abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:08:48 #101
156332 Dahli
Roald y Salvador
pi_41367199
Gave column over Jari.
A little nonsense now and then, is cherished by the wisest men.
pi_41367582
quote:
Danny Buijs laat zich nogal laatdunkend uit over Ajax in een opmerkelijk interview in Voetbal International. De middenvelder van FC Groningen is bepaald niet gecharmeerd van de #@*%!se club en maakt dat op niet mis te verstane wijze duidelijk. Om zijn mening te onderbouwen draagt hij overigens een wat vreemd voorbeeld aan.

Buijs is al vanaf zijn jonge jaren Feyenoord-fan. "Vroeger zat ik altijd tussen de jongens van de harde kern", klinkt het stoer. "Vooral het team met Van Gobbel, Fräser en De Wolf zal ik nooit vergeten. Wat een vechtersploeg was dat. En zeg nou zelf, dat is toch veel mooier dan bijvoorbeeld Ajax? Ik ben sowieso anti-Ajax. Natuurlijk heb ik respect voor de geschiedenis en de prestaties van die club, dat is gewoon klasse, maar de arrogante houding vind ik verschrikkelijk. #@*%!se koude kak."

Aan de hand van één incident denkt Buijs te kunnen concluderen dat het er bij Ajax 'vreselijk' aan toe gaat. "De laatste wedstrijd van vorig seizoen speelden we in De Arena, maar aangezien ik geschorst was ging ik samen met mijn vader en oom kijken. Joop Gall had gevraagd of we zijn zoontje wilden meenemen, probleem was alleen dat we wél vier tribunekaarten hadden maar slechts drie kaarten voor het spelershome. Dat jochie werd geweigerd bij de deur. Typisch Ajax, vreselijk. Bij elke club zou zoiets kunnen, alleen in #@*%! niet."
wat een jankerd
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:24:07 #103
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_41367653
Buijs heeft genoeg in de kont van Feyenoord gezeten, en is zo aan zijn contract gekomen
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_41367882
Die buijs heeft het IQ van een dooie mus
pi_41367884
Buijs
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:35:33 #106
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_41367981
oh dit gaat nog leuk worden. vorig seizoen liep hij Ajax ook al af te zeiken bij Barbara en Johan
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_41368275
TV-tip:
quote:
Davids geniet op straat
Door HANS KLIPPUS

AMSTERDAM - Nog steeds voetbalt Edgar Davids regelmatig op Amsterdamse pleintjes. Met een door hem...

Edgar Davids (tweede van links, onder) en zijn team: ,,Als er gemat moet worden, dan moet er gemat worden.?? FOTO MARCO OKHUIZEN

...samengestelde ploeg maakte de prof van Tottenham Hotspur een trip langs een aantal wereldsteden om het daar tegen locale straatteams op te nemen. ,,De beste straatvoetballers komen niet uit Zuid-Amerika, maar uit Nederland.’’

Hij heeft geen zonnebril op, kijkt niet boos en is helemáál niet kortaf. Tussen de straatvoetballers is Edgar Davids onherkenbaar voor degenen die hem als een norse, soms onuitstaanbare vedette beschouwen.

,,Voor ons is hij iemand met een groot hart, een echte vriend,’’ zegt Jermaine Vanenburg, vermaard straatvoetballer uit Amsterdam. ,,Als ik zo’n uitbarsting van Edgar op televisie zie, herken ik hem niet. Misschien treiteren ze hem en komt het daardoor, ik weet het niet.’’ Djuric Ascencion, een amateur-international, denkt het wel te weten: ,,Je moet zijn hoofd niet moe maken.’’

Edgar Davids loste vorig jaar zomer een oude belofte in. Hij maakte met een stel van de beste straatvoetballers uit Nederland een reis langs steden waar er ook sprake is van een ‘straatcultuur’: Rotterdam, Parijs, Marseille, Londen en, als hoogtepunt, Rio de Janeiro.

Doel was om tegen locale straatteams te laten zien dat ‘wij de besten van de wereld zijn’. Davids: ,,We wilden de mensen wakker schudden. Niet in Engeland, Frankrijk of Zuid-Amerika lopen de beste straatvoetballers rond, maar hier bij ons.’’

Talpa zendt vanaf zondag een serie uit over de belevenissen van Edgar en zijn vrienden. De beelden die regisseur Marco Grandia maakte, zijn bijzonder. Ze tonen niet alleen weergaloze voetbaltrucs, maar ook aangrijpende momenten buiten het veld.

Davids voelt zich thuis tussen de straatvoetballers. ,,Ik kom zelf van de straat,’’ legt hij uit. ,,Ik heb vroeger met een vriend jarenlang de pleintjes in Amsterdam afgestruind, op zoek naar betere tegenstanders. West, Noord, Zuid, overal zijn we toen geweest.’’

Nóg steeds voetbalt de middenvelder van Tottenham Hotspur regelmatig op straat. Als hij in Amsterdam is, belt hij Jermaine Vanenburg en vraagt waar en wanneer er wordt gespeeld. Davids: ,,De bewegingen die wij tien jaar geleden maakten, kunnen nu echt niet meer. Maar deze jongens houden me op de hoogte van de nieuwste trucs.’’

Speciaal om over zijn zomertrip te praten, is Davids voor een paar uur uit Londen overgekomen. Als hij met een fikse vertraging arriveert, staan zijn teamgenoten middenin het chique restaurant van het World Trade Center op Schiphol in een kring het voetbalspel ‘happertje’ te spelen. De bal gaat snel rond. Davids sluit zich meteen aan. Pas als de bal niet meer rolt, volgen de innige begroetingen.

In de serie is te zien dat het team van Davids inderdaad ongeslagen blijft. Maar dat gebeurt niet zonder slag of stoot. De Nederlanders krijgen te maken met agressieve tegenstanders die het niet pikken dat ze in de luren worden gelegd. Vooral in Brazilië is er veel rumoer en breekt er tijdens een van de partijtjes een massale vechtpartij uit. Ook Davids laat zich daarbij niet onbetuigd. Al in de eerste aflevering liet hij weten: ,,Als er gemat moet worden, dan moet er gemat worden.’’

Want hij, duurbetaalde prof of niet, is per slot één van de jongens. Davids: ,,Net als zij weet ik hoe je in dergelijke situaties moet handelen. Je herkent snel het gevaar. Het was niet onze intentie om te vechten, maar we werden volop getreiterd.’’ De vechtpartij met Davids haalde vorig jaar het nieuws.

Achteraf overheerst de voldoening en trots bij de Nederlandse straatvoetballers. ,,Onze tactiek was simpel: we zorgden eerst dat we flink voorkwamen en daarna konden we de tegenstanders met onze bewegingen vernederen,’’ vertelt Djuric Ascencion.

Het hoort bij de straatcultuur: de winnaar heeft recht van spreken en mag pochen. ,,Iedereen mag het proberen,’’ stelt Jermaine Vanenburg. ,,Maar ik denk niet dat het zin heeft. Als je zelfs in Brazilië wint, waar moeten de ploegen, die ons kunnen verslaan, dan wel vandaan komen? Oké, misschien van een andere planeet. Laten ze maar contact opnemen met Edgar Davids en dan komen we langs.’’
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_41368385
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:21 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

wat een jankerd
ouwe koeien...
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:49:35 #109
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_41368423
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:44 schreef koningdavid het volgende:
TV-tip:
[..]
Die rechtsonder lijkt op Boukhari

Kga zeker wel kijken trouwens
Jawel, je keek.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:57:02 #110
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_41368620
en het is officieel
Jawel, je keek.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:00:02 #111
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_41368705
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:57 schreef jna het volgende:
en het is officieel
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:00:20 #112
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_41368709
quote:
Patrick Kluivert heeft de medische keuring met succes doorstaan. De aanvaller tekent een contract voor twee seizoenen bij PSV. Ook Jan Kromkamp is goed door de tests gekomen en tekent voor vijf seizoenen.
Even was er onduidelijkheid rondom de situatie van Kluivert omdat er iets mis zou zijn met zijn knie. Na een tweede keuring bleek er echter niets aan de hand te zijn waardoor de topscorer aller tijden van het Nederlands Elftal de komende twee seizoenen weer op de Nederlandse velden te bewonderen is.

Overigens gaf Kluivert bij PSV aan zich niet te willen voorstellen aan de pers omdat hij vindt dat het voetbal centraal moet staan en hij zijn voeten weer wil laten spreken. Ondanks dit verzoek heeft de club hem verplicht aanwezig te zijn bij de persconferentie van vanavond.

Kromkamp kwam soepel door de medische keuring heen en zal vanavond gelijk met Kluivert worden gepresenteerd aan de verzamelde pers. De rechtsback komt voor drie miljoen euro over van Liverpool en tekent in tegenstelling tot eerdere berichten voor vijf jaar, in plaats van vier.

Ondertussen is het nog altijd niet bekend of Diego Tardelli dit seizoen bij de Eindhovenaren speelt. De Braziliaanse spits is er zelf al uit met PSV en ook de clubs zijn dichtbij een akkoord, maar getekend is er nog niets. Als de transfer alsnog doorgaat huurt de regerend landskampioen het talent voor één seizoen met een optie tot koop.
pi_41368720
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:57 schreef jna het volgende:
en het is officieel
Idd
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_41368735
En weer een naam op Koemans lijstje der miskopen erbij.
Houd van een lijntje.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:01:54 #115
125053 stefmans
pi_41368748
---Laat maar dalijk krijgen we weer zo'n discussie---
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_41368768
Mijn haat tegen PSV wordt alleen maar erger, straks zitten ze nog op het niveau van Feyenoord al lijkt dat onmogelijk.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_41368784
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:00 schreef Houniet het volgende:
Ondanks dit verzoek heeft de club hem verplicht aanwezig te zijn bij de persconferentie van vanavond.
Ik ben benieuwd.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:18:00 #118
125053 stefmans
pi_41369124
Overigens dit schreef Cultheld in het Feyenoord topic:
quote:
"Ik hou 't, helaas, op Sonck of Rosenberg als er al iemand komt. Die twee worden de laatste uren overal aangeboden." aldus Steef op FN.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:18:35 #119
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41369142
Kromkamp naar psv dan worden ze toch serieus sterker.
pi_41369178
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:18 schreef stefmans het volgende:
Overigens dit schreef Cultheld in het Feyenoord topic:
[..]

Steef, onzin dus.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:21:59 #121
82589 S-Two
barba macacu
pi_41369217
Hebben we straks bij AZ, PSV en Feyenoord een oud-Ajacied in de spits staan .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_41369329
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:18 schreef PLAE@ het volgende:

Kromkamp naar psv dan worden ze toch serieus sterker.
Kromkamp is overschat, je ziet maar wat hij op een hoger niveau dan AZ presteert.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:39:32 #123
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_41369730
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:25 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Kromkamp is overschat, je ziet maar wat hij op een hoger niveau dan AZ presteert.
Denk ook niet dat Kromkamp de verlosser van PSV wordt.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_41370299
Lekker SP, nog ff zout in de wonden strooien van ons Ajacieden, door het doelpunt van Kluivert in de CL finale te laten zien
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_41370720
Achja, wij wouden hem niet.
KLAAS JAN HUNTELAAR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')