abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41436501
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:55 schreef Lllaura het volgende:

[..]

In Hoes.
ik aan de andere kant van de tunnel...
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:45:49 #77
84328 Lllaura
painting pictures
pi_41437097
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:30 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

ik aan de andere kant van de tunnel...
Als ik eens in de buurt ben, zal ik een flinke brul in de tunnel geven. Misschien dat je me hoort.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_41437185
is goed, dan brul ik wel terug als ik het hoor ik kom nog wel eens shoppen in hoes

Maar ben wel blij om te lezen dat je vriend morgen ook weer thuis is, heb je ook thuis iig iemand om op terug te vallen en je verhaal bij kwijt te kunnen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_41439815
Als ik dit allemaal lees is het net of ik weer terug ben in de tijd toen mijn buurvrouw een hersenbloeding kreeg. Dat is nu ongeveer 3 jaar geleden, ze was toen 29 jaar.

Haar is ongeveer hetzelfde overkomen. Zij had een aneurysma dat geknapt is, ze is ook in Tilbug geweest voor coiling. En ook zij heeft vaatspasmen en een drain gehad. Ze heeft nog steeds een drain in haar hoofd om het vocht af te voeren. Die drain gaat van haar hersens naar haar buikholte. Ze heeft ook nog een onsteking aan hersens gehad omdat ze de drain uit haar hoofd had getrokken.

Ook is ze haar spraak een tijdje kwijt geweest en is ze verlamd geweest. Ze is slecht geweest tot ze die drain kreeg, daarna ging het alleen maar de goeie kant op.

Als je haar nu ziet zou je niet zeggen dat ze een hersenbloeding heeft gehad. Alleen als je haar beter kent kun je het soms merken, zoals met drukte enzo.

Ik hoop voor je dat het met je moeder net zo afloopt als met mijn buurvrouw.
Veel sterkte toegewenst, dit zijn moelijke tijden voor een mens.
pi_41445890
Wat een ellende Lllaura, fijn dat je vriend thuiskomt. Kan hij ook een beetje letten op dat je goed voor jezelf zorgt; want dat is wel belangrijk, dat je zelf op de been blijft. Als ik jouw verhaal lees weet ik weer hoe blij ik moet zijn dat mijn ouders gezond zijn; maar ik zie ook hoe snel je iets kan overkomen. Heel veel sterkte....
  zondag 3 september 2006 @ 11:49:09 #81
84328 Lllaura
painting pictures
pi_41447210
Thanks!
Heb net het ziekenhuis gebeld. Haar situatie is hetzelfde als gisteren.
Ga straks weer naar haar toe.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  zondag 3 september 2006 @ 12:30:45 #82
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_41448146
Tja, het wordt een beetje eentonig maar toch maar weer veel sterkte.
Fijn dat je vriend er straks weer is, kan die je een beetje opvangen.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_41449482
s6 vanmiddag
  zondag 3 september 2006 @ 13:41:47 #84
84328 Lllaura
painting pictures
pi_41449705
Een goed vriend is net bij haar langs geweest. Ze herkende 'm, schudde ja en nee en heeft zelfs gelachen en gehuild!

pi_41449815
Mooi zo, fijn gevoel moet dat zijn
  zondag 3 september 2006 @ 15:30:11 #86
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_41452307
Het wisselt gewoon heel erg per persoon hoe iemand daaruit komt. Een vriendin van mij heeft op haar 18de een beroerte gehad (zo'n 6 jaar geleden), naar veel revalideren etc kan ze in inprincipe bijna alles. Alleen 1 arm kan ze bijna niet meer bewegen en ze loopt mank, omdat haar ene been niet goed meewerkt. Dus houdt de moed erin, naar verloop van tijd en vele oefeningen later, gaan andere delen van de hersens met een beetje geluk functies overnemen van de defecte delen.

Sterkte!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 3 september 2006 @ 15:33:42 #87
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_41452391
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:41 schreef Lllaura het volgende:
Een goed vriend is net bij haar langs geweest. Ze herkende 'm, schudde ja en nee en heeft zelfs gelachen en gehuild!

Stap in de goede richting!
  zondag 3 september 2006 @ 15:34:04 #88
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_41452401
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:30 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Het wisselt gewoon heel erg per persoon hoe iemand daaruit komt. Een vriendin van mij heeft op haar 18de een beroerte gehad (zo'n 6 jaar geleden)
Op haar 18e is wel heel erg vroeg.

Was er nog een oorzaak (bijv. hoge bloeddruk) dat het haar overkomen is, of was het een gevalletje "bad luck"?
  zondag 3 september 2006 @ 15:50:52 #89
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_41452835
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op haar 18e is wel heel erg vroeg.

Was er nog een oorzaak (bijv. hoge bloeddruk) dat het haar overkomen is, of was het een gevalletje "bad luck"?
Het was een stolsel, ze hadden toen een vermoeden dat het door de pil zou kunnen komen, ook werd gedacht aan een wat hogere gevoeligheid voor bloedstolsels, maar inprincipe hebben ze nooit echt een oorzaak kunnen achterhalen. Ze moet nu voor de rest van haar leven bloedverdunners en bepaalde B-vitaminen slikken.
  zondag 3 september 2006 @ 15:59:30 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_41453052
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Het was een stolsel, ze hadden toen een vermoeden dat het door de pil zou kunnen komen, ook werd gedacht aan een wat hogere gevoeligheid voor bloedstolsels, maar inprincipe hebben ze nooit echt een oorzaak kunnen achterhalen. Ze moet nu voor de rest van haar leven bloedverdunners en bepaalde B-vitaminen slikken.
Het was een herseninfarct ipv een hersenbloeding dus? De pil levert een verhoogd risico op bloedstolsels idd, maar dan nog lijkt het domme pech dat het zo loopt.
pi_41461066
Lllaura, wat een vreselijk verhaal. Ik weet ook wat je doormaakt. Mijn oma heeft 5 jaar geleden een hersenbloeding gehad. Ze raakte hierbij links verlamd. Toen het net gebeurd was, kon zij ook slecht praten. Ze konden haar niet opereren, omdat het stolsel dat zij in haar hersenen kon 'springen' op het moment dat ze het probeerden weg te halen. Hieraan zou ze dan kunnen overlijden. Na een week ongeveer kon ze al een stuk beter praten: die kant van haar hersenen was tenslotte niet aangetast. Ook kon ze haar 'schrijfhand' gebruiken, wat voor haar erg fijn was.

Na 6 weken ziekenhuis ging ze naar een verpleeghuis, om aan te sterken... we wisten al wel dat ze niet meer thuis zou komen. In het verpleeghuis kreeg ze revalidatie en kon weer een paar stapjes "lopen". Door de bloeding was ze erg veranderd: erg ongeduldig, vaak verdrietig... maar gelukkig had ze soms ook nog haar positieve momenten. Na 3 jaar verpleeghuis is ze overleden...

Maar goed. Ik wil je helemaal niet bang of verdrietig maken. Mijn oma was 86 toen ze overleed. Jouw moeder is zoveel jonger! De kans dat zij weer opknapt is vele malen groter dan bij iemand van 86... en zelfs mijn oma was redelijk opgeknapt.

Ik wil je heeeeel veel sterkte wensen... het moet een vreselijke tijd voor je zijn. Ik hoop dat je vriend er inmiddels weer is, zodat je een schouder hebt waarop je uit kunt huilen of dat je gewoon een arm om je heen krijgt...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 3 september 2006 @ 22:43:37 #92
84328 Lllaura
painting pictures
pi_41465627
Ben er weer.

Ze had een hele goede dag vandaag. Ze herkende me meteen toen ik binnenkwam en lachte naar me. Ze pakte d'r telefoon en probeerde d'r sms-jes te lezen. Ze begreep alleen niet wat 'r stond, maar wist wel precies hoe d'r telefoon werkte. We hebben samen foto's gekeken op d'r laptop van de maanden die ze in Zuid-Afrika heeft doorgebracht en die herkende ze meteen.

Toch vraag ik me af of ze alles begreep wat tegen haar gezegd werd. Van een verpleger heeft ze een boekje gekregen met plaatjes. Toen we haar vroegen de muis aan te wijzen, wees ze de kat aan. Ze kan haar gedachten dus nog steeds niet linken aan woorden en andersom. Wel gaf ze dmv dit boekje aan dat ze limonade wilde ipv water.

's Avonds heb ik nog een uurtje bij haar gezeten terwijl ze sliep. Toen ik zei dat ik wegging, reageerde ze daar alleen op door d'r ogen een stukje open te doen, maar verder kreeg ik geen reactie. Ik weet alleen of dit was omdat ze nog half sliep of omdat ze weer wat achterruitging.

Hoop dat er nu een stijgende lijn in zit.
  zondag 3 september 2006 @ 22:48:35 #93
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_41465830
Dat had m'n schoonmoeder destijds ook; met dat boekje en dan de verkeerde plaatjes aanwijzen. Achteraf wist ze ons wel te vertellen dat ze wist welk plaatje ze aan moest wijzen, maar dat dat op een of andere manier niet ging.

Ik hoop met je mee op een stijgende lijn
  maandag 4 september 2006 @ 04:45:28 #94
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_41472991
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het was een herseninfarct ipv een hersenbloeding dus?
Yup, maar in principe zijn de gevolgen hetzelfde.
pi_41473049
jeetje zeg, ontzettend veel sterkte
pi_41474043
Heb net alles gelezen en evenals de rest wil ik je ontzettend veel sterkte wensen. Ik hoop echt dat je moeder hier weer uitkomt als (bijna) de oude, het moet vreselijk zijn om op zo'n jonge leeftijd al je moeder in zo'n vreselijke toestand te zien... hele dikke knuffel!!
I had a signature once. It was awful.
  maandag 4 september 2006 @ 23:30:00 #97
84328 Lllaura
painting pictures
pi_41498266
Ben er weer.

Vergeleken met gisteren is er weinig veranderd. Ze oogt vrij helder en probeert vanalles duidelijk te maken, maar het enige wat eruit komt is een soort 'maar'. Het valt me op dat als ze iets probeert te zeggen, ze ook niet in staat is om duidelijke gebaren te maken. Zo probeerde ze bijvoorbeeld te vertellen dat ze geen water meer wilde, maar iets fris. Maar in plaats van duidelijk naar het bekertje water in haar hand te wijzen en nee te schudden, bleef ze enkel naar de verplegerspost wijzen.

Ook lijkt ze haar korte-termijngeheugen weer kwijt te zijn. Maar het is moeilijk te zeggen of ze dingen echt vergeten is, of dat ze gewoon niet begrijpt wat je bedoelt. Ze heeft bijvoorbeeld twee knuffels gehad, een van mij en een van een vriendin, maar ze wist niet meer te vertellen welke ze van mij had gekregen. Ook lukt het haar nog niet de juiste plaatjes in het aanwijsboekje aan te wijzen.

Toen wij rond 18:30 uur weggingen, kwam m'n vader. Het viel hem op het kraantje van de drain die haar hersenvocht afvoert niet openstond, terwijl dit heel nauw luistert. De drain moet bijvoorbeeld in hoogte precies gelijk staan met haar hoofd, zodat de druk niet te laag of te hoog wordt. De hersenen zijn hier heel gevoelig voor. Waarschijnlijk heeft dat stomme dus de hele dag dichtgestaan...

Verder weinig veranderingen dus en geduldig wachten op de dag van morgen.
  maandag 4 september 2006 @ 23:33:54 #98
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_41498355
Kl*te-situatie hoor...bah...

Succes en sterkte dan maar weer
  dinsdag 5 september 2006 @ 12:07:55 #99
84328 Lllaura
painting pictures
pi_41511403
Volgens een verpleger van de IC die m'n vader telefonisch sprak, bevat haar stem vandaag een paar klanken!
pi_41511433
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 12:07 schreef Lllaura het volgende:
Volgens een verpleger van de IC die m'n vader telefonisch sprak, bevat haar stem vandaag een paar klanken!
Goed nieuw Laura .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')