abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:49:45 #41
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41372344
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:13 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ze zijn wel goed te eten hoor die van de aldi, maar niks kan op tegen zelfgemaakte natuurlijk
Idd maar die van de aldi zijn wel erg handig als je een grote BBQ hebt of tijdens een verjaardag
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:34:04 #42
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_41374426
Hey Melisjuh?!!? Heb je nou lekker gegeten of niet?
Willen wel ff resultaten horen he!

Of ist gewoon mislukt en heb je toch maar pizza besteld......
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_41376457
Pff recept. Eigenlijk is het gewoon heeel veel ketjap die je lekker maakt met al die andere ingredienten. Ketjap en chilisaus zijn het hoofdingredient. Mengen 5 op 1 ( 5 ketjap 1 chilisaus )

Oven niet al te hoog. Je spare ribs zijn al gaar, je wilt ze alleen warm maken. Dus graad of 160 is zat. Natuurlijk kan je hem lekker hoog zetten, maar in ketjap, chilisaus, honing, basterdsuiker zitten al enorm veel suikers. Die carameliseren in de oven bij te hoge temperatuur. Je krijgt dan erg zwarte spare ribs.
pi_41387835
Ik denk dat ik spare-ribs maak voor morgen.
Nu alvast kopen en marineren.
pi_41389320
zoiets ga ik ook doen.
of morgen maken voor zondag.
pi_41390020
eerst kijken... dan zeiken
pi_41397338
Sorry hoor.. maar die van de Aldi zijn niet te vreten..
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:11:34 #48
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_41400522
heb die van de aldi ook een keer gekocht huisgenoot vond ze heerlijk.. ik heb ze laten ontdooien en dan onder de grill in de combi-oven gegooid (studentenhuis he ) en vond ze niet lekker.. huisgenoot bakt ze op in de pan, zag er al stukken lekkerder uit.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_41400610
Spare ribs
pi_41432340
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 00:19 schreef Rpr8 het volgende:
ik heb even gechecked, maar enigszins te verwachten wordt het recept voor die marinade niet zomaar vrijgegeven. Dit zou mijn werk de kop kunnen kosten :-P
pussy
Zitten hier 50.000 man die dat recept willen !
pi_41653615
Ik wil een ingredienten lijst en bijpassende hoeveelheden lijst voor de marinade.. ik dank u.
pi_41655937
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:18 schreef Omkron het volgende:
Sorry hoor.. maar die van de Aldi zijn niet te vreten..
Ha , en ik dacht dat ik de enige was. Die dingen zijn hun centen en mijn leuke BBQ dag niet waard.
pi_41656287
Ze kosten iets van ¤5,- voor 800 gram.. en volgens mij krijg je de allerslechtste stukjes sparerib die verkrijgbaar zijn.. zou me niet verbazen als die c-keuze is.. of afval..
pi_41657084
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 00:19 schreef Rpr8 het volgende:
ik heb even gechecked, maar enigszins te verwachten wordt het recept voor die marinade niet zomaar vrijgegeven. Dit zou mijn werk de kop kunnen kosten :-P
Als ze het recept niet geven , kan 't ze ook de kop kosten , want dan wordt 't boycotten
Life is a bitch , so fuck it
pi_41660170
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:04 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ha , en ik dacht dat ik de enige was. Die dingen zijn hun centen en mijn leuke BBQ dag niet waard.
'k Ben er ook niet kapot van hoor
Zelfgemaakt blijft toch het lekkerst.
Vandaag toevallig een pakketje spareribs uit het vriesvak van de AH meegenomen en die smaakten toch wel wat beter dan de ribs van de Aldi / Lidl.
Eigenlijk waren ze best lekker
pi_41661522
Joh.. die heb ik nooit bij de Ah gezien??

Morgen even kijken.. wat voor AH heb je ze gehaald? een 4 of een 5 winkel?
pi_41661915
Ik kende ze ook nog niet!
Ze lagen in het vriesvak, zitten verpakt in een kartonnen doos, waarin weer een plastic zak zit met de ribs erin.
Ik heb ze gekocht bij de AH in Waalwijk, volgens mij is dit een 4 winkel.
pi_41675910
Ik ga ze straks denk ik halen..
pi_41676092
Het is zondag.
Dus de meeste AH's zijn dicht.
Ik heb gisteren spare-ribs gemaakt.
Voor t eerst.
Heel goed gelukt erg mals en viel van t bot af.
Marinade zoals piloot hierboven beschrijft.
Het was me een beetje te ketjapperig volgende keer probeer ik een andere marinade.
pi_41676803
Maar niet mijn AH.. is volgens mij een van de best lopende AH's al is het assortiment niet gelijkwaardig aan de rijke dorpen AH bv.

Kosten ze bij de ah eigenlijk..? en hoeveel krijg je..?
pi_41679990
In plaats van zoveel vragen stellen kun je ook gewoon eens zelf de handen uit de mouwen steken en recepten bedenken of gewoon stomweg eens naar de supermarkt gaan en gewoon kijken wat die dingen kosten.

Kabouter muts, ik ben blij dat het allemaal goed heeft uitgepakt. Als de marinade te veel naar ketjap smaakt heb je waarschijnlijk iets te veel ketjap gebruikt Zoals ik zei als ik ga gokken dan gaat het mis. Je kunt de smaak van ketjap iets verzachten door de kruiden wat te verhogen, of minder ketjap gebruiken. Zelf kook ik de marinade wel eens even op als die niet helemaal mijn smaak is. Dan vloeien de smaken wat samen, en heb je niet het idee dat je een sparerib eet die naar ketjap, chilisaus, knoflook etc. smaakt, maar meer 1 geheel dus.:)
  zondag 10 september 2006 @ 17:22:53 #62
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_41680003
spareribs hmmm met zelfgemaakte knoflook saus
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_41680073
Ik haal ze wel eens gemarineerd en wel bij de slager (oid).

Kunnen zelfs in de magnetron
pi_41681258
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:47 schreef Omkron het volgende:

Kosten ze bij de ah eigenlijk..? en hoeveel krijg je..?
't Was een portie voor ongeveer 2 personen, ik schat ongeveer anderhalf pond ofzo.
Naar de prijs heb ik niet gekeken.
pi_41682519
830 gram.. 5.40 euri..
pi_41896837

Zo komen ze direkt uit de doos/zak..
  zondag 17 september 2006 @ 22:54:42 #67
97745 Thorical
finding a way
pi_41905042
FF een kick naar de ultieme spareribs marinade.
Iets met cola oid?
pi_41909119
binnenkort ook eens proberen
pi_41910674
Ingrediënten:

1 cm verse gemberwortel
1 teentje knoflook
2 eetlepels hoisin saus (pot à 200 gram, Amoy)
1 dl Grolsch oud-bruin, bier (fles à 30 cl)
600 gram spareribs
1 limoen
4 takjes koriander
¼ rode peper
3 eetlepels zonnebloemolie
400 gram mihoen

Bereiding:

Verwarm de oven voor op de grillstand.
Schil de gemberwortel en hak hem zeer fijn.
Pel de knoflook en pers hem uit boven een grote schaal.
Voeg de gember, hoisinsaus en het bier toe en roer het door elkaar.
Schep deze marinade over de spareribs en laat het afgedekt in de koelkast circa 2 uur marineren.
Grill de spareribs circa 8 minuten aan beide kanten en laat de marinade inkoken.
Was de limoen en trek met de zesteur sliertjes van de schil. Pers de limoen uit.
Hak de koriander fijn.
Was de peper. Verwijder de zaadlijst en snijd hem in zeer dunne ringetjes.
Klop een dressing van de zonnebloemolie, limoensap en -sliertjes, koriander en de peper.
Kook de mihoen volgens de gebruiksaanwijzing.
Schep de dressing door de mihoen.
Serveer de marinade en de mihoen bij de spareribs.
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
pi_41912575
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:54 schreef Thorical het volgende:
FF een kick naar de ultieme spareribs marinade.
Iets met cola oid?
Ja die heb ik ook wel eens ergens gelezen of gehoord.
Maar waar???
Mexicaans? Effe checken!
pi_41921818
Marineren met cola heeft als voordeel dat het bindweefsel afgebroken word. En dat het vlees dus lekker mals lijkt. Nouwja lijkt dat is het dus gewoon. Niet te veel want dan wordt het vlees erg vies. Vroeger op school wel eens testen gedaan met cola en marineren. Biefstuk vacuum verpakken in ruime cola marinade. En na 3 dagen was die biefstuk echt helemaal niks meer bijna
Bij stoofvlees doe ik soms stieken ook een klein scheutje cola, of als de smaak het kan hebben een sprenkel azijn.
pi_42072844
die chilisaus in de marinade, is dat van die saus die eruit ziet als ketchup, of van die wat doorzichtigere, waar je nog stukjes chili in ziet?
pi_42073775
doorzichtige met chili. Gewoon die je ook over je kip gooit zeg maar, of bij je loempia. Maar op zich maakt het niet uit, het gaat er om dat de smaak een beetje zoet-pittig is.
pi_42543234
Ik eet ze niet meer van de AH.. vindt ze niet meer lekker.
pi_42543725
Ik heb juist afgelopen zaterdag spare ribs van de Sanders gehad en het waren de lekkerste supermark spaareribs die ik ooit heb gehad.

Alleen verschilt het volgens mij per sanders hoe ze smaken doordat ze gewoon een eigen slagerij hebben. Ik kom af en toe bij 2 verschillende sanders en het is een aardig verschil in wat ze aanbieden qua vlees (hoe het eruit ziet en smaakt)
Maarja dat is volgens mij tegenwoordig bij elke supermarkt wel.

Wat ik jammer vind is dat als je het bij de supermarkt koopt dat je er geen extra marinade bij krijg zodat je ze nog een keer extra kan insmeren tijdens het grillen. Misschien dat ik de volgende keer wel even wat extra marinade er bij vraag.

Maargoed, eerst binnenkort mijn spare ribs helemaal zelf bereiden.
pi_42545549
De spare ribs zijn nu een groot succes.
De hele familie vraagt het recept.

Marinade met ketjap, zoete chilie, sambal badjak, scheutje citroen, ui, knoflook, gember, en even zoveel bouillon.
Volgende dag koken in de marinade
Marinade inkoken tot saus, daar de spare-ribs mee insmeren en in de oven voor niet te lang.

Zelfgemaakte knofsaus erbij.

Ik neem trouwens vleeskrabben om de spare-ribs van te maken.
Lekker veel vlees eraan en niet duur.
Jammer dat ze ze niet altijd hebben.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:55:58 #77
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_42545655
ik heb bij een stakehouse gewerkt een daar hadden we hele lekkere "hot" spare ribs... weet iemand wat voorn saus dat geweest kan zijn?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_42551091
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:55 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb bij een stakehouse gewerkt een daar hadden we hele lekkere "hot" spare ribs... weet iemand wat voorn saus dat geweest kan zijn?
stakehouse hier zulke informatie geven en dan een antwoord verwachten
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:31:02 #79
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42553156
@ kabouter.muts heb je dan ook het recept van die knoflooksaus?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42568188
Knofsaus van punt muts
50% mayo
50% yoghurt (liefst dikke) of zure room
peper, beetje zout,
flinke teen knoflook (of 2) Ik rasp de knoflook altijd.
en kruiden uit de tuin: bieslook en peterselie (die gooi ik er door)

En de dag erna kun je er een scheutje olijfolie en beetje citroen en veel komkommer erdoor doen lijkt het op tzatziki. lekker met gyros op een pitabroodje of om met stokbrood te eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')