Of je leest het topic ff, alleen de OP lezen is zelfs al genoegquote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:25 schreef TheYoung1 het volgende:
Gewoon op een spaarrekening zetten en ff afwachten.
Ja idd nu je het zegt, zal eens op zoek gaan ernaquote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:03 schreef Godlike02 het volgende:
Er was laatste een rechtszaak geweest tegen de belastingdienst.
Die vrouw (misschien man) had ook onterecht geld gekregen.
De rechtbank heeft geoordeeld dat ze het mocht houden en dat de belastingdienst zekf zo stom was geweest en dat het eigenlijk eigen schuld dikke bult is.![]()
Ik weet bijna zeker dat deze in de afgelopen weken op de frontpage heeft gestaan.
Daar heb ik dus even geen tijd voor (koken en eten).quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja idd nu je het zegt, zal eens op zoek gaan erna
Zeg dat tegen de rechter.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:08 schreef ozzyat105 het volgende:
onzin,
als je onterecht geld krijg dwz zonder daar iets voor gedaan te hebben dan heb je niet het recht dat te houden.
En dat is niet mijn mening maar staat in het wetboek.
Bronquote:FOUT BELASTINGDIENST: TERUGVORDERING ONMOGELIJK
FISCUS IS GELD KWIJT BIJ FOUT - - - - Belastingplichtigen hoeven teveel teruggekregen geld van de fiscus niet langer terug te betalen als personeel of het computersysteem van de Belastingdienst een fout maakt. De fiscus verscherpt zijn werkwijze om fouten te voorkomen. Die omslag volgt op vijf gewonnen rechtszaken van belastingbetalers tegen de Belastingdienst. Ook te laat uitgestuurde aanslagen zijn voortaan met succes aan te vechten. Vanwege de zelf gekozen werkwijze - aangiftes via de computer en inzet van onervaren personeel - is de Belastingdienst aan te spreken op gemaakte fouten, besliste de Hoge Raad. Voor de hoogste rechter eiste de fiscus van een ondernemer geld terug, hoewel een onervaren medewerker een rekenfout had gemaakt. De ondernemer mag nu 90.000 euro te veel uitgekeerde teruggave houden. De Belastingdienst zegt extra te investeren in personeel en automatisering om missers te voorkomen. "Al zijn dit vijf verloren rechtszaken op negen miljoen aanslagen. We winnen ook veel." Inspecteurs krijgen waarschijnlijk strengere richtlijnen. "Ze moeten zorgvuldiger werken" , meent woordvoerder Emiel Bunck van de Federatie van Belastingbetalers. - - - - Accountingweb juli 2006
Bedanken mag via mijn rekeningnummerquote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bron
Hopelijk heb je hier wat aan
Het is voor TS misschien wel gunstig. Maar het resultaat is natuurlijk dat de belastingen gewoon omhoog gaan voor mensen die wel een "terechte"aanslag krijgen. Echt reden voor grote vreugde vind ik het ook niet, en in het geval van TS vind ik het ook niet meer dan terecht dat hij die ¤4000 zou moeten terugbetalen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:03 schreef Godlike02 het volgende:
Er was laatste een rechtszaak geweest tegen de belastingdienst.
Die vrouw (misschien man) had ook onterecht geld gekregen.
De rechtbank heeft geoordeeld dat ze het mocht houden en dat de belastingdienst zelf zo stom was geweest en dat het eigenlijk eigen schuld dikke bult is.![]()
Nee. Zeer waarschijnlijk heeft iemand anders die wel 4 mille terug zou krijgen van onze vrienden bij de belastingdienst niks gehad en die heeft geklaagd. Die zit nu met de gebakken peren zeg maar. Aangezien degene geen geld krijgt van de belastingdienst zolang de TS het geld niet teruggestort heeft, tenzij de benadeelde bewijsstukken kan overleggen waaruit blijkt dat het een fout is die niet door hemzelf gemaakt is (bijv verkeerd rek nr ingevuld) maar door de belastingdienst.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
Het is voor TS misschien wel gunstig. Maar het resultaat is natuurlijk dat de belastingen gewoon omhoog gaan voor mensen die wel een "terechte"aanslag krijgen.
Deze zaak is niet te vergelijken ben ik bang. Dit ging om een aanslag die de belastingdienst had opgelegd, waarbij de genoemde ondernemer een hoop geld terug kreeg. Die aanslag bleek uiteindelijk niet juist. De rechter vond dat dit soort fouten de belastingdienst aangerekend kon worden.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bron
Onzin, die 104 cm Plasma heeft ze gekocht op afbetaling via Frisia financieringenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:25 schreef HunterSThompson het volgende:
TS is weer een duidelijk voorbeeld van de heersende Nederlandse moraal onder paupers. Vermoedelijk heeft ze een flatscreen van het geld gekocht onder het uiten van de kreet: "Hee een cadeautje van de belastingdienst in mijn voordeel, gauw opmaken. Ik heb het immers gekregen en het is hun fout." Hoop echt dat je het tot op de laatste cent moet terugbetalen. Door mensen als jij wordt het voor beschaafde mensen steeds vervelender in Nederland.
Rare reactie. Ze kan toch net verhuisd zijn en meubels gekocht hebben. Of de teruggave was genoeg om eindelijk die auto te kopen waar ze voor aan het sparen was. Of de studieschuld is afbetaald weet jij veel.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:02 schreef fr0x het volgende:
Alleen in 3 maanden 4000 euro verbrassen, is wel uberdom. Waar heb je het aan uitgegeven TS
TS is hard aan het werk om het geld te verdienen wat hij/zij moet terugbetalenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:06 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Ook jammer dat TS niet reageert.
Werken jullie op zaterdag?quote:Op vrijdag 1 september 2006 03:29 schreef Belastingdienst het volgende:
Morgen even checken in de database.![]()
"Belastingdienst" en "werken" in één zin? Sorry, maar dat kan echt niet.quote:
Ik wel. Ik ben bloedfanatiek. Ouwe gokkerd van me.quote:
Ga je dan even druk maken over de spelfout in de TT.quote:Op vrijdag 1 september 2006 03:36 schreef Belastingdienst het volgende:
Ik wel. Ik ben bloedfanatiek. Ouwe gokkerd van me.![]()
*maakt notitie....*quote:Op vrijdag 1 september 2006 03:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
"Belastingdienst" en "werken" in één zin? Sorry, maar dat kan echt niet.
als je in die tijd ook op een andere teruggaaf aan het wachten was, dan heb je die toch inmiddels ook wel ontvangen of niet? Of dan weet je toch wel dat het niet klopt?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:52 schreef CoraH het volgende:
Hallo,
ik heb drie maanden geleden een bedrag van rond de 4000 EUR ontvangen van de belastingdienst. Omdat ik in die tijd ook op een andere teruggaaf zat te wachten heb ik dit geld gezien als deze teruggaaf. Hoewel ik het wel hoog vond heb ik onbewust aangenomen dat het geld voor mij bestemd was. Geen seconde aan gedacht dat het verkeerd was overgemaakt!
Nu vandaag, drie maanden later krijg ik een brief van ze met de mededeling dat het geld niet voor mij bedoeld was en of ik het uiterlijk binnen 2 weken wil terugstorten. Het probleem is dat dit geld inmiddels opgegaan is en ik vertik het om geld te gaan lenen om de belastingdioenst 4000 te betalen. Kan ik hier iets aan doen?
Alvast bedankt,
Cora
Vrouwen zoals jij daar krijg ik een stijve piemel van houd ik van.quote:
Ik heb al jaren niets meer met de NL belasting"dienst" te maken...quote:
We hebben te maken met zo'n namaakBelg, ik zie het al.quote:Op vrijdag 1 september 2006 04:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik heb al jaren niets meer met de NL belasting"dienst" te maken...
Appels met peren.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:14 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bron
in 3 maanden tijd 4 mille opmaken?quote:
Je bent wel in loondienst in NL? Dan ben je op dit moment "strafbaar" bezig, want je draagt zelf verantwoordelijkheid om je aangifte in te dienen.. Zodra ze er achter komen, ben je dus behoorlijk de sjaak en zullen de gevolgen behoorlijk zijnquote:Op vrijdag 1 september 2006 11:14 schreef fr0x het volgende:
Ik heb nooit een belasting formulier ingevult, ze weten nix van mij en ik hoef nix met hen te maken hebben
Dit is niet waar. Je bent pas verplicht aangifte te doen indien je óf zou moeten betalen óf wanneer de BD je daarom vraagt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:35 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Je bent wel in loondienst in NL? Dan ben je op dit moment "strafbaar" bezig, want je draagt zelf verantwoordelijkheid om je aangifte in te dienen.. Zodra ze er achter komen, ben je dus behoorlijk de sjaak en zullen de gevolgen behoorlijk zijn![]()
Oh, dan heb ik de verkeerde informatie tot me gekregen toen ik voor de Belastingdienst werkte. Raar...quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Je bent pas verplicht aangifte te doen indien je óf zou moeten betalen óf wanneer de BD je daarom vraagt.
Volgens mij wel ja.quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:46 schreef Eric_Cantona het volgende:
Oh, dan heb ik de verkeerde informatie tot me gekregen toen ik voor de Belastingdienst werkte. Raar...
Als je een paar jaar achter elkaar precies dezelfde gegevens invult op het formulier, vragen ze je zelfs geen aangifte meer te doen, tenzij er iets verandert.quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:46 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik de verkeerde informatie tot me gekregen toen ik voor de Belastingdienst werkte. Raar...
+ de rentequote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:25 schreef HunterSThompson het volgende:
TS is weer een duidelijk voorbeeld van de heersende Nederlandse moraal onder paupers. Vermoedelijk heeft ze een flatscreen van het geld gekocht onder het uiten van de kreet: "Hee een cadeautje van de belastingdienst in mijn voordeel, gauw opmaken. Ik heb het immers gekregen en het is hun fout." Hoop echt dat je het tot op de laatste cent moet terugbetalen. Door mensen als jij wordt het voor beschaafde mensen steeds vervelender in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |