Er zijn eigenlijk ook geen topics hier voor specifieke camera's, maar meer voor merken. Bijvoorbeeld Nikon en Canon dSLR topics.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:48 schreef devv05 het volgende:
Ik heb de S9500 vandaag gekocht, maar daar is ook nog geen topic voor
Ik heb de 9500 een paar maanden en ben er erg tevreden over (maar ook ik moet nog veel uitproberen en ontdekken.....). Voor resultaten kun je in mijn showcase hongarije en op mijn site kijken...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:10 schreef devv05 het volgende:
Kan dit topic omgedoopt worden tot het centraal Fuji topic dan? Dan mag ik ook over de S9500 praten
Nog meer mensen hier met die camera? Heb 'm sinds gisteren en vind 'm heerlijkBen alleen nog niet zo goed en heb nog heel veel te ontdekken.
Als jij je TT aanpast... De meeste camera´s van Fuji zijn geen DSLR namenlijk..quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:48 schreef Phoenixx het volgende:
TT aangepast
Zou iedereen even zijn/haar foto's zou willen verkleinen naar max. 580 breed aub?
Anders moet ik er weer linkjes van gaan maken en dat staat so saai...
Inderdaad. Ik wilde het ook al melden.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:54 schreef t0n het volgende:
DSLR staat voor Digitaal SpiegeL Reflex?
Dat is de s5600 niet, da's normaal..
Respect, ik vind ze erg mooi.... Ik ga van 't weekend proberen gave foto's te maken van wat Rally auto's.. Ik zit in 'n rallyteam en heb geregeld de tijd om rond te lopen en beetje te lullen.. nu die tijd maar eens nuttig benuttenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:01 schreef devv05 het volgende:
Gisteren dus de Fuji S9500 gekocht en meteen wat eerste plaatjes geschoten. Lang niet allemaal even goed en het kan nog veel beter, dus tips zijn van harte welkom
[[url=http://www.hangsite.nl/temp/DSCF0158k.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.hangsite.nl/temp/DSCF0212k.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.hangsite.nl/temp/DSCF0219k.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.hangsite.nl/temp/DSCF0278k.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.hangsite.nl/temp/DSCF0266k.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.hangsite.nl/temp/DSCF0241k.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.hangsite.nl/temp/DSCF0260k.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://www.hangsite.nl/temp/DSCF0223k.jpg]afbeelding][/url]
Of ik had een verrot model. En dat denk ik eerder, want het was een showmodel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:10 schreef devv05 het volgende:
Dat ligt aan jou skiczukie, je moet er inderdaad mee leren omgaan
Overigens zijn deze Fuji camera's geen echte dSLR camera's, ze vallen nog onder de compact categorie (dSLR-like) maar zeker de S9500 hoeft er niet voor onder te doen. Het beste van 2 werelden, vind ik
Die eerste foto van die bloemen is trouwens ook niet scherp.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:10 schreef devv05 het volgende:
Dat ligt aan jou skiczukie, je moet er inderdaad mee leren omgaan
Overigens zijn deze Fuji camera's geen echte dSLR camera's, ze vallen nog onder de compact categorie (dSLR-like) maar zeker de S9500 hoeft er niet voor onder te doen. Het beste van 2 werelden, vind ik
Hebben we al gedaan op de vorige paginaquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef Xilantof het volgende:
Er valt me nu pas op dat in de titel staat DSLR topic
Terwijl er nog geen DSLR van Fuji voorbij is gekomen.
Even een modje vragen om een naamswijziging?
Als je snelbewegende zaken fotografeert zou ik als het ff kan de automatische scherpstelling uitzetten... die houdt die bewegingen moeilijk bij... tegen de tijd dat ie scherpgesteld is is het onderwerp al weg. Geldt overigens niet alleen voor de Fuji, van gebruikers van andere merken hoorde ik hetzelfde.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:11 schreef t0n het volgende:
[..]
Respect, ik vind ze erg mooi.... Ik ga van 't weekend proberen gave foto's te maken van wat Rally auto's.. Ik zit in 'n rallyteam en heb geregeld de tijd om rond te lopen en beetje te lullen.. nu die tijd maar eens nuttig benutten
Bull. Ik zie nergens 1 van de Digitale spiegelreflexen van Fuji genoemd in dit topic!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:14 schreef t0n het volgende:
[..]
Hebben we al gedaan op de vorige pagina
De naamswijziging.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Bull. Ik zie nergens 1 van de Digitale spiegelreflexen van Fuji genoemd in dit topic!
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Bull. Ik zie nergens 1 van de Digitale spiegelreflexen van Fuji genoemd in dit topic!
quote:
Pak je dan gewoon de MF ? of de S-AF?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:15 schreef diedrick het volgende:
[..]
Als je snelbewegende zaken fotografeert zou ik als het ff kan de automatische scherpstelling uitzetten... die houdt die bewegingen moeilijk bij... tegen de tijd dat ie scherpgesteld is is het onderwerp al weg. Geldt overigens niet alleen voor de Fuji, van gebruikers van andere merken hoorde ik hetzelfde.
MF.. Bij een beetje fatsoenlijk licht is er genoeg DOF om alles verder weg dan pakweg 4 meter scherp te hebben. En bij een rallycar in actie kun je overigens ook de camera meetrekken om bewegingsonschrpte te voorkomen. (geeft ook een "sneller" image aan het beeld omdat de achtergrond dan wazig is)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:18 schreef t0n het volgende:
[..]
Pak je dan gewoon de MF ? of de S-AF?
Zoek eens op S3 Pro...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Klopt, het zijn dan ook mn eerste foto's en er is nog veel verbetering mogelijk. Daarom plaats ik ze hier ook medequote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:13 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Die eerste foto van die bloemen is trouwens ook niet scherp.
Sorryquote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:12 schreef Xilantof het volgende:
@Devv05: jammer dat je niet voor de D50 gegaan bent
Die is idd al beter scherpquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:46 schreef t0n het volgende:
Gister deze gemaakt met Manual Focus en Macro stand:
[afbeelding]
Omdat ik de S9500 beter en veelzijdiger vind dan een SLRquote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:35 schreef chris89 het volgende:
waarom kopen jullie geen fuji slr?
de S2 pro is 2e hands voor ongeveer 350? echt super goedkoop. en pakt alle nikon lenzen![]()
maat van me heeft ook zo'n S9000 serie, leuke camera. erg makkelijk om te gebruiken en veelzijdig.
Denk dat je zelf het antwoord al geeft....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:35 schreef chris89 het volgende:
waarom kopen jullie geen fuji slr?
.....
maat van me heeft ook zo'n S9000 serie, leuke camera. erg makkelijk om te gebruiken en veelzijdig.
De S9500 is qua foto's gewoon gelijkwaardig aan een beginnende dSLR. Mogelijkheden en opties voor mij zat en dat bij hoge ISO waarden een dSLR iets beter presteert, acht dat boeit me niet zo. Lenzen, filters etc. heb je voor de S9500 ook wel, maar met 28-300 mm is de camera al eigenlijk voor alle situaties geschikt. Bovendien scheelt het natuurlijk qua kosten (al was dat voor mij van secundair belang) en kun je veel beter gebruik maken van het LCD-scherm (maken van foto's)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:48 schreef chris89 het volgende:
met een slr kun je altijd lenzen uitbreiden, stabilisatie in de lenzen in echt top, meer dynamische "range". betere iso noise, meer mogelijkheden qua gebruik met flitsers e.d.
kortom, veel veelzijdiger kan het niet
maja het gaat tenslotte erom dat je er leuke foto's mee kan maken, dus dan kan een compact er ook mee door
De 9500 heeft (35mm equi) een 28-300 mm lens. je moet al redelijk wat geld uitgeven wil je dat bij een DSLR hebben en de vraag is of je dan wel behoefte hebt aan meer (korter of langer). Natuurlijk mis ik af en toe een toeter van bv 500 mm... maar die zou ik bij een DSLR er niet los voor gaan kopen...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:48 schreef chris89 het volgende:
met een slr kun je altijd lenzen uitbreiden, stabilisatie in de lenzen in echt top, meer dynamische "range". betere iso noise, meer mogelijkheden qua gebruik met flitsers e.d.
kortom, veel veelzijdiger kan het niet
maja het gaat tenslotte erom dat je er leuke foto's mee kan maken, dus dan kan een compact er ook mee door
good for youquote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:03 schreef devv05 het volgende:
[..]
De S9500 is qua foto's gewoon gelijkwaardig aan een beginnende dSLR. Mogelijkheden en opties voor mij zat en dat bij hoge ISO waarden een dSLR iets beter presteert, acht dat boeit me niet zo. Lenzen, filters etc. heb je voor de S9500 ook wel, maar met 28-300 mm is de camera al eigenlijk voor alle situaties geschikt. Bovendien scheelt het natuurlijk qua kosten (al was dat voor mij van secundair belang) en kun je veel beter gebruik maken van het LCD-scherm (maken van foto's)
als je het niet nodig hebt dan is een 9500 idd gewoon goed. zolang ie maakt wat jij wil is het een goede camera.. als het warequote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:12 schreef diedrick het volgende:
[..]
De 9500 heeft (35mm equi) een 28-300 mm lens. je moet al redelijk wat geld uitgeven wil je dat bij een DSLR hebben en de vraag is of je dan wel behoefte hebt aan meer (korter of langer). Natuurlijk mis ik af en toe een toeter van bv 500 mm... maar die zou ik bij een DSLR er niet los voor gaan kopen...
De kwaliteit vind ik goed. Ruis op 100%? oke, maar als je een 9 mpix opname op 100% bekijkt heb je het ook over een gigaformaat foto.
Die meerdere mogelijkheden met flitsers zie ik ff niet... De 9500 heeft een aparte flitsaansluiting voor externe flitser alsmede een flitsschoentje op de camera... dus wat wil ik dan meer?
De bloem is mooi, je zou het wel mooier uit kunnen laten komen door te spelen met je diafragma zodat je scherptediepte wat kleiner wordt, de achtergrond vervaagt dan. De bloem komt dan meer tot zijn recht.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:04 schreef t0n het volgende:
Van 't weekend genomen, foto is onbewerkt.
[afbeelding]
Even snel als geheugensteuntje: dat krijg je toch voor elkaar door een groot difragma te nemen (veel lichtinval) en een korte sluitertijd?quote:Op donderdag 14 september 2006 14:23 schreef nr100 het volgende:
je zou het wel mooier uit kunnen laten komen door te spelen met je diafragma zodat je scherptediepte wat kleiner wordt, de achtergrond vervaagt dan.
Een groot diafragma is een kleine scherptediepte inderdaad. En inderdaad geen lange sluitertijd anders komt er beweging in de foto. Speel eerst maar eens met alleen het diafragma te veranderen op de A stand.quote:Op donderdag 14 september 2006 14:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Even snel als geheugensteuntje: dat krijg je toch voor elkaar door een groot difragma te nemen (veel lichtinval) en een korte sluitertijd?
Ten eerste kan dit denk ik het beste in het centrale topic (Wie helpt mij een nieuwe camera vinden?).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:28 schreef Qwea het volgende:
ja maar die heeft 5 megapixels, het gaat me even niet om het formaat oid. Het gaat me puur om de foto's en de instellingen van de s5700
de s7500 heb ik al 3x in mn handen gehad en ik merk er niks vreemds aan. En ik heb natuurlijk liever 7 mega pixels dan 5.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:43 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ten eerste kan dit denk ik het beste in het centrale topic (Wie helpt mij een nieuwe camera vinden?).
Verder is 5mp ook voldoende, zeker voor afdrukken tot 20x30. En het belangrijkste is denk ik om als je je keuze tot een paar camera's beperkt hebt, deze eens vast te gaan houden in een winkel. Want het gebruiksgemak kan nogal eens per camera (en per persoon) verschillen, en het is wel fijn als de camera goed in je hand ligt.
