abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 september 2006 @ 19:08:31 #76
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41714979
mocht Albers niet bij Spyker terecht komen dan is dat natuurlijk een uitgelezen kans om Doornbos binnen te halen. Dan heb je meteen Meurmans als sponsor erbij.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41723882
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:08 schreef rubbereend het volgende:
mocht Albers niet bij Spyker terecht komen dan is dat natuurlijk een uitgelezen kans om Doornbos binnen te halen. Dan heb je meteen Meurmans als sponsor erbij.
Doornbos krijgt de komende races de stoel van Klien. Hopelijk kan hij iets doen en zijn stoel bij Red Bull vast houden.
pi_41723912
Nu bij Pauw en Witteman op Ned 1
pi_41724090
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:20 schreef snellejelle het volgende:
Nu bij Pauw en Witteman op Ned 1
ehm daar hebben ze het over 9/11, ik zal wel te laat ingeschakeld hebben
  maandag 11 september 2006 @ 23:35:38 #80
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41724461
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:25 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

ehm daar hebben ze het over 9/11, ik zal wel te laat ingeschakeld hebben
Nee, hij moet nog aan de beurt komen volgens mij

[ Bericht 2% gewijzigd door Martijn_fijn op 11-09-2006 23:51:17 ]
pi_41724517
quote:
Op maandag 11 september 2006 00:32 schreef Giem het volgende:

[..]

Denk idd ook dat hij iets te snel een beslissing heeft genomen.

Test rijder zie ik hem niet doen, dat heeft hij al afgezeken bij doornbos..
Ik denk dat Aguri volgend jaar beter voor elkaar heeft dan Spyker. Er is een rechtstreekse lijn met Honda, getuige de 50 man personeel die ze van Honda krijgen. Als Honda zich ook nog eens met het chassis gaat bemoeien dan voorzie ik een beter team als Spyker! Je moet niet vergeten hoe eerzuchtig dat volkje is. Objectief gezien is het al zeer knap wat ze in heel weinig tijd voor elkaar hebben gekregen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 september 2006 @ 23:44:07 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41724699
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:37 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik denk dat Aguri volgend jaar beter voor elkaar heeft dan Spyker. Er is een rechtstreekse lijn met Honda, getuige de 50 man personeel die ze van Honda krijgen. Als Honda zich ook nog eens met het chassis gaat bemoeien dan voorzie ik een beter team als Spyker! Je moet niet vergeten hoe eerzuchtig dat volkje is. Objectief gezien is het al zeer knap wat ze in heel weinig tijd voor elkaar hebben gekregen.
Casgoine is er al, als er nu een goede motor bij komt is er heel veel mogelijk, voor een goede plek in de subtop.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41724932
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Casgoine is er al, als er nu een goede motor bij komt is er heel veel mogelijk, voor een goede plek in de subtop.
Oh, maar dat hoop ik ook. Maar dat zal wel heel moeilijk worden. Dan heb je het over 'groot' geld. Ook moet je je afvragen wat Gascoyne nu nog aan de nieuwe auto kan doen. Ik neem aan dat ze er al een tijdje mee aan de gang zijn en dat het basis-ontwerp nu wel staat.
  maandag 11 september 2006 @ 23:58:39 #84
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41725108
2007 is dan ook nog een opstartjaar voor Spyker, pas in 2008 mogen we echt kritisch kijken vind ik.
pi_41754007
Als zowel Spyker en Aguri het beter gaan doen, kruipt wel het hele veld dichter bij elkaar. Mooie ontwikkeling!
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:19:38 #86
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41754639
vergeet trouwens niet dat Gascoyne zich niet echt met het ontwerp van de 2007 auto kan bemoeien omdat die pas 1 novermber begint.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_41754812
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:19 schreef WEST het volgende:
vergeet trouwens niet dat Gascoyne zich niet echt met het ontwerp van de 2007 auto kan bemoeien omdat die pas 1 novermber begint.
Tuurlijk bemoeit hij zich er al wel mee. Wie zegt dat je geen telefonisch/email/afspraak/overleg buiten "kantooruren" mag hebben als je bij een ander team onder contract staat? Zolang het maar niet merkbaar is dat hij daaral op de loonlijst staat.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 september 2006 @ 02:12:52 #88
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41758877
Het vraagteken kan trouwens wel weg uit de TT
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:23 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Tuurlijk bemoeit hij zich er al wel mee. Wie zegt dat je geen telefonisch/email/afspraak/overleg buiten "kantooruren" mag hebben als je bij een ander team onder contract staat? Zolang het maar niet merkbaar is dat hij daaral op de loonlijst staat.
hij gaat lekker 2 maanden zeilen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_41770507
is geweldig voor de nederlandse autosport
  woensdag 13 september 2006 @ 15:02:50 #90
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41770920
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:23 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

dat is dan weer een ander verhaal en kimi raikkonen mag tot 1 januari niet voor ferrari testen, maar een overal en een andere helm en goed afgeschermd kan ook wonderen doen. en wat schoudervulling om hem wat breedt te laten lijken
pi_41790302
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:47 schreef vitessezuid113 het volgende:
is geweldig voor de nederlandse autosport
Kijken of ze het team ook vooruit kunnen helpen. Niet dat het een achterveld team blijft...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  donderdag 14 september 2006 @ 11:10:52 #92
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41795813
nu we een Nederlands team hebben vind ik ook dat die milieu kneusjes in zandvoort niet moeten zeiken maar gewoon meer geluidsdagen geven zodat spyker goed kan testen
pi_41795841
Daar hebben ze toch Silverstone voor.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41796727
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:02 schreef WEST het volgende:

[..]

dat is dan weer een ander verhaal en kimi raikkonen mag tot 1 januari niet voor ferrari testen, maar een overal en een andere helm en goed afgeschermd kan ook wonderen doen. en wat schoudervulling om hem wat breedt te laten lijken
"THE STIG"!
  donderdag 14 september 2006 @ 11:52:17 #95
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41797065
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:11 schreef Spooky4u het volgende:
Daar hebben ze toch Silverstone voor.
ook dat maar een NL team moet ook op een NL baan kunnen testen
pi_41797248
Leuk om te zien, maar complete geldverspilling om op Zandvoort te testen.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 september 2006 @ 12:00:03 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41797299
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:52 schreef WEST het volgende:

[..]

ook dat maar een NL team moet ook op een NL baan kunnen testen
is goed voor de airmiles
DeLuna vindt me dik ;(
pi_41802994
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:58 schreef Spooky4u het volgende:
Leuk om te zien, maar complete geldverspilling om op Zandvoort te testen.
Inderdaad, er worden geen F1 races gereden, het is altijd beter om een f1 baan te gebruiken.
Zandvoort is wel leuk voor een jaarlijkse stunt bv voor de DTM races. RedBull had ook een leuke stunt daar.
pi_41831612
Ik dacht dat de RB-demo op Zandvoort juist heel mat was geweest.
Die rit op de Afsluitdijk; da's pas een stunt...
  zaterdag 16 september 2006 @ 01:20:23 #100
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41852909
quote:
Op donderdag 14 september 2006 15:32 schreef Ivo1986 het volgende:

[..]

Inderdaad, er worden geen F1 races gereden, het is altijd beter om een f1 baan te gebruiken.
Zandvoort is wel leuk voor een jaarlijkse stunt bv voor de DTM races. RedBull had ook een leuke stunt daar.
Jerez wordt toch tegenwoordig ook niet gebruikt voor F1 races? alleen maar voor testen dus dat zegt niks.

anyway vond een mooi stukje op het AD
quote:
ZEEWOLDE - GR8 Industries, de exclusieve agent van Spyker MF1 in de Benelux, heeft plotseling kandidaat-sponsors te over.

Tien bedrijven meldden de afgelopen dagen spontaan hun interesse voor de nieuwe Nederlandse renstal, die net als Ferrari hoopt de Formule 1 te kunnen gebruiken om meer sportauto’s te verkopen .

Lodewijk Varossieau, behalve manager van Christijan Albers ook directeur van GR8 (spreek uit: Great) Industries, is in gesprek met een Nederlands retro-sportmerk over de plaatsing van de naam op de spiegels van de auto. En een multinationaal biermerk heeft eveneens trek in Spyker F1.

,,Ik kan helaas nog geen namenvan kandidaten noemen. Maar de koop van Midland door Spyker heeft ontzettend veel losgemaakt.’’

Als het aan Varossieau ligt, wordt de Spyker MF1 in de laatste race in Brazilie oranje gekleurd. Daarmee hoopt hij te profiteren van de opwinding die rondom Spyker is ontstaan. Want naast de gebruikelijke scepsis en het wantrouwen is de komst van een Nederlands F1-team vooral met voorzichtig enthousiasme begroet.

Deskundigen op het gebied van sportmarketing delen dat gevoel. Frank van den Wall Bake meent dat Spyker gedurfd, maar niet roekeloos opereert. ,,Nederland is niet te klein voor de Formule 1, Nederland is eerder te kleindenkend. We moeten eens af van dat calvinisme. Als ik de plussen en minnen tegen elkaar afzet, dan is het een uitdagend avontuur. Neem van mij aan dat Spyker met zijn raad van commissarissen geen domme dingen doet. De doelgroep voor exclusieve auto's loopt nou eenmaal niet in Nederland, maar juist daarbuiten rond.’’

Van den Wall Bake ziet in de Nederlandse renstal een vergelijking met Ajax. ,,Die club heeft dezelfde uitstraling als Spyker. Gewaagd, brutaal, lef, dat zijn de trefwoorden die je bij dit raceteam spontaan bedenkt. Misschien ook een beetje Arsenal. Ik zeg dat omdat het aantrekken van ontwerper Mike Gascoyne en mogelijk het meeliften met motoren van Ferrari iets zegt over de ambitie.’’

De vergelijking met Ajax spreekt ook sportmarketeer Henri van der Aat van bureau Trefpunt aan. ,,PSV is degelijk, Feyenoord een ploeg van werkers en Ajax aanvallend en creatief. Ik zie Spyker ook als zo'n gedurfd merk,’’ zegt de voormalige zeilbondscoach.

De stap van Spyker naar de Formule 1 is zo'n aanvallende actie. ,,Wie een goede Formule 1-auto bouwt, zal in de ogen van het publiek ook een goede straatauto fabriceren. Er zit wel een valkuil in de hele operatie. Je hoeft als exclusief automerk niet meteen vooraan te rijden, maar je moet zeker niet in de achterhoede blijven hangen. Ferrari heeft jarenlang niets gewonnen, toch heeft het merk in de middenmoot veel sportauto's verkocht.’’

Yves Kummer van sportmarketingbureau Kumpany kent nog wel wat reserves. ,,Mijn eerste reactie was: Wat gaaf! Maar als je dan even nadenkt, dan is er wel serieus geld mee gemoeid. Het zijn on-Nederlandse bedragen die rondgaan in de Formule 1. ABN Amro heeft met de Volvo Ocean Race ooit een keer 20 miljoen per jaar uitgegeven, maar dat is een uniek gegeven. En de Rabobank spendeert 12 miljoen euro aan de wielerploeg. Met dat soort bedragen speel je in de Formule 1 in de top niet echt mee.’’

Desondanks ziet hij lichtpunten voor de Nederlandse renstal. ,,Het gaat goed met de beurs en met de economie. Het geld is er wel. Een bedrijf als Tom Tom is er geknipt voor. Maar eerlijk gezegd zie ik de Nederlandse bedrijven ondanks het sexy karakter van de Formule 1 niet meteen instappen.’’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')