als er achter op de kaartjes en in de algemene voorwaarden staat dat kaartjes niet doorverkocht mogen worden en zeker niet voor commerciele doeleinden gebruikt mogen worden.....quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:50 schreef fr0x het volgende:
Ik verdien me geld door concertkaarten duurder te verkopen![]()
what a crime![]()
Maar dan wel zonder belasting af te dragen en dus is het laakbaar... Of geef jij het keurig op als je je belasting aangifte doet?quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:50 schreef fr0x het volgende:
Jawel, het probleem is namelijk dat er door mensen zoals jij bepaalde mensen niet naar concerten kunnen. De mensen met minder geld, studenten, mensen met een uitkering enz. Je maakt er een elite-aangelegenheid van en dat is wat mij betreft echt heel erg zielig.quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:26 schreef fr0x het volgende:
Zeur niet zo, als er mensen zijn die het willen betalen en beide partijen tevreden zijn.. is er toch geen probleem???
Er is een verschil.... Niet iedereen is altijd maar met concerten bezig, behalve de handelaar. De handelaar maakt dus gebruik van die liefhebber die ook nog een sociaal/werkleven heeft..quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:22 schreef ondeugend het volgende:
Met de wetenschap dat mensen dit doen is het natuurlijk geen probleem om er voor te zorgen dat als je wilt gaan gewoon om 10.00 bij het postkantoor staat. Zo doen de handelaren dat immers ook.
Net als roellio ben ik dus zo een 'sukkel' die er wel staat of er de wekker voor zet om het online te regelen. Ook ik heb wel eens een kaart over gehad, die gewoon voor kostprijs aangeboden en daar meer voor kreeg. Voel me daar niet schuldig over.
Anderzijds was ik laatst op zoek naar een Lowlands kaart die ik wel kon betalen maar voor mij geen 250 euro waard was. Das jammer dat het dan niet doorgaat maar dan had ik er ook maar gewoon in de voorverkoop moeten halen.
ik kots echt op mensen als jou. Ik zie het duurder doorverkopen van kaartjes als pure oplichtingquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:50 schreef fr0x het volgende:
what a crime![]()
Als een concert extreem snel is uitverkocht (soms mede door het in grote aantallen inslaan door handelaren) en je bent dus gedwongen om als je echt wilt gaan voor een woekerprijs een kaartje te kopen dan ben je wel blij dat je kunt gaan, maar tevreden...?quote:Op dinsdag 5 september 2006 10:26 schreef fr0x het volgende:
Zeur niet zo, als er mensen zijn die het willen betalen en beide partijen tevreden zijn.. is er toch geen probleem???
Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor. Als fan zul je extra je best moeten doen om kaarten via de normale weg te krijgen. Aan de andere kant is het bij mij altijd nog gelukt. En ik bezoek nogal wat concerten normaal gesproken. Als ik het zelf niet kon dan deden vrienden het wel. Ik vind het dus een beetje makkelijk om de schuld alleen maar in de schoenen van de handelaren te schuiven.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Er is een verschil.... Niet iedereen is altijd maar met concerten bezig, behalve de handelaar. De handelaar maakt dus gebruik van die liefhebber die ook nog een sociaal/werkleven heeft..
Het is dus niet of of, eerder of later bij het postkantoor. En bij kleine concerten is het simpelweg bar en boos als je bedenkt dat een groot deel van de echte fans geen kaarten krijgt omdat de handelaar er mede voor zorgt dat een optreden in een uur uitverkocht is.
Dus jij vind het niet erg dat mensen geld verdienen met het feit dat alleen de rijkere mensen naar concerten kunnen en mensen met een kleinere portemonnee niet? Niet iedereen is altijd bij machte om bij het postkantoor te staan. Kaartjes van Kaiser Chiefs gingen op woensdag in de verkoop. De sites waren meteen overbelast en de AUB lijn ook. Overigens is het me tot nu toe ook altijd gelukt om voor een normale prijs kaartjes te krijgen maar daar gaat wel wat tijd en moeite inzitten. Het is toch belachelijk dat het je zo ontzettend moeilijk wordt gemaakt door deze mensen?quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:05 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor. Als fan zul je extra je best moeten doen om kaarten via de normale weg te krijgen. Aan de andere kant is het bij mij altijd nog gelukt. En ik bezoek nogal wat concerten normaal gesproken. Als ik het zelf niet kon dan deden vrienden het wel. Ik vind het dus een beetje makkelijk om de schuld alleen maar in de schoenen van de handelaren te schuiven.
Tegenwoordig zijn de kaarten veelal op naam wat het handelen misschien iets minder motiveert. Goede zaak.
second that. Verschrikkelijk triest vind ik het als mensen zo aan hun geld moeten komen om andere mensen op te lichten die niet op het tijdstip konden om kaartjes te halen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:55 schreef Asmodean het volgende:
Ik heb echt een tyfushekel aan mensen die de kaartjes wegkapen van de fans, om zo geld te verdienen. Parasiterende kutsites als budgettickets verdienen er zelfs hun brood mee, door bijvoorbeeld Radioheadkaartjes te verkopen van 250 euro per stuk!Parasieten
Oke, ik zeg je eerlijk.. ik ben niet thuis in de handel van concert kaarten. Maar ik snap wel dat mensen er aan verdienen willen. Ik denk zelfs dat handelaren soms ook wel met kaarten blijven zitten. Als een concert bv niet uitverkocht is gaan mensen zoiezo niet meer betalen voor die kaarten. Dus met het 1 trekken ze het ander weer recht. Ze moeten allemaal zelf weten waar ze hen geld mee verdienen. Maak je liever druk om drugsdealers die hen drugs aan kleine kinderen verkoopt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Maar dan wel zonder belasting af te dragen en dus is het laakbaar... Of geef jij het keurig op als je je belasting aangifte doet?
Wat deze meneer zegt, de ene x verdienen ze er wat mee.. en de andere x kunnen ze verlies maken, omdat er veel aanbod is. En het gaat heus niet om 1000den euro's, want je mag vaak maar een X aantal kaarten per persoon kopen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:05 schreef Kidney_Bean het volgende:
Die handel in concertkaarten houdt zichzelf in stand, zolang er een markt voor is. Schijnbaar is er dus een markt voor, anders waren die mensen er allang mee gestopt. Met Madonna een paar dagen geleden zijn er een heel hoop mensen van marktplaats ingestonken: ze moesten voor de helft (!) van de prijs hun kaartje verkopen, omdat er teveel aanbod was en te weinig vraag. Heb het idee dat mensen steeds minder via de zwarte handel kaarten kopen. Ik heb ook wel eens een kaartje verkocht, maar dan was het omdat ik op het laatste moment niet kon.. Die mogelijkheid moet er dus nog wel blijven vind ik.. Als je ze op naam koopt, gaat dat lastiger, en is toch ook zonde als je niet kunt gaan en dus ook de kaarten niet aan iemand anders kan geven, omdat ze op naam staan. De laatste tijd valt het me steeds meer op dat je kaarten voor de helft of zelfs nog minder kunt kopen, als je maar slim handelt..
Handelaren verdienen er goud aan en betalen geen belasting erover. Kortom: zwart geld. Dus nee, het is niet zo dat ze het zelf maar mogen weten.quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:38 schreef fr0x het volgende:
[..]
Oke, ik zeg je eerlijk.. ik ben niet thuis in de handel van concert kaarten. Maar ik snap wel dat mensen er aan verdienen willen. Ik denk zelfs dat handelaren soms ook wel met kaarten blijven zitten. Als een concert bv niet uitverkocht is gaan mensen zoiezo niet meer betalen voor die kaarten. Dus met het 1 trekken ze het ander weer recht. Ze moeten allemaal zelf weten waar ze hen geld mee verdienen.
En deze opmerking slaat natuurlijk nergens op.. dat is alleen maar het goed praten van je daden omdat er nog slechtere mensen op aarde zijnquote:Maak je liever druk om drugsdealers die hen drugs aan kleine kinderen verkoopt.
Dat zeg ik niet.. ik zou het liever ook anders zien. Wel is het een logisch gevolg van..quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dus jij vind het niet erg dat mensen geld verdienen met het feit dat alleen de rijkere mensen naar concerten kunnen en mensen met een kleinere portemonnee niet? Niet iedereen is altijd bij machte om bij het postkantoor te staan. Kaartjes van Kaiser Chiefs gingen op woensdag in de verkoop. De sites waren meteen overbelast en de AUB lijn ook. Overigens is het me tot nu toe ook altijd gelukt om voor een normale prijs kaartjes te krijgen maar daar gaat wel wat tijd en moeite inzitten. Het is toch belachelijk dat het je zo ontzettend moeilijk wordt gemaakt door deze mensen?
Bij handelaren gaat het om 1000-den euro's per jaar... als het niet per kwartaal is.quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:43 schreef fr0x het volgende:
[..]
Wat deze meneer zegt, de ene x verdienen ze er wat mee.. en de andere x kunnen ze verlies maken, omdat er veel aanbod is. En het gaat heus niet om 1000den euro's, want je mag vaak maar een X aantal kaarten per persoon kopen.
Nogmaals:quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.. ik zou het liever ook anders zien. Wel is het een logisch gevolg van..
Ik blijf er bij dat als je echt wilt kaarten kan krijgen tegen de normale prijs. Het kost moeite inderdaad maar is dat dan zo erg ? Als ik er zeker van wil zijn de kaarten te krijgen mobiliseer ik wel mensen.
Het enige wat je er aan zou kunnen doen is niet kopen.. hoe jammer dan ook.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Er is een verschil.... Niet iedereen is altijd maar met concerten bezig, behalve de handelaar. De handelaar maakt dus gebruik van die liefhebber die ook nog een sociaal/werkleven heeft..
Het is dus niet of of, eerder of later bij het postkantoor. En bij kleine concerten is het simpelweg bar en boos als je bedenkt dat een groot deel van de echte fans geen kaarten krijgt omdat de handelaar er mede voor zorgt dat een optreden in een uur uitverkocht is.
Ach sommige mensen gunnen het andere mensen niet om een extra centje bij te verdienen..quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Handelaren verdienen er goud aan en betalen geen belasting erover. Kortom: zwart geld. Dus nee, het is niet zo dat ze het zelf maar mogen weten.
Ze zouden ook gewoon werk kunnen zoeken natuurlijk![]()
[..]
En deze opmerking slaat natuurlijk nergens op.. dat is alleen maar het goed praten van je daden omdat er nog slechtere mensen op aarde zijn
![]()
Heeft niets met iemand iets misgunnen te maken. Iemand die structureel kaarten koopt voor de verkoop is niet iemand die een zakcentje bij wil verdienen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:05 schreef fr0x het volgende:
[..]
Ach sommige mensen gunnen het andere mensen niet om een extra centje bij te verdienen..
Maar je doet het niet?quote:Als het kon zou ik ook over de rug van iemand anders rijk worden hoor ^^
quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:56 schreef peaceman het volgende:
En deze opmerking slaat natuurlijk nergens op.. dat is alleen maar het goed praten van je daden omdat er nog slechtere mensen op aarde zijn
Zo lachwekkend was zijn opmerking idd ookquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |