abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41452944




How could it hurt you when it looks so good...
  zondag 3 september 2006 @ 16:25:07 #27
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41453626
Leuk zo'n 18 wieler

Btw sommige vliegtuigen doen soms erg raar.
vb1) ik sta op de landingsbaan en ik 'release' the breaks en dan geef ik 'smootly' gas tot full power en dan gaat ie opeens als een gek naar links
vb2)Als ik vlieg dan gaat de throtle vanzelf naar achteren (vliegtuig mindert vaart)

Zijn dat een fouten in het spel of zie ik iets over het hoofd of ben ik een apart geval >_> ?

[ Bericht 75% gewijzigd door GoodGawd op 03-09-2006 18:11:00 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41454785
Waarom is 335 kts al overspeed?
1kts = 1.8 km ?
335 x 1.8 = 600 km/h?

Somebody correct me? :E : z
pi_41457777
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:25 schreef GoodGawd het volgende:
Leuk zo'n 18 wieler

Btw sommige vliegtuigen doen soms erg raar.
vb1) ik sta op de landingsbaan en ik 'release' the breaks en dan geef ik 'smootly' gas tot full power en dan gaat ie opeens als een gek naar links
Misschien lopen je motoren niet synchroon. Als je stilstaat even 'e' ingedrukt houden en dan op 1 en dan op 2 drukken, of op 1, 2, 3 en 4; afhankelijk van het aantal motoren.
Het kan ook dat je rudder naar één kant is uitgeslagen (heb ik weleens met m'n saitek). Die zet je weer in het midden en alles is weer ok.
How could it hurt you when it looks so good...
  zondag 3 september 2006 @ 19:15:40 #30
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41458185
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:06 schreef nubie het volgende:
Waarom is 335 kts al overspeed?
1kts = 1.8 km ?
335 x 1.8 = 600 km/h?

Somebody correct me? :E : z
Dat heeft te maken met de luchtdichtheid.

Op de snelheidsmeter in de cockpit lees je de "Inidcated Airpseed" af (IAS).
Deze snelheid is niet de "Echte" snelheid van het vliegtuig maar de aerodynamische snelheid ten opzichte van de lucht.
De Echte snelheid ten opzichte van de lucht wordt de "True Airspeed" genoemd (TAS) en is te berekenen aan de hand van de vlieghoogte en temperatuur.
Corrigeer je deze snelheid dan weer voor meewind of tegenwind dan krijg je de "Groundspeed" (GS).

Om een lang verhaal kort te maken:
Als je op 1000 voet met 250 knopen vliegt, ga je minder snel dan wanneer je op 35.000 voet met 250 knopen vliegt.

Beetje duidelijk?

Je kan dat heel makkelijk testen op je GPS. Daar zie je de grondsnelheid in knopen.
  zondag 3 september 2006 @ 19:33:39 #31
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41458501
quote:
Het kan ook dat je rudder naar één kant is uitgeslagen (heb ik weleens met m'n saitek). Die zet je weer in het midden en alles is weer ok.
Ik heb net weer even gekeken, en dat is het ik heb ook een saitek en ik zag mijn rudder naar links slaan.
Dan moet je even naar de rudder naar rechts doen en dan is het over. Ik kan er dus niks aan doen?
En weet toevallig over de snelheid die afneemt heb je daar ook last van?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_41460642
quote:
Op zondag 3 september 2006 19:15 schreef nsfw het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met de luchtdichtheid.

Op de snelheidsmeter in de cockpit lees je de "Inidcated Airpseed" af (IAS).
Deze snelheid is niet de "Echte" snelheid van het vliegtuig maar de aerodynamische snelheid ten opzichte van de lucht.
De Echte snelheid ten opzichte van de lucht wordt de "True Airspeed" genoemd (TAS) en is te berekenen aan de hand van de vlieghoogte en temperatuur.
Corrigeer je deze snelheid dan weer voor meewind of tegenwind dan krijg je de "Groundspeed" (GS).

Om een lang verhaal kort te maken:
Als je op 1000 voet met 250 knopen vliegt, ga je minder snel dan wanneer je op 35.000 voet met 250 knopen vliegt.

Beetje duidelijk?

Je kan dat heel makkelijk testen op je GPS. Daar zie je de grondsnelheid in knopen.
  zondag 3 september 2006 @ 23:33:34 #33
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41467920
hoe werken de flaps eigenlijk bij het starten en landen?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 3 september 2006 @ 23:39:21 #34
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_41468122
Flaps werken liftverhogend. Ze geven de vleugel meer draagvermogen bij een lagere snelheid. Met andere woorden, ze zorgen er dus voor dat je de lucht in komt met een lagere snelheid dan dat je nodig zou hebben zonder flaps.
Meer draagvermogen is alleen ook meer weerstand. Daarom trek je ze weer in op het moment dat je meer snelheid krijgt.

Tijdens de start word meestal nooit meer dan 50% aan flaps gegeven. tijdens de landing worden de flaps in stappen naar beneden gebracht.
pi_41468154
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:33 schreef WEST het volgende:
hoe werken de flaps eigenlijk bij het starten en landen?
Gaat puur om de draagkracht.

Flaps hebben bij het opstijgen en landen als voordeel dat wanneer de draagkracht groter is, het vliegtuig met een lagere snelheid kan vliegen zonder neer te storten. Dus bij het opstijgen en landen worden de flaps uitgeschoven of omlaag gezet.

Als het vliegtuig al redelijk op snelheid is, worden de flaps weer ingeschoven of gelijk gezet met het normale vleugelprofiel. De draagkracht wordt hier dan wel weer kleiner maar de weerstand wordt juist minder.

- edit: Ah hij was me al voor
  maandag 4 september 2006 @ 10:16:11 #36
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41475449
thanks ik gebruikte nooit flaps
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41476349
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:16 schreef WEST het volgende:
thanks ik gebruikte nooit flaps


Je kunt dus veel makkelijker opstijgen en landen, dus bij lagere snelheid de lucht in en steiler klimmen (bijvoorbeeld 20 graden pitch up) zonder dat hij stallt.
  maandag 4 september 2006 @ 11:22:40 #38
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41476946
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:57 schreef nubie het volgende:

[..]



Je kunt dus veel makkelijker opstijgen en landen, dus bij lagere snelheid de lucht in en steiler klimmen (bijvoorbeeld 20 graden pitch up) zonder dat hij stallt.
goed dat ik dat nu weet, aldoende leerd men

zo nu eerst een en daarna een
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41478672
cool allemaal 747 captains hier
  maandag 4 september 2006 @ 17:27:49 #40
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_41485820
Kan je eigenlijk ook online FS doen zonder een orginele versie? maar met een brand versie?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  maandag 4 september 2006 @ 19:24:00 #41
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41489518
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:27 schreef GoodGawd het volgende:
Kan je eigenlijk ook online FS doen zonder een orginele versie? maar met een brand versie?
volgens mij kan dat wel. teminste tis mij wel gelukt.

maar toen ging de CD stuk en heb ik maar legaal gekocht.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 4 september 2006 @ 19:36:55 #42
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41489984
toch snap ik niet als ik op de AP vlieg dat hij na een bepaalde waypoint gewoon zijn eigen weg gaat en rondjes gaan circelen


edit: zie dat de GPS op andik stond en denk dat die daar nog niet geweest is terwijl hij al boven denenmarken zat.

edit 2: de waypoints verschuiven niet op automatisch

[ Bericht 21% gewijzigd door WEST op 04-09-2006 20:09:18 ]
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41492311
quote:
Op maandag 4 september 2006 12:23 schreef Jarold het volgende:
cool allemaal 747 captains hier
* LoggedIn is cool
pi_41493636
quote:
Op maandag 4 september 2006 19:36 schreef WEST het volgende:
toch snap ik niet als ik op de AP vlieg dat hij na een bepaalde waypoint gewoon zijn eigen weg gaat en rondjes gaan circelen


edit: zie dat de GPS op andik stond en denk dat die daar nog niet geweest is terwijl hij al boven denenmarken zat.

edit 2: de waypoints verschuiven niet op automatisch
Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen.
pi_41494245
Ik wil al járen zo'n soort spelen, waar begin ik .
pi_41494837
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:26 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik wil al járen zo'n soort spelen, waar begin ik .
met de installatie
  maandag 4 september 2006 @ 21:40:14 #48
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41494920
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:10 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Waar heb je het in godsnaam allemaal over? Hoe vlieg je? IFR / VOR ? Wat voor toestel? Wat is het precieze probleem etc etc. Iets specifieker anders is het lastig om je te helpen.
Ik vlieg IFR in een airbus A330 ik maak via euroute een flight plan en daar pakt hij ook de waypoints Andik etc en daar gaat het mis in het GPS pakt hij niet steeds het volgende VOR met als gevolg dat hij circels gaat vliegen rond dat VOR. via directe route gaat alles gewoon goed
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41496361
quote:
Op maandag 4 september 2006 21:38 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

met de installatie
Nog handige tips voor een beginner? .
pi_41496453
Dit spel speelde ik vroeger ook altijd, zo vet. Samen met een maatje, en dan zover mogelijk vliegen. Wat is de meest actuele Fligth Simulator? Ik wil gewoon een installatie kopen ofzo, niet al die patches . Naar Miami vliegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')