Netjes,.... ik zweer bij component,.... maar zou de Wii component aangesloten kunnen worden?quote:Op woensdag 6 september 2006 20:03 schreef BMH het volgende:
Oooh de verwarring
Crap naar incredible:
Composite (3 snoerjtes: rood, wit & geel) = CRAP!!!
S-video (1 kabel) = iets beter!
RGB (scart blok... Niet te vergissen met composite-scart-opzetblokje!)
Component (3 kabels: Rood, groen & blauw kan HD weergeven (optineel: nog 2 kabels voor stereo geluid)
HDMI (1 stekker.. digitaal kan HD weergeven).
Component & HDMI zijn in theorie gelijk (component kan zelfs hogere resoluties weergeven, maar dit komt in de praktijk niet voor).
[afbeelding]
Composite (KNUDDE!! VERBRANDEN!!)
[afbeelding]
S-video.. MEEEE
[afbeelding]
RGB BETER!!
[afbeelding]
Component (GEWELDIG!!)
Het wii-kabel-stappenplan:
1) Heb ik een TV met component aansluiting (dus Rood, groen & blauw.. NIET rood, wit & geel!!).. Ja? Ga naar stap 3.. Nee? Ga naar stap 2.
2) Koop een RGB kabel.. Deze kabel geeft het beste beeld op je tv.
3) Je hebt een TV met een component aansluiting.. Gefeliciteerd.. Koop snel een Wii component kabel en geniet van wii in Progressive beeldkwaliteit
Minder scherpe kleuren en minder strakke graphics. Ik heb voor al mn belangrijke consoles (lees PS2 en Cube) RGB scartkabels gekocht en dat heerst toch echt welquote:Op woensdag 6 september 2006 20:20 schreef Chanty87 het volgende:
In heel m'n gameleventje gebruik ik gewoon de rood-wit-gele kabels in een scart adapter en plug 'm zo in m'n tv... Wat is daar mis mee dan?
De wii krijgt progressive scan. Daar moet je een component, VGA of HDMI kabel voor hebben.. De eerste 2 kabels krijgt de Wii zowiezo.. HDMI weet ik nog niet.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:17 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Netjes,.... ik zweer bij component,.... maar zou de Wii component aangesloten kunnen worden?
60hz mode is niet om aan te zien met composite.. Dus: Maximaal 50 frames per seconde, trillend beeld, pijn aan je ogen krijgend beeld, dof beeld. Neem AUB een keer een RGB kabel en je zult het verschil meteen zien.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:20 schreef Chanty87 het volgende:
In heel m'n gameleventje gebruik ik gewoon de rood-wit-gele kabels in een scart adapter en plug 'm zo in m'n tv... Wat is daar mis mee dan?
De foto's van de achterkant van de wii laten niet dezelfde aansluiting zien die de we van Nintendo gewend zijn...quote:Op woensdag 6 september 2006 20:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Minder scherpe kleuren en minder strakke graphics. Ik heb voor al mn belangrijke consoles (lees PS2 en Cube) RGB scartkabels gekocht en dat heerst toch echt wel
Binnenkort ook voor de 360 halen. Voor de Wii weet ik het nog niet, hopelijk kan ik die van mn Cube overzetten.
Je ziet het verschil als je eenmaal RGB gebruikt. Als je van RGB naar composite gaat is het net alsof de tv je haat en je dood wil.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:25 schreef Chanty87 het volgende:
Ik heb daar echt nooit last van gehad hoor. Daarnaast kan er niks anders aangesloten worden dan een scart. Ook kan ik door de witte en rode tulpjes in mijn stereo te pluggen geluid krijgen op mijn boxen, wat een beetje een surround effect geeft. En dat kan dan weer niet met RGB hè...
Als je TV geen 480p kan maakt het weinig uit.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:59 schreef Cheiron het volgende:
Heb nu een rgb kabel ipv composite, maar echt veel verschil zie ik niet. Kan ook zijn omdat mn game-tv erg oud is.
PHP scriptquote:Op woensdag 6 september 2006 20:59 schreef Ruzbeh het volgende:
Chanty waarom verander je steeds je avatar.
Niet als je m op een LCD speelt hoorquote:Op woensdag 6 september 2006 23:20 schreef BMH het volgende:
Gamecube component kabels zijn 50+ euro.. Komt nog eens bij dat er geen PAL games zijn met progressive ondersteuning waardoor het verhaal compleet nutteloos word
Dat maakt opzich niks uit op mijn vorige tv zag ik veel verschiltussen composiet en RGB (= geen progressive)quote:Op woensdag 6 september 2006 21:00 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Als je TV geen 480p kan maakt het weinig uit.Of je spel ondersteund geen 480p.
Geld ook voor plasma , ps2 op composite zag er echt niet uit maar component ziet er superstrak uitquote:Op woensdag 6 september 2006 23:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Niet als je m op een LCD speelt hoor
SCART op LCD =![]()
COMPONENT op LCD =![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |