abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 september 2006 @ 00:05:54 #176
34006 Soloman
Wablief????
pi_41380304
Zo. Ben hier al eeuwen niet meer geweest. Tijd om weer eens wat bij te lezen. Aangezien topic 104 al is gestart.

ik heb een vraagje.

Aangezien Zelda op 2 formaten word uitgebracht, en de Wii versie dus op normaal formaat DVD word uitgebracht, lijkt het me dus dat ze nog ruimte over hebben voor wat extra's op het schijfje. Word het niet eens tijd voor wat voice acting voor de Wii versie? Dat zou een geweldige aanwinst zijn voor het spel m.i.
Of een echte soundtrack met een orkest ipv midi-achtige muziek.

Your thoughts please.
Sommige mensen denken dat ze denken. Maar dat denken ze maar
  vrijdag 1 september 2006 @ 00:20:04 #177
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41380992
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 00:05 schreef Soloman het volgende:
Zo. Ben hier al eeuwen niet meer geweest. Tijd om weer eens wat bij te lezen. Aangezien topic 104 al is gestart.

ik heb een vraagje.

Aangezien Zelda op 2 formaten word uitgebracht, en de Wii versie dus op normaal formaat DVD word uitgebracht, lijkt het me dus dat ze nog ruimte over hebben voor wat extra's op het schijfje. Word het niet eens tijd voor wat voice acting voor de Wii versie? Dat zou een geweldige aanwinst zijn voor het spel m.i.

Your thoughts please.
Nee heeft toch geen zin, geen ondersteuning voor fatsoenlijk geluid

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_41382014
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:20 schreef Bat het volgende:

[..]

Ik vind hem behoorlijk groot nog: dat zijn echt wel meer dan drie stacked dvd cases lijkt mij.... Niemand anders dit ogpevallen?
Ja, viel me ook op. Maar toen viel me later ook op dat het een sketch was en dat de twee foto's van de PS3 en Wii tegenover elkaar staan en ze beiden even groot lijken. Dat klopt dus niet, de foto geeft een vertekend beeld.
En wellicht heeft het ook nog es van doen met de kleine LCD die erbij staat tov die van de PS3. Die zuil wordt gewoon klein.
pi_41382132
quote:

ik heb een vraagje.

Your thoughts please.
Voiceacting is a no-no voor Zelda. Miyamoto wil het overlaten aan de verbeelding van de speler, heeft ie al vaker gezegd. De soundtrack is volgens mij geen MIDI, opgenomen geluid dus van wellicht een orkest
pi_41382210
quote:
De domste beslissing ooit in de hele historie van games was het toevoegen van voice acting aan Final Fantasy. Een van de weinige dingen, die dit qua stupiditeit zou kunnen overtreffen, is hetzelfde doen bij Zelda.
quote:
Voor zover ik weet krijgt Twilight Princess ook een 'echte' soundtrack.
pi_41387180
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 00:48 schreef chibibo het volgende:

[..]

De domste beslissing ooit in de hele historie van games was het toevoegen van voice acting aan Final Fantasy. Een van de weinige dingen, die dit qua stupiditeit zou kunnen overtreffen, is hetzelfde doen bij Zelda.
dat zou wel helemaal fout zijn het pas niet bij link om een stem te hebben anders dan de gene die jij zelf erbij verzonnen heb. Link ben jij zelf dus elke stem pas er niet bij.
quote:
Voor zover ik weet krijgt Twilight Princess ook een 'echte' soundtrack.
Net zoals de windwalker die had ook gewoon audio ipv. midi ...

Ik hoop trouwens dat er voor de Wii weer een exclusieve Tales komt met dezelfde kwaliteit of beter dan Tales of Symphonia dat zou helemaal geweldig zijn!
pi_41387969
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_41388061
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 09:17 schreef Megalomaniac het volgende:
[afbeelding]
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:27:07 #184
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41388110
Wind waker maakt geen gebruik van orchestrated muziek. Twilight Princess word de eerste zelda die volledig orchestrated word

De trailers bevatten nog midi muziek, dit komt omdat de orchestrated muziek pas op het laatste moment word opgenomen (muziek moet passen bij de cutscenes, en die worden vaak tot het eind veranderd).
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:27:37 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_41388120
WHEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41388230
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:06 schreef MeZZiN het volgende:
Net zoals de windwalker die had ook gewoon audio ipv. midi ...
MIDI wordt sowieso nooit en te nimmer gebruikt op consoles.

De muziek van Wind Waker wordt gegenereerd door de geluidschip van de Gamecube, m.a.w. het is geen opname die van disc wordt gestreamd.
pi_41388269
Neemt niet weg dat de nummers niet met live instrumenten opgenomen zijn, maar met synthesizers/keyboard = MIDI.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:49:14 #188
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41388418
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 09:35 schreef chibibo het volgende:

[..]

MIDI wordt sowieso nooit en te nimmer gebruikt op consoles.

De muziek van Wind Waker wordt gegenereerd door de geluidschip van de Gamecube, m.a.w. het is geen opname die van disc wordt gestreamd.
Er is naar mijn weten altijd een geluidschip nodig om Midi geluid te maken... Daarom verschilt het geluid ook bij iedere geluidskaart
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_41388647
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 09:37 schreef Megalomaniac het volgende:
Neemt niet weg dat de nummers niet met live instrumenten opgenomen zijn, maar met synthesizers/keyboard = MIDI.
Tot ver in het 64-bit tijdperk werd muziek voor spellen niet opgenomen door een instrument te bespelen, maar door simpelweg code in te kloppen. Waarschijnlijk gebeurt dit nu ook nog, zij het in mindere mate.

Bovendien gaat het er niet om hoe de muziek opgenomen is, maar hoe ze wordt afgespeeld. Op consoles gebeurt dit d.m.v. native code voor de geluidschip die in de betreffende console zit. Het MIDI-formaat is sowieso veel te beperkt, omdat je er o.a. geen manipulatie van de geluidssamples mee kunt doen.

Als je de muziek op consoles ergens mee moet vergelijken, dan is het met het MOD-formaat, maar ook die vergelijking loopt mank.
pi_41388847
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 09:49 schreef BMH het volgende:
Er is naar mijn weten altijd een geluidschip nodig om Midi geluid te maken... Daarom verschilt het geluid ook bij iedere geluidskaart
Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat elke geluidschip MIDI ondersteunt. Bovendien bevat MIDI alleen informatie over muziek (welke toon wordt op welke moment gespeeld), en niet over geluid (samples). Elke geluidskaart heeft een eigen interne bank met samples die wordt aangeroepen op het moment dat de kaart een MIDI instructie ontvangt; dat is ook de reden dat elke kaart anders klinkt.

Een geluidschip, zoals die op een console, heeft geen eigen geluidsbank; de samples zijn opgeslagen in de muziekcode. Daarnaast zal een geluidschip niets snappen van muziek (zoals toonhoogtes en maatsoorten); hij wil alleen een sample aangeleverd krijgen, en weten op welke frequentie deze moet worden afgespeeld.
pi_41388984
Het wordt trouwens tijd voor een overzicht van alle niet-direct-aan-Wii-gerelateerde onderwerpen die in tot nu toe zijn besproken.

• HDTV
  • Surround sound
  • MIDI

Wie vult hem aan?
  • pi_41389020
    pi_41389122
    tvp
    Zo niet.. dan toch!
      vrijdag 1 september 2006 @ 10:26:45 #194
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_41389194
    'Move it'?
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      vrijdag 1 september 2006 @ 10:26:50 #195
    127457 moomoo
    Niet uit te spreken als momo
    pi_41389196
    fijn dat de intertoys hun info weer niet op orde hebben.
    pi_41389272
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 10:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
    'Move it'?
    bedankt... nu heb ik dat nummer in de kop....

"i like to move it, move it.... you like to? Move it!"
      vrijdag 1 september 2006 @ 10:30:50 #197
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_41389277
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 10:26 schreef moomoo het volgende:
    Wat klopt er niet dan?
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_41389347
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 10:26 schreef moomoo het volgende:
    oh?

Ik vind het wel grappig dat je bij Wii zo'n verhaaltje krijgt dat het tof is, en bij de PS3 gewoon een spec sheet
    pi_41389358
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 10:18 schreef Xrenity het volgende:
    [afbeelding]
    Geweldig deze advertentie ... De wii krijg een verhaaltje maakt je lekker en de PS3 heeft alleen maar een opsomming van specs (veel meer is de ps3 toch niet ....)
    pi_41389367
    quote:
    Op vrijdag 1 september 2006 10:18 schreef Xrenity het volgende:
    [afbeelding]
    Heel mooi, en de reden dat ik dat vind is dat de Wii precies de juiste uitstraling heeft tov de PS3.
    Fris, eenvoud en clean terwijl de PS3 big, bad en mean is. De Wii staat op zichzelf en hoeft zich niet te meten aan de 'grote' jongens op deze manier. t Is hardware die los staat van de conventionele consoles.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')