Ik waardeer het wel. Tegenwoordig denkt de jeugd dat ze alles kunnen maken met alle gevolgen van dien. Ook het principe om weer echte kennis leren in plaats van dat softe motivatiegedoe spreekt me zeer aan.quote:Op dinsdag 5 september 2006 07:08 schreef FuifDuif het volgende:
Ik heb een stukje gezien en het doet mij waarachtig deugd om te vernemen dat dit soort initiatieven worden ondernomen. Je ziet dat de in onze tijd oh zo 'stabiele' en 'stoere' () jongelui eigenlijk direct al breken bij de minste of geringste disciplinaire benadering. Dit zal niet een ieder kunnen waarderen wat ik nu zeg, maar wat mij betreft wordt het gehele schoolsysteem weer omgebogen naar een dergelijke benadering. Daarmee kweek je pas stabiele volwassenen!
Nou, inderdaad! Erg opmerkelijk eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 september 2006 07:08 schreef FuifDuif het volgende:
[...] Je ziet dat de in onze tijd oh zo 'stabiele' en 'stoere' () jongelui eigenlijk direct al breken bij de minste of geringste disciplinaire benadering. [...]
Zaterdag maar effe kijken danquote:Op woensdag 6 september 2006 00:28 schreef Ezri het volgende:
Volgens mij wordt het nog herhaald op TV! Op de website staat nu: zaterdag 09-09, 19:30 uur
Link site: http://www.rtl.nl/reality/datzalzeleren/
Het lachen vergaat ze wel. Wat mij vooral intrigeert is het idee dat zij ondanks dat ze het vergeleken met de jeugd in de jaren '50 relatief makkelijk hebben (ze weten immers dat het hooguit 4 weken duurt en dat er geen echte consequenties bestaan), maar toch al heftige emoties vertonen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:23 schreef Geeranne het volgende:
Een meisje van mijn school doet er ook aan mee, maar ze is alleen nog niet echt in beeld geweest.
Het programma opzich is wel aardig, alleen die opstandige pubers die dan expres niet met twee woorden gaan spreken, vind ik een beetje zielig. Ze kwamen er toch zelf om te kijken hoe het leven was in de jaren 50, pas je dan ook aan!
Mooi zo.quote:Op woensdag 6 september 2006 00:28 schreef Ezri het volgende:
Volgens mij wordt het nog herhaald op TV! Op de website staat nu: zaterdag 09-09, 19:30 uur
Link site: http://www.rtl.nl/reality/datzalzeleren/
Ja maar kom op, je kunt mediageil zijn maar toch niet zo erg dat je je gewoon 4 weken laat opsluiten ?quote:Op zondag 10 september 2006 15:51 schreef cptmarco het volgende:
leerlingen doen mee voor hun 15 minutes of fame, volgens mij zijn de docenten in het echte leven ook docenten.
4 weken geen school!quote:Op zondag 10 september 2006 15:51 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja maar kom op, je kunt mediageil zijn maar toch niet zo erg dat je je gewoon 4 weken laat opsluiten ?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het allemaal reuze interessant, en met name dit programma. Maar meer om te zien hoe die kids als makke schapen alles doen om op tv te komen, want daar draait het toch om. Maar voor ons toeschouwers is het dan weer dikke lol om te zien hoe ze wenend bij de directeur staan 'ja meneer', 'nee meneer', 'het spijt me meneer', 'ik trok het niet meer meneer'.quote:Op zondag 10 september 2006 23:17 schreef Neuralnet het volgende:
Dit programma is wel een stuk origineler dan Big Brother of de bus. Het is meer een experiment. Het laat zien hoe het onderwijs vroeger was. Veel interessanter dan zomaar mensen opsluiten in een bungalow.
Dat vroeg ik mij nou ook al af. Net mocht dat meisje zonder interruptie een heel pleidooi houden tegen die directeur, dat vond ik nogal opvallend.quote:Op maandag 11 september 2006 21:14 schreef cinnamongirl het volgende:
Kregen ze in die tijd wel de kans om hun verhaal te doen bij de rector/directeur?
Volgens mij hoefde je het in die tijd niet te proberen om jezelf uitvoerig te verdedigen, laat staan een beetje te gaan peeuwen.
En volgens mij was in die tijd de lijfstraf nog een beproefd middel van tucht!
is te zien kansloze hooliganquote:Op maandag 11 september 2006 21:19 schreef Jasza het volgende:
Ik haat het als leraren met Ja meneer nog wat moeten worden aangesproken, daar kan ik totaal niet tegen.
quote:Op maandag 11 september 2006 21:36 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
is te zien kansloze hooligan
Inderdaad, veel mag achterhaald zijn van die periode, maar respect en ontzag dus zeker niet.quote:Op maandag 11 september 2006 21:26 schreef HuubTuub het volgende:
Met een beetje respect en ontzag kun je anders een heel eind komen!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |