abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41669912
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:15 schreef multatuli het volgende:
Bijna goed:

Name: Boro
The Ensign N175 was a Cosworth kit car designed by Dave Baldwin and funded by the Dutch alarm system company HB Bewaking. It was driven by Gijs van Lennep, Chris Amon and Roelof Wunderink in 1975 and began to show well in Mk2 form. When the team fell out with the sponsors the car remained in Dutch hands and so Ensign had to build a new car. The old car was renamed the Boro and was run from a base in Amsterdam by driver Larry Perkins.

The team did selected races in Europe, kicking off at the Spanish GP in May. The car was reliable but not fast and Perkins failed to qualify at Monaco. After the Swedish GP Boro disappeared until the Dutch GP in August. The team's last race was the Italian GP and then Perkins was offered a drive with Brabham, standing in for Carlos Reutemann who had joined Ferrari to replace the injured Niki Lauda.

aldus grandprix.com's encyclopedie
ZIE! Ik had 't wel goed gehoord, kon alleen zelf niks vinden op 't Net. Er is wel een NL-team geweest!
(nota bene vóórdat ik was geboren!!!)

...en Verder wilde ik harTstikke graag in dit toPic wat van me laten horen....

Ik ben erg benieuwd of ze de auto's gaan veranderen van kleur (in bruin vallen ze ook meer op tussen al die rood/witte en donkerblauw-met-rood-en-gele wagens die er al rondrijden!)
*lang leve de kleurentelevisie!*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_41669999
De Spyker Le Mans bakken zijn Oranje/Zilver, dat zou wel koel zijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_41670323
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:45 schreef Thetallguy het volgende:
De Spyker Le Mans bakken zijn Oranje/Zilver, dat zou wel koel zijn
Klinkt ook wel mooi!

De Nederlandse teamkleur op een f1-autootje! *trots*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_41670544
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:17 schreef Spooky4u het volgende:
ik las 84 miljoen. Misschien dollar en euro verschil?
Lijkt me een slechte koers dan.

Volgens Spyker wordt het team gekocht voor totaal 106.6 miljoen dollar. De eerste 68.6 miljoen wordt gefinancierd door de uitgifte van aandelen Spyker (waarvan Michiel Mol het grootste deel neemt).

Vervolgens wordt een jaar na de koop nog eens 15 miljoen betaald aan Shnaider en na twee jaar het laatste deel, nl 23 miljoen. (alles in dollars). Ik weet niet waarom er nog zo laat betalingen geschieden. Misschien als bescherming tegen lijken in de kast of mogelijk omdat de TV/Fom-rechten niet gelijk overgedragen kunnen worden.

Michiel Mol wordt in ruil voor al die aandelen "Director of Formula One Racing" bij zowel Spyker (Le Mans etc) als bij SpykerF1.

Kolles en Key blijven zitten en Mike Gascoyne wordt Chief Technology Officer. Dat laatste lijkt een u-bochtje om Key niet teveel voor het hoofd te stoten, maar hem toch de absolute leiding over de techniek te ontnemen.

Motorendeal wordt nog later bevestigd. De deal wordt per 30 september volledig afgerond, dus ik neem aan dat het team binnen korte tijd van naam gaat wisselen.

[ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 10-09-2006 12:12:44 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_41672060
Hier nog een overzicht van de overname:
quote:
Spyker Cars N.V. ("Spyker") manufacturer of high-end sport cars today announced that it has acquired Midland F1 Racing Limited ("MF1 Racing") of Silverstone, United Kingdom from Midland Resources Holding Ltd.

Highlights

• Team to be called Spyker MF1 Racing and will be a 100% subsidiary of Spyker.
  • Michiel Mol to join the Management Board of both Spyker and Spyker MF1 Racing as Director of Formula One Racing.
  • Mike Gascoyne becomes Spyker MF1 Racing's Chief Technology Officer effective November 1, 2006.
  • Colin Kolles remains Team Principal of Spyker MF1 Racing.
  • Fred Mulder to join the Supervisory Board of Spyker.
  • Acquisition to be finalized by September 30, 2006.
  • Transaction to be financed by means of a fully underwritten share issue of 2,650,000 shares at 20 per share (totally 53 million, the majority of which will be taken up by Michiel Mol), in addition to an interest free vendor loan for the remainder. The new shares represent 40% of all outstanding shares after the share issue. All new issued shares shall have a 180 days lock-up The enterprise value for MF1 Racing amounts to US$ 106.6 million payable as follows:

- Initial payment upon closing per September 30, 2006 of US$ 68.6 million.

- First deferred payment of US$ 15 million payable on the first anniversary of closing.

- Second deferred payment of US$ 23 million payable on the second anniversary of closing.

• Earnings per share in the book year 2006 will increase as a consequence of the MF1 Racing acquisition and Spyker Cars expects to be profitable this year.
  • Transaction subject to approval by the Extraordinary Shareholders Meeting of Spyker Cars N.V. to be held in Zeewolde on Wednesday September 27, 2006 at 14:00 hours.
  • Announcement on 2007 engine supply agreement to follow shortly.
  • Bron
    pi_41672787
    Nu ook ooit nog eens het Wilhelmus aan het eind van de race, maar dat zal nog wel even duren als het al ooit komt.
      zondag 10 september 2006 @ 13:52:55 #57
    47470 -Hans-
    Met pensioen
    pi_41673466
    Klien wordt gelinkt aan Spyker. Zou de drivers line-up dan Albers en Klien gaan worden? We zullen het snel weten!
    pi_41673498
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 13:52 schreef -Hans- het volgende:
    Klien wordt gelinkt aan Spyker. Zou de drivers line-up dan Albers en Klien gaan worden? We zullen het snel weten!
    Monteiro zit sowieso nog een jaar vast bij Midland en dus ook bij Spyker.
      zondag 10 september 2006 @ 13:57:18 #59
    47470 -Hans-
    Met pensioen
    pi_41673583
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 13:54 schreef frenkck het volgende:

[..]

Monteiro zit sowieso nog een jaar vast bij Midland en dus ook bij Spyker.
    Maar staat in dat contract specifiek dat hij kan/mag racen? Voor hetzelfde geld moet Monteiro een stapje terug doen, al kan hetzelfde natuurlijk gebeuren voor Klein (mocht hij komen.) Een contract in de
    F1 zegt niet al teveel.
      zondag 10 september 2006 @ 13:58:27 #60
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_41673618
    Misschien is dit een leuke toevoeging. Geld zal het probleem niet zijn voor Spyker F1 en ik neem aan dat ze op termijn ook wel Ferrari-motoren zullen krijgen door de link met de Mubadala investmentgroup.

Mubadala heeft een aandeel van 17% in Spyker cars.
    quote:
    Mubadala Development is a Public Joint Stock company, established and wholly owned by the government of Abu Dhabi with a mission to invest in commercially-viable, strategic, industrial and commercial partnerships.

The company's portfolio of international investments includes a 5% in Ferrari, a stake in nine oil exploration blocks in Libya, and a 25% stake in the Dutch fleet management giant LeasePlan Corporation, while its local and regional investments include a 51% majority stake in Dolphin Energy and shares in many other companies.
    Ik wens Spyker overigens alle succes toe.
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
    pi_41673657
    quote:
    En zonet werd door Olav Mol Pedro de la Rosa aan Spyker gelinkt.
    pi_41677197
    En wat foto's.

pi_41678504
    quote:
    Ik begin steeds meer te twijfelen of Albers heeft getekend bij Spyker. Hij reageerde behoorlijk vaag in de trent van: Ik moet maar zien of ik de juiste keuze heb gemaakt. Zou het dan toch Aguri-Honda zijn, of misschien wel een testzitje bij een topteam?
      Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 17:51:39 #64
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_41680864
    Leuk een Nederlands team. Ik ben een leek, maar is er nu een kans dat Verstappen weer gaat rijden ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      zondag 10 september 2006 @ 17:55:07 #65
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_41680971
    Volgens mij heeft Jos verplichtingen in de A1 ofzo.
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 17:56:19 #66
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_41681019
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 17:55 schreef static het volgende:
    Volgens mij heeft Jos verplichtingen in de A1 ofzo.
    Contracten kun je toch afkopen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      zondag 10 september 2006 @ 18:00:22 #67
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_41681148
    Super nieuws!
    Ik zat vol opwinding toen ik het nieuws hoorde, hopelijk voelen vele sponsoren zich geroepen en kan Spyker F1 uitgroeien tot wat moois!
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 september 2006 @ 18:00:26 #68
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_41681153
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 17:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Contracten kun je toch afkopen ?

Sowieso heb ik de indruk dat contracten in de racerij niet erg veel voorstellen
    pi_41681754
    Die witte achtervleugel met dat zwarte 'Spyker' en dan ook nog dat lettertype . Gewoon sjiek .
    pi_41686364
    Albers deed inderdaad wel erg vaag en niet erg enthousiast over zijn plek in het team dat nu in Nederlandse handen is.

Je zou zeggen dat je dan staat te juichen als Nederlandse coureur zijnde maar goed....
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
    pi_41689113
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 16:35 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer te twijfelen of Albers heeft getekend bij Spyker. Hij reageerde behoorlijk vaag in de trent van: Ik moet maar zien of ik de juiste keuze heb gemaakt. Zou het dan toch Aguri-Honda zijn, of misschien wel een testzitje bij een topteam?
    aguri
    pi_41695055
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 21:50 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

[..]

aguri
    Denk idd ook dat hij iets te snel een beslissing heeft genomen.

Test rijder zie ik hem niet doen, dat heeft hij al afgezeken bij doornbos..
    pi_41698068
    Ik zei het een tijdje geleden al.
    Ik vond het iets te toevallig dat hij met alle geweld in Japan pas duidelijkheid wilde geven.
      maandag 11 september 2006 @ 09:22:23 #74
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_41698619
    honda en toyota zitten vol dus het moet aguri wel zijn.

maar over spyker, ik hoop wel dat er iets Nederlands in voor komt
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_41700594
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 14:00 schreef ElmarO het volgende:

[..]

En zonet werd door Olav Mol Pedro de la Rosa aan Spyker gelinkt.
    Dat hoorde ik hem idd ook zeggen, zou wel okay zijn.
    Burnt to the core but not broken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')