abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41455262
Vanmiddag geconstateerd. Een paar weken geleden was dit nog niet.

De balk aan de achterkant is helaam doorgescheurt e ook van begin ot einde en kan je hand tussen door omdat de scheur helemaal ver open staat. Het onderste stuk staat helemaal los en kun je zo bewegen en is zeker 1/3 van de dikte van de balk.

De balk aan de voorkant en het rechtopstaande stuk is ook helemaal doorgescheur maar staat niet centimeters open.

De nok balk heeft ook een scheur aan de bovenkant zitten maar deze is niet geheel door.

In de kamer aan de voorkant kun je nu duidelijk de naden van de platen tegen het plafond zien.

Deze balk zit midden onder de balk die van helemaal voor tot achter loopt. Deze kier zat er eerst niet.

Dit is een balk die door lekkage heel erg nat is en behoorlijk aan het door rotten achter de vef die er nu af is.

Dit is de construie van het dak. De rode gekleurde delen zijn de kanten waar een scheur in het hout loopt. De blauwe balk is die rotte.

Alle vef heb ik er nu afgekrabt en gestoken ging zeer makkelijk er af. Het kan nu goed drogen zodat het minder hard verder achter uit gaat.

Maandag ga ik kijken of het nodig is er wat stempels onder te zetten.

En dat ontdek je dus op je verjaardag
pi_41455430
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/908022/1/50#41455262]zondag 3 september 2006 17:24

En dat ontdek je dus op je verjaardag
BUT BUT BUT wat een ongelooflijke tegenvaller ! * treurt mee

nou ja... eerder gecondoleerd dan gefeliciteerd !
.
pi_41455579
Gefeliciteerd

Ik zou het onmiddelijk proberen te stutten idd, het waait nogal flink.

De balken zou je kunnen fixeren door er stalen platen tegenaan te schroeven met flink dikke bouten.

Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon een aannemer laten komen om je advies te geven.
pi_41455684
Wat een kutzooi dan zeg.
pi_41455927
Ga je pics posten als het is ingestort?
  zondag 3 september 2006 @ 17:57:48 #6
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41456191
Gefeliciteerd !
Maar damn wat een ernstig probleem. Ik hoop dat je er iets op vindt en u kennende zal dat wel.
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 18:16:02 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_41456531
Ik zou er zo ie zo hoe dan ook een aannemer bij laten komen.
Dit zijn geen dingen waar je risico's bij wilt nemen
pi_41458602
Gefeliciteerd en sterkte met je dak, zoals conflict al zegt, aangevuld door de gehele naad op te vullen met een goede constructielijm.
Maar een aannemer kan je inderdaad het beste advies geven.
pi_41462281
TY. Ja dat gaat ook zo snel mogelijk gebeuren om eriemand met verstand van zaken naar te laten kijken. Ik heb op school wel wat constructies gehaad maar dat is maar basis, lang geleden en niet mijn kennis gebied. Wat ik er van weet isda de kant waar het scheurd de kant is waar het uitgerekt wordt. Of te wel de voorste balk wordt het op de tekening meest linker gedeelte naar beneden gebruikt. De staande balk wordt aan de bovenkant naar de voorkant getrokken. De achterste balk wordt in het middel het huis ingedrukt. Als deze bewegingen kloppen met elkaar als het dak naar op de tekinging links weg aan het zakken is of te wel de straat in komt zetten. ovg staat de wind richting ook die kant op maar dat kan de oorzaak niet zijn het waait wel hard maar niet zo hard.

Er is al een boel gewicht van de vloer van de zolder verdieping dus die hele lange bak over het huis heen wordt nu minder belast. Morgen direct een aantal stempels onder die lange balk en tussen die balk en de spanten.

Dit heb ik momenteel in gedacht om het te ondersteunen. Zal zeker ook nog overlegt over moeten worden.

pi_41463779
Pfff tnimble.... Het zit je niet mee. Repareren is 1, maar de oorzaak zoeken lijkt me in elk geval belangrijker. Daarmee kun je het probleem kundig (laten) aanpakken.

Heel veel succes met de reparatie. Ik hoop niet dat dit door het prutswerk van de aannemer is gekomen. Want dan ben je nog niet klaar...

Trouwens van harte gefeliciteerd, je bent gelijk jarig met ArtyShock
pi_41463900
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:59 schreef Marsepein het volgende:
Pfff tnimble.... Het zit je niet mee. Repareren is 1, maar de oorzaak zoeken lijkt me in elk geval belangrijker. Daarmee kun je het probleem kundig (laten) aanpakken.

Heel veel succes met de reparatie. Ik hoop niet dat dit door het prutswerk van de aannemer is gekomen. Want dan ben je nog niet klaar...
Ja en nee. Als alles goed was gedaan waren deze constructie weg en een iets andere spanten
constructie die wat hoger is er. Dus inderect wel.
quote:
Trouwens van harte gefeliciteerd, je bent gelijk jarig met ArtyShock
Ow wat leuk!
  zondag 3 september 2006 @ 22:45:11 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41465689
Hangt die lekkage ook samen met de gescheurde balk?

Dat is voor mij niet helemaal duidelijk uit je verhaal
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41466192
Mijn vermoedes gaan daar van uit. Maar omdat die balk niet echt door is weet ik dit niet zeker. Die balk zit niet zo direct in de draagconstructie maar rust daar op. Maar schien drukt ie wel wat weg omdat ie opgezwollen is daar de lekkage.
pi_41471273
First things first....

Gefeliciteerd met je verjaardag man!

Daarna:

balen dat je uitgerekend op je verjaardag moet constateren dat je kap aan het werken is, ik kan nl. niks anders bedenken dat e.e. a aan het verzakken is ( ? ) Tijdens de slechte verbouwing door de aannemer is dit hout toch niet nieuw erin gekomen? Zo ja dan kan het zijn dat het hout niet goed gedroogd is en dat het nu omdat je huis droger wordt gaat werken en dus scheuren.

Hoe het ook zij, ik leef met je mee, omdat als je dit weer in hout wil laten uitvoeren een pakkie geld mag meenemen nl. En geld groeit zoals we allemaal weten niet op onze rug
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_41474052
Nee dit hout zit er al meer dan honderdjaar en mag dus niet zomaar gaan scheuren omdat het droger wrodt na de warme maanden. Als het nieuw gren hout was zou dit wel kunnen maar opok dan mogen er geen hele stukken los komen te zitten.
  maandag 4 september 2006 @ 09:42:27 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41474869
Verkapte tvp!~

Tnimble, het zit je echt niet mee hoor! Zal zometeen eens alles aandachtig lezen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41476917
Aardig balen dit, ik kan niet helemaal wijs worden uit de foto's waar de scheuren zitten, maar als er binnen een paar weken fikse scheuren in de draagconstuctie komen, betekent het meestal dat er ergens iets fout zit. Hopelijk kan je snel de oorzaak vinden en een goede oplossing bedenken (die hopelijk niet teveel kost qua moeite en geld)
pi_41481091
He, tnimble, Kun je hulp gebruiken ? Dan moet je het even zeggen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  Moderator maandag 4 september 2006 @ 17:23:25 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_41491469
Morgen gaan er stempel onder, het zal niet direct inzakken maar is wel een risico dak nu.. ls het gestemld is de grote scheur dicht drukken en vast zetten.
pi_41507347
Er staan nu stemples in de kamers: Vannavond maak ik nog een foto van de balk waar die grote scheur in zit hoe dat nu dicht zit.

pi_41507436
Als je overigens nog stempels nodig hebt. Ik heb e.e.a. staan. Die kun je zo lenen!
pi_41507543
Bedankt voor het aanbod! ze zijn voor lange tijd nodig. Er staan er nu een 2 tal onder dat moest genoeg zijn. Het er onderzetten was ovg best eng. Bij het aandraaien zodra de stempel de balk een klein beetje raakte begon het heledak direct te kraken. Die grote scheur staat oook nu veel minder open dus dat is ook een goed teken.
pi_41507600
OK, ik heb ze heel niet nodig en staan in mijn garage te roesten. Als je ze nodig hebt trek je maar aan de bel, of duw je maar tegen de mail!
pi_41507686
Hier staan ze trouwens ongeveer. Ik had er veel te veel ingedachte was overkill.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')