Probeer anders verschillende voorbeeldfoto's te vinden. Bijvoorbeeld op www.dprevieuw.com (als er een uitgebreide revieuw van de camera is, staan daar ook voorbeeldfoto's in).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
de s7500 heb ik al 3x in mn handen gehad en ik merk er niks vreemds aan. En ik heb natuurlijk liever 7 mega pixels dan 5.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik met alle tegenstrijdige reacties moet. Dan is het wazig, en dan weer haarscherp, en dan zit er een witte gloedt over en dan weer niet. Ect
Stomme vraag hoor ; maar wat bedoelen ze met "voor binnen net te krap" ?quote:Het 10x optische zoombereik is imposant. Helaas begint de groothoek pas bij 38 mm, wat vooral binnen vaak net iets te krap is. De telestand loopt door tot een indrukwekkende 380 mm. Optische beeldstabilisatie ontbreekt, terwijl je die juist met zo’n telekanon goed zou kunnen gebruiken. Dat betekent bij sterk inzoomen een korte sluitertijd kiezen of een steuntje zoeken voor je camera.
De camera wordt gevoed door vier AA-batterijen (al dan niet oplaadbaar), wat je minder afhankelijk maakt van dure reserveaccu’s als back-up. De S5700 levert scherpe, goed belichte en lekker verzadigde foto’s af. Helaas doen de nogal sterke tonvormige vertekening en de kleurschifting afbreuk aan de optische prestaties in de groothoekstand. Niettemin over de hele linie een goede camera voor relatief weinig geld.
DIG is ook de goede plek daar niet voor...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:04 schreef Qwea het volgende:
Ja sorry.
Ik had al een topic in Dig lopen over een andere fuji camera, maar daar kreeg ik helemaal geen enkele reactie
Dat maakt echt geen kont uit, op een groter bestand op je PC na dan.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
En ik heb natuurlijk liever 7 mega pixels dan 5.
Mij is vertelt dat de kwaliteit van 7 MP beter is dan van 5 MP.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat maakt echt geen kont uit, op een groter bestand op je PC na dan.
Hier is mijn picasa, al die foto's zijn gemaakt met deze camera. Heb er alleen geen foto's opstaan met 10x zoom volgens mij...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:15 schreef Qwea het volgende:
En de foto's? Die zijn gewoon retescherp? of zijn ze toch blurry?
En zijn de foto's ook goed als je gewoon 10x inzoomt?
en idd, ik vond hem ook wel meevallen. Alles compleet ; camera,tas,sd 1gb kaartje en een oplaadbare batterijen dock + batterijen voor 240 totaal.
Een foto van 1megapixel kan beter zijn dan eentje van 10. Het heeft te maken met de kwaliteit van de lens en de sensor. Het verschil tussen 5 en 7 is verwaarloosbaar, maar de marketingmannetjes zorgen ervoor dat je denkt dat het een heel verschil is. En dat doen ze zo te zien aardig goed.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mij is vertelt dat de kwaliteit van 7 MP beter is dan van 5 MP.
Logisch lijkt me, want de kwaliteit van een 10 MP camera is beter dan die van 1 natuurlijk ( en dan heb ik het over de foto kwaliteit)
Megapixels zijn inderdaad niet zaligmakend; je zal inderdaad een goede lens en een goede sensor moeten hebben.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:29 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een foto van 1megapixel kan beter zijn dan eentje van 10. Het heeft te maken met de kwaliteit van de lens en de sensor. Het verschil tussen 5 en 7 is verwaarloosbaar, maar de marketingmannetjes zorgen ervoor dat je denkt dat het een heel verschil is. En dat doen ze zo te zien aardig goed.
ik wil wel een groot tasjequote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:19 schreef Inu het volgende:
[..]
Hier is mijn picasa, al die foto's zijn gemaakt met deze camera. Heb er alleen geen foto's opstaan met 10x zoom volgens mij...
Ik wilde niet zo'n groot echt tasje eromheen, dus heb een make up tasje gekocht bij de Hema waar hij perfect in past
Sorry hoor maar ik snap geen reet van jequote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:48 schreef veldmuis het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat die foto's maar 2 megapixels zijn!![]()
![]()
Die foto's zijn als het ware verkleind naar 2 megapixel en zijn daarom als het ware niet meer te vergelijken met het origineel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik snap geen reet van je
die pics zijn gemaakt met de s5700 en dus zijn ze toch 7.1 megapixels.
Ja, sue me maar fotografie ben ik niet in thuis hoor
ooooh op die fietsquote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die foto's zijn als het ware verkleind naar 2 megapixel en zijn daarom als het ware niet meer te vergelijken met het origineel.
Dus de originelen zijn als het ware nog beter.
Thnx, maar kan ook aan IJsland liggen hequote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:43 schreef Qwea het volgende:
Die foto's zien er goed uit Inu
Sluitertijd kun je toch ook zelf instellen?
Ik wel, lang leve mn laptopquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:16 schreef Inu het volgende:
Ik heb een Sandisk Ultra met 2 gb erin zitten, was in de aanbieding![]()
Ik maak hem elke keer leeg nadat ik de foto's eraf heb gehaald, dus heb de 2 gb nog niet nodig gehad, maar als ik een keer op vakantie ben kan ik ze natuurlijk niet telkens eraf gooien![]()
Bullshit. Zeg 'm dat je naar een andere winkel gaat als-ie zo doorgaatquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:05 schreef Qwea het volgende:
naaaaaaaaise
ik denk toch maar dat ik deze ga nemen.
trouwens, wat ze in de foot winkel tegen me zeiden ( en ik zelf ten zwaarste betwijfel ) ; is dat je bv geen sandisk geheugenkaartje van 15 euro erin moet proppen, maar een olympus van 50 eurowant dat had ermee te maken ofzo dat als je de foto's ging wissen dat er dan altijd op de kaartjes wat troep achterbleef, en dan zou een sandisk kaartje 1000x eerder stuk gaan dan een Olympus
Bullshit lijkt me?
Dat doe ik toch welquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:46 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Bullshit. Zeg 'm dat je naar een andere winkel gaat als-ie zo doorgaat.
Dat is de reinste onzin. Ieder kaartje laat sporen achter in het filesystem, maar dat is volkomen normaal en heeft verder niets met de levensduur van het kaartje te maken. Als je zo'n advies krijgt ging ik m'n camera snel ergens anders halen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:05 schreef Qwea het volgende:
naaaaaaaaise
ik denk toch maar dat ik deze ga nemen.
trouwens, wat ze in de foot winkel tegen me zeiden ( en ik zelf ten zwaarste betwijfel ) ; is dat je bv geen sandisk geheugenkaartje van 15 euro erin moet proppen, maar een olympus van 50 eurowant dat had ermee te maken ofzo dat als je de foto's ging wissen dat er dan altijd op de kaartjes wat troep achterbleef, en dan zou een sandisk kaartje 1000x eerder stuk gaan dan een Olympus
Bullshit lijkt me?
Ja ik ben prima thuis in de computers en dus had ik al zoiets van "yeah, right" en als ik dan het olympus kaartje ging formatten ging het kaartje echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer mee dan een sandiskquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:58 schreef kvdv het volgende:
[..]
Dat is de reinste onzin. Ieder kaartje laat sporen achter in het filesystem, maar dat is volkomen normaal en heeft verder niets met de levensduur van het kaartje te maken. Als je zo'n advies krijgt ging ik m'n camera snel ergens anders halen.
Echter heb je wel verschil in schrijf/lees snelheid bij diverse kaartjes. Bij het ene kaartje duurt het misschien net ietjes langer voordat je foto op het kaartje is geschreven.
Ah, dan heb ik het fout gedaanquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:59 schreef Qwea het volgende:
ooh ja nog een leuke, waarvan ik me ook afvraag ofnhet waar is of niet ; Ik moest de camera niet bij dixons,mediamarkt of norrod halen want dat waren allemaal geen nederlandse camera's en als het geen NL camera was dan duurde opsturen alstie stuk was zeker 8 weken want hij moest naar het buitenland opgestuurd worden
Da's onzin, de MM heeft juist een hele goede service, misschien zelfs wel juist omdat ze er zelf geen verstand van hebben. Een vriend van mij had problemen met het beelscherm van z'n camera, ging ermee naar de Mediamarkt en kreeg meteen zonder enig probleem een nieuw exemplaar mee.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:59 schreef Qwea het volgende:
ooh ja nog een leuke, waarvan ik me ook afvraag ofnhet waar is of niet ; Ik moest de camera niet bij dixons,mediamarkt of norrod halen want dat waren allemaal geen nederlandse camera's en als het geen NL camera was dan duurde opsturen alstie stuk was zeker 8 weken want hij moest naar het buitenland opgestuurd worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |