LoggedIn | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:15 |
![]() MS Flight Simulator ![]() quote:Handige links: http://www.precisionmanuals.com http://www.avsim.com/ http://www.ifdg.net/downloadmain.php http://www.projectopensky.com/ http://ivao.aero/hq http://www.vatsim.net/ Plaatjes (FS04) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oude topics: deel 2 deel 1 Laatste posts: quote: quote: quote: [ Bericht 3% gewijzigd door LoggedIn op 31-08-2006 14:21:21 ] | |
nubie | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:22 |
tvp | |
WEST | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:25 |
quote:ik zat op dat moment op 250 kts en het gebeurde bij VOR/intersection Andik ik heb maar een restart van de flight gedaan en nu moet ik wachten tot er een 747 van de runway af die er niet staat. ![]() | |
Furious | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:26 |
En FSX zuigt kont. ![]() | |
nsfw | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:41 |
Terug Vlieg Post ![]() | |
WEST | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:43 |
en nu heb ik geen problemen tot nu toe | |
2Mini | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:46 |
klinkt bruut dit spel.. | |
WEST | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:50 |
quote:ik kap er maar mee want het zelfde begint op nieuw ![]() | |
clowncloon | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:51 |
heeft er iemand een saitek x52 joystick? is dat de moeite waard? | |
Evil_Jur | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:51 |
Ik vlieg af en toe nog wel een rondje. | |
MrX1982 | donderdag 31 augustus 2006 @ 14:59 |
Bedankt voor de in info in de vorige thread ![]() Binnenkort zal ik de virtuele wereld onveilig maken met mijn vliegkunsten ![]() | |
LoggedIn | donderdag 31 augustus 2006 @ 17:30 |
quote:Dat is zonde hoor.. Je moet het gewoon goed doen ![]() ![]() ![]() | |
uppie83 | donderdag 31 augustus 2006 @ 18:58 |
Zijn er onder jullie ook lui die wel eens Flightsimmen in multiplayer??? Ik heb ooit in een ver verleden dit wel eens gedaan, inclusief een pc die software draaide om als tower te fungeren. Toen was FS echter nog niet zo geavanceerd dat we elkaar konden zien vliegen, tegenwoordig schijnt dat wel te kunnen. Helaas ben ik echter compleet vergeten hoe ik moet vliegen en krijg ik mijn joystick ook niet meer werkend ![]() | |
Fillipe | vrijdag 1 september 2006 @ 21:40 |
Hé, een nieuw topic ![]() | |
LoggedIn | vrijdag 1 september 2006 @ 23:04 |
quote:nu kan dat wel ja ![]() ![]() ![]() | |
Magnetrondoos | vrijdag 1 september 2006 @ 23:38 |
Dat rare lag probleem klopt ja, ik heb zelf niet veel online gespeelt maar wat ik gehoort heb komt die lag door al die updates, patches en expension packs. Er zijn clans die ook vaak samenvliegen maar die zijn op elkaar afgesteld, hun merken die lag niet zo, echt goed gedaan is het natuurlijk niet verder ![]() | |
Davidboaz | zaterdag 2 september 2006 @ 14:25 |
tvp | |
nsfw | zaterdag 2 september 2006 @ 17:06 |
Ik vloog van de week de nieuwe Boeing 888 en toen wilde ik een NDB glidepath gaan Aproachen en toen deed ik dat en toen ging m'n landingsgestel niet naar buiten en toen kwam er brand in één van m'n motoren en toen moest ik de holding in van ATC omdat ik een slot had en toen waren er ook nog 40 verdachte passagiers aan boord en toen had ik ook nog een bommelding en toen kon ik eindelijk landen en toen stond er een ander vliegtuig op de baan ![]() ![]() ![]() Hier een foto ![]() | |
nubie | zaterdag 2 september 2006 @ 18:06 |
quote: ![]() | |
Fillipe | zaterdag 2 september 2006 @ 18:42 |
Zo'n gast op fs2004.com heeft een freeware water add-on vrijgegeven, ziet er best goed uit moet ik zeggen:![]() ![]() ![]() Hier te downloaden: Klik | |
LoggedIn | zaterdag 2 september 2006 @ 18:51 |
quote:The download limit has been reached for this file. Op de screenshots zie ik ook niet zon groot verschil met het originele water ![]() | |
GoodGawd | zondag 3 september 2006 @ 00:49 |
quote:JAA!! ![]() Hele goeie ik heb hem, zeker aan te raden. Ik twijfelde eerst ook door negatieve berichten op internet over dode hoek, maar dat is onzin. Ik heb er alleen maar plezier aan gehad en om het aantal knoppen hoef je je zeker geen zorgen te maken! XD Hulde aan Saitek ![]() ![]() X52 http://www.saitek.com/images/300dpi/joysticks/x52.jpg X45 http://www.avsim.com/pages/1001/saitek_x45/x45pair.jpg Dit is zijn kleinere broertje , als je er niet zoveel geld voor over hebt raad ik deze aan. ![]() Het verschilt +/- ¤30,- Het grootse verschil tussen de X52 en de X45 is dat de X52 een Display heeft en meer knoppen. [ Bericht 4% gewijzigd door GoodGawd op 03-09-2006 11:56:59 ] | |
Fillipe | zondag 3 september 2006 @ 12:23 |
Paar screenshots van m'n approach naar St.Maarten![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Davidboaz | zondag 3 september 2006 @ 14:50 |
quote:FSX? | |
Fillipe | zondag 3 september 2006 @ 15:24 |
quote:Nee, fs2004. Gebruik wel veel add-ons; Ultimate Terrain USA Ultimate Terrain Europe Ground Environment Pro AquaPro 2006 Lightened Version PMDG en van die kleine add-ons van avsim voor je runway textures etc. ![]() | |
Davidboaz | zondag 3 september 2006 @ 15:55 |
![]() ![]() ![]() | |
GoodGawd | zondag 3 september 2006 @ 16:25 |
Leuk zo'n 18 wieler ![]() Btw sommige vliegtuigen doen soms erg raar. vb1) ik sta op de landingsbaan en ik 'release' the breaks en dan geef ik 'smootly' gas tot full power en dan gaat ie opeens als een gek naar links ![]() vb2)Als ik vlieg dan gaat de throtle vanzelf naar achteren (vliegtuig mindert vaart) Zijn dat een fouten in het spel of zie ik iets over het hoofd of ben ik een apart geval >_> ? [ Bericht 75% gewijzigd door GoodGawd op 03-09-2006 18:11:00 ] | |
nubie | zondag 3 september 2006 @ 17:06 |
Waarom is 335 kts al overspeed? 1kts = 1.8 km ? 335 x 1.8 = 600 km/h? ![]() Somebody correct me? :E : z | |
Davidboaz | zondag 3 september 2006 @ 19:02 |
quote:Misschien lopen je motoren niet synchroon. Als je stilstaat even 'e' ingedrukt houden en dan op 1 en dan op 2 drukken, of op 1, 2, 3 en 4; afhankelijk van het aantal motoren. Het kan ook dat je rudder naar één kant is uitgeslagen (heb ik weleens met m'n saitek). Die zet je weer in het midden en alles is weer ok. | |
nsfw | zondag 3 september 2006 @ 19:15 |
quote:Dat heeft te maken met de luchtdichtheid. Op de snelheidsmeter in de cockpit lees je de "Inidcated Airpseed" af (IAS). Deze snelheid is niet de "Echte" snelheid van het vliegtuig maar de aerodynamische snelheid ten opzichte van de lucht. De Echte snelheid ten opzichte van de lucht wordt de "True Airspeed" genoemd (TAS) en is te berekenen aan de hand van de vlieghoogte en temperatuur. Corrigeer je deze snelheid dan weer voor meewind of tegenwind dan krijg je de "Groundspeed" (GS). Om een lang verhaal kort te maken: Als je op 1000 voet met 250 knopen vliegt, ga je minder snel dan wanneer je op 35.000 voet met 250 knopen vliegt. Beetje duidelijk? ![]() Je kan dat heel makkelijk testen op je GPS. Daar zie je de grondsnelheid in knopen. | |
GoodGawd | zondag 3 september 2006 @ 19:33 |
quote:Ik heb net weer even gekeken, en dat is het ik heb ook een saitek en ik zag mijn rudder naar links slaan. Dan moet je even naar de rudder naar rechts doen en dan is het over. Ik kan er dus niks aan doen? En weet toevallig over de snelheid die afneemt heb je daar ook last van? | |
nubie | zondag 3 september 2006 @ 20:40 |
quote: ![]() | |
WEST | zondag 3 september 2006 @ 23:33 |
hoe werken de flaps eigenlijk bij het starten en landen? | |
nsfw | zondag 3 september 2006 @ 23:39 |
Flaps werken liftverhogend. Ze geven de vleugel meer draagvermogen bij een lagere snelheid. Met andere woorden, ze zorgen er dus voor dat je de lucht in komt met een lagere snelheid dan dat je nodig zou hebben zonder flaps. Meer draagvermogen is alleen ook meer weerstand. Daarom trek je ze weer in op het moment dat je meer snelheid krijgt. Tijdens de start word meestal nooit meer dan 50% aan flaps gegeven. tijdens de landing worden de flaps in stappen naar beneden gebracht. | |
Fillipe | zondag 3 september 2006 @ 23:40 |
quote:Gaat puur om de draagkracht. Flaps hebben bij het opstijgen en landen als voordeel dat wanneer de draagkracht groter is, het vliegtuig met een lagere snelheid kan vliegen zonder neer te storten. Dus bij het opstijgen en landen worden de flaps uitgeschoven of omlaag gezet. Als het vliegtuig al redelijk op snelheid is, worden de flaps weer ingeschoven of gelijk gezet met het normale vleugelprofiel. De draagkracht wordt hier dan wel weer kleiner maar de weerstand wordt juist minder. - edit: Ah hij was me al voor ![]() | |
WEST | maandag 4 september 2006 @ 10:16 |
thanks ik gebruikte nooit flaps ![]() | |
nubie | maandag 4 september 2006 @ 10:57 |
quote: ![]() Je kunt dus veel makkelijker opstijgen en landen, dus bij lagere snelheid de lucht in en steiler klimmen (bijvoorbeeld 20 graden pitch up) zonder dat hij stallt. | |
WEST | maandag 4 september 2006 @ 11:22 |
quote:goed dat ik dat nu weet, aldoende leerd men ![]() zo nu eerst een ![]() ![]() | |
Jarold | maandag 4 september 2006 @ 12:23 |
cool allemaal 747 captains hier | |
GoodGawd | maandag 4 september 2006 @ 17:27 |
Kan je eigenlijk ook online FS doen zonder een orginele versie? maar met een brand versie? | |
WEST | maandag 4 september 2006 @ 19:24 |
quote:volgens mij kan dat wel. teminste tis mij wel gelukt. maar toen ging de CD stuk en heb ik maar legaal gekocht. | |
WEST | maandag 4 september 2006 @ 19:36 |
toch snap ik niet als ik op de AP vlieg dat hij na een bepaalde waypoint gewoon zijn eigen weg gaat en rondjes gaan circelen![]() edit: zie dat de GPS op andik stond en denk dat die daar nog niet geweest is terwijl hij al boven denenmarken zat. edit 2: de waypoints verschuiven niet op automatisch ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door WEST op 04-09-2006 20:09:18 ] | |
LoggedIn | maandag 4 september 2006 @ 20:35 |
quote:* LoggedIn is cool ![]() | |
Fillipe | maandag 4 september 2006 @ 21:10 |
quote:Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen. | |
LoggedIn | maandag 4 september 2006 @ 21:18 |
quote:is dat fs 2000 ofzow? ![]() beetje late reply ja.. | |
dWc_RuffRyder | maandag 4 september 2006 @ 21:26 |
Ik wil al járen zo'n soort spelen, waar begin ik ![]() | |
LoggedIn | maandag 4 september 2006 @ 21:38 |
quote:met de installatie ![]() ![]() | |
WEST | maandag 4 september 2006 @ 21:40 |
quote:Ik vlieg IFR in een airbus A330 ik maak via euroute een flight plan en daar pakt hij ook de waypoints Andik etc en daar gaat het mis in het GPS pakt hij niet steeds het volgende VOR met als gevolg dat hij circels gaat vliegen rond dat VOR. via directe route gaat alles gewoon goed | |
dWc_RuffRyder | maandag 4 september 2006 @ 22:32 |
quote:Nog handige tips voor een beginner? ![]() | |
XiChico | maandag 4 september 2006 @ 22:34 |
Dit spel speelde ik vroeger ook altijd, zo vet. Samen met een maatje, en dan zover mogelijk vliegen. Wat is de meest actuele Fligth Simulator? Ik wil gewoon een installatie kopen ofzo, niet al die patches ![]() | |
Fillipe | maandag 4 september 2006 @ 22:40 |
quote:Euh, lijkt het je niet handiger om bij het begin te beginnen? Oftewel, pak een default 737 , zoek een korte route uit en maak een flightplan in FS zelf (IFR/High Altitude) en gaan met die ... SPOILER | |
WEST | dinsdag 5 september 2006 @ 06:47 |
quote:dat kan ik alwel en die korte routes zijn geen probleem, tis puur die lange routes die het probleem geeft. | |
LoggedIn | dinsdag 5 september 2006 @ 10:49 |
quote:waarom werkt het op korte routes wel? Heb je geen disco ofzow dan? En heb je nou nog dat probleem dat je stalled, of alleen dat 'vreemde' routegebeuren nu? | |
WEST | dinsdag 5 september 2006 @ 11:09 |
quote:Hij stalled niet hij blijft gewoon keurig op FL310 maar hij gaat circels draaien om die VOR punten, directe route zonder die VOR punten blijft hij normaal die route volgen. | |
Atreidez | dinsdag 5 september 2006 @ 11:27 |
Nieuwe download gevonden die me erg gaaf lijkt voor FS2004 ![]() ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 5 september 2006 @ 15:39 |
![]() Als ik bijvoorbeeld van Parijs naar Amsterdam wil vliegen weet ik niet wat ik moet kiezen .... kan iemand me daarom duidelijk uitleggen wat de begrippen (niet de afkorting) inhouden en wat ik het beste kan kiezen om goed naar het vliegtuig geleid te worden met de luchtsverkeersleiding? ![]() o VFR o IFR - Directt - GPS - Low altitude airways - Hight altitude airways - VOR to VOR ![]() | |
Atreidez | dinsdag 5 september 2006 @ 16:22 |
Als je door de toren geleidt wil worden moet je altijd IFR nemen (VFR is visual, dan kan je dus zelf zien en heb je weinig/geen begeleiding nodig). Met IFR geven ze je de koers aan die je moet vliegen vanaf de start, eenmaal op koers ben je afhankelijk van flightcontrol voor welke hoogte je vliegt en wanneer je mag dalen en de aanvliegroute mag inzetten ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Atreidez op 05-09-2006 16:33:06 ] | |
Fillipe | dinsdag 5 september 2006 @ 17:01 |
quote:Als je van Amsterdam naar Parijs wilt vliegen met bijvoorbeeld een Boeing 737/747, kies je voor IFR en dan High Altitude Airways. Zo krijg je; IFR clearance op schiphol, taxi begeleiding naar de runway, take-off clearance, ATC begeleiding, headings toegewezen, vlieghoogtes, en last but not least approach informatie. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 september 2006 @ 17:07 |
wie weet ga ik dit ook eens proberen ![]() | |
Fillipe | dinsdag 5 september 2006 @ 17:13 |
Hier nog wat screenshots van me: American Airlines van Miami - Nassau, kort vluchtje ![]() http://www.fs2004.com/forums/index.php?showtopic=88936 | |
Piles | dinsdag 5 september 2006 @ 17:44 |
Wat is eigenlijk de nieuwste? Want ik zie verschillende, maar als ik hem koop wil ik wel de nieuwste (tenzij een oudere versie leuker is ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 5 september 2006 @ 18:10 |
Ik heb fs2004 binnen. Ik ga zo eens even lekker vliegen. Zijn er trouwens add-ons die echt de moeite waard zijn om te downloaden. Of moet ik eerst maar eens een beetje oefenen met de gewone fs2004 ![]() | |
LoggedIn | dinsdag 5 september 2006 @ 18:18 |
quote:als je voor t eerst in FS zit, zou ik eerst lekker een paar rondjes gaan vliegen met de Cessna ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 5 september 2006 @ 18:20 |
quote:Dat ga ik inderdaad maar even doen. Zojuist mijn MS joystick letterlijk onder het stof vandaan gehaald ![]() | |
Fillipe | dinsdag 5 september 2006 @ 18:28 |
quote:FS 2004 Century of flight (ook wel FS9 genoemd) is de nieuwste. Eind dit jaar komt wel FSX (de opvolger) uit. Die is alleen aardig veeleisend mbt de graphics dus je kunt het voorlopig nog wel even bij FS 2004 houden ![]() En qua add-ons moet je denken aan Ultimate Terrain USA + Europe en Ground Environment Pro. Dan ziet het er een stuk gelikter uit ![]() Mocht je trouwens een vrij redelijk systeem of hoger hebben en je wilt geen karteltjes dan raad ik aan om de Anti-Aliasing niet in FS zelf te enablen maar dit juist te enablen op je videokaart zelf. | |
Piles | dinsdag 5 september 2006 @ 19:52 |
quote:Bedankt voor de tips ![]() Toch maar eens kopen voor ¤ 20,- ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 5 september 2006 @ 20:01 |
Ik ben nu bezig met stijgen en landen in een Cesna alleen heb ik veel moeite om mijn vliegtuig recht te houden en als ik corrigeer corrigeert hij veel te veel. Kortom het is lastig om hem horizontaal te houden. Is dat normaal of heeft mijn joystick zijn beste tijd gehad? edit: Laat maar heb mijn joystick even goed gekalibreerd. Werkt nu een stuk beter. [ Bericht 14% gewijzigd door MrX1982 op 05-09-2006 20:08:12 ] | |
GoodGawd | dinsdag 5 september 2006 @ 20:11 |
Vraagje ik probeer voor de eerste keer een klm vliegtuig te downloaden op www.fsdownload.com ik klik dan op een leuk vliegtuig en dan komt er WinZip enig idee hoe ik dat vliegtuig in FS krijg?![]() | |
Fillipe | dinsdag 5 september 2006 @ 20:45 |
quote:Simpelweg in je C:/Program Files/Microsoft/Flight Simulator/Aircraft folder. Trouwens een tip voor als je freeware vliegtuigen (bv. Boeing/Airbus) wilt downloaden. Download er een van Project Opensky. Een volledig overzicht: http://www.projectopensky.com/downloads-index.php . Een andere goede downloadsite voor FS is http://www.avsim.com. Hier kan je echt van alles wat downloaden. Bijvoorbeeld, verbeterde vliegvelden, complete geluidspakketten voor je 747, verbeterde luchthaven lampen, panelen voor de cockpit etc. etc. Ja, je hebt wat add-ons nodig om het nóg leuker te maken ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 5 september 2006 @ 21:06 |
Harstikke bedankt ![]() ![]() Nog een vraagje over avsim.com daar kan je dingen onder scenery downloaden is dat voor een bepaalde plek of is dat voor het hele spel? [ Bericht 3% gewijzigd door GoodGawd op 05-09-2006 21:13:41 ] | |
Fillipe | dinsdag 5 september 2006 @ 21:18 |
quote:Ligt er aan wat je download ![]() Bijvoorbeeld; Airport Environment 7 Deze download zorgt ervoor dat overal in FS je textures aanzienlijk verbeterd worden. Dit is dus te zien bij de standaard luchthavens in FS. De standaard textures van FS worden zeg maar vervangen door dit pakket. En dus zie je het overal terug. quote:Maar stel je download een luchthaven. Bijvoorbeeld luchthaven Rotterdam, noem maar wat. Dan blijft het uiteraard beperkt bij die specifieke luchthaven alleen. Het is dus geheel afhankelijk van wat je download. En nog een tip, já nog een. Kijk even bij avsim.com op de 'This Year Hottest Files' . Oftewel waar je een overzicht krijgt van de meest populaire/gedownloade bestanden van avsim. Daar zitten meesten erg kleine add-ons bij die FS net iets mooier maken. En nu ga ik vliegen. ![]() | |
WEST | dinsdag 5 september 2006 @ 21:49 |
quote:dat is wel belangrijk ![]() ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 5 september 2006 @ 22:29 |
Thanx again, Maar ik heb me toch een grote ergenis!! ![]() Mijn Throttle beweegt uit zichzelf telkens naar een gemiddelde snelheid ! ![]() Ik word er helemaal gek van ![]() Kent iemand dit probleem ? Note: Ik heb een Saitek X52 (Zijn er toch mankementen?) Edit: Kheb nog een vraagje XD (ja ik barst ervan ![]() Zijn de landingsbanen tekort voor een 747? ![]() Ik kom elke keer een stuk landingsbaan tekort....Of is het echt precieze werk met een 747? -Op welke snelheid trek je op? Hoeveel flaps? -Op welke snelheid land je? Hoeveel flaps? Nou als dit beantwoord is ben ik voorlopig wel zoet met FS ![]() ![]() [ Bericht 42% gewijzigd door GoodGawd op 05-09-2006 22:40:56 ] | |
nubie | dinsdag 5 september 2006 @ 22:53 |
quote:Hoe bedoel je met de gemiddelde snelheid? Ik trek meestal op met 15 flaps, als het vliegtuig helemaal vol is bij ongeveer 170 kts Landen doe ik altijd met full flaps en ja, met een 737 is dat 160 kts Maar dat is mijn manier ![]() | |
Fillipe | dinsdag 5 september 2006 @ 22:53 |
quote:Ik heb geen Saitek dus ik heb geen idee. quote:Kijk als je op Ameland wilt landen, ja. Maar als je op schiphol wilt landen moet je het toch wel makkelijk redden. quote:Rond de 165 knots trek je op, maximaal 20 degrees flaps. Meestal gebruik je 15 flaps. quote:Landen rond de 155 knots, flaps 25+ Deze snelheden en flaps-standen zijn geheel afhankelijk van de wind, lengte van runway etc, etc. Er is geen standaard voor. Bovenstaand is dus puur indicatie. Maar ik zou zeggen, pak eerst een cessna of heel misschien een 737 en ga daar eens mee vliegen. Niet gelijk de allergrootste kisten pakken. Gaat niet werken. Neem ook wat flightlessons en lees een paar manuals van de kisten. Hier staat vrijwel alles in. Ja, het is saai, maar zo leer je het wel. | |
Kevin1Bravo | dinsdag 5 september 2006 @ 22:54 |
quote:Joystick durf ik niet te beantwoorden, van iemand gehoord dat de Saitek soms niet precies deed wat hij wou doen. Het heeft waarschijnlijk met de kalibratie van je joystick te maken, wat ik zelf niet krijg herstelt. Als excuus meteen een nieuwe joystick aangeschaft ![]() Meeste landingsbanen van de grotere vliegvelden zijn geschikt voor 747's. Waarschijnlijk land jij met te veel fuel in de motoren, daar zal je op moeten letten. De takeoff is verdeelt in 3 soorten snelheden (op hogere snelheid): V1, De snelheid van het moment dat je de take-off niet meer mag afbreken. Daarom is dit dus een van de meest kritieke momenten van de vlucht. VR, De snelheid van het moment wanneer je het vliegtuig 'Rotate' dus letterlijk roteert. V2, De snelheid wanneer je van de grond afkomt. Deze snelheden worden bepaald door het gewicht, hoe meer het gewicht hoe hoger de snelheden en flaps. Lengte van de runway heeft natuurlijk ook een grote factor ![]() Bij het landen heeft het meer met de payload van de mensen en baggage te maken, aangezien er extra fuel word getankt voor een eventuele uitwijking naar een ander vliegveld en daarbovenop nog eens 45 minuten extra vliegtijd. Dat zit meestal rond de 135 knots, soms iets meer en soms iets minder ligt er maar aan. Deze snelheden worden berekent door je FMC, en dan komt het automatisch op je PFD en/of speed meter te staan. | |
Fillipe | dinsdag 5 september 2006 @ 22:58 |
V1 Rotate ![]() | |
WEST | dinsdag 5 september 2006 @ 23:01 |
als iemand intresse heeft in TheFrank_O's AI pakket versie 4.3 voor Flight Simulator! die is te vinden in A.B.warez.flightsim Een aanrader!! | |
Piles | dinsdag 5 september 2006 @ 23:13 |
quote:Hmm, kan hem niet vinden ![]() Hoe oud is ie? [ Bericht 3% gewijzigd door Piles op 05-09-2006 23:18:16 ] | |
WEST | dinsdag 5 september 2006 @ 23:22 |
quote:van vandaag en zo staat hij er op AI-Traffic-v4.3.part01.rar ik zoek wel een nzbtje ![]() | |
WEST | dinsdag 5 september 2006 @ 23:24 |
http://www.binsearch.info/?q=AI-Traffic-v4.3&max=250&adv_age=7&server= | |
MrX1982 | woensdag 6 september 2006 @ 00:40 |
Opstijgen en landen met een Cessna gaat me redelijk goed af. Nu de rest nog van alle mogelijke opties zoals radio ![]() | |
Piles | woensdag 6 september 2006 @ 09:28 |
quote: ![]() | |
Fillipe | woensdag 6 september 2006 @ 13:18 |
Ik gebruik AI traffic van Flight One Software, opzich ook wel prima. Ik kwam nog wat leuke screenshots tegen: PMDG Thai 747-400, klikbaar: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Fillipe op 06-09-2006 15:38:03 ] | |
Kevin1Bravo | woensdag 6 september 2006 @ 15:08 |
quote:Nemen we mee ![]() Filipe, werkt bij jou de 747-400 cargo versie ![]() | |
WEST | woensdag 6 september 2006 @ 15:13 |
trouwens op die nieuws groepen staan regelmatige leuke payware dingen ![]() | |
Fillipe | woensdag 6 september 2006 @ 15:38 |
quote:Ja, werkt goed, bij jou niet? ![]() | |
Kevin1Bravo | woensdag 6 september 2006 @ 16:00 |
quote:Ik kreeg PFD error dat hij uit ging, zal hem ff opnieuw downloaden ![]() | |
GoodGawd | woensdag 6 september 2006 @ 17:31 |
quote:Ik heb dat gedownload wat moet ik nu met dat bestand? Waar plaats ik hem in welke map van FS? En wat is het ![]() | |
LoggedIn | woensdag 6 september 2006 @ 17:33 |
op zich hoeft dit geen warez-gelul topic te worden ofzow ![]() | |
nsfw | woensdag 6 september 2006 @ 18:08 |
Vandaag ben ik gekresht met flightsimulator! Best wel darwin he? ![]() | |
Fillipe | woensdag 6 september 2006 @ 18:37 |
Er is niets mooiers dan landen op Hong Kong Intl. ![]() | |
Piles | woensdag 6 september 2006 @ 21:48 |
Ik heb m vanmiddag gelijk maar gekocht. Nu heb ik net mn eerste solo-vlucht gedaan, maar dat vliegtuigje reageert heel laat (en soms erg overdreven) op het sturen naar links en naar rechts. Ligt dat aan mij? O, en hoe werkt trim eigenlijk, want daar snap ik weinig van ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Piles op 06-09-2006 22:15:37 ] | |
GoodGawd | woensdag 6 september 2006 @ 23:12 |
Wat is eigenlijk het verschil tussen deze vliegtuigen: - 737 - 700 - 737 - 800 - 737 - 900 - 737 - BBJ Etc .. ![]() | |
Fillipe | woensdag 6 september 2006 @ 23:16 |
quote:Simpelweg de grootte van het vliegtuig, oftewel passagiers / cargo capiciteiten, en last but not least het vliegbereik. Voorbeeldje van de vloot van Transavia | |
MrX1982 | donderdag 7 september 2006 @ 00:28 |
Die Learjet is cool. Zojuist voor het eerst mee gevlogen en viel me niet tegen. Het vliegen zelf is bijna makkelijker dan met een Cessna. Je zet gewoon alles in de Automatische Piloot. Alleen ging het landen niet voortreffelijk. Ik lande meer in het weiland dan op de runway ![]() Is het ergens mogelijk om de specificaties van de vliegvelden te bekijken met runways enzo anders weet je toch nooit waar je moet landen. | |
peacetaker | donderdag 7 september 2006 @ 00:35 |
quote:ik bekijk die specificaties altijd via de kaart ik vlieg via de flight planner, aan het eind van de lijn (de bestemming) kan je op het vliegveld klikken en op de runway die je toegewezen hebt gekregen van de verkeersleiding je krijgt een schermpje met daarin de radio frequenties en ook de heading van de runway | |
MrX1982 | donderdag 7 september 2006 @ 00:38 |
quote:Ah oke zover ben ik nog niet. Morgen eens even bestuderen. Overigens heb ik hetzelfde als Piles wat betreft dat trimmen. Maar dat komt misschien omdat ik meteen wil vliegen zonder al die informatie te lezen. Beetje trial&error manier ![]() | |
peacetaker | donderdag 7 september 2006 @ 00:42 |
quote:lezen heeft heel veel voordelen ![]() je hebt er later veel profijt van... ik plante ook altijd de jetliners zoals Boeing sierlijk met 250kts de grond in....tot ik begon te lezen ![]() | |
Koenz0r | donderdag 7 september 2006 @ 01:28 |
Dit soort spellen zijn niet voor mij bestemt. Het liefst zie ik explosies, vernieling en crashes... Zoiets kan gewoon niet goed gaan. (Ik zou dus het WTC gaan koppen ofzo ![]() | |
Ewoudus | donderdag 7 september 2006 @ 02:21 |
Een vraag: Ik gebruik FSNavigator om mijn vlucht te plannen, zeg van Heatrow naar Schiphol. Dan kies ik voor IFR, ergens gelezen op het forum dat dat dan het beste/makkelijkste is maar de ATC geeft dan vaak een andere heading aan dan in het vluchtplan van FSNavigator..... Dan hoor ik dus om de minuut dat ik van richting moet verandere, zwaar irritant. Doe ik iets fout of moet ik niet de IFR kiezen? | |
nsfw | donderdag 7 september 2006 @ 09:53 |
quote:Geloof me! Er zijn zat Flightsimulator idioten die al het WTC ingevlogen waren ruim voor 11 september (ik in elk geval wel!) En de dag na 11 september deed ik het weer ![]() | |
Fillipe | donderdag 7 september 2006 @ 10:13 |
quote:Als ik jou was zal ik beginnen met simpelweg gebruik te maken van de standaard ATC in FS. Oftewel maak een vliegplan (IFR - High Alt. Airways) en luister naar de headings en clearances die de ATC je telkens geeft. In het begin is dit makkelijker. Daarna kan je wel weer aan de gang met FS Nav. Succes. | |
WEST | donderdag 7 september 2006 @ 10:20 |
quote: ![]() | |
Koenz0r | donderdag 7 september 2006 @ 11:54 |
Kan een lieftallige fok!ker nog eens het WTC of het vrijheidsbeeld koppen? inclusief wat beeld materiaal? ![]() | |
LoggedIn | donderdag 7 september 2006 @ 14:15 |
quote:wat verwacht je te zien dan? Explosies enzow? ![]() ![]() | |
Saekerhett | donderdag 7 september 2006 @ 14:16 |
TVP enzo. | |
LoggedIn | donderdag 7 september 2006 @ 15:29 |
quote:ja tuurlijk ![]() ![]() ![]() | |
Piles | donderdag 7 september 2006 @ 15:45 |
Ik probeer op dit moment te leren vliegen, alleen bochten maken gaat nog niet helemaal lekker. Is er ook een manier om kleine correcties uit te voeren of moet je dat echt met de "gewone" controls doen? | |
Kevin1Bravo | donderdag 7 september 2006 @ 16:03 |
quote:Dat had ik precies hetzelfde, met het keyboard als je rechtse pijltje gaat de yoke naar rechts toe en blijft daar. Met een joystick ga je naar rechts en als je hem dan weer terug stuurt dan gaat de yoke mee naar het midden. Met de pijltjes kun je dat moeilijk terug in het midden zetten. | |
Piles | donderdag 7 september 2006 @ 16:38 |
quote:Idd, en met het taxien is het tien keer erger, dat is bij mij echt de reuzeslalom ![]() | |
GoodGawd | donderdag 7 september 2006 @ 16:41 |
Is de pannel van een 737 het zelfde als van een 757 ? | |
Furious | donderdag 7 september 2006 @ 16:45 |
quote:757 en de 767. | |
GoodGawd | donderdag 7 september 2006 @ 16:58 |
en 747 en 737? | |
nsfw | donderdag 7 september 2006 @ 16:58 |
quote:Nee... | |
nubie | donderdag 7 september 2006 @ 17:02 |
quote:Nee... | |
GoodGawd | donderdag 7 september 2006 @ 17:27 |
Wat dan wel ? ![]() Heeft iemand nog een goeie panel voor de : 737 747 757 Link plz ![]() | |
Furious | donderdag 7 september 2006 @ 17:31 |
quote: quote: | |
nsfw | donderdag 7 september 2006 @ 17:35 |
De 757 en de 767 hebben nagenoeg dezelfde cockpit. De Fokker 70 en Fokker 100 hebben dezelfde cockpit De 737-300/400 en 500 hebben dezelfde cockpit De 737-100/200 zelfde cockpit De 737-600/700/800/900/BBJ zelfde Cockpit De Airbussen 318/319/320/321/330/340 hebben nagenoeg dezelfde cockpit. | |
Jarold | donderdag 7 september 2006 @ 17:48 |
Ik heb net inverted een ILS gevlogen met een Cessna 150, kan dit ook met een Cessna 152? | |
Vloris | donderdag 7 september 2006 @ 18:27 |
quote:Een Backcourse-approach bedoel je? Ja hoor, dat gaat in ieder vliegtuig met een beetje fatsoenlijke autopilot configuratie. Doet me denken aan het tochtje wat ik laatst maakte van Ameland naar Eelde. Ik had me helemaal voorbereid op een leuke ILS approach + glide-slope richting runway, wordt ik door die verdomde ATC naar de andere runway gestuurd, die totaal geen hulpmiddelen heeft! Zie daar het nadeel van VFR vliegen... --edit-- maar ik kwam wel heel netjes recht op de runway uit en had aan een halve genoeg om tot stilstand te komen (wat wil je ook, met een klein cessna'tje) | |
LoggedIn | donderdag 7 september 2006 @ 18:42 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Fillipe | donderdag 7 september 2006 @ 18:42 |
Haha, ja Cessna staat zo stil. Net met een enorme crosswind een 747 proberen te landen, ging niet echt vlekkeloos in de glideslope. Maar kwam net op tijd stil, dat scheelt. | |
Saekerhett | donderdag 7 september 2006 @ 19:37 |
quote:http://www.youtube.com/watch?v=fv_QYd2CRkg ![]() | |
GoodGawd | donderdag 7 september 2006 @ 19:49 |
HOLY! Hulde aan die piloot die die kist als een ufo kan besturen Oo! edit: is er in zweden trouwens noorder licht (ik vlieg nu in zweden en de lucht lijkt wel noorderlicht) [ Bericht 44% gewijzigd door GoodGawd op 07-09-2006 20:07:49 ] | |
Fillipe | donderdag 7 september 2006 @ 20:47 |
quote:Allejezus ![]() Wat dacht je btw van deze, toch maar een go-around ![]() | |
GoodGawd | donderdag 7 september 2006 @ 21:07 |
http://www.youtube.com/watch?v=4AXSYmUJ-7A&mode=related&search= Deze kan er ook wat van ![]() Maar deze slaat toch wel alles http://www.youtube.com/watch?v=rXOVFdjon_g&NR ![]() ![]() Deze: XD XD http://www.youtube.com/watch?v=IcEsvpRL_BU&mode=related&search= [ Bericht 30% gewijzigd door GoodGawd op 07-09-2006 21:29:05 ] | |
Piles | donderdag 7 september 2006 @ 21:14 |
quote:Is dat echt ![]() Zo land ik op het moment met de Cessna ![]() | |
Jarold | donderdag 7 september 2006 @ 21:25 |
quote:Neen, ik bedoel inverted de ILS af, dus op de kop op z'n boers. Nou moet ik er bij zeggen dat deze Cessna 150 geen open carter had... ow en trouwens, approaches op de A/P vliegen is ![]() | |
GoodGawd | donderdag 7 september 2006 @ 21:30 |
quote:NEE XD lol die was fake ![]() | |
GoodGawd | donderdag 7 september 2006 @ 21:31 |
quote:Dan weten we in ieder geval hoe je land XD ![]() | |
Piles | donderdag 7 september 2006 @ 21:34 |
quote: ![]() | |
nsfw | donderdag 7 september 2006 @ 21:40 |
quote:Wel met de 152 Aerobat | |
MrX1982 | donderdag 7 september 2006 @ 22:12 |
Mooie vlucht gedaan van St. Louis naar Chicago in een Learjet. Lekker vliegtuigje ![]() Alleen de afwerking op het einde tijdens het landen was wat rommelig. Ik ben maar gewoon op een runway geland, moet namelijk nog een opdracht voor school afmaken ![]() | |
nsfw | donderdag 7 september 2006 @ 22:15 |
quote:Gast! je landing is het visietekaartje van de vlucht! Regel eerst dat je kan landen voor je gaat vliegen! ![]() | |
Kevin1Bravo | donderdag 7 september 2006 @ 22:32 |
Net een nieuwe Saitek joystick gehaald met force feedback, erg jammer dat je de touchdown niet voelt ![]() ![]() | |
nsfw | donderdag 7 september 2006 @ 22:42 |
quote:in het echt voel je de touchdown ook niet in je "stick" maar die voel je aan je rug/reet | |
Mojave | donderdag 7 september 2006 @ 23:07 |
/vuur/reddingsdiensten | |
nsfw | donderdag 7 september 2006 @ 23:09 |
quote:Dat heb je niet in flightsim ![]() | |
MrX1982 | donderdag 7 september 2006 @ 23:10 |
quote:Ik weet het. Take-off is optional but landing is mandatory. Mja hoe leer je het best te landen door het te oefenen ![]() | |
Mojave | donderdag 7 september 2006 @ 23:11 |
quote: ![]() gevoel in je reet wel? of is dat MS Gay Simulator? | |
Piles | donderdag 7 september 2006 @ 23:15 |
Klopt het trouwens dat sturen met een toetsenbord moeilijker is dan met joystick? Met scherpe bochten verlies ik mn vliegtuig nogal eens, en dat word vrij vervelend. Ligt dat aan de besturing, of kan ik gewoon niet vliegen? | |
nubie | donderdag 7 september 2006 @ 23:18 |
quote:Ligt aan de besturing, ik vind het nogal onmogelijk om met een toetsenbord te vliegen, of je moet alles met de AP doen. | |
its_me_ | donderdag 7 september 2006 @ 23:18 |
quote:Met de joystick heb je veel meer controle omdat je kleinere correcties kan doen. ![]() | |
nsfw | donderdag 7 september 2006 @ 23:19 |
quote:Dat heeft elke flightsim! MOet je ook maar de legale versie kopen! dan krijg je er een soort plugje bij voor een plek waar de zon nooit zal schijnen! ![]() | |
Piles | donderdag 7 september 2006 @ 23:23 |
quote: quote:Dan nog maar een goedkope joystick van ¤ 20,- kopen, ¤ 80,- voor alleen FS is een beetje tè. Maar zo blijven vliegen is niet te doen ![]() | |
Mojave | vrijdag 8 september 2006 @ 07:31 |
quote: ![]() Ach jongens, de goeie ouwe tijd van versie 4.0 .... toen NDB's nog hip waren en de eerste ILS nog geintroduceerd moest worden... ![]() | |
LoggedIn | vrijdag 8 september 2006 @ 09:41 |
quote:Ik vloog geloof ik vanaf 1 versie voor FS95 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
nsfw | vrijdag 8 september 2006 @ 10:41 |
Dit was mijn eerste flightim! Snoopy vs the Red baron ![]() ![]() Op de Atari | |
GoodGawd | vrijdag 8 september 2006 @ 11:13 |
quote:Welke heb je? ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door GoodGawd op 09-09-2006 07:23:30 ] | |
GoodGawd | vrijdag 8 september 2006 @ 11:14 |
[ Bericht 100% gewijzigd door GoodGawd op 08-09-2006 11:16:10 ] | |
GoodGawd | vrijdag 8 september 2006 @ 11:14 |
quote: Welke heb je? ![]() | |
Vloris | vrijdag 8 september 2006 @ 15:27 |
Ook een leuke: vlieg je (in een Learjet) een kort stukje om je landingstechnieken nog eens te oefenen: EHRD -> EHEH (Rotterdam -> Eindhoven dus). Gaat prima, het is alleen nogal druk in EHEH zodat je een rondje in pattern moet blijven vliegen tot je toestemming krijgt te landen. Goed, na een rondje mag je de final leg van je pattern uitvoeren, en net nadat je aan de grond komt hoor je de ATC omroepen naar het vliegtuig achter je (een 747): "Cleared to land" ![]() - "Heej!" dacht ik zo, maar ik ben de runway nog niet af! "Follow the aircraft on the runway" kwam erachteraan. Blijkbaar had ATC genoeg vertrouwen in mij dat ik netjes op tijd de runway zou verlaten zodat ik niet overreden zou worden door die 747 ![]() | |
Kevin1Bravo | vrijdag 8 september 2006 @ 15:47 |
quote:Ik heb er nog geen, iets mis gegaan met de bestelling ![]() | |
GoodGawd | vrijdag 8 september 2006 @ 17:04 |
quote:Oh ok en welke ben je van plan te bestellen laat anders even een plaatje zien van het model ![]() | |
Kevin1Bravo | vrijdag 8 september 2006 @ 17:32 |
quote:Saitek Cyborg EVO Force: Op aanraden van iemand die de niet Force versie heeft ![]() | |
GoodGawd | vrijdag 8 september 2006 @ 18:22 |
Nice ![]() Ik heb deze ![]() ![]() | |
GoodGawd | vrijdag 8 september 2006 @ 18:24 |
Shit >_> ik klik telkens op quote inplaats van bericht wijzigen >_> sorry daarvoor ![]() | |
LoggedIn | vrijdag 8 september 2006 @ 18:27 |
quote:FP newbie ![]() ![]() | |
Kevin1Bravo | vrijdag 8 september 2006 @ 18:48 |
quote:Mooi setje, werkt die goed? Van een oude vriend die deze had was niet helemaal tevreden. | |
Piles | vrijdag 8 september 2006 @ 19:16 |
Nu we het toch over joysticks hebben, ik zoek een goede joystick voor een beginner van onder de ¤30,-. Iemand tips/ een aanrader? | |
GoodGawd | vrijdag 8 september 2006 @ 19:31 |
quote:SAITEK Joystick Cyborg Evo ![]() 29 Euro! ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door GoodGawd op 08-09-2006 19:39:50 ] | |
nsfw | vrijdag 8 september 2006 @ 19:33 |
![]() Deze heb ik ![]() | |
Piles | vrijdag 8 september 2006 @ 19:40 |
quote:Ziet er mooi uit ![]() Hoe heet ie, en waar kost ie 30,- ? | |
LoggedIn | vrijdag 8 september 2006 @ 19:42 |
quote:dat meen je niet? ![]() ![]() | |
teo_0man | vrijdag 8 september 2006 @ 21:01 |
wel leuke spel, ik speelde het ook battle simulator is ook chill | |
MrX1982 | vrijdag 8 september 2006 @ 21:16 |
Ik heb een flight plan gemaakt via IFR en voor High Altitude gekozen. Nu begint mijn vliegtuig zoals rechts onderin te lezen valt te klagen over overspeed. Ik begrijp niet waarom hij daarover klaagt. Volgens de help functie is de normale cruise 90% N1 en 0,77mach. In de help functie kan ik niets vinden over overspeed. Wat doe ik nu precies verkeerd en wat moet ik doen om het wel goed te doen? Hier een grafische weergave. Oh ja en ik vlieg met een Learjet 45. ![]() | |
Mr-Sander | vrijdag 8 september 2006 @ 21:22 |
Nou ik ben nu ook bezig met MS Flight Simulator. Was eerst met toetsenbord aan het klooien, bedacht ik me, dat ik nog een controller had. Met sensor dus kan gewoon met die controller in m'n hand bewegen en dan beweegt het vliegtuig mee ![]() | |
Mr-Sander | vrijdag 8 september 2006 @ 21:22 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Mr-Sander op 08-09-2006 21:22:40 ] | |
Fillipe | vrijdag 8 september 2006 @ 22:52 |
quote:Kijk, als je wilt dat het vliegtuig bepaalde koersen/hoogtes/snelheden etc.. aanhoudt dan moet je ze wel activeren als je op de automatische pilot (AP) vliegt. Oftewel, wil je dat het vliegtuig zich aan een bepaalde snelheid houdt dan vul je die .70 mach in en activeer je die snelheid simpelweg door het knopje MCH te activeren. Nu zal het toestel zelf de throttle besturen en zorgen dat die snelheid hanteert wordt. Ik prefeer trouwens de snelheid in knots. Ik vul dan ook altijd 335 knots in als cruise-speed (bv. Boeing 737-xxx) . Mocht je met knots termen willen 'vliegen'' dan activeer je het knopje IAS ipv MCH als je wilt dat het toestel zich aan die snelheid houdt. De desbetreffende knoppen lichten groen op als ze geactiveerd zijn. Als je nu op de automatische piloot vliegt (Druk op Z voor activeren/de-activeren) zul je zien dat het toestel die .70 mach aanhoudt. Op je screenshot zie je trouwens links van je display de snelheid. Je vliegt op dat moment 370 knots. Veel te hard. Maak er maar 325 van. Daar staat dus de snelheid in knots aangegeven. Hetzelfde principe geldt voor headings, hoogtes etc. Wil je dat het toestel zich naar een heading begeeft dan vul je die in en activeer je hem door het knopje HDG aan te klikken. Headings krijg je bijvoorbeeld door van de ATC. Wil je dat het toestel naar een bepaalde hoogte stijgt dan vul je bijvoorbeeld 20.000 in (ook wel FL200 genoemd) en activeer je die hoogte door de ALT knop aan te klikken. VS (vertical speed) is de 'snelheid' waarmee je stijgt of daalt tov de grond. Mocht je willen stijgen van FL200 naar bijvoorbeeld FL300 dan vul je bij VS bijvoorbeeld +2500 in . Mocht je willen dalen van FL200 naar bijvoorbeeld Fl100 dan vul je bij bijvoorbeeld VS - 1000 in. Je zult nu zien dat het toestel automatisch gaat stijgen of dalen en naar je gewenste hoogte vliegt. Je ziet de displays van alle desbetreffende functies boven de verschillende draaiknoppen waarmee je de waardes instelt. Oh en trouwens, zet de FD switch aan (Flight director) dan zie je 2 roze lijntjes op je display en kan je goed zien in welke hoeken je stijgt en daalt en naar rechts of links vliegt. Samenvatting: Schakel de automatische piloot in, vul de verschillende waardes in, activeer deze door de desbetreffende knoppen aan te klikken en voila! Note, erg snel getypt dus beware for typo's en eventuele fouten. Hoop dat je verder komt, het is vrij makkelijk. Even oefenen. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Fillipe op 08-09-2006 22:59:43 ] | |
nsfw | vrijdag 8 september 2006 @ 23:21 |
Autopilot is voor mietjes! | |
Saekerhett | vrijdag 8 september 2006 @ 23:51 |
quote:Succes met je handmatige vlucht naar Bangkok! | |
GoodGawd | zaterdag 9 september 2006 @ 00:42 |
quote:ik doe alles met auto pilot behalve het landen en opstijgen. ![]() En wat is pilot heat? En kan je fuel lozen onderweg? zo ja hoe? [ Bericht 10% gewijzigd door GoodGawd op 09-09-2006 07:51:38 ] | |
GoodGawd | zaterdag 9 september 2006 @ 00:44 |
quote:Daar kan je hem bijv. kopen bijna overal voor 29euries: http://www.pixmania.nl/nl(...)ick-cyborg-evo.html# http://nl.kelkoo.be/b/a/ss_saitek_cyborg_evo_joystick.html en de naam staat er boven | |
Mojave | zaterdag 9 september 2006 @ 09:27 |
quote: ![]() | |
MrX1982 | zaterdag 9 september 2006 @ 09:35 |
quote:Bedankt voor de uitleg. Het wordt me steeds wat duidelijker ![]() Gister gevlogen met een Learjet van Sint Maarten naar Miami. Leuke vlucht en ik mag wel zeggen goede landing. | |
Furious | zaterdag 9 september 2006 @ 09:51 |
quote:Niet in FS, met de phsyics van een arcade game. ![]() | |
Mojave | zaterdag 9 september 2006 @ 09:53 |
quote:Correct ![]() | |
Furious | zaterdag 9 september 2006 @ 09:59 |
Het enige waar FS eigenlijk echt goed voor is, is procedure training. ![]() ![]() | |
nsfw | zaterdag 9 september 2006 @ 16:13 |
quote:Zelfs daar is het niet goed voor. | |
Furious | zaterdag 9 september 2006 @ 16:16 |
quote:Mits professionele ATC. ![]() | |
nsfw | zaterdag 9 september 2006 @ 16:32 |
quote:En die proffesionele RT zijn ook Amateurs die er niets van snappen ![]() | |
Furious | zaterdag 9 september 2006 @ 16:34 |
quote:Ze kunnen zich tof voordoen. ![]() | |
nsfw | zaterdag 9 september 2006 @ 16:53 |
quote:Had jij trouwens een brevetje of niet? | |
Furious | zaterdag 9 september 2006 @ 17:17 |
quote:Mee bezig, PPL, en hopelijk over 8 maanden beginnen met ATPL. | |
Kevin1Bravo | zaterdag 9 september 2006 @ 17:22 |
quote:Waar zit je als ik vragen mag? Wil als 14-jarige ook binnenkort beginnen op Kempen Airport ![]() | |
Furious | zaterdag 9 september 2006 @ 17:24 |
quote:In iedergeval niet in Kempen. ![]() Hou er wel rekening mee dat je pas examen mag doen als je 17 bent, eerste solo dacht ik 16 (niet 100% zeker). | |
Kevin1Bravo | zaterdag 9 september 2006 @ 18:20 |
quote:Klopt, maar hoop geld om ineens op te hoesten op je 16/17e ![]() ![]() Toevallig in Eindhoven? ![]() | |
nsfw | zaterdag 9 september 2006 @ 18:22 |
quote:Waar vlieg je dan? Wel een gekke Warrior vlieg je! dat is waar ook ![]() | |
renz0r | zaterdag 9 september 2006 @ 18:34 |
2002...jeugdsentiment ... ![]() Zo spel is trouwens alleen leuk wanneer je ene pook heb ofzo. | |
Furious | zaterdag 9 september 2006 @ 18:38 |
quote:Moet ik Archer gaan vliegen dan? ![]() ![]() quote:Nee. ![]() | |
nsfw | zaterdag 9 september 2006 @ 18:43 |
quote:Minimaal! | |
Furious | zaterdag 9 september 2006 @ 18:44 |
quote:Whehe, nee! Bekijk het maar. ![]() ![]() (Hij is duurder ![]() | |
nsfw | zaterdag 9 september 2006 @ 22:37 |
quote:WAHAHAHA LollerCOpter gePWND door 20PK minder ![]() | |
Furious | zaterdag 9 september 2006 @ 22:55 |
quote:Wat moet je ermee, snel klimmen is nou niet echt nodig met VFR vluchten rond de 1500ft. ![]() | |
Piles | zaterdag 9 september 2006 @ 23:20 |
quote:Slechte verhalen over die Pixmania ![]() Maar zo'n joystick, aan wat voor aansluiting gaat dat eigenlijk? | |
Tatutatu | zaterdag 9 september 2006 @ 23:55 |
Jongens jullie weten toch wel dat er maar 1 vliegspel is?? Beetje saai rondvliegen ![]() http://www.pacific-fighters.com/en/home.php?skin=S2 ![]() ![]() ![]() | |
Kevin1Bravo | zaterdag 9 september 2006 @ 23:57 |
quote:Dan maakt het ook niet meer uit ![]() | |
nsfw | zondag 10 september 2006 @ 00:35 |
quote:Daar heb je een puntje! Ik vloog veel tussen en in de bergen! Daar is het wel handig die 20PK extra! ![]() | |
GoodGawd | zondag 10 september 2006 @ 10:32 |
quote:Die twee online winkels waren maar voorbeelden er zijn ongetwijfeld meer winkels/online winkels met deze saitek en wat de aansluiting betreft ik denk gewoon een USB, van anddere manieren heb ik nog nooit gehoord. ![]() | |
Furious | zondag 10 september 2006 @ 10:41 |
quote:Ik ken niet zo veel bergen binnen Nederland, ook geen echt grote in Belgie, of west Duitsland, dus ik hou het wel even bij een II & III Warrior. Als ik een vliegvakantie naar Zwitserland doe, is het een ander verhaal. | |
Kevin1Bravo | zondag 10 september 2006 @ 11:32 |
2 Shotjes van mijn vlucht naar Paris CDG (LFPG):![]() ![]() | |
nsfw | zondag 10 september 2006 @ 16:13 |
van welke uiitgever is die 737? | |
Kevin1Bravo | zondag 10 september 2006 @ 16:48 |
quote:Wilco Pub, gemaakt door FeelThere. | |
GoodGawd | zondag 10 september 2006 @ 18:04 |
Een paar vragen op een rij: Wat is Pilot Heat? Kan je Fuel Lozen in de lucht? Kan je op de gate aangesloten worden? Met hoeveel Knots land je met 737, 747 , 757? En stel je fuel is op kan je dan een noodoproep doen zodat ze jou voorang geven? (zo ja hoe ![]() En welke datum is FSX precies uit in Nederland? ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door GoodGawd op 10-09-2006 18:12:09 ] | |
Piles | zondag 10 september 2006 @ 18:19 |
En nog een vraag van mij: zijn er ook overzichten/kaarten waar je kunt zien hoe de landingsbanen heten, want ik vlieg nu nog zonder navigatie-zooi, en ik moet gokken waar ik mag landen ![]() En mn joystick is onderweg ![]() | |
Furious | zondag 10 september 2006 @ 18:26 |
quote:Pilot Heat, een veel gemaakte fout. ![]() Er staat Pitot Heat, de pitot-buis wordt verwarmd omdat deze dicht kan vriezen. Nee. (Ja, je kunt fuel eruit tieften via het menu) Nee. (Ja met payware scenery) ZEER Globaal (payload, fuel etc): 737: ~130-150, 747: ~140-160, 757: ~135-145 Kan niet. Eind oktober | |
GoodGawd | zondag 10 september 2006 @ 18:55 |
`Danke! Wel grappig want ik land met 737 bijna altijd met een snelheid van 200 ![]() Oh ja nog 1 VRAAG! ![]() Als ik land stuiter ik nog wel eens (Boeing) Wat moet ik doen omdat te voorkomen? Minder hard naar beneden? Can someone confirm that? ![]() | |
GoodGawd | zondag 10 september 2006 @ 18:57 |
quote:Als je Runway 1L moet nemen dan is dat de linker runway op 1 grade, dus zegt ie dat je mag landen op runway 35R dan moet je op de rechter runway van 35 Graden als dat is wat je bedoeld XD btw welke joystick heb je besteld? pixmania XD ![]() | |
Furious | zondag 10 september 2006 @ 19:00 |
quote:Je snelheid verminderen en op je main landing gear landen, niet op alle 3 tegelijk. ![]() | |
Furious | zondag 10 september 2006 @ 19:01 |
quote:Bijna correct. 1L is ergens tussen de 10 graden van de genoemde baan, dus de (precieze) heading kan ook 15 zijn. ![]() | |
Piles | zondag 10 september 2006 @ 19:19 |
quote:Na het lezen van dit toch maar besloten om 10 euro meer te betalen, dus ik heb m bij Alternate besteld ![]() quote: ![]() ![]() | |
GoodGawd | zondag 10 september 2006 @ 20:06 |
Alternate is een goed winkel Ja ![]() Daar heb ik mijn Saitek X52 vandaan. | |
nsfw | zondag 10 september 2006 @ 20:12 |
quote:wat je kan doen is een lagere snelheid aanhouden op je eindnadering. Wat je ook kan doen is een beetje meer afvangen op het laatste moment zodat je niet zo hard op de baan botst. En wat je ook kan doen is de Spoilers armen (shift + / , en dat maar 1x aanklikken) zodat op het moment dat je de baan raakt de spoilers naar boven gaan staan die in één keer een groot deel van de lift wegnemen. Oja, Pilot heat is de verwarming.. dat de piloot het niet koud krijgt ![]() | |
GoodGawd | zondag 10 september 2006 @ 21:24 |
quote:Wat is het nou?? Pilot heat of Pitot heat en wat is het nou echt ? ![]() | |
nubie | zondag 10 september 2006 @ 22:12 |
pitot | |
Furious | zondag 10 september 2006 @ 22:16 |
quote:Er is geen co-pilot heat. ![]() Wat een kutberoep! ![]() | |
GoodGawd | zondag 10 september 2006 @ 22:25 |
Nog iets! Als je gaat vliegen staat er altijd druk op de cabine, stel de deur gaat open op +3000 feet dan valt de druk weg en zou je binnen 15 minuten onder 3000 feet moeten komen (anders gaat de piloot etc aan hypoxia leiden, 25% van geheuge neemt af met alle gevolgen van dien etc etc etc.) Maar als ik in FS2004 een deurtje op bv. 19000 feet open zet ![]() ![]() Zal FSX zulke dingen wel hebben, nog realistischer of zijn het voornamelijk alleen de graphics die verbeterd zijn? ![]() Tot zover deze preek ![]() | |
Furious | zondag 10 september 2006 @ 22:26 |
quote:Neen, en het is overigens 10000ft (volgens mij) waar een vliegtuig z.s.m. heen moet bij het verliezen van de druk in de cabine, en may I remind you dat er ook nog dingen als oxygen masks heten. ![]() ![]() | |
Kevin1Bravo | zondag 10 september 2006 @ 22:31 |
quote:In de Level-D heb ik het wel is geprobeerd, toen zag je het wel aan de cabine druk. Maar in het echt in de 737NG is het zo geregelt: Maximum wind speed for door operation: 40kts. The doors may remain latched open in winds of up to: 65Kts. De wing emergency exit's locken zichzelf automatisch tijdens de take-off. | |
GoodGawd | zondag 10 september 2006 @ 22:43 |
quote:Dat zou kunnen boven 10000 ft maar De piloot moet in iedergeval in 15 minuten dan 3000ft voor normaal zuurstof. Note oxygen maks gaan maar 15 minuten mee. (Weet ik van aircrash investgation ![]() | |
Kevin1Bravo | zondag 10 september 2006 @ 22:51 |
quote:Hangt ook af van het aantal passagiers. De oxygen masks geven pas zuurstof als er word ingeademt, daarom raken sommige mensen in paniek dat ze geen lucht krijgen met een oxygen mask ![]() Er zit totaal 12 minuten zuurstof in met deze vertragingen: * 0.3 min vertraging op 37,000ft * 3.1 min vertraging naar 14,000ft * 7.6 min hold op 14,000ft * 1.0 min descent to 10,000ft | |
GoodGawd | maandag 11 september 2006 @ 00:10 |
LOL! Ik ging vandaag een vluchtje van huppeldepup naar Sioux City maken(737), ik kwam daar dus netjes aanvliegen ik had mijn landingsbaan inzicht en ik wilde landen. Helaas er kwam een vervelende wolk en het regend ook nog eens hard midden in de nacht, maar ik vloog er al recht op af dus ik dacht ik zit wel goed zo en toen ja hoor paar meter voor de runway had ik hem weer in beeld ![]() ![]() ![]() ![]() Het zou maar in het echt gebeuren. Maar gelukkig hebben wij FS-mensen een Fuel optie ![]() ![]() | |
EvilWasp | maandag 11 september 2006 @ 10:08 |
quote:Mooie screen van de approach gast! | |
GoodGawd | maandag 11 september 2006 @ 16:51 |
Kan je in een bepaald stuk luchtuim beginnen zodat je alleen de Approach + landing kan oefenen? ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door GoodGawd op 11-09-2006 17:13:05 ] | |
EvilWasp | maandag 11 september 2006 @ 18:40 |
quote:Een aantal. Kijk eens bij Select a Flight in het hoofdmenu van FS2004. | |
Vloris | maandag 11 september 2006 @ 20:06 |
quote:Ja, dat kan wel, begin gewoon een vlucht en open daarna de map. Hier kun je de locatie van je vliegtuig veranderen (gewoon het vliegtuigje verslepen geloof ik). Als je ook nog een mooie hoogte instelt en voordat je 'm weer van pauze af haalt ook nog eens je throttle wat open zet (3/4 ofzo, afhankelijk van je vliegtuig) ben je meteen aan het vliegen ![]() | |
PrinceSL | maandag 11 september 2006 @ 20:07 |
quote:Je kunt je vlucht ook saven vlak voor de landing. Je kunt ook een flightvideo maken en dan verder gaan als je de landing inzet. Ook kun je, waar ik opt moment mee bezig ben, gewoon rondjes vliegen. Opstijgen, 90 graden bocht, nog een 90 graden bocht, stukkie vliegen, 90 graden bocht, en nog een, en maar weer landen. Best leuk om te doen, en goed om te oefenen met approach, snelheid, heading, ILS, flaps, etc etc ![]() | |
Vloris | maandag 11 september 2006 @ 21:08 |
quote:Ja, dat ben ik ook aan het doen, eerst eens die standaard Cessna helemaal onder de knie krijgen in standard traffic patterns (zo heet dat wat jij omschrijft). Dat wil zeggen: standard is linksom, non-standard is rechtsom. | |
PrinceSL | dinsdag 12 september 2006 @ 00:06 |
quote:ja, dat ja ![]() Hier wat screens van mijn vluchtje EHAM-EGGL (Schiphol -Heathrow) Ready for take-off net na take-off Climb and maintain 22.000 boven de wolken waar het zonnetje nog te zien is ![]() Boven een agglomeratie van London net voor de landing En hier ook net voor de landing Leuk vluchtje, slecht weer, maa prima omdat ik ILS aan het oefenen ben en dan kan je de runway maar beter niet zien ![]() | |
Saekerhett | dinsdag 12 september 2006 @ 00:26 |
Eigenlijk is dat hele ILS poepsimpel toch ![]() Opdrachten van de ATC uitvoeren. Course en ILS-frequentie van de runway in de Flight Map opzoeken. Course invullen bij CRS en frequentie bij NAV1 in de Radio Stack (wel even op active zetten). Dan knopje van NAV1 indrukken zodat die actief wordt. Vlak nadat je de laatste opdracht van de ATC (die lange van 3 regels dat je mag landen enzo) hebt gekregen, de knop APR indrukken. Zorgen dat de switch van GPS/NAV op NAV staat (paar keer vergeten, toen dook ik de zee in ![]() Kind kan de was doen, je wordt automatisch op de runway gezet. Alleen effe speed en flaps in de gaten houden. Blijft mooi, dat spul ![]() | |
PrinceSL | dinsdag 12 september 2006 @ 10:15 |
quote:Over dat course opzoeken. Waar staan die courses per baan precies? Want wat ik gisteren gedaan heb snap ik nog niet helemaal, ik heb wel in nav1 iets geactiveert waarna ik de ILS activeerde maar als ik nu niet vlieg met behulp van de ATC van de computer, waar kan ik dan de ILS frequences per baanopzoeken? Want als je vooraf de vlucht plant en je krijgt de map te zien dan staan er wel een hele hoop gegevens van het vliegveld (bij Heathrow staat bijv: 118.50, 121.85 ATIS (dat is dus air trafic information system ofzoiets toch?) en dan nog ergens 18ft/3894 plus de banen met hun nummers. Maar waar staat de ILS nu precies? | |
Furious | dinsdag 12 september 2006 @ 10:28 |
quote:Automatic Terminal Information Service ![]() Voor de course even naar map gaan en inzoomen op de ILS-feather van de baan. ![]() | |
PrinceSL | dinsdag 12 september 2006 @ 10:41 |
quote:Ik ben er uit nu ja, en dan dus dubbelklikken. Danke! ![]() | |
Atreidez | dinsdag 12 september 2006 @ 11:32 |
In je GPS apparaat kan je bij vliegveld info ook alle freqs opzoeken. Ook het aantal banen, ligging van de banen, welke banen ils hebben en ga zo maar door.. | |
Kevin1Bravo | dinsdag 12 september 2006 @ 14:21 |
In de FMC van o.a. de 737 staan de ILS frequentie en de course gewoon op de INIT REF pagina met de VREF speeds, dus dat is dan veel handiger ![]() | |
Fillipe | dinsdag 12 september 2006 @ 14:48 |
quote:Je hebt helemaal gelijk, alleen weet 75% hier uberhaupt niet wat een FMC is, laat staan INIT REF en de VREF speeds ![]() Althans, dat gok ik. | |
Kevin1Bravo | dinsdag 12 september 2006 @ 15:05 |
quote:Voor degene die wel weten wat dat betekent is het wel een goede tip ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 12 september 2006 @ 19:38 |
Roken de banden altijd als je land? Teminste dat heb ik altijd met een boeing... | |
Piles | dinsdag 12 september 2006 @ 19:40 |
quote:In het echt wel toch ![]() Mn joystick is er trouwens ![]() Super-ding ![]() | |
Fillipe | dinsdag 12 september 2006 @ 20:01 |
Ik moet binnenkort ook maar weer eens een nieuwe joystick kopen, gaar ding wat ik nu heb. | |
GoodGawd | dinsdag 12 september 2006 @ 21:51 |
Zit jullie panel bij het landen trouwens wel eens in de weg? | |
nubie | dinsdag 12 september 2006 @ 21:54 |
quote:Ja dat is wel irritant ja, landen doe ik meestal in de VC. | |
GoodGawd | dinsdag 12 september 2006 @ 22:06 |
Is dat in het echt ook zo dat hun panel in de weg zit anders heb ik xtra respect voor pilots | |
LoggedIn | dinsdag 12 september 2006 @ 22:15 |
quote:nee, in het echt drukken ze ook ff op W ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 12 september 2006 @ 22:16 |
XD | |
nsfw | dinsdag 12 september 2006 @ 22:18 |
quote:Paar keer op Shift + Enter drukken Dan zet je zogenaamd je stoel hoger ![]() | |
GoodGawd | dinsdag 12 september 2006 @ 22:33 |
![]() ![]() ![]() Mooi om te weten ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door GoodGawd op 12-09-2006 22:49:50 ] | |
Mojave | woensdag 13 september 2006 @ 07:54 |
INIT REF is een page op je FMC | |
LoggedIn | woensdag 13 september 2006 @ 09:43 |
quote:Mojave doet een poging niet tot de 75% van Fillipe te horen ![]() | |
nsfw | woensdag 13 september 2006 @ 10:11 |
quote:Dat heeft Mojave niet nodig! | |
anisubs | woensdag 13 september 2006 @ 17:22 |
Op het moment gebruik ik de 747 van PMDG, ![]() Ik gebruik verder ook voor het navigeren FSnavigator, maar het probleem is dat ik niet snel hoe die dingen werken. ![]() Dus zou er iemand hier een tutorial willen maken, of links geven waar d'r tutorials zijn? P.S Ik ben ook opzoek naar een DC-10 voor FS. [ Bericht 94% gewijzigd door anisubs op 13-09-2006 17:33:07 ] | |
anisubs | woensdag 13 september 2006 @ 17:33 |
quote:Ik denk zelf toch dat PMDG nog steeds de beste 737 heeft. ![]() Iemand vroeg ook wat de approach speed was van een 747. quote:300km/u is zeker zón ongeveer 200 knopen. Op martinair.nl vind je nog van andere vliegtuigtypes informatie. [ Bericht 28% gewijzigd door anisubs op 13-09-2006 17:39:16 ] | |
LoggedIn | woensdag 13 september 2006 @ 17:54 |
quote:omg ![]() ![]() | |
Kevin1Bravo | woensdag 13 september 2006 @ 18:10 |
Mijn Saitek Cyborg EVO Force binnen, alleen wel raar als de AP aanzet en HDG rechts van me instel, gaat mijn joystick naar links toe i.p.v. rechts. Is dit op te lossen door een profiel te downloaden? | |
Vloris | woensdag 13 september 2006 @ 18:38 |
quote:Die ziet er best cool uit, alleen vind ik ruim 50 dollar best veel geld voor de paar keer dat ik rondjes wil vliegen ![]() | |
Furious | woensdag 13 september 2006 @ 18:45 |
quote:Eerder zo'n 160. ![]() | |
nsfw | woensdag 13 september 2006 @ 20:38 |
quote:162 om precies te zijn | |
GoodGawd | vrijdag 15 september 2006 @ 12:09 |
Hoe werkt dat met NAV hold w/e dan kan je je vliegtuig zeld laten landen?? | |
LoggedIn | vrijdag 15 september 2006 @ 13:05 |
quote:ben je dronken? | |
nsfw | vrijdag 15 september 2006 @ 13:53 |
quote:Dronken gaan zitten flightsimmen is geweldig! | |
GoodGawd | vrijdag 15 september 2006 @ 15:59 |
Weet ik veel ik hoorde zoeits ofzo ?? maar ik werk zelf nooit met dat nav dus ik heb er de balle verstand niet van. Als mensen zich vervelen mag iemand wel iets leuks over de navigatie aparaten op een vliegtuig vertellen ![]() | |
Fillipe | vrijdag 15 september 2006 @ 16:34 |
quote:Zoek zelf eens wat op, en begin bij het begin. | |
GoodGawd | vrijdag 15 september 2006 @ 20:30 |
yessir | |
nsfw | vrijdag 15 september 2006 @ 21:02 |
Je moet gewoon beginnen bij de Crashna 172, dan ga je als je dat kan de mooney vliegen als dat goed gaat neem je de baron! en dan natuurlijk ook leren vliegen op 1 motor! Dan de Beech King Air. Kan je dat mag je de B737 vliegen, en als je DAT goed kan, dan ga je maar geavanceerde Boeings van PMDG vliegen ofzo! | |
Antoon63 | vrijdag 15 september 2006 @ 22:13 |
Hoi ik heb een probleemtje met flight simulator 2004,als de motoren lopen van een 2-3 of 4 motoren Als ik gas ga geven trekt het vliegtuig naar recht en gaat de baan af van de gas hendels werkt dan alleen nummer 1 . nummer 2-3 en vier blijven staan. Wat kan ik doen om dat er uit te halen?? Bedankt | |
nubie | vrijdag 15 september 2006 @ 22:17 |
quote:Je moet even veel gas geven. bijv N1 95% links en rechts. Anders krijgt het vliegtuig alleen van links aandrijving en gaat het naar rechts ![]() Of bedoel je dat niet? | |
Antoon63 | vrijdag 15 september 2006 @ 22:19 |
Dat bedoel ik niet ik sta nog op de startbaan | |
nubie | vrijdag 15 september 2006 @ 22:20 |
Als je op de startbaan staat en je ramt de f4 gaan alle motoren volgens mij op volle kracht. Het vliegtuig zou dan gewoon rechtdoor moeten gaan. | |
Antoon63 | vrijdag 15 september 2006 @ 22:20 |
ik denk dat ik de remmen heb vast gezet??? | |
Christiaan | vrijdag 15 september 2006 @ 22:21 |
Ik heb 2004 en ga morgen beginnen met leren ![]() | |
Antoon63 | vrijdag 15 september 2006 @ 22:23 |
ik denk dat ik de Ctrl toets moet gebruiken met nog een toets maar welke??? | |
nubie | vrijdag 15 september 2006 @ 22:25 |
Om je parking brakes los te laten moet je op "." drukken, om de parking brakes weer te zetten druk je ctrl + . | |
Antoon63 | vrijdag 15 september 2006 @ 22:28 |
Ik ga dat even proberen bedankt | |
nsfw | vrijdag 15 september 2006 @ 22:33 |
Volgens mij moet je dan even CTRL + 1 en dan CTRL + 2 en dan CTRL + 3 en dan CTRL + 4 aanklikken. Dan zou die alle motoren moeten pakken geloof ik | |
Antoon63 | vrijdag 15 september 2006 @ 23:01 |
het lukt zo niet. als ik de gas hendels heen en weer haal als de motoren uit zijn werken ze wel te gelijk. maar zodra ik de motoren start werk alleen hendel 1 maar | |
nubie | zaterdag 16 september 2006 @ 16:46 |
Hoe laat ik het vliegtuig zelf de route vliegen? Heb al een flightplan via de fmc ingevoerd. | |
Kevin1Bravo | zaterdag 16 september 2006 @ 17:12 |
quote:LNAV, rtfm ![]() | |
nubie | zaterdag 16 september 2006 @ 19:31 |
quote:sorry hoor ![]() | |
smash789 | zondag 17 september 2006 @ 11:39 |
Hoe en waar speel je FS2004 online? | |
GoodGawd | zondag 17 september 2006 @ 16:13 |
Hoe stij je op met Zweef vliegtuig | |
nubie | zondag 17 september 2006 @ 16:51 |
Kan volgens mij niet, want het heeft geen motor of propellor ![]() | |
anisubs | zondag 17 september 2006 @ 17:30 |
quote:In FS X kan je gebruik maken van een cessna of een lier die je laat opstijgen. | |
Magnetrondoos | zondag 17 september 2006 @ 18:09 |
quote:Daarvoor moet je is kijken op www.zone.com en even de tijd nemen om het te snappen. zoek eerst naar Flight Simulator 2004 en op de site staat hoe het verder werkt. | |
Magnetrondoos | zondag 17 september 2006 @ 18:16 |
quote:De officiele manier weet ik eigenlijk niet maar ik weet wel een trucje. start vanaf een vliegveld tussen wat heugels/bergen in. Als je er staat druk op y , dan kan je met je joystick naar links, rechts, voren, achter bewegen. omhoog en naar beneden kan miss ook wel met een knopje, moet je maar effe proberen. maar anders gewoon tegen een berg aan laten gaan, gaat die vanzelf omhoog en hang je in de lucht uiteindelijk, druk dan weer op y en je vliegt (beetje rare manier maar het werkt ![]() | |
EvilWasp | zondag 17 september 2006 @ 20:06 |
quote:Druk op Y, dan zit je in slew mode. Dan op F4 drukken, dan ga je heel snel omhoog. Als je dan weer op Y drukt, ben je op de hoogte die boven in het scherm staat. | |
PrinceSL | zondag 17 september 2006 @ 21:23 |
quote: quote:Dat werkt dus niet meer. Via Ivao en Vatsim (toch?) kun je online vliegen maar dan moet je iets meer kunnen dan alleen opstijgen en landen ![]() | |
GoodGawd | zondag 17 september 2006 @ 22:01 |
Ik heb het een beetje bekeken maar het is best professioneel ... volgens mij. Ik wacht wel op FSX en dan ga ik wel online (zijn dat trouwens computer stemmen of ook echte mensen?) | |
nubie | maandag 18 september 2006 @ 19:04 |
Ik wil zeg maar voor de gein met mijn vriend online dmv een eigen gehoste server. Heeft iemand enig idee wat de port is? ipipipip:port of is die er niet en bestaat het ip alleen uit het ip | |
LoggedIn | maandag 18 september 2006 @ 19:46 |
quote: ![]() | |
Magnetrondoos | maandag 18 september 2006 @ 21:46 |
quote:Ja, het is best professioneel, een beetje opstijgen, vliegen, landen is het zeker niet. je kan het trouwens ook zo professioneel maken als je zelf wilt, gepensioneerde piloten spelen het ook, maar veel professioneler als ik bijvoorbeeld. Het is gewoon oefenen, oefenen en vooral de tutorials volgen, ookal kost het veel tijd. In FS9 was het zo dat als je online speelde 1 iemand de toren speelde en de rest vloog, er werd in public server vooral gechat, als je in een clan zit dan werd er meestal gebruik gemaakt van Teamspeak. Hoe het allemaal gaat werken in FSX is nog niet helemaal duidelijk, wat wel zeker is, is dat er veel gedaan is aan de multiplayer is in FSX, er komt bijvoorbeeld ook een voicechat, en de toren is op andere manier te bedienen etc. | |
Kevin1Bravo | maandag 18 september 2006 @ 21:56 |
Flight Simulator X is goooooooooouuuuuuuuuud! ![]() | |
GoodGawd | maandag 18 september 2006 @ 22:24 |
Ben het toch gaan proberen! ![]() ![]() | |
LoggedIn | maandag 18 september 2006 @ 22:26 |
quote:FSX is boooooouuuuuuut! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fillipe | maandag 18 september 2006 @ 23:28 |
quote:Speciaal voor jou dan maar: http://www.youtube.com/watch?v=tcW3hbnR2EI ![]() | |
LoggedIn | dinsdag 19 september 2006 @ 08:29 |
quote:OMFG ![]() ![]() | |
Devrim_ | dinsdag 19 september 2006 @ 08:37 |
quote: ![]() ![]() | |
WEST | dinsdag 19 september 2006 @ 16:40 |
ik heb een probleem ik wil een livery van PMDG installeren alleen hij geeft aan dat de aircraft.cfg niet gevonden is terwijl die wel in de map zit, hoe los ik dit op ? De standaard livery van PMDG werkt namelijk wel. | |
Fillipe | maandag 25 september 2006 @ 15:23 |
Wow, Adobe's AI Traffic Package is echt de mooiste cq beste die ik tot nu toe heb gezien. | |
GoodGawd | maandag 25 september 2006 @ 17:19 |
Muhahaha! ANTONOV 225 FTW! edit: ow >_> download mislukt [ Bericht 46% gewijzigd door GoodGawd op 25-09-2006 17:28:02 ] | |
LoggedIn | maandag 25 september 2006 @ 17:55 |
quote: ![]() |