Of dezequote:Op maandag 4 september 2006 02:05 schreef Mauro het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar het wedstrijdtopic van de vorige maand. En dan vooral naar de openingspost kijken.
Thema voor deze maand is kleuren.
Hier staan toch foto's zat ?quote:Op maandag 4 september 2006 10:11 schreef Puckzzz het volgende:
Tsja aan de ene kant is het misschien wel het beste dat de foto's pas op het laatst geplaatst worden, maar nu blijft het wedstrijdtopic zo leeg
quote:Op maandag 4 september 2006 10:21 schreef Ilford het volgende:
Ideetje: kunnen de inzenders dan wel een mailtje terugkrijgen ten teken dat hun inzending is ontvangen? Anders wordt het wellicht net na sluiting erg druk met allerlei "mijn inzending staat er niet bij!", "Hoezo moest ik resizen naar 580 pixels?" etc.
Je stuurt hem toch zelf op. Kan je toch meteen om een lees bevestiging vragen.quote:Op maandag 4 september 2006 10:21 schreef Ilford het volgende:
Ideetje: kunnen de inzenders dan wel een mailtje terugkrijgen ten teken dat hun inzending is ontvangen? Anders wordt het wellicht net na sluiting erg druk met allerlei "mijn inzending staat er niet bij!", "Hoezo moest ik resizen naar 580 pixels?" etc.
lees bevestigingen kunnen ook genegeerd worden dus geen probleem opgelostquote:Op maandag 4 september 2006 14:58 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Je stuurt hem toch zelf op. Kan je toch meteen om een lees bevestiging vragen.
Probleem op gelost.
Ja dat blijft ook als je vraagt om een bevestiging dat hun inzending is ontvangen.quote:Op maandag 4 september 2006 15:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
lees bevestigingen kunnen ook genegeerd worden dus geen probleem opgelost
Misschien in het regulieren inzendingen topic alleen de namen neerzetten, zodat je alleen de foto's er tussen hoeft te zetten. Op die manier kan je zien dat je foto ontvangen is, en hoef je geen dubbel werk te doen. Ideetje?quote:Op maandag 4 september 2006 15:13 schreef snakelady het volgende:
Of gewoon de foto's 1 (of 2) dag voor het stemmen plaatsen zodat iedereen kan zien of hun foto erbijstaat.
yup, proefshotjequote:Op dinsdag 5 september 2006 07:57 schreef freud het volgende:
Is het een proefshot, want de belichting is een stuk minder als dat ik van je gewend ben!
OK, was klein beetje bangquote:Op dinsdag 5 september 2006 09:05 schreef prupke het volgende:
yup, proefshotje
de belichting zit nog ingepakt
Idee is goed prup. Let even op dat je nu relatief veel oppervlak van de buitenkant van de bakjes in beeld hebt. Die hebben allemaal dezelfde kleur, en niet echt een kleurrijke ook. Ms iets om nog even aan te sleutelenquote:
Neequote:
De omstandigheden kunnen dan wel ideaal zijn, maar je moet het ook nog zien en vastleggen. Een ander had misschien een totaalplaatje gemaakt, waardoor het minder sprekend wordt. Gewoon goed gezienquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:15 schreef Tha_Erik het volgende:
De situatie was ook echt perfect. Bijna donker, dus die donker blauwe lucht, een grote spot die van onderaf op de achtbaan scheen...
Aan de kleuren is dus ook vrijwel niks gesoept.
damnquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
soms is afwassen best leuk
[afbeelding]
Ik vind de foto op zich wel mooi hoor, en ook hartstikke goed scherp op het druppeltje, maar ik heb die druppelfoto's al zo vaak bij allerlei fora en wedstrijden voorbij zien komen dat ik het nog wel een leuke uitdaging vind om hem zo mooi te krijgen, maar een beetje saai vind als wedstrijdfotoquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
soms is afwassen best leuk
[afbeelding]
nieuw is het idd niet neequote:Op dinsdag 5 september 2006 17:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind de foto op zich wel mooi hoor, en ook hartstikke goed scherp op het druppeltje, maar ik heb die druppelfoto's al zo vaak bij allerlei fora en wedstrijden voorbij zien komen dat ik het nog wel een leuke uitdaging vind om hem zo mooi te krijgen, maar een beetje saai vind als wedstrijdfoto
Ik had steeds problemen met luchtbelletjes. Werd er gek van en heb toen maar vanaf de zijkant gedaan ipv bovenaf. Ben erg benieuwd hoe je het met belichting heb gedaan! Ik begreep dat het met een strobo in een donkere kamer het makkelijkste gaan.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:53 schreef Puckzzz het volgende:
nieuw is het idd niet neemaar het valt zeker niet mee, om 'm op het juiste moment te knippen en 'm dan ook nog scherp te krijgen. vergt vrij veel geduld.
maar toch vind ik deze wel sterk geworden, ik heb ook het kroontje wel, en de druppel die weer omhoog komt, maar juist dát heb ik al zo vaak gezien
ik heb 'm vanmiddag gemaakt, dus gewoon overdag in de keuken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:40 schreef freud het volgende:
[..]
Ik had steeds problemen met luchtbelletjes. Werd er gek van en heb toen maar vanaf de zijkant gedaan ipv bovenaf. Ben erg benieuwd hoe je het met belichting heb gedaan! Ik begreep dat het met een strobo in een donkere kamer het makkelijkste gaan.
Nou ik niet hoor.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:13 schreef Ymke het volgende:
Ben het wel eens met pea , puckzzz , deze foto is wat mij betreft ook saai , technisch goed , maar iedereen met een camera maakt wel zulke druppel foto;s
En vragen bij de fotograaf of ze het fotorolletje op cd willen zetten?quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:27 schreef Ilford het volgende:
Pfft... Mijn eerste rol diafilm is terug. Heel dubbel gevoel: als ik de dia's tegen het licht bekijk, dan spatten de kleuren er werkelijk van af, maar zodra ik het spul onder de scanner gooi hou ik een flets geheel over
. Ik begin daar steeds meer van te balen. Ligt het echt aan mij, of is de scanner gewoon bagger? De horizontale "ruis" lijntjes in het donkerblauw komen ook van de scanner. Doffe ellende. Anyway, toch even mijn idee delen:
[afbeelding]
Nouja. Heb nog wat andere ideetjes, en nog een rolletje. Maar nog geen andere scanner.
Had ik nog totaal niet aan gedacht. Hoewel, voor middenformaat zal dat ook wel weer niet echt een standaard-actie zijn. Goed bedacht, dat wel, thanks!quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
En vragen bij de fotograaf of ze het fotorolletje op cd willen zetten?
mij doet het niks nee.quote:
graag gedaan.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:58 schreef Ilford het volgende:
[..]
Had ik nog totaal niet aan gedacht. Hoewel, voor middenformaat zal dat ook wel weer niet echt een standaard-actie zijn. Goed bedacht, dat wel, thanks!
Ik zie wat je bedoeld. Ws word het een ander iets wat ik ga doen (want bloemen zijn best duur, dit was een boeketje van 15 euro wat ik aan gort geknipt hebquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:03 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Idee is goed prup. Let even op dat je nu relatief veel oppervlak van de buitenkant van de bakjes in beeld hebt. Die hebben allemaal dezelfde kleur, en niet echt een kleurrijke ook. Ms iets om nog even aan te sleutelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |