (rest hout) en dit is nieuw gekocht vuren.
Omdat dit een tijdelijke oplossing is voor enkele maanden tot jaren afhankelijk hoe het gaat lopen. Als er een uiteindelijke difinitieve nieuwe goot komt wordt deze van b.v. eiken dat is nog een stuk duurzamer dan merbau/meranti. De kozijnen en oude boeiboorden en goten zijn allemaal van eiken maar de oude heeft die %$@#%$#@#$ weggegooit.
Dat maak je mij niet wijs 5000,00 euroquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:17 schreef tnimble het volgende:
Dat de spant is gaan splijten en de nok- en andere nalken zijn gan inscheuren komt inderdaad door de muurplaat. Zoals het nu is zal het niet gaan instorten en kunnen het het zonder verdere problemen nog wel een jaartje laten zitten. Om de muurplaat nu direct te vervangen zodat het in de toekomst ook goed blijft gaan kan van bovenaf gedaan worden. Het onderste stuk van het dak gaat er dan af om er bij te kunnen. De indicatie hiervoor is dat je zeker op 5.000,00 euro moet rekenen.
Wat ik even gemist heb is of dit een gevolg is van de werkzaamheden van die aannemer......:@quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:17 schreef tnimble het volgende:
Vandaag is Jaap Overdevecht Aanneming en Realisatie langs geweest om ook nar het dak en dan met name naar de muurplaat te kijken. Ook hebben we de rest laten zien (hij kon bij wijze van spreken wel janken wat hij allemaal aantrof en hij vond dat we zker de rechtgang helemaal tot op de bodem moeten door zetten) en verschillende oplossingen besproken.
Dat de spant is gaan splijten en de nok- en andere nalken zijn gan inscheuren komt inderdaad door de muurplaat. Zoals het nu is zal het niet gaan instorten en kunnen het het zonder verdere problemen nog wel een jaartje laten zitten. Om de muurplaat nu direct te vervangen zodat het in de toekomst ook goed blijft gaan kan van bovenaf gedaan worden. Het onderste stuk van het dak gaat er dan af om er bij te kunnen. De indicatie hiervoor is dat je zeker op 5.000,00 euro moet rekenen.
Hij heeft onze schtsen mee en gaat aan de slag om voor het herstel van de schade en herbouw een mooie oplossing te bedenken.
Van het weekeinde kan ik dus weer verder om het allemaal netjes te maken voor de winter die er aan komt. Hij heeft ook heel kort naar mijn werken gekeken en hij vond het heel mooi en hij heeft nog wat tips gegeven voor de goot.
To be continued
Ja en jaquote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat ik even gemist heb is of dit een gevolg is van de werkzaamheden van die aannemer......:@
En krijg je de resultaten nu in een rapportje?
Jij gaat uit van een andere bouwstijl waarbij de muurplaat bovenop het metselwerk van de gevel ligt en vast zit met muurplaatankers.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:37 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dat maak je mij niet wijs 5000,00 euro![]()
Een muurplaat kost 100 euro( verguld)
400 stenen(binnenmuur) a 20c 80 euro
Muurplaatankers 4 stuks RVS 40 euro
Kepers voor kepers te verlengen 40 euro
Isolatie/dakplaat ???? 100 euro
Totaal 500euro en das nog aan de hogekant
Leg over de breedte van de zolder een balk welke opde de vloerbalken rust.
Bevestig/schroef aan de bestaande kepers over de breedte dus van muur naar muur een strook van +- 20 cm
OSB
Maak kepers met schuine kanten en zet/schroef deze boven op de plaat en onder op de balk vast.
Voila Je dak wordt ondersteund.
Sloop de onderkant van je dak.
Metsel de binnenmuur op met de muurplaatankers erin
Leg de muurplaat erop en bevestig
Verleng de bestaande kepers tot de juiste lengte op of oiver de muurplaat
Bevestig de goot en het boeiboord.
KLaar is Tnimble
Daar komt het bijna op neer.ja hij heeft de muurplaat losgehaalt van de ankers die er voor moeten zorgen dat de balk niet horizontaal kan gaan schuiven weggehaalt en de rechter balkkop bijna helemaal weg geboort met een rij gaten.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:58 schreef Solingjan het volgende:
[quote]Op donderdag 26 oktober 2006 21:50 schreef tnimble het volgende:
Dus als ik het goed begrijp zit (behoord) bij jou de muurplaat aan de binnenzijde. En heeft die koekebakker dat ding gewoon weggehaald![]()
Ja feitelijk wel, en tot een paar weken geleden (totdat de stempel er onder gingen) heeft een deel van het dak nog steeds gezwoven.quote:Trouwens als ik naar die tekening op pag 1 kijk met de orginele situatie en wat hij er van gefabriceerd heeft.
Dan breekt mij het zweet uit.
Hoe heeft hij die muur toen trouwens gemetseld. Onder een zwevend dak??
Hij loopt inderdaad iets schuin naar buiten af, het binnen booiboord en zink aan die kant zijn ook hoger dan die aan de voorkant. Ik gok dat hij ongeveer een halve centimeter afschot naar de buiten zijde heeft gehad. Maar dat is wat ik zag een jaar of 10 geleden bij de vorige schilder beurt. Op de tekening in de originale sitautie had ik dat idd niet geteknt die paar mm vallen toch zoongeveer weg en het is niet echt belangrijk. (voor de werkng natuurlijk wel)quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:44 schreef quo_ het volgende:
Een opmerking over de getekende goot. Voorzover ik me voor de geest kan halen is een goot aan de "binnenkant" altijd hoger dan aan de buitenkant zodat hij bij een evnetuele verstopping/overstroming naar de goeie kant overloopt.
Van dat zweven had ik je toen ook al geschreven. Als je nl achter je huis staat dan is het dak rechts ingezakt, waarschijnlijk door die rotte balk. Daardoor is het dak in het midden omhoog gegaan. Vandaar ook die scheur naar boven. Want die balk die gescheurd is is niet gezakt maar naar boven gescheurd. Hoe is het met je nok pannen in het midden??quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:38 schreef tnimble het volgende:
[..]
Daar komt het bijna op neer.ja hij heeft de muurplaat losgehaalt van de ankers die er voor moeten zorgen dat de balk niet horizontaal kan gaan schuiven weggehaalt en de rechter balkkop bijna helemaal weg geboort met een rij gaten.
[..]
Ja feitelijk wel, en tot een paar weken geleden (totdat de stempel er onder gingen) heeft een deel van het dak nog steeds gezwoven.
Als U de hoogte ook nog even kan doorgeven gaan wij aan de slag moest het afgemonteerd worden of alleen bij U op de werf worden afgelevertquote:Op woensdag 8 november 2006 16:38 schreef Gompy58 het volgende:
Bij deze even de bestelling doorgeven.
graag
1 * achtergoot volgens beproefde constructie met zinken binnenbak, 4 meter
1 * voorgoot volgens beproefde constructie met zinken binnenbak, 8 meter, aftap in midden
geheel graag in gegrond leveren. Volgende maand of zo is vroeg genoeg.
bij voor baat dank![]()
Yes sirquote:Op woensdag 8 november 2006 17:07 schreef Gurb het volgende:
Maar je hebt nu dus permanent stempels in huis staan?
gaarne afmonteren op locatie. Koffie staat klaar.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:44 schreef tnimble het volgende:
[..]
Als U de hoogte ook nog even kan doorgeven gaan wij aan de slag moest het afgemonteerd worden of alleen bij U op de werf worden afgelevert
Ik voel een K&W meet aankomen!quote:Op woensdag 8 november 2006 17:11 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
gaarne afmonteren op locatie. Koffie staat klaar.
Ziet er als gewoonlijk weer super uit!quote:Op woensdag 8 november 2006 16:41 schreef tnimble het volgende:
Met een 4mm bolfrees wordt er een geul in de onderkant gefreert.
Deze geul zorgt er voor dat daar water wat in druppels aan de onderkant van de goot komen niet verder kunnen lopen naar de lijmnaad en naar de muur maar naar beneden moeten vallen.
[[url=http://tnimble.nl/construction/dak/88_thn.jpg]afbeelding][/url]
Je kunt er ook de tuin slang op zettenquote:Op woensdag 8 november 2006 19:57 schreef tnimble het volgende:
De bolfrees heeft een straal van 4mm dus de drupppel moeten een overstap maken van 8mm plus de lichte afronding is zo'n 10mm totaal. Maar iid mischien iets om de volgende keer te doen. Als het flink geregent heeft ga ik eens een fototje schieten van de onderkant!
een tetanus injectie ? en anders even vragen telefonisch bij eerste hulp of morgen huisarts (= te laat ?)quote:Op zondag 12 november 2006 13:26 schreef tnimble het volgende:
Het boeiboord hangt trouwens gisteren middag op ge hangen na eerst het raggel werk af gemaakt te hebben. Waar bij ik met de tacker zo'n T-nagel van 2 cm door mijn linker middelvinger heb geschotenDe nagel kwam aan de achterkant uit de raggel in mijn vinger ipv 5mm hoger waar de plank zit waar hij eigenijk in moest. Zat goed vast en je voelt alleen een klein kort prikje bloode als een rund na het los trekken van de vinger maar na een paar minuen over en heb erverder geen last van.
Na het eten ga ik zo wat nieuw lood in de muren inslijpen
Ik heb wel eens m'n knokkels opengehaald aan een stuk rvs buis (heel suf,naar achteren grijpen en dan precies in die buis terecht komen). Bloeden als een rund, maar dat ging wel alle kanten op. Na afloop nog een half uur staan schoonmaken -- 't ging ook over m'n halve voorraad metaal heen.quote:Op zondag 12 november 2006 20:20 schreef tnimble het volgende:
@gronk, Valt wel mee hoor gaatje dicht drukken en het druipt niet meer. Wel eerst even schoonmaken en tot die tij vinerg op elkaar of enven in de mond.. Is natuurlijk wel effe anders als het b.. een complete arm is ofzo
quote:Zonder behandeling is tetanus vrijwel altijd dodelijk. Bij een goede behandeling ligt de sterfte in Nederland rond de 20%.
quote:Op zondag 12 november 2006 13:26 schreef tnimble het volgende:
Het boeiboord hangt trouwens gisteren middag op ge hangen na eerst het raggel werk af gemaakt te hebben. Waar bij ik met de tacker zo'n T-nagel van 2 cm door mijn linker middelvinger heb geschotenDe nagel kwam aan de achterkant uit de raggel in mijn vinger ipv 5mm hoger waar de plank zit waar hij eigenijk in moest. Zat goed vast en je voelt alleen een klein kort prikje bloode als een rund na het los trekken van de vinger maar na een paar minuen over en heb erverder geen last van.
Na het eten ga ik zo wat nieuw lood in de muren inslijpen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |