Maar ze kunnen toch ook onderhandelen? Vriend vraagt nou eenmaal dit salaris, ze kunnen het er mee eens zijn of niet. Naar oude salarisstrook vragen is naar mijn mening wantrouwend gedrag en kan je sowieso geen goede werkrelatie starten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:07 schreef Bunny_feet het volgende:
Gebeurt vaker hoor. Velen liegen tijdens de sollicatie over het loon bij de vorige werkgever teneinde een hoger salaris te krijgen.
Werkgevers zijn ook niet achterlijk en gaan dus dit soort dingen doen. Actie = reactie.
Als je vriend heeft gelogen over wat hij nu verdiend is dat ook niet echt een goede start toch?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:10 schreef poohy het volgende:
[..]
Maar ze kunnen toch ook onderhandelen? Vriend vraagt nou eenmaal dit salaris, ze kunnen het er mee eens zijn of niet. Naar oude salarisstrook vragen is naar mijn mening wantrouwend gedrag en kan je sowieso geen goede werkrelatie starten.
Nou ja .. ik denk als een bedrijf al zo begint dat het in de toekomst alleen maar erger wordtquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:22 schreef Thomasumo het volgende:
[..]
Als je vriend heeft gelogen over wat hij nu verdiend is dat ook niet echt een goede start toch?
Eisen mag niet, vragen staat vrij.
Sorry, ik ga niet zijn salaris op internet zettenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:27 schreef rieski het volgende:
Wat was het voor een functie en welk oneerbaar voorstel heeft hij aan die mensen gedaan?
Jij weet het toch ookquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:29 schreef poohy het volgende:
[..]
Sorry, ik ga niet zijn salaris op internet zetten![]()
Voor we verder praten, heeft die vriend van je zijn juiste salaris doorgegeven of niet?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:29 schreef poohy het volgende:
[..]
Nou ja .. ik denk als een bedrijf je vriend al liegend begint dat het in de toekomst alleen maar erger wordt![]()
Dat kan je nu wel zeggen maar om nou van de accountant een overtypmiepje te maken gaat mij te ver!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:34 schreef Thomasumo het volgende:
Then whats the problem? Stuur die gasten even dat strookje. Zij blij, hij een baan. Zo'n belachelijke vraag is het nu ook weer niet. Het zal waarschijnlijk gewoon een procedure zijn die bij iedereen word gevolgd.
Je moet niet alles geloven meisjequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:42 schreef poohy het volgende:
[..]
Het lag trouwens nog ver onder van zijn hoogstverdiende salaris![]()
Ergo: Je zegt niks over je vorige salaris, je geeft alleen aan wat je salariseis is voor de nieuwe baan. Wat ik elders verdien(de) is toch niet van belang voor een nieuwe werkgever?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:07 schreef Bunny_feet het volgende:
Gebeurt vaker hoor. Velen liegen tijdens de sollicatie over het loon bij de vorige werkgever teneinde een hoger salaris te krijgen.
Werkgevers zijn ook niet achterlijk en gaan dus dit soort dingen doen. Actie = reactie.
En terecht, dat gaat die nieuwe werkgever immers geen flikker aan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:07 schreef Bunny_feet het volgende:
Dat betekent bij mijquote:Werkgevers zijn ook niet achterlijk en gaan dus dit soort dingen doen. Actie = reactie.
Waarom zou je vriend daar nog willen werken?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:39 schreef poohy het volgende:
Nou, wij vinden het wel een belachelijke vraag. Ook omdat het gesprek ronduit onprettig en vreemd is verlopen.
Laat ze liever met een bod komen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ergo: Je zegt niks over je vorige salaris, je geeft alleen aan wat je salariseis is voor de nieuwe baan. Wat ik elders verdien(de) is toch niet van belang voor een nieuwe werkgever?
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:58 schreef dahei het volgende:
Wat maken jullie er een probleem van. Er zijn een aantal vragen die ik de TS wil stellen:
Wil hij er werken?
Heeft hij gelogen over zijn inkomsten?
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:32 schreef Thomasumo het volgende:
[..]
Voor we verder praten, heeft die vriend van je zijn juiste salaris doorgegeven of niet?
quote:
Verlangen mag natuurlijk altijd. Het aan is aan je vriend om er op in te gaan of niet. Als het hem niet aanstaat, neemt hij de baan toch niet? Of is dat te makkelijk gedacht?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:35 schreef poohy het volgende:
Onze vraag is nu of een werkgever dit zomaar mag verlangen?
quote:Persoonlijk zou ik er voor kiezen om die kopie te sturen met daarbij de mededeling dat er geen interesse is voor de baan. Dan zet je ze meteen mooi te kakken
Mijn hemel, waarom zou de wetgever over zoiets regels moeten stellen? De aspirant werkgever vraagt om een loonstrook, de aspirant werknemer wil het niet geven. De consequenties zijn voor aspirant werknemer. Prima, niks aan de hand.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:09 schreef poohy het volgende:
Daarom is hij benieuwd of het wettelijk vastgelegd ligt of werkgever niet naar oude loonstrook mag, of dat het alleen maar als onbeschoft gedrag kan worden weggeschreven.
Tsja, dat argument kan je ook gebruiken bij elke andere vraag, toch heeft de wetgever bepaald dat sommige vragen niet mogen worden gesteld en dat je volledig in je recht staat daarover niet naar waarheid te antwoorden als zo'n vraag toch gesteld wordt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:47 schreef Argento het volgende:
Mijn hemel, waarom zou de wetgever over zoiets regels moeten stellen? De aspirant werkgever vraagt om een loonstrook, de aspirant werknemer wil het niet geven. De consequenties zijn voor aspirant werknemer. Prima, niks aan de hand.
Stel, de werkgever vraagt aan de aspirantwerknemer of zij van plan is binnen het jaar zwanger te worden. Een vraag die de werkgever niet ´mag´ stellen (of dat wettelijk bepaald is of uit jurisprudentie blijkt, laat ik even in het midden). Hij stelt hem toch. Wat dan?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:05 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Tsja, dat argument kan je ook gebruiken bij elke andere vraag, toch heeft de wetgever bepaald dat sommige vragen niet mogen worden gesteld en dat je volledig in je recht staat daarover niet naar waarheid te antwoorden als zo'n vraag toch gesteld wordt.
Ik zou gewoon liegen, hij mag die vraag immers niet stellen, dus elk antwoord in deze is correct.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:12 schreef Argento het volgende:
Stel, de werkgever vraagt aan de aspirantwerknemer of zij van plan is binnen het jaar zwanger te worden. Een vraag die de werkgever niet ´mag´ stellen (of dat wettelijk bepaald is of uit jurisprudentie blijkt, laat ik even in het midden). Hij stelt hem toch. Wat dan?
wat schiet je daar juridisch mee op?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:31 schreef DennisMoore het volgende:
Dan zeg je 'nee', en maak je een mentale notitie dat de werkgever zo'n 'verboden vraag' stelde.
Is een vraag waarmee je een compleet ander topic kunt vullen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:12 schreef Argento het volgende:
[..]
Stel, de werkgever vraagt aan de aspirantwerknemer of zij van plan is binnen het jaar zwanger te worden. Een vraag die de werkgever niet ´mag´ stellen (of dat wettelijk bepaald is of uit jurisprudentie blijkt, laat ik even in het midden). Hij stelt hem toch. Wat dan?
Zelfde: wat schiet je daar juridisch mee op?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:35 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik zou gewoon liegen, hij mag die vraag immers niet stellen, dus elk antwoord in deze is correct.
Tja, zolang zwangerschap geen geldige grond voor ontslag is, is er niets aan de hand als een vrouw ondanks eerdere opmerkingen daarover toch zwanger wordt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:38 schreef mgerben het volgende:
[..]
Is een vraag waarmee je een compleet ander topic kunt vullen.
Het interesseert me trouwens wel. Ik zou een vrouw aanraden om keihard te liegen dat ze nooit kinderen wil of onvruchtbaar is.
Wat zegt de jurisprudentie daarover?
In het kader van zwangerschap kan je dat juridisch aanvechten als je kan aantonen dat een zwangerschap de reden van baanweigering is (Dat dat lastig is aan te tonen is een tweede)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:40 schreef Argento het volgende:
Zelfde: wat schiet je daar juridisch mee op?
Ik hoef geen baan waarbij een werkgever mij wil betalen conform mijn voorgaande werkgever. Ik wil een baan waarbij ik betaald krijg wat ik wil hebben, anders had ik wel bij die voorgaande werkgever kunnen blijven, dunkt mequote:Je wilt, neem ik aan, die baan hebben. De werkgever vraagt naar je meest recente loonstrook. Of hij dat nu ´mag´ vragen of niet, hij vraagt het. Jij weigert het te geven, de werkgever verbindt naar zijn conclusies aan en gaat in zee met een andere kandidaat, die wel medewerking bood.
Wat aantoont dat dit dus harder aangepakt zou moeten worden. De overheid wil deze vrouwen immers het liefst wel aan het werk.quote:De vrouw die een zwangerschap in de planning heeft staan, is voor een werkgever niet zo interessant als de vrouw die dat niet gepland heeft of een man. Dat criterium leidt echter tot ongelijke behandeling op grond van een verboden onderscheid (sexe, leeftijd) en dat is inderdaad in strijd met de wet. Maar wat moet de vrouw die om die reden de baan niet krijgt? Een klacht indienen bij de commissie gelijke behandeling? Dan is haar klacht in het beste geval gegrond, en dan? Daarmee heeft ze de baan nog niet, voorzover ze die uberhaupt nog had willen hebben.
Ik snap je vraag niet. Wat is 'juridisch ermee opschieten'?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:37 schreef Argento het volgende:
wat schiet je daar juridisch mee op?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |