abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:09:12 #1
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41433625

Veronica Mars??
Veronica Mars is een vernieuwende en door critici zeer geprezen Amerikaanse mysterie/drama serie. De serie draait om het personage Veronica Mars, een studente aan Neptune High, die naast school haar vader helpt als privédective. Het is een combinatie van een moordmysterie en highschooldrama. Dit alles met onconventionele humor en het nodige sarcasme. De serie speelt zich af in de fictieve Amerikaanse stad Neptune in de staat Californië, ten noorden van San Diego.
De eerste twee seizoenen hadden elk 1 groot mysterie die de rode draad vormde. In het derde seizoen gaat Veronica naar de universiteit. Afwijkend van de voorgaande seizoenen zal er geen doorlopend mysterie zijn maar drie afzonderlijke mysteries. Daarnaast heeft elke aflevering nog steeds zijn "mysterie van de week".

Seizoen 1
Het eerste seizoen draait om Veronica’s missie om de echte moordenaar van Lilly Kane te ontmaskeren. Lilly was een vriendin van Veronica en werd op een dag op mysterieuze wijze om het leven gebracht. Veronica's vader was destijds sheriff in Neptune en wees Lilly's vader (softwaregigant Jake Kane) aan als verdachte. Dit schoot bij velen in het verkeerde keelgat en Veronica's vader moest aftreden als sheriff. Veronica's moeder, die niet kon leven met het verlies van status, verliet het gezin en liet niks meer van zich horen.
Het leven van Veronica veranderde door deze gebeurtenissen voorgoed. Haar toenmalige vriend Duncan Kane (Lilly's broer en de zoon van de softwaregigant Jake Kane) dumpte haar zonder enige verklaring en de populaire Veronica werd door haar leeftijdsgenoten plots genegeerd en als een buitenbeetje beschouwd.
Veronica’s vader begon een privédetectivebureau na het verliezen van zijn baan als sheriff. Terwijl Veronica nog steeds een verklaring zoekt voor de gebeurtenissen uit het verleden en vastberadener is de ware toedracht te achterhalen, helpt ze haar vader als privé-detective.

Seizoen 2
In het tweede seizoen draait het om een schoolbus die op mysterieuze wijze over een klif reed. Veronica zou eigenlijk in deze bus zitten, maar stapte tijdens een tussenstop uit en werd over het hoofd gezien door de leiding. Ze onderzoekt hoe het kon gebeuren en/of er mogelijk opzet in het spel is geweest.

De personages:

Veronica Mars Kristen Bell

Keith Mars Enrico Colantoni (Veronica's vader, privédetective en voormalig Sheriff)

Wallace Fennel Percy Daggs III (Veronica's beste vriend)

Logan Echolls Jason Dohring (Mede-student, heeft een haat-liefde verhouding met Veronica)

Eli 'Weevil' Navarro Francis Capra (Hoofd van de PCH-motorbende)

Don Lamb Michael Muhney (De lokale Sheriff, mag de familie Mars niet zo)

Dick Casablancas Ryan Hansen (Vriend van Logan)

The CW
In Amerika zijn de eerste twee seizoenen uitgezonden door UPN. Het derde seizoen van Veronica Mars zal na het samengaan van UPN en The WB door het nieuwe The CW televisie netwerk worden uitgezonden. Het derde seizoen zal in Amerika vanaf 3 oktober te zien zijn.

Kijkcijfers
Ondanks vele positieve kritieken in de media waaronder The New York Times en Time Magazine en van gerenommeerde televisie/film makers als Joss Whedon (Buffy the Vampire Slayer, Angel, Firefly), vallen de kijkcijfers tegen. Dit is vooral te wijten aan de ingewikkelde verhaallijnen in de eerste twee seizoenen. Hierdoor was de serie voor veel mensen moeilijk te volgen en was het bijna niet mogelijk midden in het seizoen binnen te vallen. Om deze reden is er dus voor het derde seizoen gekozen voor de drie losse mysteries. Dit geeft de kijker meer momenten om in te springen.

Nederland
Veronica Mars wordt in Nederland (nog) niet uitgezonden. Toch begint de serie in Nederland steeds bekender en populairder te worden. Dit heeft vooral te maken met het feit dat de serie enkele uren nadat deze is uitgezonden in Amerika te downloaden is van het Internet. Op deze manier hebben de Nederlandse kijkers toegang gekregen tot de serie. Door de buzz die is ontstaan groeit het aantal Veronica Mars fans in Nederland gestaag.

DVD
De eerste twee seizoenen zijn al op DVD verschenen in Amerika.

Links:
Officiële website (CW)
UPN
IMDb
TV.com
Veronica Mars promo (WB studios)
Nederlandse Wikipedia
Engelse Wikipedia
Neptune site (fansite)
Mars Investigations (fansite)
Veronica-mars.org (fansite)

Vorige topics:
Veronica Mars
Veronica Mars deel 2

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door MuKe op 03-09-2006 22:01:24 ]
To Live and Die in LA
pi_41433665
Mooie OP.

Dit topic maar alvast toegevoegd in de txt OP.
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:11:34 #3
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41433705
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:10 schreef -Mo- het volgende:
Mooie OP.
To Live and Die in LA
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:12:26 #4
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_41433738
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:10 schreef -Mo- het volgende:
Mooie OP.

Dit topic maar alvast toegevoegd in de txt OP.
Zeer zekers .
2000 light years from home
pi_41434905
Mooie OP

Maar waar is Teddy Dunn (duncan)? Hij speelt namelijk een grote rol in seizoen 1 en is het grootste deel van s2 (helas) ook nog aanwezig!
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:58:01 #6
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41435264
Season 2 was volgens mij de laatste voor Duncan, hij is geen vast personage meer. De topic is meer op Season 3 gericht vandaar.

We kunnen hem er altijd nog wel tussen zetten, maar dan moeten we Jackie en Beaver er ook bij gaan zetten.

Er komen in het 3e seizoen trouwens ook nog een paar nieuwe vaste personages bij.
To Live and Die in LA
pi_41435376
mijn complimenten voor de OP

Die promo die in het vorig topic werd gepost zat goed in elkaar zeg
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_41435426
Ja, we houden ruimte beschikbaar voor de nieuwe personages . Zeg maar buh bye tegen Duncan.
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:11:34 #9
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_41435796
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:01 schreef -Mo- het volgende:
Ja, we houden ruimte beschikbaar voor de nieuwe personages . Zeg maar buh bye tegen Duncan.
Sowieso vond ik hem het irritantste personage en het slechtst geacteerd .
2000 light years from home
pi_41439210
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:58 schreef MuKe het volgende:
Season 2 was volgens mij de laatste voor Duncan, hij is geen vast personage meer. De topic is meer op Season 3 gericht vandaar.

We kunnen hem er altijd nog wel tussen zetten, maar dan moeten we Jackie en Beaver er ook bij gaan zetten.

Er komen in het 3e seizoen trouwens ook nog een paar nieuwe vaste personages bij.
Aah, nee ok, dan snap ik het! Ik dacht dat het ging om de hoofdpersonen overall.... Mag ik dan een Mac? I like Mac!
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_41439256
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:11 schreef Merkie het volgende:

[..]

Sowieso vond ik hem het irritantste personage en het slechtst geacteerd .
Dude, you're like, totally right, you know!

Ik heb s1 in een week of twee gekeken vorige zomer en snapte echt niet waarom V nog zo om die sukkel gaf

[edit] toch nog effe, hoort ie toch eigenlijk niet in de banner? Aangezien dat een s2 promopic photoshopthingy is.....
  zondag 3 september 2006 @ 00:09:12 #12
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41440278
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:43 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

[edit] toch nog effe, hoort ie toch eigenlijk niet in de banner? Aangezien dat een s2 promopic photoshopthingy is.....
Volgens mij mochten ze hem bij de crew dus ook niet echt... nee maar hij speelde de helft van season 2 niet mee dus waarschijnlijk vandaar.

Ik vond Duncan niet slecht. Het acteren kon soms wel wat beter ja.
Logan vond ik erg goed toen hij aan het begin van season 1 de 'bad guy' uithing. Paste erg goed bij hem. Maar toen maakten ze in season 2 zo'n softy wat ik totaal niet bij hem vond passen. Hij acteerde het wel erg goed, maar het het stond hem gewoon niet....
Dus hij begon mij veel meer te irriteren dan Duncan.

Gelukkig is zijn 'relatie' met veronica over, anders moest ik nog een seizoen tegen z'n softe kop aankijken. Hopelijk geven ze hem in S3 weer z'n rol als 'punk' terug.

[ Bericht 3% gewijzigd door MuKe op 03-09-2006 00:24:21 ]
To Live and Die in LA
  zondag 3 september 2006 @ 01:17:30 #13
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41442210
Heb trouwens ff de OP ietsje gewijzigd (cast foto bovenaan + aantal spelfouten).

[ Bericht 10% gewijzigd door MuKe op 03-09-2006 01:56:50 ]
To Live and Die in LA
pi_41442997
quote:
Op zondag 3 september 2006 01:17 schreef MuKe het volgende:
Heb trouwens ff de OP gewijzigd (cast foto bovenaan + aantal spelfouten).
Zaten er spelfouten in dan? Je had toch alles van Wikipedia gehaald?
  zondag 3 september 2006 @ 01:58:02 #15
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41443078
quote:
Op zondag 3 september 2006 01:53 schreef -Mo- het volgende:

[..]

veel, niet alles maar de spelfouten zaten trouwens wel in de wikipedia stukken
To Live and Die in LA
pi_41445485
quote:
Op zondag 3 september 2006 01:53 schreef -Mo- het volgende:

[..]

Alles wat op Wikipedia staat is ook maar door gewone mensen ingezonden.Er is geen eindredactie dus
pi_41445559
quote:
Veronica Mars is een vernieuwende en kritisch zeer geprezen Amerikaanse mysterie/drama serie.
Volgens mij is dat een Anglicisme. Een letterlijke vertaling van 'critically acclaimed'. Ik heb in ieder geval nog nooit van die uitdrukking gehoord en zou ervan maken:

Veronica Mars is een vernieuwende en door critici zeer geprezen.....(enz)

Sorry, even mugge(n)ziften

Maarreh, met de stream van MSN is de kans groot dat we op 27 september ep 3.1 al kunnen krijgen Ik kan niet wachten!
  zondag 3 september 2006 @ 22:57:21 #18
91600 MuKe
Pagos Mensuales
pi_41466204
verbeterd

Die donwload gaat waarschijnlijk van een erg lullige resolutie worden. Zoiets hadden ze ook bij de nieuwe serie Vanished gedaan, kon je de 1e aflevering online op hun site bekijken op een erg klein venstertje..
To Live and Die in LA
pi_41467498
Mijn eerste indruk: Mooie vrouw, toffe neger.

Ik denk dat dit het bekijken waard is
  maandag 4 september 2006 @ 14:35:04 #20
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_41481509
Ik heb er zo'n zin an
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_41481927
CW?

It's a done deal.

VM

Ik heb mijn R1 seizoen 2 box binnen sinds afgelopen vrijdag trouwens
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 4 september 2006 @ 15:08:37 #22
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_41482266
Tessa Thompson (aka Veronica Mars' frenemy Jackie) has been added to the cast of Hidden Palms, Kevin Williamson's mid-season drama for CW.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_41512813
quote:
Op maandag 4 september 2006 14:54 schreef wolfrolf het volgende:
CW?

It's a done deal.

VM

Ik heb mijn R1 seizoen 2 box binnen sinds afgelopen vrijdag trouwens
Leuke extra's he, deze keer
pi_41514090
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:59 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Leuke extra's he, deze keer
Yesssssss!

Dat blooperreel!! Takes van Joss Whedon die improviseert !!!!!!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_41517280
Voor mensen die de dvd's niet hebben. De bloopers zijn hier te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')