De marinade maak ik klaar in een pan, die laat ik meestal nog een uurtje trekken voordat ik de spare-ribs erin gooi. Dit laat ik kan in de pan zo lang als er tijd is trekken (hoe langer ze trekken hoe meer smaak). Daarna laat ik ze in de marinade afkoelen, en laat ze zo ook gewoon liggen totdat ik ze onder de grill (met nog veel marinade erop) klaarmaak...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:36 schreef melisjuh het volgende:
maak je ze klaar in de oven of gewoon in de pan?!
ben altijd zo bang dat het dan zo droog wordt.
het klinkt in ieder geval lekker het water loopt me al in de mond
Lekker veel vlees op jou ribjes zie ik....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Rpr8 het volgende:
Spare Rib Express (mijn werk :-P)
jep, wordt gekookt in marinade, daardoor blijft het vlees veel malser dan in de grillquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef Omkron het volgende:
Het begint natuurlijk al met de spareribs.. ik bestelde ze wel eens van de sparerib express..en dat zijn toch wel speciale erg mooie ribben.. ik heb ze bv. nog niet zo bij de slager kunnen kopen.. en ook in de supermarkt kom ik ze zo niet tegen.
Ook heb ik me laten vertellen dat ze eerst gekookt worden ofzo, zo dat ze lekker mals worden.. ?
Dat is dus in de marinade laten trekken, op een laag pitje en alles moet in de vloeistof liggen.Gewoon laten garen tot het vlees los begint te komen.quote:Ook heb ik me laten vertellen dat ze eerst gekookt worden ofzo, zo dat ze lekker mals worden.. ?
doet mij eens het recept van de sweet marinade danquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Rpr8 het volgende:
Spare Rib Express (mijn werk :-P)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |