Een gokje: omdat het geweldig is en je het net pas hebt ontdektquote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:23 schreef Spec87 het volgende:
The Verve
Waarom een topic 7 jaar na dato?
helemaal mee eensquote:
Huh? Welke sample dan??quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:23 schreef Spec87 het volgende:
The Verve
Leuk feitje #2: Het nummer Bitter Sweet Symphony bevat een sample van The Rolling Stones. Hoewel dit in eerste instantie met toestemming gebeurde, zijn ze hier later voor aangeklaagd en berustten alle rechten voor het nummer bij The Stones. Alle opbrengsten gingen dus naar The Stones, en ook de credits zijn aangepast naar Mick Jagger and Keith Richards. The Stones gingen zelfs zover dat ze het nummer, zonder toestemming van The Verve, hebben verkocht voor een reclame voor Nike.
'Bitter Sweet Symphony' is het meest bekende nummer van The Verve. Het gaf de Britse formatie echter een bittere nasmaak. Het nummer bevatte namelijk een sample van de orkestversie van 'The Last Time' van The Rolling Stones. Dit was aanvankelijk met goedkeuring van de Stones zelf, maar toen het nummer uitkwam vonden de Rolling Stones dat de sample er te dik bovenop lag, en klaagde die band The Verve aan. De rechten werden toegewezen aan ABKCO Music, die de een aantal licenties van de Rolling Stones beheert. Het resultaat was dat The Verve al het geld dat het verdiend had aan de keren dat het nummer werd gedraaid moest terugbetalen.quote:
De rechten liggen bij Allen Klein (die zowel de Rolling Stones als de Beatles gerold heeft), en nu op zijn beurt alle opbrengsten opstreek!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:23 schreef Spec87 het volgende:
Leuk feitje #2: Het nummer Bitter Sweet Symphony bevat een sample van The Rolling Stones. Hoewel dit in eerste instantie met toestemming gebeurde, zijn ze hier later voor aangeklaagd en berustten alle rechten voor het nummer bij The Stones. Alle opbrengsten gingen dus naar The Stones, en ook de credits zijn aangepast naar Mick Jagger and Keith Richards. The Stones gingen zelfs zover dat ze het nummer, zonder toestemming van The Verve, hebben verkocht voor een reclame voor Nike.
De band is mede daardoor toch ook kapot gegaan?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
'Bitter Sweet Symphony' is het meest bekende nummer van The Verve. Het gaf de Britse formatie echter een bittere nasmaak. Het nummer bevatte namelijk een sample van de orkestversie van 'The Last Time' van The Rolling Stones. Dit was aanvankelijk met goedkeuring van de Stones zelf, maar toen het nummer uitkwam vonden de Rolling Stones dat de sample er te dik bovenop lag, en klaagde die band The Verve aan. De rechten werden toegewezen aan ABKCO Music, die de een aantal licenties van de Rolling Stones beheert. Het resultaat was dat The Verve al het geld dat het verdiend had aan de keren dat het nummer werd gedraaid moest terugbetalen.
Bron: Wikipedia
Is dat zo dan? Het is een reeds lang gevestigde band. Ik draaide het 11 jaar geleden al.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:34 schreef flyguy het volgende:
The Verve is briljant! schandalig dat zo weinig mensen het kennen
Wat ik kan vinden over The Verve is dat de zanger besloten heeft om solo te gaan.quote:Op zondag 25 februari 2007 17:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
De band is mede daardoor toch ook kapot gegaan?
Ik denk dat geen enkele buitenstaander echt 100% weet wat daar gebeurd is.. Ze zullen allebei wel boter op hun hoofd hebben.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:05 schreef NrSiX het volgende:
Bittersweet Symphony, heel mooi nummer.. ken voor de rest geen nummers van ze maar ik zal eens gaan zoeken, wel een lullige actie van the stones. Eerst toestemming geven
Wat ik bedoel te zeggen is: vraag een willekeurig iemand of die the Verve kent en je krijgt als antwoord 'Wie? 'quote:Op zondag 25 februari 2007 19:46 schreef Aventura het volgende:
[..]
Is dat zo dan? Het is een reeds lang gevestigde band. Ik draaide het 11 jaar geleden al.
quote:Op maandag 26 februari 2007 19:06 schreef methodmich het volgende:
Dan zeg je: "Van die clip met die lange, bleke knul in een leren jasje die iedereen ondersteboven loopt."
Welneequote:
Ik was net van plan het te posten.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:29 schreef Baba-O-Riley het volgende:
En ze zijn weer bij elkaarNa de zomer komt een nieuwe plaat uit en gaan ze weer op toernee. Geweldig
![]()
Oh ja, tranen met tuiten heb ik gehuild om dat nummer, geweldigquote:Op zondag 25 februari 2007 19:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Verve-liedje is 'saddest song ever'
The Drugs Don't Work' van Britse band The Verve is het zieligste nummer dat ooit is geschreven. Wetenschappelijk onderzoek heeft dat uitgewezen. Volgens dr. Harry Witchell, verantwoordelijk voor het onderzoek, maakt de hit uit 1997 meer mensen aan het huilen dan ieder ander nummer.
Is op zich niet erg. Hoewel ik denk dat het wel meevalt door het succes van Bitter Sweet Symphonie...quote:Op zondag 25 februari 2007 19:34 schreef flyguy het volgende:
The Verve is briljant! schandalig dat zo weinig mensen het kennen
quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:25 schreef HPayne het volgende:
Zulks een goed nieuws!!
quote:Cutting in suddenly and without warning, The Verve's first new music for over 10 years at first recalls their more experimental B-sides - the likes of 'Feel' or 'Stamped'.
Initially, the track is driven along by a Lalo Schifrin-esque bassline, with Nick McCabe's atmospherics augmented by a single treated guitar note that hangs in the background throughout and Richard Ashcroft repeating the line "in the end/all I've got is love...", mantra-like, over the top. At 03.25, McCabe introduces an e-Bow guitar line, and the drums almost shift into waltz time, while at 11 minutes in there are backwards guitars, all the while underpinned by shuffling bass and drums that could almost have been culled from Miles Davis' 'Bitches Brew'. From there on, it builds into a classic Verve groove (most closely resembling 'Catching The Butterfly'), with Ashcroft's improvised vocal becoming more and more impassioned. "It's been so long, it's been so long," you can hear him sing in a quivering falsetto at one point. He is not wrong.
De popjourno's waren er naar verluidt niet zo blij mee. Moesten compleet inloggen en al en konden dan slechts een linkje krijgen om te recenseren...quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:05 schreef dndiek het volgende:
Nieuwe cd + dvd net besteld, ben benieuwd
Lijkt me verder niet van belang voor een gewone fan zoals ik... inloggen en zoquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
De popjourno's waren er naar verluidt niet zo blij mee. Moesten compleet inloggen en al en konden dan slechts een linkje krijgen om te recenseren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |