De marinade maak ik klaar in een pan, die laat ik meestal nog een uurtje trekken voordat ik de spare-ribs erin gooi. Dit laat ik kan in de pan zo lang als er tijd is trekken (hoe langer ze trekken hoe meer smaak). Daarna laat ik ze in de marinade afkoelen, en laat ze zo ook gewoon liggen totdat ik ze onder de grill (met nog veel marinade erop) klaarmaak...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:36 schreef melisjuh het volgende:
maak je ze klaar in de oven of gewoon in de pan?!
ben altijd zo bang dat het dan zo droog wordt.
het klinkt in ieder geval lekker het water loopt me al in de mond
Lekker veel vlees op jou ribjes zie ik....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Rpr8 het volgende:
Spare Rib Express (mijn werk :-P)
jep, wordt gekookt in marinade, daardoor blijft het vlees veel malser dan in de grillquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef Omkron het volgende:
Het begint natuurlijk al met de spareribs.. ik bestelde ze wel eens van de sparerib express..en dat zijn toch wel speciale erg mooie ribben.. ik heb ze bv. nog niet zo bij de slager kunnen kopen.. en ook in de supermarkt kom ik ze zo niet tegen.
Ook heb ik me laten vertellen dat ze eerst gekookt worden ofzo, zo dat ze lekker mals worden.. ?
Dat is dus in de marinade laten trekken, op een laag pitje en alles moet in de vloeistof liggen.Gewoon laten garen tot het vlees los begint te komen.quote:Ook heb ik me laten vertellen dat ze eerst gekookt worden ofzo, zo dat ze lekker mals worden.. ?
doet mij eens het recept van de sweet marinade danquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Rpr8 het volgende:
Spare Rib Express (mijn werk :-P)
ik denk dat hij zo wordt aangeleverd..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:21 schreef Rpr8 het volgende:
geen idee eigenlijk..
zal het vanavond eens navragen.. ik weet niet of de marinade zelf gemaakt wordt of zo aangeleverd wordt...
(en over Sapre Rib Express gesproken.. vandaag staan we in een krantje in de drechtsteden :-P)
Zet je computer uit.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:50 schreef Omkron het volgende:
wie maakt er even een stappen plan voor me dan..? 1 kg spareribs..
Idd maar die van de aldi zijn wel erg handig als je een grote BBQ hebt of tijdens een verjaardagquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:13 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Ze zijn wel goed te eten hoor die van de aldi, maar niks kan op tegen zelfgemaakte natuurlijk
pussyquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:19 schreef Rpr8 het volgende:
ik heb even gechecked, maar enigszins te verwachten wordt het recept voor die marinade niet zomaar vrijgegeven. Dit zou mijn werk de kop kunnen kosten :-P
Ha , en ik dacht dat ik de enige was.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:18 schreef Omkron het volgende:
Sorry hoor.. maar die van de Aldi zijn niet te vreten..
Als ze het recept niet geven , kan 't ze ook de kop kosten , want dan wordt 't boycottenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:19 schreef Rpr8 het volgende:
ik heb even gechecked, maar enigszins te verwachten wordt het recept voor die marinade niet zomaar vrijgegeven. Dit zou mijn werk de kop kunnen kosten :-P
'k Ben er ook niet kapot van hoorquote:Op zaterdag 9 september 2006 20:04 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ha , en ik dacht dat ik de enige was.Die dingen zijn hun centen en mijn leuke BBQ dag niet waard.
't Was een portie voor ongeveer 2 personen, ik schat ongeveer anderhalf pond ofzo.quote:Op zondag 10 september 2006 15:47 schreef Omkron het volgende:
Kosten ze bij de ah eigenlijk..? en hoeveel krijg je..?
Ja die heb ik ook wel eens ergens gelezen of gehoord.quote:Op zondag 17 september 2006 22:54 schreef Thorical het volgende:
FF een kick naar de ultieme spareribs marinade.
Iets met cola oid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |