abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41498921
Ik heb het vanavond gekeken en ik vond het best leuk. Ik vind het wel een beetje overdreven van die AD journalist die het heeft over 'hersenspoelen'; dit gebeurt natuurlijk nooit na 4 weken.

Ik vind veel van die leerlingen maar een beetje neprebels doen. Vooral de meisjes, die mogen van mij wel wat leren daar. Express geen twee woorden gebruiken of sigaretjes gaan roken omdat er een camera bij staat. Beetje show.
pi_41506059
Ik heb een stukje gezien en het doet mij waarachtig deugd om te vernemen dat dit soort initiatieven worden ondernomen. Je ziet dat de in onze tijd oh zo 'stabiele' en 'stoere' ( ) jongelui eigenlijk direct al breken bij de minste of geringste disciplinaire benadering. Dit zal niet een ieder kunnen waarderen wat ik nu zeg, maar wat mij betreft wordt het gehele schoolsysteem weer omgebogen naar een dergelijke benadering. Daarmee kweek je pas stabiele volwassenen!
pi_41508472
Leuk programma, zaten ook best wel een paar aantal leuke dames tussen.
pi_41510320
Geweldig programma Zeker de moeite waard om vaker te gaan kijken
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_41515057
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 07:08 schreef FuifDuif het volgende:
Ik heb een stukje gezien en het doet mij waarachtig deugd om te vernemen dat dit soort initiatieven worden ondernomen. Je ziet dat de in onze tijd oh zo 'stabiele' en 'stoere' ( ) jongelui eigenlijk direct al breken bij de minste of geringste disciplinaire benadering. Dit zal niet een ieder kunnen waarderen wat ik nu zeg, maar wat mij betreft wordt het gehele schoolsysteem weer omgebogen naar een dergelijke benadering. Daarmee kweek je pas stabiele volwassenen!
Ik waardeer het wel. Tegenwoordig denkt de jeugd dat ze alles kunnen maken met alle gevolgen van dien. Ook het principe om weer echte kennis leren in plaats van dat softe motivatiegedoe spreekt me zeer aan.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:26:55 #56
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_41520876
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 07:08 schreef FuifDuif het volgende:
[...] Je ziet dat de in onze tijd oh zo 'stabiele' en 'stoere' ( ) jongelui eigenlijk direct al breken bij de minste of geringste disciplinaire benadering. [...]
Nou, inderdaad! Erg opmerkelijk eigenlijk.

Erg leuke eerste uitzending, ik ga deze serie zeker volgen!
pi_41522470
Een meisje van mijn school doet er ook aan mee, maar ze is alleen nog niet echt in beeld geweest.

Het programma opzich is wel aardig, alleen die opstandige pubers die dan expres niet met twee woorden gaan spreken, vind ik een beetje zielig. Ze kwamen er toch zelf om te kijken hoe het leven was in de jaren 50, pas je dan ook aan!
Wat heb je aan al die 10en als je geeneens een chick kunt scoren?
pi_41534442
Is dit nog ergens op internet te bekijken?
Lijkt me wel een leuk programma maar ik was niet thuis maandagavond
Do what you love, love what you do!
  woensdag 6 september 2006 @ 00:28:06 #59
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_41536123
Volgens mij wordt het nog herhaald op TV! Op de website staat nu: zaterdag 09-09, 19:30 uur
Link site: http://www.rtl.nl/reality/datzalzeleren/
pi_41536170
quote:
Op woensdag 6 september 2006 00:28 schreef Ezri het volgende:
Volgens mij wordt het nog herhaald op TV! Op de website staat nu: zaterdag 09-09, 19:30 uur
Zaterdag maar effe kijken dan
Do what you love, love what you do!
pi_41536809
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:23 schreef Geeranne het volgende:
Een meisje van mijn school doet er ook aan mee, maar ze is alleen nog niet echt in beeld geweest.

Het programma opzich is wel aardig, alleen die opstandige pubers die dan expres niet met twee woorden gaan spreken, vind ik een beetje zielig. Ze kwamen er toch zelf om te kijken hoe het leven was in de jaren 50, pas je dan ook aan!
Het lachen vergaat ze wel. Wat mij vooral intrigeert is het idee dat zij ondanks dat ze het vergeleken met de jeugd in de jaren '50 relatief makkelijk hebben (ze weten immers dat het hooguit 4 weken duurt en dat er geen echte consequenties bestaan), maar toch al heftige emoties vertonen.

Aanpassen hoeft niet eens gevraagd te worden als de situatie ze kennelijk zo vormt dat het op een gegeven moment vanzelf gaat.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_41542443
quote:
Op woensdag 6 september 2006 00:28 schreef Ezri het volgende:
Mooi zo.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_41543521
Oeps, ik had dit topic niet gezien..
  donderdag 7 september 2006 @ 21:47:10 #64
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_41597251
Bijzonder goede acteurs ook. De huismeester gaf mij de rillingen.
Love will be my strongest weapon
pi_41676824
Ben ik de enige die helemaal niets van dit programma snapt
Zijn de leraren acteurs? Zijn de leerlingen vrijwillig daar heen gegaan of is het een soort opvoedkamp? Als ze er vrijwillig heen zijn gegaan waarom!?
Al die lui daar aan het eten en dan lopen er drie cameraploegen doorheen
Ik vind het echt heel vaag
  FOK!fossiel zondag 10 september 2006 @ 15:51:03 #66
8443 cptmarco
it's captain...
pi_41676927
leerlingen doen mee voor hun 15 minutes of fame, volgens mij zijn de docenten in het echte leven ook docenten.
pi_41676958
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:51 schreef cptmarco het volgende:
leerlingen doen mee voor hun 15 minutes of fame, volgens mij zijn de docenten in het echte leven ook docenten.
Ja maar kom op, je kunt mediageil zijn maar toch niet zo erg dat je je gewoon 4 weken laat opsluiten ?
  zondag 10 september 2006 @ 17:38:32 #68
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_41680487
Paul de Leeuw is ook fan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 10 september 2006 @ 18:08:31 #69
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_41681400
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:51 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ja maar kom op, je kunt mediageil zijn maar toch niet zo erg dat je je gewoon 4 weken laat opsluiten ?
4 weken geen school!

Err...

Hallo zeg, 80% van alles op tv draait om de 'echte mens'. Make je house over, make jezelf over, make je tuin over, make je buurman over, ga zingen, dansen, schaatsen, laat je huis verkopen, ruil je vrouw, vakantie, huisdier, laat jezelf meten aan het schoonheidsideaal en ja echt.. laat jezelf opsluiten in een bungalow, bus of kostschool. *shrugs*
pi_41692753
Dit programma is wel een stuk origineler dan Big Brother of de bus. Het is meer een experiment. Het laat zien hoe het onderwijs vroeger was. Veel interessanter dan zomaar mensen opsluiten in een bungalow.
  maandag 11 september 2006 @ 01:00:05 #71
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_41695570
quote:
Op zondag 10 september 2006 23:17 schreef Neuralnet het volgende:
Dit programma is wel een stuk origineler dan Big Brother of de bus. Het is meer een experiment. Het laat zien hoe het onderwijs vroeger was. Veel interessanter dan zomaar mensen opsluiten in een bungalow.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het allemaal reuze interessant, en met name dit programma. Maar meer om te zien hoe die kids als makke schapen alles doen om op tv te komen, want daar draait het toch om. Maar voor ons toeschouwers is het dan weer dikke lol om te zien hoe ze wenend bij de directeur staan 'ja meneer', 'nee meneer', 'het spijt me meneer', 'ik trok het niet meer meneer'.
pi_41696524
Ze dachten dat het makkelijk zou worden. In het begin deden ze er nogal lacherig over. Het is dan aardig om te zien hoe het systeem ze gaande weg in zijn greep krijgt. Ik ben benieuwd of ze na een tijdje nog lachen en zo'n man durven uit te schelden voor "homo".
  maandag 11 september 2006 @ 09:18:12 #73
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_41698577
vanavond weer
niets
pi_41699233
Het is gewoon in de zomervakantie opgenomen, het is dus geen vervanging van een 'normale' middelbare school. En die docenten zijn gewoon echte docenten die spelen alsof ze in de jaren 50 les geven. De rest is natuurlijk acteur.
pi_41699598
Een van die leraren komt uit Zwolle en is ook echt leraar, stond in de stentor.
  maandag 11 september 2006 @ 20:36:34 #76
15080 static
pi_41717945
En weer begonnen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_41718321
haha... hoe zou het toch komen dat men denkt dat Zandvliet veel blowt?
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_41719166
Wel interessant, om het groepsproces te volgen.
Vraag me af hoe de redactie haar research heeft gedaan. In hoeverre benadert deze 'methode' de werkelijke situatie in de jaren 50?
pi_41719391
Kregen ze in die tijd wel de kans om hun verhaal te doen bij de rector/directeur?
Volgens mij hoefde je het in die tijd niet te proberen om jezelf uitvoerig te verdedigen, laat staan een beetje te gaan peeuwen.
En volgens mij was in die tijd de lijfstraf nog een beproefd middel van tucht!
pi_41719463
Ja, maar die lijfstraf gaat voor dit programma te ver. Daarom maar opdrukken en in de zon staan. Jammer.
  maandag 11 september 2006 @ 21:17:42 #81
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_41719523
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Kregen ze in die tijd wel de kans om hun verhaal te doen bij de rector/directeur?
Volgens mij hoefde je het in die tijd niet te proberen om jezelf uitvoerig te verdedigen, laat staan een beetje te gaan peeuwen.
En volgens mij was in die tijd de lijfstraf nog een beproefd middel van tucht!
Dat vroeg ik mij nou ook al af. Net mocht dat meisje zonder interruptie een heel pleidooi houden tegen die directeur, dat vond ik nogal opvallend.
pi_41719528
Jezus dit slaat nergens meer op:

JA MENEER

Ik zou die man op ze bek slaan maarja
  maandag 11 september 2006 @ 21:19:05 #83
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41719586
Wat ja ? ja ja meneer.

Ik dacht even dat Pim Fortuin weer onder ons was.
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_41719612
Ik haat het als leraren met Ja meneer nog wat moeten worden aangesproken, daar kan ik totaal niet tegen.
pi_41719690
Het viel me ook op dat sommigen zich denken te kunnen verschuilen achter (al dan niet werkelijke) dyslexie. Die lui zitten hier ook op het forum; dat blijkt vaak uit de eigenlijk onmogelijke spelfouten die dagelijks te lezen zijn.

Laten we het maar niet over het Engels hebben; het merendeel "knauwt" gewoon het één of anders Amerikaans dialect na in plaats van werkelijk Engels.

En wat dat "ja, meneer" betreft: dat is hoe het hoort. Een leraar staat voor de klas om je iets te leren en hoeft niet jouw vriendje te zijn. En zeker niet je gelijke.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_41719989
Met een beetje respect en ontzag kun je anders een heel eind komen!
  maandag 11 september 2006 @ 21:31:18 #87
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41720226
Kneus ha ha ha ha die was lache
(Hans teeuwen)
pi_41720288
Hij was weer goed. Ik heb me goed vermaakt
pi_41720489
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:19 schreef Jasza het volgende:
Ik haat het als leraren met Ja meneer nog wat moeten worden aangesproken, daar kan ik totaal niet tegen.
is te zien kansloze hooligan
  maandag 11 september 2006 @ 21:42:09 #90
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_41720703
was weer lachen helaas weer een week wachten
niets
pi_41720729
Ik heb heb heimwee naar m'n lagere school. Daar gebeurde dat ook zo, met als enige verschil dat we niet op internaat zaten.

De leraren en het andere personeel in DZZL doen het niet slecht. Ze houden die troep kinderen goed onder controle - toch voor zover ze er zicht op hebben. Strafwerk schrijven (netjes en zonder fouten) is een perfecte vervanging van het Spaanse rietje. Enkel het onderwerp van het strafwerk was wat minder. Dat had best een schoolreglementje mogen zijn. Dat die indo z'n excuses aan de huismeester moest aanbieden vond ik een heel gepaste sanctie, maar dat had waarschijnlijk meer impact op de anderen gehad als hij dat in aanwezigheid van allen had moeten doen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 11 september 2006 @ 21:44:54 #92
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_41720810
mmmmmmm lekker ranja en nectarine.
(Hans teeuwen)
pi_41720858
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:36 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

is te zien kansloze hooligan

Ik zou helemaal lijp worden zonder mobiel, geen frisdrank geen pc

[ Bericht 16% gewijzigd door Jasza op 11-09-2006 21:53:22 ]
pi_41721592
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:26 schreef HuubTuub het volgende:
Met een beetje respect en ontzag kun je anders een heel eind komen!
Inderdaad, veel mag achterhaald zijn van die periode, maar respect en ontzag dus zeker niet.
Als je die situatie vergelijkt met de situatie op sommige aso middelbare scholen zijn we nu echt een beetje te ver doorgeslagen naar de andere kant.
* Heer_van_Bartolhoven denkt aan het filmpje waarbij een leraar zijn eigen klas wordt uitgemieterd
Een heer met stijl
pi_41724221
Het programma kent veel beperkingen. Slaan mag niet en de jongeren hebben daar niks te verliezen. Anderhalf uur buiten staan? Tja, doe je zo voor een "vriend". Examen laten schieten? Niet erg, want het telt toch niet. In de jaren '50 zou je dat uit je hoofd gelaten hebben. Je ouders zouden veel geld kwijt zijn en jij zat zonder diploma de rest van je leven laaggeschoold werk te doen.

De consequenties hadden strenger moeten zijn zodat ze echt wat te verliezen hebben. Zo had het programma de ouders best een contract mogen laten tekenen dat ze een ton moeten betalen als de leerling van school wordt verwijderd of het examen niet haalt. DAN heb je een echte sanctie en dan is de vraag "gaat je examen boven het verraden van een zogenaamde vriend" een dilemma zoals hij hoort te zijn: bij zwijgen of een leugen kan je (en de ouders!) alles kwijtraken.

De verhoortechniek was ook veel te soft. Nadat er 6 hadden aangegeven ermee te maken te hebben, had ik verwacht dat er een sanctie zou volgen ala "niemand kan aan de maaltijd beginnen voordat de schuldige bekend is en dat heeft de rest aan deze 6 mensen te danken". Dat zorgt voor spanning in de groep en juist die spanning zorgt ervoor dat mensen streng het regime blijven volgen. Want wie gaat er nu iets uithalen als hij daarbij niet alleen de leiding op zijn dak haalt, maar ook de medescholieren? Als ik onterecht zonder eten zat door toedoen van iemand waarvan ik weet dat hij het gedaan had, dan had ik er wel hardhandig voor gezorgd dat hij ging bekennen bij de directeur. Zulke processen mis ik en die waren destijds zeker aanwezig.
  maandag 11 september 2006 @ 23:35:37 #96
15080 static
pi_41724459
Op zich heb je wel een punt ja.
pi_41725809
De hele klas blijft na omdat hij het nodig vond om grappen te maken.

erg effectief, je kunt er donder op zeggen dat dat 1 keer gebeurd en daarna nooit meer. Maar dat is opvoedkundig weer helemaal fout.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_41725996
Tegenwoordig mag niks meer. Wat ik opvoedkundig erg fout vind is dat men door soft en lief optreden kinderen kweekt die nergens meer respect voor hebben. Ze lachen je gewoon recht in je gezicht uit omdat zij precies weten hoe de vork in de steel zit en al die pedagogische rotzooi voor hen een vrijstelling van straf betekent.
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:39:59 #99
15080 static
pi_41726262
Gaat dit een didactisch topic worden?
pi_41727217
Dat mag zeker niet. O ja, dit is SHO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')