quote:Partizan Belgrado verliest rode derby
9/9/2006 23:20
Partizan Belgrado heeft een slechte voorbereiding gehad op het UEFA Cupduel met FC Groningen. In de Servische competitie verloor Partizan thuis met 1-0 van OFK Belgrado.
Bij OFK maakte Kolarov het winnende doelpunt. In de laatste tien minuten liep de derby wat uit de hand. Er vielen drie rode kaarten. Twee voor Partizan en één voor OFK. Op de ranglijst staat OFK nu tweede, Partizan vierde.
bron: VI.nl
Jaja, we breken het ene record na het andere in de Euroborg..quote:
quote:Groningen zwoegend naar zege op Heracles
FC Groningen is naar de derde plaats in de Eredivisie geklommen. Uiterst moeizaam en zonder franje klopten de Groningers in de eigen Euroborg Heracles Almelo met 2-1.
Door een razendsnel eigen doelpunt moesten de Groningers direct in de achtervolging. Na vijftien seconden werkte Arnold Kruiswijk de bal voorbij zijn eigen doelman, die eveneens schlemielig optrad. Kruiswijk maakte daarmee het snelste eigen doelpunt ooit in de Eredivisie.
FC Groningen leek flink van slag door de valse start. Gehaast en zonder overleg probeerde de ploeg van Ron Jans snel tot een gelijkmaker te komen, maar grote kansen kwamen er lange tijd niet.
Pas tien minuten na rust werd het 1-1. Koen van de Laak kreeg de bal gelukkig voor de voeten maar schoot uit de draai knap raak. Acht minuten later maakte invaller Evgeniy Levchenko de winnende goal. Hij benutte een strafschop. Waardoor Groningen op een matig middagje voetbal drie punten won. bron: vi.nl
Wat een figuur is dat ook. Was prachtig om te zien!quote:Op zondag 10 september 2006 17:27 schreef Prosac het volgende:
Man van de wedstrijd: Jans en zijn Schwalbe
wat deed ie?quote:Op zondag 10 september 2006 17:37 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Wat een figuur is dat ook. Was prachtig om te zien!![]()
Hoorde op de radio dat het publiek wat tam was. Kwam dat door de hitte op de tribune, of viel het wel mee met de tamheid?quote:Op zondag 10 september 2006 18:30 schreef clauwheee het volgende:
ZoMaaatig
Maar ja, drie punten zijn binnen. Fucking heet op de tribune! Kruiswijk kon er in het home nu gelukkig om lachen, maar oi oiBas stond ook totaal verkeerd trouwens.
Tussen minuut 25 en 60 was het wel wat tam ja. Maar na de eigen goal werd er nog behoorlijk veel gezongen e.d.quote:Op zondag 10 september 2006 18:34 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Hoorde op de radio dat het publiek wat tam was. Kwam dat door de hitte op de tribune, of viel het wel mee met de tamheid?
De penalty was een twijfel geval, de een zou hem geven en de ander niet.quote:Op zondag 10 september 2006 20:47 schreef Zapper het volgende:
Zo, aan de scheidsrechter heeft het weer niet gelegen he. Gefeliciteerd met de overwinning hoor![]()
Haha, dan ben ik heel benieuwd waar jullie precies mee genaaid zijn. Ik als stadionbezoeker vond dat hij aan beide zijden discutabele beslissingen had, maar zeker niet meer tegen een van de ploegen.quote:Op zondag 10 september 2006 20:58 schreef Zapper het volgende:
Nou, niet alleen het penalty geval hoor. Die beste man komt uit Borne en is jarenlang bij onze buurman FC Twente over de vloer gekomen als supporter. Niet zo raar dus dat 'ie Heracles naait, als ik de stadionbezoekers zo mag geloven.
Vorig jaar genaaid in die Euroborg van jullie, nu wederom. Maar wel gefeliciteerd hoor.
quote:Op zondag 10 september 2006 20:58 schreef Zapper het volgende:
Nou, niet alleen het penalty geval hoor. Die beste man komt uit Borne en is jarenlang bij onze buurman FC Twente over de vloer gekomen als supporter. Niet zo raar dus dat 'ie Heracles naait, als ik de stadionbezoekers zo mag geloven.
Dit ligt voor een normale supporter toch anders dan Twente-Heracles.quote:Op zondag 10 september 2006 21:03 schreef Dos37 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
nee maar Groningen zijn onze grootste vrienden dus logisch dat ie die matst
hahaha lolbroek.quote:Op zondag 10 september 2006 20:58 schreef Zapper het volgende:
Vorig jaar genaaid in die Euroborg van jullie, nu wederom. Maar wel gefeliciteerd hoor.
quote:Kruiswijk vestigt uniek record
Gepubliceerd op 10 september 2006, 23:58
Laatst bijgewerkt op 11 september 2006, 00:02
groningen -
Arnold Kruiswijk heeft sinds zondag een uniek record in handen. De centrale verdediger van FC Groningen gaf in de competitiekrachtmeting met Heracles Almelo (2-1) zijn eigen doelman Bas Roorda al in de negende (!) seconde het nakijken. Het was het snelste eigen doelpunt ooit in de roemrijke historie van het betaalde voetbal.
Het voor Kruiswijk gruwelijke moment zit een half uur na de wedstrijd nog vastgeplakt op zijn netvlies. "De bal kwam van de rechterkant. Ik wilde hem terugtikken op Bas en zag te laat dat hij het doel uitkwam. Ik werd ook wel door hem gecoacht, maar
hoorde hem pas toen ik al in de draai was om de bal terug te spelen. Ik had hem natuurlijk ook naast het doel terug moe
ten spelen, dan was er niks aan de hand geweest. Bas treft geen blaam."
Bas Roorda voelt mee met de ongeluksvogel van zondagmiddag. "Als Arnold de bal laat lopen kan ik hem gewoon oppakken, maar ik voel me ook medeschuldig aan het doelpunt. Na afloop hebben Kruis en ik elkaar even vreselijk omhelsd."
Een nog sneller eigen doelpunt bedoel je? Zou wel mooi zijn als Kruis z'n record nog een keer te zou verbrekenquote:Op maandag 11 september 2006 10:24 schreef venomsnake het volgende:
![]()
''de grote blunder'' hebben we in ieder geval nu achter de rug dit seizoen. Ik neem aan dat dit niet nog eens gebeurd.
Laten we het hopen. Kan hij alleen in de spits of ook erachter op de plek van Lovré of Van der Laak? Lijkt me namelijk puur een spits a la Nevland.quote:Op maandag 11 september 2006 12:41 schreef detulp050 het volgende:
Ik denk dat Suarez mee mag doen tegen TOP OSS
Daar kon je wel eens gelijk in hebben, wel een leuke wedstrijd om hem eens in de basis te zetten.quote:Op maandag 11 september 2006 12:41 schreef detulp050 het volgende:
Ik denk dat Suarez mee mag doen tegen TOP OSS
Ach beter dan een wissel voor rust, of gewisseld worden als wissel (Steinson).quote:Op maandag 11 september 2006 13:42 schreef Prosac het volgende:
Lovre krijgt zijn kans echt nog wel, niemand zou blij zijn met een wissel in de rust
TV Noordquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:45 schreef VinoTinto het volgende:
wordt het niet uitgezonden?
Lekker dan..quote:Vier uur vertraging FC Groningen
Uitgegeven: 13 september 2006 11:57
EELDE - FC Groningen heeft dinsdag voor de reis naar Belgrado voor de eerste ronde UEFA-beker tegen Partizan vier uur vertraging opgelopen. Het vliegtuig van Transavia dat spelers, staf, media en fans moet vervoeren naar de Servische hoofdstad, kwam niet opdagen op de luchthaven Eelde.
Navraag leerde dat het toestel mankementen vertoonde: Schroeven zaten los. De reparatie vergde zoveel tijd dat de chartermaatschappij een alternatief toestel moest zoeken.
De selectie van FC Groningen verveelde zich onder de warme zon op het vliegveld. De staf besloot de spelers af te voeren voor een lunch in een naburig hotel. Vooralsnog lopen de trainingsuren van FC Groningen in het stadion van Partizan geen gevaar. De wedstrijd Partizan - FC Groningen is donderdagavond om zeven uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |