abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41322631
hoi

ik heb van t weekend toch zulke heerlijke spare ribs gegeten!
heerlijk!
aangezien ze bij eht restaurantje 9 euro met een beetje aardappelschijfjes zijn.
vroeg ik me af waar je nog meer van die heerlijke spare ribs kunt kopen die je zelf kunt klaatrmaken!

wie heeft er een lekker receptje voor mij voor heerlijke hete en gekruide en vooral geen droge spare ribs?!

ben benieuwd.

dank u
pi_41322827
Maak een marinade met:

Chilisaus (zoet of pikant)
Ketjap
Beetje mosterd
Beetje gembersiroop
Mosterd
Tijm
Rosemarijn

En dan ongeveer de helft chilisaus, een kwart ketjap en de rest van de ingrediënten samen ongeveer ook een kwart.

Evt. aan te vullen met een beetje sambal als je ze echt pikant wil hebben...
En dan de spare-ribs een paar uur laten pruttelen en de marinade, je kunt de marinade er best lekker dik op smeren als je ze serveert, smaakt heerlijk!
I'm so fuckin'wasted!
pi_41323020
maak je ze klaar in de oven of gewoon in de pan?!
ben altijd zo bang dat het dan zo droog wordt.

het klinkt in ieder geval lekker het water loopt me al in de mond
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:37:21 #4
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_41323041
gewoon met chilisaus das het lekkerst!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_41323334
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:36 schreef melisjuh het volgende:
maak je ze klaar in de oven of gewoon in de pan?!
ben altijd zo bang dat het dan zo droog wordt.

het klinkt in ieder geval lekker het water loopt me al in de mond
De marinade maak ik klaar in een pan, die laat ik meestal nog een uurtje trekken voordat ik de spare-ribs erin gooi. Dit laat ik kan in de pan zo lang als er tijd is trekken (hoe langer ze trekken hoe meer smaak). Daarna laat ik ze in de marinade afkoelen, en laat ze zo ook gewoon liggen totdat ik ze onder de grill (met nog veel marinade erop) klaarmaak...

Ik krijg honger...
I'm so fuckin'wasted!
pi_41323825
Lukt mij ook nooit om ze goed te krijgen.. tvp dus..

En graag een stappenplan voor über kook debielen zoals mij.. graag op 4 jarig niveau.. ik dank u!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:04:54 #7
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_41323971
Ik weet dat de lekkerste spare-ribs in Leiden kunt eten in de branderij..

Alleen zelf maken lijkt me idd ook wel lastig, tis al moeilijk genoeg om een toko te vinden die niet van die droge of taaie spare ribs kan maken..
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:06:48 #8
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_41324044
Op de veerdam van Vlieland bij de Stern, heerlijk gekruid en onbeperkt opscheppen..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_41324134
Spare Rib Express (mijn werk :-P)
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:10:04 #10
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_41324163
Het karrewiel in koudekerken/zeeland.....

Btw, ik laat ze altijd in de marinade pruttelen totdat het vlees bijna van het knook los laat, zijn ze op hun best!. Niet droog en lekker mals.Uiteraard in de oven of grill lekker bruin bakken..
Sjmakulluks !!!!!

en nu als de bliksem naar de slager verse ribkes halen, krijg er vet trek op!!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:10:47 #11
154193 TheYoung1
pi_41324194
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Rpr8 het volgende:
Lekker veel vlees op jou ribjes zie ik....
Patat, dat is het!!
pi_41324201
tvp klinkt goed.
pi_41324245
Het begint natuurlijk al met de spareribs.. ik bestelde ze wel eens van de sparerib express..en dat zijn toch wel speciale erg mooie ribben.. ik heb ze bv. nog niet zo bij de slager kunnen kopen.. en ook in de supermarkt kom ik ze zo niet tegen.

Ook heb ik me laten vertellen dat ze eerst gekookt worden ofzo, zo dat ze lekker mals worden.. ?
pi_41324339
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef Omkron het volgende:
Het begint natuurlijk al met de spareribs.. ik bestelde ze wel eens van de sparerib express..en dat zijn toch wel speciale erg mooie ribben.. ik heb ze bv. nog niet zo bij de slager kunnen kopen.. en ook in de supermarkt kom ik ze zo niet tegen.

Ook heb ik me laten vertellen dat ze eerst gekookt worden ofzo, zo dat ze lekker mals worden.. ?
jep, wordt gekookt in marinade, daardoor blijft het vlees veel malser dan in de grill
If Jesus had been killed twenty years ago, Catholic school children would be wearing little electric chairs around their necks instead of crosses.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:16:10 #16
154193 TheYoung1
pi_41324402
quote:
Dat is dus in de marinade laten trekken, op een laag pitje en alles moet in de vloeistof liggen.Gewoon laten garen tot het vlees los begint te komen.
Koken moet je overigens gewoon doen, lekker klooien in de keuken en je eigen recepten maken!!
Patat, dat is het!!
pi_41324450
En waar bestaat die marinade dan uit bij de sparerib express..?
pi_41324579
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:09 schreef Rpr8 het volgende:
doet mij eens het recept van de sweet marinade dan
pi_41324625
geen idee eigenlijk..
zal het vanavond eens navragen.. ik weet niet of de marinade zelf gemaakt wordt of zo aangeleverd wordt...

(en over Sapre Rib Express gesproken.. vandaag staan we in een krantje in de drechtsteden :-P)
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:22:43 #20
154193 TheYoung1
pi_41324660
Bovenaan staat al een goed recept.
Patat, dat is het!!
pi_41324689
Die spareribs van de keurslager zijn ook erg lekker, die kan je gewoon in de oven doen en dan zijn ze klaar, ze zijn al gemarineerd en er zit een sausje bij.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_41324691
ik heb ergens ook nog een bier-rib recept gezien, zal em wel posten als ik het weer gevonden heb
pi_41325212
heb je even??

http://www.webchef.nl/search.html?query=spare+ribs

Precies de vraag waar we gisteren mee bezig waren.
Hoe maak je de lekkerste spare-ribs.

De Toerist in Spaarndam heeft ook zaaaaaaaalige ribbetjes.
pi_41325399
Handige link!

Ik ga zo naar de slager denk ik..

Hier een link naar achtergrond informatie over wat een sparerib nu eigenlijk is..

http://www.virtualweberbullet.com/ribselect1.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')