abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41356283
Door Michiel Smit (bron: http://www.nieuwrechts.info)

In de discussie over de poppetjes die op de kandidatenlijst voor de VVD gaan komen is de aandacht voor het programma direct weg. De media vinden het interessanter of die gekke D. Van L. (ex-allerlei leuk betaalde overheidsbaantjes) wel of niet op de kandidatenlijst komt, dan te kijken naar het prominente programmapunt van de VVD dat de vrijheid wordt afgeschaft. U denkt nu, die Smit overdrijft een beetje in deze column? Was het maar zo! In het programma van de VVD (zie www.vvd.nl) staat prominent dat de in de grondwet verankerde vrijheden ondergeschikt zijn aan het anti-discriminatiebeginsel. Citaat: "Daarom moet artikel 1 voorrang krijgen op andere grondrechten". Opmerkelijk is dat de vrijheden van godsdienst en onderwijs in het bijzonder worden genoemd, maar de vrijheid van meningsuiting wordt overgeslagen. Hoe het er staat bedoelt de VVD dat alle vrijheden ondergeschikt zijn aan het anti-discriminatiebeginsel.

Waar de VVD aan voorbij gaat is dat discriminatie in veel gevallen wordt misbruikt. Dat ondernemers zich daar niet tegen kunnen wapenen. Als u ondernemer bent kunt u, als u zelf u personeel wilt uitkiezen, maar beter niet op de VVD stemmen. En als u vrijheid wil, iets waar de liberalen vroeger voor streden, al helemaal niet. Wat als het aan Mark Rutte ligt is vrijheid verleden. Laten we eens in de praktijk gaan kijken wat het inhoudt. U stemt dus op Minister Verdonk en denkt dat vreemdelingen niet zomaar alles kunnen maken in onze samenleving. Vervolgens gaat het programma van de VVD in werking.

Voorbeeld 1 Een ondernemer in Rotterdam heeft meerdere malen te maken gehad met Marokkaanse medewerkers die een greep in de kas deden. Dus hij kiest wel Turkse, maar geen Marokkaanse medewerkers meer uit. Want zoals het gezegde is: een ezel stoot zich in het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen. Volgens de VVD kan een Marokkaanse sollicitant nu naar de kantonrechter om zijn afwijzing aan te vechten. De ondernemer is dus vogelvrij verklaard, omdat zijn vrijheden altijd ondergeschikt zijn aan het anti-discriminatiebeginsel. Maar is dit nu discriminatie? Of ondernemerschap?

Voorbeeld 2 Een christelijke school krijgt een sollicitant die vanwege zijn 'geloof' in een jurk met baard rondloopt, maar wel een opleiding heeft gedaan. Deze islamitische sollicitant mag de christelijke school niet weigeren, omdat ze niet mogen discrimineren volgens de VVD. Ik ben erg benieuwd wat er gebeurd als het omgekeerde gebeurt, want dan zal het wel geen discriminatie zijn.

Als het aan de VVD ligt heffen we de vrijheden op. Als het aan Nieuw Rechts ligt zorgen we dat de gewone werkende Nederland wordt beschermd door de overheid. Daar helpt geen anti-discriminatiebeginsel tegen. Beter zou het zijn gewoon nuchter te kijken of iets redelijk is of niet. Zeker zolang alleen Nederlanders discrimineren volgens de gevestigde politiek. Hoeveel Nederlanders krijgen de meest verschrikkelijke verwensingen naar hun hoofd van vreemdelingen? Elk voetbalstadion in Nederland zou te klein zijn. Maar ja, dat is natuurlijk geen discriminatie.

De VVD rechts? Laat me niet lachen!
Nieuw Rechts: duidelijk & consequent
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:40:23 #2
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_41356398
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:36 schreef MichielJS het volgende:
Door Michiel Smit (bron: http://www.nieuwrechts.info)
.....
quote:
Als het aan de VVD ligt heffen we de vrijheden op.

Ze maken een duidelijke keuze. Betrek die keuze ook 'ns op jezelf. Het feit dat NR niet verboden is, is een gevolg van artikel 1.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:41:16 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41356418
wat een ongelofelijk debiele tekst..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_41356424
Buigen voor de Islamisten: dhimmi doen
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_41356479
Voorbeeld 1 is bullshit. Het hangt helemaal van de situatie af of de rechter de claim van zo'n sollicitant wel of niet toewijst. Voorbeeld 2 is puur speculatie. Ik vind die Michiel Smit maar een populist die door middel van puur speculatieve voorbeelden (wat als...) op onderbuikgevoelens probeert in te spelen, om zo stemmen te trekken. Laat hem maar eens met concrete voorbeelden komen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:46:56 #6
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_41356586
Mcihieltje Smit

Leuk verhaal, jammer dat het inhoudelijk net zoveel te bieden heeft als tiktak...
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_41356638
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:46 schreef ToMaSZ het volgende:
Mcihieltje Smit

Leuk verhaal, jammer dat het inhoudelijk net zoveel te bieden heeft als tiktak...
Tiktak roeleerde ja!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:49:17 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_41356669
Wordt dit een spamsite voor NR? (voor zover je dat sippe gelul reclame kunt noemen, maar bij het minder begaafde deel van electoraat gaat het er wellicht in als koek).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41356686
Ik *begrijp* gewoon werkelijk niet het punt dat Smit wil maken. Kan iemand de bovenstaande, warrige tekst misschien vertalen in helder Nederlands?
pi_41356693
Als jij de echte Michiel Smit bent, ga dan eens gauw ergens anders heen met je propaganda. Fok lijkt me daar niet de juiste plaats voor.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:51:03 #11
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_41356722
Misschein zoiu in de topictitel vermeld kunnen worden dat het hier om een uitspraak van MIchiel Smit gaat.... de persoon die discrimineren als een vrijheid ziet.........
beer
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:52:00 #12
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41356747
MichielJs heeft zich speciaal aangemeld hiervoor, hoe lief.
Float like a butterfly, sting like a bee
pi_41356978
Nee hoor, al meer berichten geplaatst. En als jullie niet snappen wat er staat, zegt dat meer over jullie. Het is toch een discussie waard: moet artikel 1 van de grondwet verheven worden boven alle andere grondrechten. Blijkbaar vinden jullie net als de VVD dat de vrijheid van godsdienst, meninguiting, etc. ondergeschikt zijn?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:00:53 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_41357041
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:58 schreef MichielJS het volgende:
Nee hoor, al meer berichten geplaatst.
quote:
Laatste bezoek: 19 seconden geleden
Aantal posts: 2 (gemiddeld 1 per dag)
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:02:13 #15
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41357074
Ik vind dat er iig dat de vrijheid van goddienst net zo hoog moet staan als alle andere grondrechten. Wat op dit moment niet het geval is.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:02:36 #16
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41357083
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:58 schreef MichielJS het volgende:
Nee hoor, al meer berichten geplaatst. En als jullie niet snappen wat er staat, zegt dat meer over jullie. Het is toch een discussie waard: moet artikel 1 van de grondwet verheven worden boven alle andere grondrechten. Blijkbaar vinden jullie net als de VVD dat de vrijheid van godsdienst, meninguiting, etc. ondergeschikt zijn?
ach.. verder toch niks te doen.. dus dan maar ff een inhoudelijke reactie:

NATUURLIJK is artikel 1 de basis voor alle andere grondrechten. Zonder artikel 1 kun je stellen dat een bepaald geloof verboden moet worden, dat bepaalde types onderwijs verboden kunnen worden en dat mensen minderwaardig zijn vanwege hun mening
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_41357107
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:02 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik vind dat er iig dat de vrijheid van goddienst net zo hoog moet staan als alle andere grondrechten. Wat op dit moment niet het geval is.
Slachtofferrol. Je mag hier in Nederland iedere godsdienst beleiden die je maar wilt, zolang je tenminste niet discrimineert, of andere mensen hun recht op vrije meningsuiting probeert te ontnemen.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:04:17 #18
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41357128
Hey maar, is deze gast serieus Michiel Smit? Vind het wel lachen namelijk dat iemand zo contact probeert te krijgen met de kiezers (zoals ze dat noemen)
pi_41357142
Of het de basis is of verheven is wel wat anders. Is het de inspiratiebron? Of gaat het altijd voor?

Trouwens plaats ik berichten op fok.nl, had eerst ook andere account.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:05:36 #20
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41357166
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:50 schreef dVTB het volgende:
Ik *begrijp* gewoon werkelijk niet het punt dat Smit wil maken. Kan iemand de bovenstaande, warrige tekst misschien vertalen in helder Nederlands?
Negerts zijn slecht en Michiel is el savior.
Ik ga naar huis.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:07:09 #21
146729 muhammad_ali
The world's greatest
pi_41357211
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:03 schreef Seneca het volgende:

[..]

Slachtofferrol. Je mag hier in Nederland iedere godsdienst beleiden die je maar wilt, zolang je tenminste niet discrimineert, of andere mensen hun recht op vrije meningsuiting probeert te ontnemen.
helemaal geen slachtofferrol. Op het moment dat jij mijn geloofsovertuiging belachelijk maakt en de profeet waar ik in geloof probeert te beledigen, dan stap jij over een lijn naar mijn mening.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:07:10 #22
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_41357213
Hoe ondoordacht.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_41357264
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:04 schreef MichielJS het volgende:
had eerst ook andere account.
Nordcore?
pi_41357291
Aan de reacties te zien neem ik maar niet de moeite de OP te lezen
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_41357341
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:02 schreef muhammad_ali het volgende:
De vrijheid wel ja, de godsdienst zelf niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')